Thea: The Awakening | PC
Bardzo ciekawie się zapowiada. Z pewnością jest to jedna z wyczekiwanych przeze mnie gier w roku 2015.
Nie ma na Steamie polskiej wersji językowej? No czy ich pogięło? o.O
Gierka bardzo fajna. Z początku można się trochę pogubić w mechanice (sporo statystyk z którymi trzeba się zapoznać i zrozumieć do czego służą, zwłaszcza że postacie faktycznie są dość unikatowe). Bardzo ciekawy system walki. Mógłby zostać trochę bardziej rozbudowany/dopracowany, ale ogólnie na plus, zwłaszcza że możemy podejść do niej na wiele sposobów, między innymi zapolować na cel, spróbować otruć przeciwnika czy w końcu postawić na tradycyjną sieczkę. Oczywiście szanse powodzenia danego sposobu zależą od wyszkolenia naszych postaci, co znowu wiąże się z dobrą znajomością statystyk naszej drużyny.
Na samą eksplorację również na razie nie ma co narzekać. Niby prosta, a jednak cały czas trzeba pamiętać o pilnowaniu zapasów, bo gdy te się skończą nasi ludzie nie mogą rozbić obozu albo zaczynają głodować, co z czasem może doprowadzić do ich śmierci. A zdecydowanie najlepszą częścią wędrówek po mapie są losowe eventy (jak na razie unikalne, zastanawia mnie czy w późniejszym etapie gry często będą powtarzalne).
Pograłem jak na razie koło 3 godziny, ale z pewnością spędzę w niej znacznie więcej. Fajny klimat i przyjemna dla oka oprawa graficzna (zwłaszcza karty i portrety postaci) sprawiają że gra wciąga. Jak widać można jeszcze stworzyć oryginalny tytuł :)
Warto też dodać, że gra zgarnia bardzo dobre oceny na Steamie i Metacrytic.
Mała recenzja po prawie 20 godzinach grania.
-Piękne nawiązanie do Słowiańskiej kultury, grafiki i obrazy przepiękne, można poduczyć się Angielskiego bowiem dużo ciekawych historii jest.
-Dużo opcji zarządzania wioską i ta radość jak pozyskamy nowego mieszkańca wioski.
-Oczywiście dużo musimy zbierać surowców (profesja zbieracza nam pomoże) by potem za pomocą rzemieśników wytworzyć przedmioty od jedzenia po cieżką zbroje.
-By wyruszyć poza wioskę to trzeba się przygotować, ilość jedzenia drewna, ilu wojowników, a może zabierzemy ze sobą zbieraczy i po drodze w razie potrzeby może zbierać np.: jedzenie.
-Walka to pod znakiem gry karcianek z wieloma statystykami. Czy zatem mając ekspedycje z np.: 5 rzemieśnikami i 5 zbieraczami coś powalczymy? A jak wynika z portretów mamy w niej kilka "staruszek"?
No włąsnie nie tylko jest walka za pomocą oręża, ale też może powalczyć na np.: słowa! A też można nieco postarać sie by zatruć przeciwnika. Zatem jest kilka rodzajów walk i często taka "staruszka" to świetnie sobie radzi.
-Mnóstwo losowości, zawsze coś nas zaskoczy jak wydarzenia których jest dużo i są ciekawe.
- Jest wiele taktyk i pełna wolnośc w naszych poczynaniach. Ale co najlepsze to "ah mam 21 ludzi, zrobię teraz 3 grupy ekspedycyjne". A potem: " ohh pojawił sie przeciwnik podeślę z grupy 1 dwóch ludzi do grupy 2 jako wsparcie. Czy też Dostarczenie zapasów innej grupie, albo odbiór surowców.
-Jest tutaj dużo trybów różnych gry: Gra karciana, zarządzenie wioską, zarządzanie mieszkańcami, pozyskiwanie surowców, szukanie skarbów i potworów, system craftingu, mnóstwo wydarzeń, questy, otwarty świat do zwiedzania.
Naprawdę świetna gra moim zdaniem i polecam ją gorąco :-)
Po więcej szczegółów i inne spojrzenie zapraszam na.
http://bedegralwgre.blogspot.com/2015/11/thea-awakening-recenzja.html
Bardzo dobra gra. Wczoraj nie zauważyłem jak mi zeszło przy niej 3 godz., a to wyczyn.
