Batman: Arkham Knight – Rocksteady wydaje pierwszą aktualizację wersji na PC i ujawnia dalsze plany
Ogólnie tyłka ten patch nie urywa i tak naprawdę poprawia niewiele w kwestii optymalizacji. Trzeba czekać dalej.
Jak dobrze że skończyłem z kupowaniem i to już parę lat temu gier w dniu premiery. Od paru już lat większość gier w dniu premiery, to buble i potrzeba co najmniej 10 dużych aktualizacji, aby doprowadzić je do stanu żeby można było grać bez stresu. Lepiej poczekać te dwa, trzy miesiące a nawet i pół roku i kupić naprawione wersje w niższych cenach.
Nie wiem dlaczego wydawcy tak paproczą wersje PC. Mogę tylko podejrzewać że chodzi o walkę z piractwem, bo po update cracki mogą nie działać, ale w ciągu kilku dni i tak pojawiają się nowe.
Trudno, żeby po tylu problemach jeden patch wszystko naprawił. Trzeba czekać i tyle.
[1]
Przeczytaj newsa. Wprowadza deszcze i ambient occlusion.
Błąd związany z dezaktywacją efektów deszczu oraz ambient occlusion (cieniowania)
[2]
Ten patch nie znosi blokady.
Obszary, nad którymi trwają obecnie prace to: Wyższa ilość wyświetlanych klatek na sekundę (obecnie maximum to 30 FPS)
Pewnie dopiero pod koniec roku wypuszczą naprawionego Batmana na PC. Kilka patchy nie załatwi sprawy, niestety...
Dobrze że refundacja steam działa bez zarzutu :) Kupię Gacka jak będzie edycja GOTY(sic!)ze wszystkimi poprawkami
HAHAHAHAHAHA. Tyle mam do powiedzenia wszystkim tym, którzy kupili tą grę :) Nawet wam współczuję :D
@Bezi2598 ---> chaneglog to jedno, a życie to drugie. Przeczytałem listę zmian, co nie zmienia faktu, że liczę na jakość grafiki co najmniej tę samą co na PS4 i stąd wynika moje pytanie.
Rocksteady... tyle wygrać Arkham Asylum i tyle przegrać Arkham Knight... ktoś tam się z wujem na głowy pozamieniał. Już im nikt gry o Lobo nie powierzy do stworzenia.
ps. Dla gimbusów, którzy twierdzą, że dawniej też były bugi - owszem, ale sporadycznie i nie takie. Wtedy dbało się o optymalizację i jakość kodu.
Ile razy można pisać, że to nie RS robiło port. Zresztą winne jedynie jest WB, które dało za mało czasu drugiej ekipie na przygotowanie portu.
Ile razy można pisać, że to nie RS robiło port. Zresztą winne jedynie jest WB, które dało za mało czasu drugiej ekipie na przygotowanie portu.
Co to za argument z dupy? Rocksteady nadzorowalo caly projekt, myslisz, ze byli nieswiadomi bubla na PC?
A co takie Rocksteady może zrobić? To WB podpisuje czeki i oni decydują o dacie premiery.
Jakoś takie firmy jak Rockstar i Blizzard mądrą polityką potrafiły osiągnąć taką pozycję, że to oni dyktują warunki współpracy wielkim wydawcom, a nie odwrotnie, a to dlatego, że nie pozbyli się praw do swoich marek jak wiele mniejszych studiów i jak widać takie podejście procentuje. A Rocksteady wydał jeden doskonały tytuł, odciął 2 kupony, sprzedał się i dał d... z 4 kuponem. Jakże typowe.
Widzę, że niektórzy tutaj muszą wreszcie wyciągnąć swoje głowy spod tej cienkiej blachy oraz oparów swoich grzałek i zrozumieć, że rynek PCtowy jest niczym w ogólnym rynku growym i to jest przyczyną podobnych przykrych zajść. Możecie sobie gadać, że winne jest WB, ale gdyby Rocksteady opłacało się wydawać dobrze zrobioną grę na PC, to nie zatrudnialiby pobocznych studiów, tylko by sami wzięli się do roboty, albo zatrudniliby więcej, niż 12 osób.
Już od dawna nie jesteście pępkami elektronicznej rozrywki, zrozumcie wreszcie.
PortalGta - Konsole nie są żadnym pępkiem elektronicznej rozrywki. Na Pececie też da się zarobić, nawet więcej niż na konsolach patrz Diablo 3. Problemem jest podejście do graczy. Dzisiaj jest tak, że gry nie robi się z pasji tylko głównie dla pieniędzy i to widać. Ostatnie wpadki to jakaś masakra co druga, trzecia gra jest koszmarnie zoptymalizowana i nie mówię tylko o pececie. Trochę tęsknie za czasami, kiedy gry były oryginalne i nie było tych wojenek na rozdzielczość.
