Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Batman Arkham Knight – Rocksteady wydaje pierwszą aktualizację wersji na PC i ujawnia dalsze plany

28.06.2015 12:59
kraju92
1
kraju92
83
Espada

Dodali ten efekt deszczu na płaszczu Batmana?

28.06.2015 13:00
kluha666
2
odpowiedz
kluha666
171
See you space cowboy

Ogólnie tyłka ten patch nie urywa i tak naprawdę poprawia niewiele w kwestii optymalizacji. Trzeba czekać dalej.

28.06.2015 13:02
Mitsukai
3
odpowiedz
Mitsukai
242
Internet is for Porn

Optymalizacji to on wcale nie ratuje.

28.06.2015 13:09
4
odpowiedz
hinson
134
Generał

Jak dobrze że skończyłem z kupowaniem i to już parę lat temu gier w dniu premiery. Od paru już lat większość gier w dniu premiery, to buble i potrzeba co najmniej 10 dużych aktualizacji, aby doprowadzić je do stanu żeby można było grać bez stresu. Lepiej poczekać te dwa, trzy miesiące a nawet i pół roku i kupić naprawione wersje w niższych cenach.
Nie wiem dlaczego wydawcy tak paproczą wersje PC. Mogę tylko podejrzewać że chodzi o walkę z piractwem, bo po update cracki mogą nie działać, ale w ciągu kilku dni i tak pojawiają się nowe.

28.06.2015 13:12
Bezi2598
5
odpowiedz
Bezi2598
147
Legend

Trudno, żeby po tylu problemach jeden patch wszystko naprawił. Trzeba czekać i tyle.

[1]
Przeczytaj newsa. Wprowadza deszcze i ambient occlusion.
Błąd związany z dezaktywacją efektów deszczu oraz ambient occlusion (cieniowania)

[2]
Ten patch nie znosi blokady.
Obszary, nad którymi trwają obecnie prace to: Wyższa ilość wyświetlanych klatek na sekundę (obecnie maximum to 30 FPS)

28.06.2015 13:38
6
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Pewnie dopiero pod koniec roku wypuszczą naprawionego Batmana na PC. Kilka patchy nie załatwi sprawy, niestety...

28.06.2015 13:38
Fee
7
odpowiedz
Fee
32
syf

[2] Przeczytałeś w ogóle co ten patch wprowadza? Ja pier.

28.06.2015 13:45
Nerka
8
odpowiedz
Nerka
161
Generał

Dobrze że refundacja steam działa bez zarzutu :) Kupię Gacka jak będzie edycja GOTY(sic!)ze wszystkimi poprawkami

28.06.2015 13:59
THeMooN85
9
odpowiedz
THeMooN85
126
Eternally Querulous

HAHAHAHAHAHA. Tyle mam do powiedzenia wszystkim tym, którzy kupili tą grę :) Nawet wam współczuję :D

28.06.2015 14:15
kraju92
10
odpowiedz
kraju92
83
Espada

@Bezi2598 ---> chaneglog to jedno, a życie to drugie. Przeczytałem listę zmian, co nie zmienia faktu, że liczę na jakość grafiki co najmniej tę samą co na PS4 i stąd wynika moje pytanie.

28.06.2015 18:39
Lothers
11
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Rocksteady... tyle wygrać Arkham Asylum i tyle przegrać Arkham Knight... ktoś tam się z wujem na głowy pozamieniał. Już im nikt gry o Lobo nie powierzy do stworzenia.

28.06.2015 18:44
Lothers
12
odpowiedz
Lothers
197
Senator

ps. Dla gimbusów, którzy twierdzą, że dawniej też były bugi - owszem, ale sporadycznie i nie takie. Wtedy dbało się o optymalizację i jakość kodu.

28.06.2015 18:57
marcing805
13
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

Ile razy można pisać, że to nie RS robiło port. Zresztą winne jedynie jest WB, które dało za mało czasu drugiej ekipie na przygotowanie portu.

28.06.2015 19:00
ilprincipino
14
odpowiedz
ilprincipino
67
Senator

Ile razy można pisać, że to nie RS robiło port. Zresztą winne jedynie jest WB, które dało za mało czasu drugiej ekipie na przygotowanie portu.

Co to za argument z dupy? Rocksteady nadzorowalo caly projekt, myslisz, ze byli nieswiadomi bubla na PC?