Plusy:
+ piękne nawiązanie do słowiańskiej kultury i mitologii
+ oprawa graficzna - prosta, czytelna, intuicyjna + świetne ryciny
+ management osady i ekspedycji - mnogość opcji
+ starcia - świetnie zaprojektowana karciana mini gra
+ elementy survivalowe...
Minusy:
-... które mogły by być większym wyzwaniem ( aczkolwiek grałem na razie na easy wiec podejrzewam, że na wyższych stopniach trudności będzie gorzej)
- brak zautomatyzowania niektórych ekspedycji np zbieranie surowców i transport do osady
- karty postaci mogłyby być bardziej czytelne podobnie jak karta osady (klarowna informacja jakie bonusy się dostaje co turę np z pastwisk)
- brak języka polskiego, a mam wrażenie, że studio jest z Polski
Jak za tę cenę to brać i grać.
"+ elementy survivalowe...
Minusy:
-... które mogły by być większym wyzwaniem ( aczkolwiek grałem na razie na easy) "
jak możesz takie głupoty pisać. Każda gra na easy jest prosta...
Polska wersja językowa będzie dostępna w okolicach lutego 2016 r. podobnie rosyjska i niemiecka.
Może ktoś coś napisać na temat spolszczenia do tej gry ??? Ktoś wspominał wcześniej, że będzie około lutego 2016 - szukałem i nic nie znalazłem.
Ja sobie poczekam na polską wersję w wówczas kupię grę :)
Miałbym prośbę, gdyby ktoś coś wiedział na temat spolszczenia niech napisze.
Może ktoś poda jakiś link ze spolszczeniem ???
Posiadam ang wersje i może ktoś by pomógł w tej kwestii ???
Mam problem, znalazłem wersje 1,7 gb(teoretycznie z PL językiem) Podczas instalacji niema polskiego do wyboru. W plikach jest polski. Wie ktoś jak to pozmieniać ??? Ewentualnie to spolszczenie !!!
Kupiłem. Dobrze wydane pieniążki. Gra ma klimat. No i moje ukochane zbieractwo (można wszystko). Świetne karty postaci. Świetne misje. Oczywiście za 20 razem gra się już nudzi. To kawał dobrego materiału/projektu do dalszego rozwoju. Polski akcent (fabuła/twórcy) to już tylko wisienka na torcie. Polecam
Bardzo ciekawa, nie sądziłem po niej że będzie się tak miło grać. Thea to gra typu 4X jednak mocno odbiega od Civilization czy nawet Age of Wonders, Mamy tu karciany system walk, crafting z różnymi efektami zależnie od użytych surowców, kilkunastoma klasami postaci i co najlepsze, dużą ilością wydarzeń losowych. Świat jest różnorodny, wypełniony przeciwnikami i misjami. Mamy wiele wątków plus główny, związany z bóstwem które wybraliśmy.
Walki to chyba najlepsze zaskoczenie w tej grze. Dawno nie widział tak mądrego systemu karcianego. Mamy karty główne, jak i wsparcia. Zależenie od umiejętności kart wylosowanych jako wsparcie, możemy użyć kilku ciekawych taktyk na kartach przeciwnika. Dodatkowo oprócz walki zwykłej, można podjąć się wyzwań w formie walki jak taktyka ( atakiem jest wiedza), sprawność ( atakiem jest siła) czy polowanie ( atak jako zbieractwo).
Gra jest bardzo ciekawa i warta zagrania.
Jest to pierwsza gra w która grałem, która łączy elementy gry karcianej i eksploracji świata w trybie turowym. Rozegrałem wiele godzin i wiele razy do niej wracałem, ale zawsze daje mi tyle samo satysfakcji. Gra ma dużo ustawień, które dają możliwość wydłużyć grę i rozegrać długą epicką przygodę, albo bardzo krótką z szybkim zakończeniem. Jest w niej dużo różnorodnych przygód, niemożna się w niej nudzić. Nie jest to gra doskonała i szkoda że tylko jeden dodatek do niej powstał. Ale mogę ją polecić.
To ładna i oryginalna gra. Troche na początku trudna do zrozumienia, ale jak sie w to wejdzie to juz miło zaskakuje.
Polecam, zwłaszcza dla nas Polaków zabawne sa te historie ze znajdowaniem dzieci w kapuście, od bocianów itd.