Lothers
Akurat Rockstar Games sprzedało się Take-Two Interactive jeszcze w ubiegłym wieku, także to że posiadają oni prawa do GTA i mogą robić z serią co chcą to niestety kompletna bzdura. Rockstar tak samo jak Rocksteady podlega większemu wydawcy, który może zrobić z grą co chce i który dyktuje warunki, a nie na odwrót. Z tą jednak różnicą, że WB mając wywalone na to, że port jest tragiczny puściło takiego bubla na rynek, a T2 np. w przypadku pecetowej wersji GTA V przesunęło premierę gdy było to potrzebne.
[17] Ciekawe, bo wszystkie badania wykazują że rynek pecetowy już konsolowy przegania. Mówimy tu oczywiście o rynku globalnym. Zaraz mi wyskoczysz, że gry AAA na konsole sprzedają się lepiej. Tak, zgadza się. Ale AAA to zaledwie wycinek rynku. Gdyby nawet zabrać gry AAA z pecetów (co się nie zdarzy w najbliższej przyszłości, co by konsolowcy nie pisali), to i tak gracz pecetowy ma w co grać. Na konsoli byłoby biednie. Nawet z tytułami AAA nie jest ich dużo.
Powiesz, że wydawcy mniej się przykładają do portów na PC. Też się zgodzę, ale powoli odbija im się to czkawką (choćby widać to po Batmanie - chociaż z informacji, które czytałem może wynikać, że Rockstedy bało się, że się nie wyrobią w terminie i przekazali dokończenie portu innemu studiu).
Ciekawe byłoby zestawienie sprzedaży na poszczególne platformy w danym okresie czasu - bez względy na tytuł. Mogło by się okazać że konsole wcale nie są takimi liderami sprzedaży. Dlaczego? Ok, poszczególne tytuły sprzedają się na konsole lepiej - fakt niezaprzeczalny (chociaż zdarzają się wyjątki, albo może odwrócenie trendu, jak wiedzmin 3 - który według ostatnich informacji sprzedał się mniej więcej równo). Jedak tytułów na konsole jest mniej. Nie wierzysz? wejdź na metacritic i sprawdź ile gier wyszło w ostatnich 90 dniach na np PS4 i PC. PS4 niecała strona, PC - 4 pełne i początek piątej (tak, gaming na pc umiera). Tak więc, jak widzisz gracz pecetowy ma dużo większy wybór. Ważne jest też to, że na pc wychodzą właściwie wszystkie gatunki gier. Wynika z tego też to, że przeciętny gracz nie może sobie pozwolić na wszystkie tytuły, które by go zainteresowały - musi wybierać co go w danej chwili "kręci" bardziej. Trochę wstrzymałbym się więc z tą nieopłacalnością. Zresztą od jakiegoś czasu widać trend do odchodzenia od exów. Jest ich po prostu mało na nowe konsole. Więc jednak się opłaca zrobić dobry port na PC.
Co do samego Batmana, to jak już wcześniej pisałem działał u mnie nienajgorzej. Jedyne na co mogłem narzekać, to mikro przycięcia (które w znacznej mierze wyeliminowały nowe sterowniki) i braki w efektach graficznych. Także lock na 30 klatkach nie jest przyjemny w dynamicznych momentach (jak jazda batmobilem). Po dzisiejszym patchu wydaje mi się, że jest lekka poprawa. Więc czekamy na dalsze poprawki. Oby udało się załatać grę jak należy, bo wydaje się że poza warstwą techniczną gra jest naprawdę dobra.
PortalGta-Według Ciebie platforma PC jest niczym,na której nie można zarobić?.Podam Ci przykład tylko ostatnich kilku dni wyprzedaży na STEAM gdzie platforma jest jedną zdroższych dystrybucji:
1. ARK: Survival Evolved sprzedaż: 445 857 sztuk - przychód: 11 097 381$
2. CS:GO s: 935 437 szt. - p: 7 006 423$
3. Wiedźmin 3 s: 97 030 szt. - p: 5 238 650$
4. Borderlands:TPS s: 145 675 szt. - p: 2 882 908$
5. Cities: Skylines s: 138 604 szt. - p: 2 770 694$
6. Elite: Dangerous s: 55 620 szt. - p: 2 367 374$
7. Wolfenstein: TNO s: 144 678 szt. - p: 2 168 723$
8. DARK SOULS II s: 78 309 szt. - p: 1 956 942$
9. Shadow of Mordor s: 72 024 szt. - p: 1 799 880$
10.Dying Light s: 39 438 szt. - p: 1 774 316$
Pozdrawiam!