28.06.2015 19:28
15
odpowiedz
Truskawa1991
64
Pretorianin

A co takie Rocksteady może zrobić? To WB podpisuje czeki i oni decydują o dacie premiery.

28.06.2015 19:40
Lothers
16
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Jakoś takie firmy jak Rockstar i Blizzard mądrą polityką potrafiły osiągnąć taką pozycję, że to oni dyktują warunki współpracy wielkim wydawcom, a nie odwrotnie, a to dlatego, że nie pozbyli się praw do swoich marek jak wiele mniejszych studiów i jak widać takie podejście procentuje. A Rocksteady wydał jeden doskonały tytuł, odciął 2 kupony, sprzedał się i dał d... z 4 kuponem. Jakże typowe.

28.06.2015 21:13
17
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Widzę, że niektórzy tutaj muszą wreszcie wyciągnąć swoje głowy spod tej cienkiej blachy oraz oparów swoich grzałek i zrozumieć, że rynek PCtowy jest niczym w ogólnym rynku growym i to jest przyczyną podobnych przykrych zajść. Możecie sobie gadać, że winne jest WB, ale gdyby Rocksteady opłacało się wydawać dobrze zrobioną grę na PC, to nie zatrudnialiby pobocznych studiów, tylko by sami wzięli się do roboty, albo zatrudniliby więcej, niż 12 osób.
Już od dawna nie jesteście pępkami elektronicznej rozrywki, zrozumcie wreszcie.

28.06.2015 21:27
18
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

PortalGta - Konsole nie są żadnym pępkiem elektronicznej rozrywki. Na Pececie też da się zarobić, nawet więcej niż na konsolach patrz Diablo 3. Problemem jest podejście do graczy. Dzisiaj jest tak, że gry nie robi się z pasji tylko głównie dla pieniędzy i to widać. Ostatnie wpadki to jakaś masakra co druga, trzecia gra jest koszmarnie zoptymalizowana i nie mówię tylko o pececie. Trochę tęsknie za czasami, kiedy gry były oryginalne i nie było tych wojenek na rozdzielczość.

28.06.2015 21:34
jarooli
19
odpowiedz
jarooli
111
Would you kindly?

Lothers

Akurat Rockstar Games sprzedało się Take-Two Interactive jeszcze w ubiegłym wieku, także to że posiadają oni prawa do GTA i mogą robić z serią co chcą to niestety kompletna bzdura. Rockstar tak samo jak Rocksteady podlega większemu wydawcy, który może zrobić z grą co chce i który dyktuje warunki, a nie na odwrót. Z tą jednak różnicą, że WB mając wywalone na to, że port jest tragiczny puściło takiego bubla na rynek, a T2 np. w przypadku pecetowej wersji GTA V przesunęło premierę gdy było to potrzebne.

28.06.2015 21:43
20
odpowiedz
seba1818
31
Pretorianin

[17] Ciekawe, bo wszystkie badania wykazują że rynek pecetowy już konsolowy przegania. Mówimy tu oczywiście o rynku globalnym. Zaraz mi wyskoczysz, że gry AAA na konsole sprzedają się lepiej. Tak, zgadza się. Ale AAA to zaledwie wycinek rynku. Gdyby nawet zabrać gry AAA z pecetów (co się nie zdarzy w najbliższej przyszłości, co by konsolowcy nie pisali), to i tak gracz pecetowy ma w co grać. Na konsoli byłoby biednie. Nawet z tytułami AAA nie jest ich dużo.
Powiesz, że wydawcy mniej się przykładają do portów na PC. Też się zgodzę, ale powoli odbija im się to czkawką (choćby widać to po Batmanie - chociaż z informacji, które czytałem może wynikać, że Rockstedy bało się, że się nie wyrobią w terminie i przekazali dokończenie portu innemu studiu).
Ciekawe byłoby zestawienie sprzedaży na poszczególne platformy w danym okresie czasu - bez względy na tytuł. Mogło by się okazać że konsole wcale nie są takimi liderami sprzedaży. Dlaczego? Ok, poszczególne tytuły sprzedają się na konsole lepiej - fakt niezaprzeczalny (chociaż zdarzają się wyjątki, albo może odwrócenie trendu, jak wiedzmin 3 - który według ostatnich informacji sprzedał się mniej więcej równo). Jedak tytułów na konsole jest mniej. Nie wierzysz? wejdź na metacritic i sprawdź ile gier wyszło w ostatnich 90 dniach na np PS4 i PC. PS4 niecała strona, PC - 4 pełne i początek piątej (tak, gaming na pc umiera). Tak więc, jak widzisz gracz pecetowy ma dużo większy wybór. Ważne jest też to, że na pc wychodzą właściwie wszystkie gatunki gier. Wynika z tego też to, że przeciętny gracz nie może sobie pozwolić na wszystkie tytuły, które by go zainteresowały - musi wybierać co go w danej chwili "kręci" bardziej. Trochę wstrzymałbym się więc z tą nieopłacalnością. Zresztą od jakiegoś czasu widać trend do odchodzenia od exów. Jest ich po prostu mało na nowe konsole. Więc jednak się opłaca zrobić dobry port na PC.
Co do samego Batmana, to jak już wcześniej pisałem działał u mnie nienajgorzej. Jedyne na co mogłem narzekać, to mikro przycięcia (które w znacznej mierze wyeliminowały nowe sterowniki) i braki w efektach graficznych. Także lock na 30 klatkach nie jest przyjemny w dynamicznych momentach (jak jazda batmobilem). Po dzisiejszym patchu wydaje mi się, że jest lekka poprawa. Więc czekamy na dalsze poprawki. Oby udało się załatać grę jak należy, bo wydaje się że poza warstwą techniczną gra jest naprawdę dobra.

