Spore problemy Final Fantasy: Type-0 HD na PC
Można się było tego spodziewać. Porty japońskich gier na PC mają w ostatnim czasie bardzo złą opinię (Final Fantasy XIII, Tokuiden Kiwami).
Przecież to już chyba trzeci z tych "nowszych" Finali, który wychodzi na PC i znowu to samo. Trochę dziwna polityka ze strony Square Enix.
Recepta jest prosta - nie kupować takich syfów na PC, to w przyszłości nie będzie problemów, bo albo twórcy w końcu zaczną się przykładać do tego typu portów albo wydawcy po prostu zrezygnują z wydawania takiego szajsu na PC. Tak czy siak problemów i frustracji nie będzie.
>2015 rok
>ograniczone opcje rozdzielczości i limit klatek
Twórcy zapominają chyba, że PC to nie konsola.
JhonyB=> twój post jest tak durny i bezsensowny na tylu poziomach że nawet nie będę zaczynał.
.:Jj:.
JhonyBinformacje o czytelniku
stopień na forum: [ Junior ] , ranking na forum: 0
napisał postów: 1, średnio postów dziennie: 1 data rejestracji: 19 sierpnia 2015.
Toż to tego nie trzeba było nawet tego komentować. Inną sprawą jest to, że niektórzy cały czas piszą tu jak to pc jest wspaniała platformą i jak to developerzy i wydawcy się wręcz zabijają o to by wydawać gry na pctach. Sprawa wygląda niestety inaczej, na konsolach takich wpadek jakoś nie ma, a na pctach coraz częściej, trzeba mieć świadomość, że pcty nigdy nie będą priorytetową platformą dla developerów i często będą zdarzały się takie fuszerki. Niestety pc nie są na tyle dochodowe by opłacało się dużo inwestować w tytuły na tą platformę, wydawcy i developerzy wolą dać więcej środków na gry konsolowe, bo te zwyczajnie zarabiają więcej, więc inwestycja jest pewniejsza.
Jakim cudem gra która wygląda jakby była prosto z tabletu, czy telefonu, może mieć problemy z wydajnością ? Square wydaje te swoje gówno warte porty i liczy na frajerstwo pc-owych graczy.
Sprawa wygląda niestety inaczej, na konsolach takich wpadek jakoś nie ma
A co z tymi wszystkimi grami na PS4/XO które nie trzymają 30 klatek i nie chodzą w 1080p?
Sprawa wygląda niestety inaczej, na konsolach takich wpadek jakoś nie ma
Unity? Wiedźmin 3?
kęsik, AL DU IN - Pewnie mu chodziło o remastery (bo tym jest Final Fantasy Type-0 HD), które na konsolach działają dobrze.
bakseleszek [8]
Niestety pc nie są na tyle dochodowe by opłacało się dużo inwestować w tytuły na tą platformę
No faktycznie, gdyby twórcy dostosowywali swoje gry do specyfiki PC (i wcale nie o tę mityczną optymalizację mi chodzi), to poszliby z torbami... Lenistwo i chciwość - tylko te dwa grzechy główne kierują 99% multiplatformowych twórców. No, jest jeszcze pycha, ale ona odgrywa rolę nie tylko w przypadku wersji PC.
A co z tymi wszystkimi grami na PS4/XO które nie trzymają 30 klatek i nie chodzą w 1080p?
Też wina developerów jak w przypadku tej gry na pc.
Akurat Wieska na PS4 calkiem szybko sprowadzili do stanu grywalnego :)
To też mogą szybko przywrócić do grywalnego stanu, o dowolnej grze można tak napisać. Mowa jest o stanie pierwotnym.
planeswalker [14]
Też wina developerów jak w przypadku tej gry na pc.
No widzisz, ale hipokryta fanboj konsol przy problemach na konsoli napisze "wina firmy" przy problemach na pc napisze "pc takie mocne, pc taka wspaniała platforma", nie trudno takich fanbojów rozpoznać.
polityka jest prosta niech wiecej jeleni kupi gre a potem sie zobaczy...