Teraz podaj mi w tym samym okresie ile się sprzedało różnych gatunków gier i tytułów na konsolach?A to jest tylko pierwsza dziesiątka.
PortalGta - wiesz co ? Ja pierdyle te "magiczne" konsolowe exy w 30 klatkach i 900p/720p. ;]
Ile jest tych gier ? Wymieniaj ! A zdajesz sobie sprawę ile gier na PC wychodzi TYGODNIOWO ? ;]
@PortalGta -> Nie pracujesz dla studia Rocksteady i inne firmy, a więc proszę nie pisz takiej bzdury o PC i rynku. Nie znamy 100% prawdy.
PortalGta [17] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13748687&N=1#post0-13749083
A ty zrozum, że produkt ma po prostu działać dobrze i gówno kogoś obchodzi ile ktoś na tym zarobi, nie ma tłumaczenia, że "na was zarobimy mniej, to zrobimy gówno", no i są efekty, wycofanie gry do poprawki i bardzo negatywna ocena na steam.
Widzę, że niektórzy tutaj muszą wreszcie wyciągnąć swoje głowy spod tej cienkiej blachy oraz oparów swoich grzałek i zrozumieć, że rynek PCtowy jest niczym w ogólnym rynku growym i to jest przyczyną podobnych przykrych zajść.
No tylko, że rynek PC generuje dużo większe zyski niż konsole.
Możecie sobie gadać, że winne jest WB, ale gdyby Rocksteady opłacało się wydawać dobrze zrobioną grę na PC, to nie zatrudnialiby pobocznych studiów, tylko by sami wzięli się do roboty, albo zatrudniliby więcej, niż 12 osób.
Tja, absolutnie im się nie opłaca. Arkham City sprzedał się ~6 mln egzemplarzy z czego ~2,5 mln na PC. Na pewno im się nie opłaca. Zresztą co ma do tego Rocksteady?
@jarooli: Blizzard też niby sprzedał się Activision, ale to jednak szefostwo Blizzarda decyduje o kształcie marki, mówiłem o tego rodzaju niezależności. Kwestia zapisów w kontrakcie. @PortalGta: widzisz, koncern Volkswagen zarabia dużo mniej na sprzedaży Bugatti Veyrona, jak również sprzedaje się ich wielokrotnie mniej, niż na sprzedaży Golfa, mimo dużo większych inwestycji (zorientowani wiedzą, że długo dokładali do interesu, ponieważ badania i inwestycje pozwalające stworzyć ten samochód kosztowały kolosalne pieniądze), rozumiem, że idąc twoim tokiem rozumowania, nabywca Veyrona powinien ze zrozumieniem przyjąć ewentualne wady uniemożliwiające jazdę, kiepskie materiały wewnątrz i zapach gnojówki w bagażniku? Jest dokładnie odwrotnie.
ps. Dla gimbusów, którzy twierdzą, że dawniej też były bugi - owszem, ale sporadycznie i nie takie. Wtedy dbało się o optymalizację i jakość kodu.
Oczywiście i tutaj masz 100% racji. Kiedyś dopieszczano gry pod każdym względem, nie odpieprzano takiej fuszerki jak teraz to się robi. No i kiedyś w ogóle nie było mowy o czymś takim jak 1 day patch.
No i też wydawcy nie naciskali na producenta, więc w spokoju mogli dłubać przy grze i przesuwać premierę.
No i w ogóle to kiedyś się tworzyło gry (z pasji, dla graczy), dziś się je produkuję (p&^%$#c graczy HAJS się tylko liczy i 150 DLC niech głupki kupują a my będziemy zarabiali) tak to dziś wygląda, graczy ma się w poszanowaniu czyli w przysłowiowej DUPIE.
Widzę, że niektórzy tutaj muszą wreszcie wyciągnąć swoje głowy spod tej cienkiej blachy oraz oparów swoich grzałek i zrozumieć, że rynek PCtowy jest niczym w ogólnym rynku growym i to jest przyczyną podobnych przykrych zajść.
Co ty pieprzysz? W ilu egzemplarzach sprzedało się takie gta v w 24h od premiery na pc, a w ile na konsolach. Twórcy mają w dupie rynek pc, czy to ci się podoba czy nie.
Panowie nie gadajcie głupot, jak to kiedyś było idealnie, dbało się o optymalizację i kod itp. itd. bo to bzdury i chyba tak to chcecie pamiętać. Co nie znaczy, że twórców gry to w jakiś sposób tłumaczy. Od zawsze trafiały się gry tragicznie zabugowane itd. i od zawsze były za to bezlitośnie jechane. A day 1 patch faktycznie kiedyś nie było, bo nie było możliwości technicznych do tego (brak lub bardzo słaby internet) przez co gry wielokrotnie zostawały zabugowane po wieki wieków.