28.06.2015 21:44
mario7777
21
odpowiedz
mario7777
143
JUVENTINI FOREVER

PortalGta-Według Ciebie platforma PC jest niczym,na której nie można zarobić?.Podam Ci przykład tylko ostatnich kilku dni wyprzedaży na STEAM gdzie platforma jest jedną zdroższych dystrybucji:
1. ARK: Survival Evolved sprzedaż: 445 857 sztuk - przychód: 11 097 381$
2. CS:GO s: 935 437 szt. - p: 7 006 423$
3. Wiedźmin 3 s: 97 030 szt. - p: 5 238 650$
4. Borderlands:TPS s: 145 675 szt. - p: 2 882 908$
5. Cities: Skylines s: 138 604 szt. - p: 2 770 694$
6. Elite: Dangerous s: 55 620 szt. - p: 2 367 374$
7. Wolfenstein: TNO s: 144 678 szt. - p: 2 168 723$
8. DARK SOULS II s: 78 309 szt. - p: 1 956 942$
9. Shadow of Mordor s: 72 024 szt. - p: 1 799 880$
10.Dying Light s: 39 438 szt. - p: 1 774 316$
Pozdrawiam!
Teraz podaj mi w tym samym okresie ile się sprzedało różnych gatunków gier i tytułów na konsolach?A to jest tylko pierwsza dziesiątka.

28.06.2015 22:16
22
odpowiedz
effendi360
9
Legionista

PortalGta - wiesz co ? Ja pierdyle te "magiczne" konsolowe exy w 30 klatkach i 900p/720p. ;]
Ile jest tych gier ? Wymieniaj ! A zdajesz sobie sprawę ile gier na PC wychodzi TYGODNIOWO ? ;]

28.06.2015 23:26
23
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@PortalGta -> Nie pracujesz dla studia Rocksteady i inne firmy, a więc proszę nie pisz takiej bzdury o PC i rynku. Nie znamy 100% prawdy.

28.06.2015 23:32
kaszanka9
24
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

PortalGta [17] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13748687&N=1#post0-13749083

A ty zrozum, że produkt ma po prostu działać dobrze i gówno kogoś obchodzi ile ktoś na tym zarobi, nie ma tłumaczenia, że "na was zarobimy mniej, to zrobimy gówno", no i są efekty, wycofanie gry do poprawki i bardzo negatywna ocena na steam.

29.06.2015 00:17
kęsik
😁
25
odpowiedz
kęsik
155
Legend

Widzę, że niektórzy tutaj muszą wreszcie wyciągnąć swoje głowy spod tej cienkiej blachy oraz oparów swoich grzałek i zrozumieć, że rynek PCtowy jest niczym w ogólnym rynku growym i to jest przyczyną podobnych przykrych zajść.

No tylko, że rynek PC generuje dużo większe zyski niż konsole.

Możecie sobie gadać, że winne jest WB, ale gdyby Rocksteady opłacało się wydawać dobrze zrobioną grę na PC, to nie zatrudnialiby pobocznych studiów, tylko by sami wzięli się do roboty, albo zatrudniliby więcej, niż 12 osób.

