Widzieliśmy Mount & Blade II: Bannerlord – wymarzona kontynuacja?
No no. Mody Lords of the Rings i Warhammera będą tutaj jedwabiste! Z takim narzędziem do tworzenia ludzie będą mogli naprawdę zrobić pikne światy. Mam tylko nadzieję, że nie będzie problemów z tworzeniem potworów (rozmiar, animacje itp.). Chciałbym by twórcy skupili się na stworzeniu głębi możliwości, treści fabularne i rozbudowany system mechanik rpg. Stary M&B był szybko przewidywalny i nudnawy - skille i rozwój postaci nieciekawy, misje mierne i powtarzalne, dialogi prawie żadne przez co generalnie rozgrywka stawała się nużąca. Także tutaj jest wiele do poprawy. Nowy M&B może być rewelacyjny jeśli rozbudują tą właśnie głębię, bo atrakcyjna grafika i ciekawe przypadkowe potyczki to nie wszystko. Musi wszystko razem współgrać wtedy mamy rewelacje.
Plus jeszcze opcje rozbudowywania własnych twierdz i zarządzania nie tylko armią, ale i ziemiami, wioskami, budowanie strażnic na granicach, organizowanie patroli, odpieranie ataków, prowadzenie wypraw, dyplomacja itp. Tak by połączyć wiele znanych trybów gier (klimaty z knights of honor czy medieval total war itp) w jedną super złożoną grę. W ten sposób gra mogłaby się rozwijać w raz z naszym rozwojem, dodawać nam nowe wymiary strategicznego zarządzania. Zaczynamy od zwykłego wieśka i powolutku stajemy się coraz potężniejszym lordem. Gdyby osiągnęli wszystkie te cele nowy M&B mógłby się stać grą epicką niezwykle popularną w którą chciałoby się grać na początku, w środku i aż po same końce.
Cieszą mnie te informacje wyczekiwana gra prze zemnie od dnia zapowiedzi :).
Jak wyjdzie do tego, podobnie jak do Warband, mod dziejący się w feudalnej Japonii, to na pewno kupię ;)
Martwi mnie ta gra zwłaszcza łącznie ciosów w kombosy. W M&B system walki bardzo mi się podobał bo ty mogłeś zrobić tylko to co mogli ci zrobić npc, dawało to pewien realizm i wymagało po prostu umiejętności gry (zwłaszcza na arenach) dodatkowo dawało mi to satysfakcję że każdy cios wyprowadzam ja sam i to ode mnie zależy wszystko. Dlatego wprowadzenie kombo jest dla mnie dużą wadą bo dostaje coś czego npc nie mają, zabierze mi to wiele satysfakcji i walka w moim odczuciu stanie się mniej żywiołowa. Podsumowując kombosy wielki - w m&b ll :(
Czy jest jakieś info na temat ilości wojsk w bitwach? To 150-200 to było jednak trochę mało i od dwójki oczekiwałbym jednak więcej (250v250 albo 200v200). Niby dało się limit obejść poprzez battle sizer, ale to jednak nie o to chodzi, bo gra (silnik) nie była przystosowana do takiej ilości wojsk i wydajność ostro leciała w dół. Po prostu M&B II musiałby mieć porządnie zrobioną obsługę wielu rdzeni i odpowiednio przystosowany silnik.
@ozaru
Skąd pomysł, że NPC nie będą potrafiły wyprowadzić serii uderzeń? Te kombosy to pewnie będzie po prostu odpowiednia seria uderzeń, prawdopodobnie wymagająca odpowiedniego wyczucia kiedy kliknąć.
Nie obchodzi mnie singiel, będzie tak drętwy jak w jedynce, zresztą to ciągle ten sam engine z Warbanda. Mam tylko nadzieje, że nie spartolą systemu walki i ludzie od moda crpg zawezną się za tą grę. W Warband crpg mod spędziłem kilkaset godzin i ciągle gram.
Uczcie się twórcy Mafii III! Konsekwencji i poszanowania marki....
Wszystko fajnie, ale podstawową wadą poprzednich części była nuda - po ogarnięciu początkowych problemów i stoczeniu kilku (wielu) walk nie było tam za bardzo co robić. Jeśli tego nie zmienią to będzie gra na tydzień. W tej konfrontacji Kingdom Come: Deliverance zapowiada się znacznie ciekawiej.
Jedna z fajniejszych gier, graficznie nie powala ale i tak jest bardzo dobrze, tak jak pierwszy M&B tak i drugi to gra na długie miesiące, a z modami to już w ogóle na lata. Zakup to oczywista oczywistość.
Mam nadzieję, że będzie można zabijać lordów, a na naszych towarzyszy również może czyhać śmierć. W jedynce wszyscy byli nieśmiertelni, przez co rozgrywka prawie się nie zmieniała a pisanie własnej fabuły było mocno utrudnione. Bo np kilkanascie reazy już pokonywaliśmy jakiegoś lorda i on cały czas nie umierał. wszystkie wojny były walką z wiatrakami.
Przecież lordów było można zamykać w lochach i bodajże skazywać na śmierć, chociaż mogło to być w jakimś modzie, a nie podstawce.
A tak w ogóle to powinni zaprosić moderów do tworzenia kontentu razem z patchami i każdy wydawany update miałby już zaimplementowane w sobie jakieś ulepszenia od modsów. Bo sami jako studio są w stanie zrobić tylko tyle (pokazuje mało) i to w takim czasie zaś tworząc grę w ścisłej współpracy z fanami mogliby naprawdę wprowadzać ogromną ilość nowości i urozmaiceń w stosunkowo krótkim czasie.
I dobrze, że nie podali daty premiery. Po co mieć na głowie pajaca od wydawcy który trzyma się tylko terminu a nie jakości gry. Jak wyjdzie kupuję :)
Jak dla mnie powinni zrobić tryb rodziny że król pierniczy się z królową i mają potomków. Wszystkie postacie powinny być generowane losowo jak gnerałowie czy rodzina królewska w serii total war :D
Piękna sprawa z tymi oblężeniami, w końcu otrzymamy grę, w której oblężenia wyglądają naprawdę epicko.