@baksleszek
PCty nie są "priorytetową platformą" dla deweloperów i wydawców już od jakiegoś czasu - zważywszy gdy chodzi o tytuły Single Player, bo wszelkiej maści MMO i inne MOBY na PC rządzą. Zreszta wystarczy porównać sprzedaż Trzeciego Wiedzmina i Project Cars, więc logiczne jest że producent produktu będzie się kierował ku grupie która zapewni mu lepszy zarobek, a nie ku tej która głośniej krzyczy w internetach.
@kęsik
A ile to gier na PS4 nie chodzi w FHD? 5-6? Oba Battlefield`y, WD, AC Unity i zdaje się UFC. No tak można by jeszcze od bidy dorzucić The Order, który i tak wygląda obłędnie i na PC żadnego konkurenta nie ma. Pewnie znajdą się jeszcze jakieś indie-popierdółki :D
Co do owych 30kl/s, to wychynięcia do ilu klatek w dół uważasz za dozwolone 2,3, może 5. A może sztywne 30 i koniec?
@AL DU IN
Ale rozumiem że wersje PCtowe Unity i W3 były pozbawione wad i błędów? Bo zdajesz sobie sprawę że o tym tu mowa, wersja na konsole FF Type-0 HD działa dobrze a wersja PC nie działa dobrze. Rozumiem że ocena 5,8 Ac: Unity PC na GOLu to "konsolowy spiseg" i gra była i jest dopracowana. W3 rozumiem na PC tez nie był łatany, łatano tylko wersje konsolowe?
Podsumowując Unity od samego początku było kawałem gówna, i pwenie dalej jest, a spodziewanie sie od ogromnej sandboxowej gry że wyjdzie pozbawiona wiekszych/mniejszych błędów jest co najmniej śmieszne.
Konsole robią wszystko by były na równo z PC a przecież każe małe dziecko wie że PS4 nie ma żadnych szans graficznych do PC jak tak dalej będzie konsola hamowała PC to będzie przejeba..
@Hanys_Mori
Ale ta gra nie ma problemów z wydajnością... Nie wiem gdzie autor znalazł te informację, wszystkie opinie na steamie potwierdzają stabilne 30 fps, z resztą u mnie gra działa w stałych 30FPS (nie jak FF XIII które czasami spada poniżej 20 klatek). Największym problemem według mnie jest brak możliwości wyboru innych rozdzielczości. Reszty rzeczy można było się spodziewać:
- mało ustawień graficznych, a właściwie ich brak (przecież ta gra działa na tym samym, albo podobnym silniku co FFXIII, tam też nie było żadnych ustawień)
- gra na klawiaturze/myszce prawie niemożliwa (wow, dokładnie tak samo jak w każdej grze przeportowaniej z konsoli)
- słaba jakość tekstur (dokładnie to samo było na PS4, więc chyba nikt normalny nie myślał że specjalnie na PC stworzą nowe tekstury), resztę błędów też można było zobaczyć na PS4, więc nie rozumiem o co chodzi tym ludziom którzy się strasznie o to rzucają, przecież wiedzieli co kupują, a jak nie wiedzieli to przecież mają możliwość zwrotu gry.
Ale rozumiem że wersje PCtowe Unity i W3 były pozbawione wad i błędów?
Mój post odnosił się do innego użytkownika i użytego przez niego argumentu o braku takich rzeczy na konsolach. Niestety, ale błędnie wycelowałeś nabój :)
A co z tymi wszystkimi grami na PS4/XO które nie trzymają 30 klatek i nie chodzą w 1080p?
Wiedźmin 3. To wszystkie gry. Na PC nie wiem czy starczyłoby mi znaków aby wypisać wszystkie tytuły.