Tja, absolutnie im się nie opłaca. Arkham City sprzedał się ~6 mln egzemplarzy z czego ~2,5 mln na PC. Na pewno im się nie opłaca. Zresztą co ma do tego Rocksteady?

29.06.2015 00:50
Lothers
26
odpowiedz
Lothers
197
Senator

@jarooli: Blizzard też niby sprzedał się Activision, ale to jednak szefostwo Blizzarda decyduje o kształcie marki, mówiłem o tego rodzaju niezależności. Kwestia zapisów w kontrakcie. @PortalGta: widzisz, koncern Volkswagen zarabia dużo mniej na sprzedaży Bugatti Veyrona, jak również sprzedaje się ich wielokrotnie mniej, niż na sprzedaży Golfa, mimo dużo większych inwestycji (zorientowani wiedzą, że długo dokładali do interesu, ponieważ badania i inwestycje pozwalające stworzyć ten samochód kosztowały kolosalne pieniądze), rozumiem, że idąc twoim tokiem rozumowania, nabywca Veyrona powinien ze zrozumieniem przyjąć ewentualne wady uniemożliwiające jazdę, kiepskie materiały wewnątrz i zapach gnojówki w bagażniku? Jest dokładnie odwrotnie.

29.06.2015 01:14
27
odpowiedz
MaXXii
83
Generał

ps. Dla gimbusów, którzy twierdzą, że dawniej też były bugi - owszem, ale sporadycznie i nie takie. Wtedy dbało się o optymalizację i jakość kodu.

Oczywiście i tutaj masz 100% racji. Kiedyś dopieszczano gry pod każdym względem, nie odpieprzano takiej fuszerki jak teraz to się robi. No i kiedyś w ogóle nie było mowy o czymś takim jak 1 day patch.
No i też wydawcy nie naciskali na producenta, więc w spokoju mogli dłubać przy grze i przesuwać premierę.

No i w ogóle to kiedyś się tworzyło gry (z pasji, dla graczy), dziś się je produkuję (p&^%$#c graczy HAJS się tylko liczy i 150 DLC niech głupki kupują a my będziemy zarabiali) tak to dziś wygląda, graczy ma się w poszanowaniu czyli w przysłowiowej DUPIE.

29.06.2015 01:22
28
odpowiedz
zanonimizowany927757
15
Generał

Widzę, że niektórzy tutaj muszą wreszcie wyciągnąć swoje głowy spod tej cienkiej blachy oraz oparów swoich grzałek i zrozumieć, że rynek PCtowy jest niczym w ogólnym rynku growym i to jest przyczyną podobnych przykrych zajść.

Co ty pieprzysz? W ilu egzemplarzach sprzedało się takie gta v w 24h od premiery na pc, a w ile na konsolach. Twórcy mają w dupie rynek pc, czy to ci się podoba czy nie.

29.06.2015 07:43
29
odpowiedz
Guybrush Threepwood
33
Konsul

Panowie nie gadajcie głupot, jak to kiedyś było idealnie, dbało się o optymalizację i kod itp. itd. bo to bzdury i chyba tak to chcecie pamiętać. Co nie znaczy, że twórców gry to w jakiś sposób tłumaczy. Od zawsze trafiały się gry tragicznie zabugowane itd. i od zawsze były za to bezlitośnie jechane. A day 1 patch faktycznie kiedyś nie było, bo nie było możliwości technicznych do tego (brak lub bardzo słaby internet) przez co gry wielokrotnie zostawały zabugowane po wieki wieków.

29.06.2015 09:08
30
odpowiedz
seba1818
31
Pretorianin

[28] tak mają w dopiero, że większość gier w tej chwili powstaje na PC? Nawet tytuły kojarzone do tej pory tylko z konsolami. Poza tym naucz się czytać ze zrozumieniem. Post, który zacytowałeś i z który się tak stanowczo nie zgadzasz, jest w 100 % zgodny z tym co napisałeś. Co nie znaczy, że jest w nim cokolwiek prawdziwego. Proponuje poczytać raporty o rynku gier i przestać pisać brednie.

29.06.2015 10:24
31
odpowiedz
zanonimizowany706243
61
Centurion

Rocksteady nie robiło tego portu na PC to po pierwsze. Po drugie gra jest naprawdę dobra (co pokazują konsole). Gadanie o tym, że ktoś im czegoś nie powierzy ze względu na port Batmana robione przez zew. studio można włożyć między bajki.
Osobiście gram na PC - dziwne skoki płynności? Owszem są, ale da się grać. Gliche, bugi? Nie uświadczyłem ani jednego.

