Koniec Mantle? AMD zaprzestaje dalszej optymalizacji swojego API
Praca AMD wcale nie pójdzie na marne bo zostanie ona wykorzystana przy Vulkanie :) Przewiduje że pierwsze gry na Vulkanie wyjdą wraz z premierą Steam Machines.
Przecież Volkan ma wspierać Open.GL . Nie trzeba będzie kupować badziewnego i drogiego Steam Machine.
Choć Volkan ma wspierać PS4 (plotka) gdy rzekomo na XO ma być DX12.
Skąd wy wymyślacie takie rzeczy, jak to nieudanym eksperymentem, gdyby nie mantle to m$ nie ruszyłby tyłka i zrobił dx12, zwłaszcza, że dzięki mantle pojawił się też vulkan i wywarł presję na m$.
I skąd macie dane o mniejszej wydajności mantle, bo jestem pewien, że amd nic na ten temat nie podało, co za bajkopisarze.
Mantle spełniło swój cel, będzie dx12, będzie vulkan, rozwijanie mantle nie ma sensu.
Ciekawe natomiast co z grami, które miały potwierdzone wsparcie mantle, a jeszcze nie wyszły, EA twierdziło, że wsparcie mantle zostało wbudowane w frostbite 3, oby przeszli na vulkana.
Vulkan ma szansę rozprawić się z dx raz na zawsze, jeżeli będzie działał od visty wzwyż, choć de facto wystarczy win 7 i 8, bo nie zanosi się aby dx12 wyszedł poza win10 i to jest ta jedyna przeszkoda w robieniu gier od razu tylko dx12 konieczność zmiany systemu.
Tylko muszą się pospieszyć z vulkanem, bo firmy nie będą czekały długo, wychodzi win10 z dx12 a tu nagle obok wydają vulkana z podobnymi możliwościami, pełna kontrola nad gpu tyle, że na win 7, 8 i 10, więc nie ma się co martwić czy gracze już zaktualizowali system.
A pierwsze gry chyba już się pojawiły, dota 2 jest w jakiejś wersji testowej na source 2, który niby ma wbudowanego vulcana już.
Tia, na pewno Microsoft by nie zrobił DX12. Do końca wszechświata siedzielibyśmy na DX11! Dzięki AMD!
Mantle to porażka i tyle.
Wszystko zapowiada przejęcie przez MS :) I bardzo dobrze. Marka Xbox na tym skorzysta a Sony będzie musiało płacić haracz. Piękniejszego obrotu spraw nie mógłbym sobie wyobrazić :)
To przy następnej generacji Sony z IBM stworzy swój procesor i zleci stworzenie GPU Nvidii.
AMD nie potrafi robić małych i energorszczędnych grafik, a przy tym bardzo wydajnych. Z kolei ich procesory to porażka więc raczej wszyscy byliby zadowoleni :)
Byłoby cudownie wówczas : )
Do końca wszechświata siedzielibyśmy na DX11! Dzięki AMD!
Na pewno by zrobiły, pytanie tylko jak by wyglądał. Chyba dopiero Mantle wszystkim pokazało, że procesory są nadmiernie obciążane przez directx
Bezi2598 -> Mentle to nie porażka :) Dlaczego tak mówię choćby dlatego że umożliwiło ono stworzenie sprzętu który posiada niskopoziomowy dostęp i teraz po tylu latach (3.5r) spełnia wymagania DX12. Microsoft na pewno też przy implementacji DX12 korzystał z dokumentacji mentle przez co nie musieli projektować od 0 tylko mieli już gotowy sprzęt do testów i wstępnie przetestowane oprogramowanie które wyznaczyło im właściwy kierunek prac a to bardzo przyspiesza pracę. Nie jest łatwo wpaść na coś z niczego a jak już ktoś przetarł szlak udowodnił że to działa i ma sens to jest dużo prościej. Moim zdaniem nie bez powodu Microsoft i AMD mają się ku sobie i jest tam wiele powiązań biznesowych o których my konsumenci nie mamy pojęcia. Osobiście czekam na Vulkana chętnie sobie po programuje w nim co nie co 4 fan :)
@Bezi2598
Taa, taka porażka dzięki które MS wziął się porządnie za Dx, przecież jakby nie Mantle to MS wydałby "rewolucyjnego dx12!" który byłby tak samo rewolucyjny jak dx11.
@legolas93 też właściwie wywnioskowałem z tej wiadomości, że plotka o przejęciu AMD przez M$ może okazać się prawdą. Osoby pracujące nad Mantle będą teraz robić nowe wersje DirectX.
@Dreamy Sony już raz stworzyło swój procesor...mogą co najwyżej kupić podzespoły Intela i Nvidii, a nie AMD. Z drugiej strony wszystko zależy od ceny. Jeżeli koszty będą wyższe niż w przypadku produktów AMD, to nie licz na to, że ujrzysz je w następnej PSce. I kto ci powiedział, że AMD nie potrafi robić małych i energooszczędnych grafik? Różnice w "spalaniu" są, ale wszystko rozbija się o proces technologiczny. AMD póki co utknęło w 28-nanometrowym procesie wytwarzania, nvidia i Intel wykorzystują już 14 nm (nvidia nie do końca, bo dopiero startują, a Intel szykuje się do 10, ale brak mu kasy). Zaczekaj do 2016 aż AMD przejdzie na 16 i 14, wtedy zobaczysz, że te małe i energooszczędne GPU, CPU, czy też APU są w zasięgu AMD. Bo jeżeli chodzi o wydajność, to GPU ze stajni AMD raczej nic nie dolega, czego nie można niestety powiedzieć o ich CPU. Wszystko przed nimi zobaczymy co przyniesie przyszłość, może jakaś nowa architektura spowoduje, że znowu będziemy kupować procesory i karty graficzne sygnowane logiem AMD.
mantle i trueaudio, a co pisałem o MS ? AMD ma szansę na potężny rozwój dopiero kiedy kupie je Samsung, LG lub Microsoft inaczej każde zagrożenie dla DX MS zniszczy w zarodku. Obecnie AMD to już firma widmo, ale czas pokaże czy zniknie z rynku, czy kupi ją ktoś z olbrzymim kapitałem.
Mantle użyłem raz: w bfie 4. Stuterring był okropny chociaż liczba klatek wzrosła to nie dało się grać bo co sekundę-dwie była przycinka, więc trafienie kogokolwiek było niemożliwe. Dobrze, że zakopują tego potworka.
nvidia i Intel wykorzystują już 14 nm
nvidia jedzie na tym samym procesie technologicznym co amd, architektura maxwell i kepler wyszla im rewelacyjnie pod wzgledem poboru pradu do mozliwosci