PS. Zanim napiszesz "A Unity?" to już teraz wiedz że gra została spatchowana i nie ma framedropów :>
To też mogą szybko przywrócić do grywalnego stanu, o dowolnej grze można tak napisać. Mowa jest o stanie pierwotny
Jeżeli mówimy tutaj o wydajności sprzętowej to stan pierwotny nawet nie powinien być wliczany do ogólnego rozrachunku. GTA V na PS4 potrafiło chrupnąć do 26fps, po patchu gra wygląda identycznie a klatki nie spadają poniżej 30 - ale co z tego, wcześniej konsola nie trzymała 30fps więc jest słaba, co z tego że teraz robi to z łatwością.... Śmieszny jesteś.
No widzisz, ale hipokryta fanboj konsol przy problemach na konsoli napisze "wina firmy" przy problemach na pc napisze "pc takie mocne, pc taka wspaniała platforma", nie trudno takich fanbojów rozpoznać.
Takie zaślepienie fanboja pieców że oskarża konsolowców o to co robią tylko i wyłącznie pecetowcy - takich fanbojów też nie trudno rozpoznać... Tak, jeżeli gra źle chodzi na konsoli to jest to wina optymalizacji, gdyż twórcy mają obowiązek tak poucinać zawartość, by gra płynnie chodziła. Natomiast jeżeli gra źle chodzi na PC to winą jest słaby sprzęt.
Konsole robią wszystko by były na równo z PC a przecież każe małe dziecko wie że PS4 nie ma żadnych szans graficznych do PC jak tak dalej będzie konsola hamowała PC to będzie przejeba..
Wutufu, to nie konsole ograniczają rozwój gier, tylko pecety ze starymi bebechami. Jakoś za czasów PS3 i X360 wersjie pecetowe i konsolowe znacznie się od siebie różniły - teraz jest tak samo. Gra wygląda brzydziej niż na trailerach - ciesz się, to daje ci chociaż jakiekolwiek szanse że w nią zagrasz...
Unity miała problemy na wszystkich platformach, z czego na pc największe.
Nigdy nie spotkałem się z sytuacją, gdzie na pc gra by chodziła dobrze, bez problemów, a na konsolach miała by problemy, zazwyczaj optymalizacja na pctach leży, a już problemy ze sterowaniem (słaba konwersja padowego sterowania na k+m) to już codzienność w portach pctowych.
Wiedźmin 3. To wszystkie gry. Na PC nie wiem czy starczyłoby mi znaków aby wypisać wszystkie tytuły.
Oczywiście na myśli mam PS4.
wcześniej konsola nie trzymała 30fps więc jest słaba, co z tego że teraz robi to z łatwością.... Śmieszny jesteś.
Pisałem coś o sprzęcie? Czy odniosłem się do tego, co ktoś napisał? Jak się czytać nie umie i wyrywa zdania z kontekstu to faktycznie coś się wydaje śmieszne.
Unity miała problemy na wszystkich platformach, z czego na pc największe.
Hahaha co za bzdury :D na konsolach to była taka sama masakra jak na PC. I wypowiadam to ja, gość który ukończył unity w spoko wydajności z maks dwoma patchami, bo przed dużym patchem ukończyłem grę :)
Dalej rozmowa mnie nie interesuje, jak niektórzy użytkownicy ogarną czytanie ze zrozumieniem może się skuszę :)))
Wiedźmin 3. To wszystkie gry.
Oczywiście na myśli mam PS4.
A to dobre.
Nigdy nie spotkałem się z sytuacją, gdzie na pc gra by chodziła dobrze, bez problemów, a na konsolach miała by problemy, zazwyczaj optymalizacja na pctach leży
No... właśnie wyszła pewna gra, port z WiiU na PC i konsole i na konsolach klatki spadają do 12 a na ponad 5 letnim PC w 1080p jest 100+ klatek...
Matko, kłócić się o żenującego Unity, to już chyba przesada.
AL DU IN - co jak co, ale ten niedorobiony półprodukt jakim jest Unity radził sobie lepiej na konsoli, niż na pc.
co jak co, ale ten niedorobiony półprodukt jakim jest Unity radził sobie lepiej na konsoli, niż na pc.