29.06.2015 10:49
marcing805
32
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

[14]

RS przygotowało grę na konsolach, za prace nad wersja PC było odpowiedzialne inne studio. Edios Montreal przygotowuje nowego Deus Ex na konsolach, za wersje PC odpowiedzialni są inni ludzie. Powiedz mi, co RS intersowało w ogóle, jak wyglada wersja PC? A teraz spójrz na ostatni projekt wydany przez WB(Mortal KombatX) i powiedz mi, ze to nie WB jest winne zaistniałej sytuacji. Te powycinane DLC to pewnie też nie wina WB tylko RS?

29.06.2015 11:23
33
odpowiedz
seba1818
31
Pretorianin

[32] jeszcze raz, bo jak widzę nie dociera. Co mnie jako klienta obchodzi kto ten kod napisał? Jak uruchamiam z grę, to logo jakiego studia widzisz? Bo ja jak byk mam Rocksteady. To oznacza, że właśnie oni są za tą grę odpowiedzialni.

29.06.2015 11:38
marcing805
34
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

Tak jak piszesz. Za chujowy port, za powycinane gry. RockSteady jest wszystkiemu winne. Warner Brothers, które kilka miesięcy wcześniej wydało różwnież schrzanionego MKX, pokazując jak głęboko w dupie mają graczy PC jest cacy.

No i nie zapomnij, żeby wyzwiska i inne groźby z tego powodu pisać do mailowo do RS.

29.06.2015 12:28
35
odpowiedz
seba1818
31
Pretorianin

[34] znasz umowę pomiędzy Rocksteady a WB? To gratuluję i zazdroszczę. Ja tej umowy nie znam. Wiem tylko że pod grą podpisało się Rocksteady. I gra była sprzedawana jako ich twór. Nie zamierzam też nigdzie wysyłać gróźb, ani nikogo obrażać. U mnie działa całkiem przyzwoicie. Co nie znaczy, że nie może być lepiej.
Widzisz, WB może i grę wydało. Ale mogło co najwyżej naciskać na termin. Nie oni kodowali grę. Oczywiście też nie są bez winy, bo mogli premierę przełożyć na inny termin. Mogło być tez ich winą to jakie studio wybrali żeby port dokończyć. Chociaż i tego nie wiemy, bo równie dobrze to rocksteady mogło ich wybrać.

29.06.2015 15:54
Meno1986
36
odpowiedz
Meno1986
185
Szkubany Myszor

@PortalGta ale bredzisz...to podrzędne studio nie robiło gry, tylko port z gry i ekipa 12 osób powinna była podołać zadaniu. Widać trafiło na partaczy. I co myślisz, że WB i Rocksteady celowo nie zainteresowali się jakością wydania wersji PC? Że woleli zarobić chu... do buzi, a nie kilkadziesiąt baniek z wydania PC? Że chcieli narobić sobie negatywnych opinii, bo "rynek PCtowy jest niczym", a oni po prostu wiedzieli, że nie będą mieli co robić po premierze tytułu, a tak mają co teraz łatać i za co przepraszać. Napisz jeszcze, że to część ich strategii.

29.06.2015 16:07
A.l.e.X
37
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->kraju92 - ten patch naprawia jedynie dwa istotne błędy AO poprawnie włączone i efekt deszczu na batmobile i postaciach. Pozostałe efekty jak ulepszony deszcz ... Najważniejsze aby dodali opcje w menu dla każdego wtedy każdy ustawi grę pod siebie, optymalizacja też powinna naprawić błąd zarządzania pamięcią i v.ramem, jak to naprawią to każdy będzie grał bez problemu.

Deszcz, i spływa ;)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/lyKI0F.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/96oC7j.jpg

AO inne miejsca + tekstury na bias -2
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/ZXNeMU.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/540/3BoI9d.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/907/BSSPVf.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/633/tijvLB.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/bDIIhv.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/zSvlpF.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/913/MZQ7Hg.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/910/88GrGt.jpg

patch nie dotyka w ogóle spraw wydajności, będą następne co to naprawią.

Wiadomość Batman Arkham Knight – Rocksteady wydaje pierwszą aktualizację wersji na PC i ujawnia dalsze plany