[28] tak mają w dopiero, że większość gier w tej chwili powstaje na PC? Nawet tytuły kojarzone do tej pory tylko z konsolami. Poza tym naucz się czytać ze zrozumieniem. Post, który zacytowałeś i z który się tak stanowczo nie zgadzasz, jest w 100 % zgodny z tym co napisałeś. Co nie znaczy, że jest w nim cokolwiek prawdziwego. Proponuje poczytać raporty o rynku gier i przestać pisać brednie.
Rocksteady nie robiło tego portu na PC to po pierwsze. Po drugie gra jest naprawdę dobra (co pokazują konsole). Gadanie o tym, że ktoś im czegoś nie powierzy ze względu na port Batmana robione przez zew. studio można włożyć między bajki.
Osobiście gram na PC - dziwne skoki płynności? Owszem są, ale da się grać. Gliche, bugi? Nie uświadczyłem ani jednego.
[14]
RS przygotowało grę na konsolach, za prace nad wersja PC było odpowiedzialne inne studio. Edios Montreal przygotowuje nowego Deus Ex na konsolach, za wersje PC odpowiedzialni są inni ludzie. Powiedz mi, co RS intersowało w ogóle, jak wyglada wersja PC? A teraz spójrz na ostatni projekt wydany przez WB(Mortal KombatX) i powiedz mi, ze to nie WB jest winne zaistniałej sytuacji. Te powycinane DLC to pewnie też nie wina WB tylko RS?
[32] jeszcze raz, bo jak widzę nie dociera. Co mnie jako klienta obchodzi kto ten kod napisał? Jak uruchamiam z grę, to logo jakiego studia widzisz? Bo ja jak byk mam Rocksteady. To oznacza, że właśnie oni są za tą grę odpowiedzialni.
Tak jak piszesz. Za chujowy port, za powycinane gry. RockSteady jest wszystkiemu winne. Warner Brothers, które kilka miesięcy wcześniej wydało różwnież schrzanionego MKX, pokazując jak głęboko w dupie mają graczy PC jest cacy.
No i nie zapomnij, żeby wyzwiska i inne groźby z tego powodu pisać do mailowo do RS.
[34] znasz umowę pomiędzy Rocksteady a WB? To gratuluję i zazdroszczę. Ja tej umowy nie znam. Wiem tylko że pod grą podpisało się Rocksteady. I gra była sprzedawana jako ich twór. Nie zamierzam też nigdzie wysyłać gróźb, ani nikogo obrażać. U mnie działa całkiem przyzwoicie. Co nie znaczy, że nie może być lepiej.
Widzisz, WB może i grę wydało. Ale mogło co najwyżej naciskać na termin. Nie oni kodowali grę. Oczywiście też nie są bez winy, bo mogli premierę przełożyć na inny termin. Mogło być tez ich winą to jakie studio wybrali żeby port dokończyć. Chociaż i tego nie wiemy, bo równie dobrze to rocksteady mogło ich wybrać.
@PortalGta ale bredzisz...to podrzędne studio nie robiło gry, tylko port z gry i ekipa 12 osób powinna była podołać zadaniu. Widać trafiło na partaczy. I co myślisz, że WB i Rocksteady celowo nie zainteresowali się jakością wydania wersji PC? Że woleli zarobić chu... do buzi, a nie kilkadziesiąt baniek z wydania PC? Że chcieli narobić sobie negatywnych opinii, bo "rynek PCtowy jest niczym", a oni po prostu wiedzieli, że nie będą mieli co robić po premierze tytułu, a tak mają co teraz łatać i za co przepraszać. Napisz jeszcze, że to część ich strategii.
--->kraju92 - ten patch naprawia jedynie dwa istotne błędy AO poprawnie włączone i efekt deszczu na batmobile i postaciach. Pozostałe efekty jak ulepszony deszcz ... Najważniejsze aby dodali opcje w menu dla każdego wtedy każdy ustawi grę pod siebie, optymalizacja też powinna naprawić błąd zarządzania pamięcią i v.ramem, jak to naprawią to każdy będzie grał bez problemu.
Deszcz, i spływa ;)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/lyKI0F.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/96oC7j.jpg
AO inne miejsca + tekstury na bias -2
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/ZXNeMU.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/3BoI9d.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/907/BSSPVf.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/633/tijvLB.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/bDIIhv.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/zSvlpF.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/913/MZQ7Hg.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/910/88GrGt.jpg
patch nie dotyka w ogóle spraw wydajności, będą następne co to naprawią.