Nikt się o unity nie kłóci, natomiast takie odważne stwierdzenie to dla mnie po prostu ponury żart, tym bardziej, że oprócz bugów ja na unity specjalnie nie narzekałem :)
Czemu ponury żart? Gra sobie nie radziła w dniu premiery na praktycznie każdym sprzęcie, ale materiałów o tragicznej "optymalizacji" z przeróżnych konfiguracji pc jest od groma.
tym bardziej, że oprócz bugów ja na unity specjalnie nie narzekałem :) Tylko i aż, bo te bugi psuły zabawę. Warto też wspomnieć, że pierwszą radą Ubi, aby gra działała jako tako, było odcięcie trybu sieciowego i granie offline...
A to dobre.
To może podasz przykłady takich gier zamiast stawiać tezy bez argumentów? :)
No... właśnie wyszła pewna gra, port z WiiU na PC i konsole i na konsolach klatki spadają do 12 a na ponad 5 letnim PC w 1080p jest 100+ klatek...
Mrau, jedna gra. Pozdrawia nowy Batman, Dying Light, Unitka która na konsolach nie ma już problemów a na PC ciągle one są - to tytuły które mi przyszły do głowy po ok. sekundzie ;)
baksleszek--> A co powiesz na temat gównianego portu jakim jest Prototype's HD Biohazard Bundle, zapewne według twojego toku myślenia jest to wina PS4 i X0 a nie wydawcy
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/prototype-biohazard-bundle
https://www.youtube.com/watch?v=UGqkhkS4fqI
(do tego nie można zapomnieć o super stabilnym W3 na PS4 )
A sam tent wyciągnięty z d*** bo jak każdy wie teraz bezproblemowo można grę zwrócić, wiec jak komos się coś nie podoba ma wybór
do tego nie można zapomnieć o super stabilnym W3 na PS4
Po łatce 1.8 frame się znacznie poprawił, tylko na bagnach wciąż są dropy. Jednak jak dla mnie trochę dziwne że gra trzyma wszędzie 30fps, a na bagnach równiutke 25/20 - wynika z tego że to zabieg celowy.
Trzeba nauczyc sie 2 rzeczy
- nie preorderowac
- kupowac z miesiac po premierze badz nawet pozniej (jak BF3/4)
Ravios [22] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13796895&N=1#post0-13797062
Tak, jeżeli gra źle chodzi na konsoli to jest to wina optymalizacji, gdyż twórcy mają obowiązek tak poucinać zawartość, by gra płynnie chodziła. Natomiast jeżeli gra źle chodzi na PC to winą jest słaby sprzęt.
O proszę fanboj w czystej postaci, na pc też ma obowiązek działać dobrze.
Ravios [31]
Unitka która na konsolach nie ma już problemów
Taa, wiecznie below 30 fps, na wieki, już tego nie ruszają, amen.
O proszę fanboj w czystej postaci, na pc też ma obowiązek działać dobrze.
A więc posiadając kartę graficzną GTX450, 2gb RAM'u i procesor Core 2 Duo Wiedźmin 3 powinien mi dobrze działać? Nie bądź śmieszny. Dla ciebie fakt że dana osoba gra na konsoli czyni ją fanbojem - mógłbyś mnie tak nazwać gdybym obrażał pecety wywyższając jednocześnie konsole, a tego nie robię. Jesteś hipokrytą - źle zrozumiałeś moją wypowiedź i od fanbojów wyzywasz wówczas gdy sam nim jesteś udowadniając to już wiele, wiele razy...
Taa, wiecznie below 30 fps, na wieki, już tego nie ruszają, amen.
Cóż... może nie posiadając danej wersji nie będziesz się o niej wypowiadał, co? Bo sam w tym miesiącu postanowiłem sobie od nowa w Unitkę zagrać i optymalizacja została znacznie poprawiona, frame-dropy są tak rzadkie że niewyczuwalne (w trakcie gry [jestem na 10. sekwencji] spotkałem dosłownie 5-6 spadków płynności, w tym 4 po rzuceniu bomby dymnej).