Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Pół godziny gameplayu z Kingdom Come Deliverance

19.06.2015 22:36
Mastyl
1
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Uniwersum większe niż w Oblivionie, ale świat mniejszy niż w Skyrimie? O co tu - kurka - chodzi?

A poza tym - Skyrim miał mapę nieco mniejszą od Obliviona.

19.06.2015 23:03
2
odpowiedz
Ryu8
33
Chorąży

Mastyl a ty wieś co to uniwersum? Bo sądząc po twoim komentarzu to nie.

19.06.2015 23:47
Mastyl
3
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

A Ty wiesz?

Uniwersum Obliviona to Nirn, a konkretnie - Tamriel, podczas gdy Kingdom - Ziemia, w szczególności średniowieczna Europa. Tłumacząc to w ten sposób, zaczynamy poruszać się w absurdalnych porównaniach :)))

20.06.2015 07:16
Pan Dzikus
4
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Jakbym był CD Projektem to bym zainwestował w tą grę kopę kasy i zarobiłbym jeszcze większą kopę kasy.

20.06.2015 08:43
5
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Liczy się jakość, a nie ilość. Niech robią mniejsza mapa, ale za to żywsza i ciekawsza.

20.06.2015 09:44
6
odpowiedz
dami hawx
23
Pretorianin

Sir xan-> zawsze kiedy tu zerkam na tą strone i patrze ciekawe artykuły/newsy to zdarzy mi się przeczytać kilka komentarzy, co najlepsze zawsze ty tam się znajdziesz xD co po niektórzy chyba siedzą całe dnie na gry-online ^^.

20.06.2015 10:18
7
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

@ dami hawx
Sir Xan ma akurat srednio postow dziennie 1.04 wiec pewnie caly dzien tu nie siedzi. Polecam zajrzec na forum -> Polityka i Religia. Tam to dopiero sa przypadki :)

20.06.2015 10:26
8
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@dami hawx i @mikecortez -> Akurat pracuję/gram przy komputerze, a więc od czasu do czasu zajrzę do strony GryOnline.pl. Ale macie rację. Za często tu bywam, ale nie zawsze cały dzień dziennie. Pozdrawiam. ^^

20.06.2015 10:33
9
odpowiedz
Khael11
133
Pretorianin

Jeżeli nie będzie downgrade to będzie najpiękniejsza gra EVER :D

20.06.2015 10:50
10
odpowiedz
Buran
38
Centurion

Trochę smutne że nie ogarnęli jeszcze broni drzewcowych, może je dodadzą może nie. Smuci jak po macoszemu jest traktowany ten rodzaj broni...
Dobrze że dali szabelki, również lubię tą broń.

20.06.2015 10:53
Bl4ck747
11
odpowiedz
Bl4ck747
80
Pretorianin

@Khael11 W tej grze mało obchodzi mnie grafika. Tutaj liczy się wszystko inne oprócz grafiki.

20.06.2015 11:27
12
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Nie hula ta gierka na tej prezentacji. Wyczuwam niskobudżetowy gniot.

20.06.2015 12:07
13
odpowiedz
Marcus64
36
Pretorianin

Tutaj liczy się podejście do gatunku, który jest cholernie niedoceniony na rynku. Stad bardziej czekam na Kingdom Come niż na kolejne średniaki typu CODy,Assasyny i innego tego typu paści.

20.06.2015 22:55
Persecuted
14
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Ilekroć jest mowa o grze z otwartym światem, zawsze pojawiają się bzdurne zapewnienia twórców w stylu: "Nasza gra będzie X razy większa od gry Y*".

Odnoszę wrażenie, że właśnie przez to, otwarte światy (i sandboxy) stają się coraz bardziej jałowe i nudne. Developerzy najpierw rozdmuchują obszar do niebotycznych rozmiarów, a potem mają problemy z jego sensownym zagospodarowaniem. Stąd też coraz częściej mamy otwarte gry na zasadzie - pierdyliard znaczników na mapie, pod którymi kryje się złoto, skrzynki ze śmieciami, mapy, listy, piórka, artefakty, karty pamięci, złote monety i inne duperele, a wszystko po to, by graczy nie raziła w oczy pustka...
Ponadto zauważyłem, że rozrost świata rzadko idzie w parze z jego jakością i różnorodnością. Zazwyczaj wygląda to tak, że np. zamiast przemierzać ośnieżoną dolinę przez 1 minutę (podziwiając widoczki), przemierzamy ją przez 5 minut (gdzie od 2 minuty odczuwamy już znudzenie jej jednostajnością), bo jest po prostu 5 razy większa niż mogłaby (powinna?) być, gdyby nie to obsesyjne parcie na rozmiar...

Ja szczerze mówiąc, nie tak rozumiem otwartość świata. Jak dla mnie świat gry nie musi być specjalnie duży, byle był różnorodny (także wizualnie) i dawał poczucie swobody.
Przyznam szczerze, że po spędzeniu dziesiątek godzin w świecie Far Cry'a 4 czy Wiedźmina 3, zacząłem odczuwać znudzenie a nawet zmęczenie. Oba te światy są fantastycznie zaprojektowane, klimatyczne, niesamowite od strony audio-wizualnej... ale po jakimś czasie po prostu przestają oferować nowe atrakcje. W pewnym momencie człowiek zauważa, że na mapie ma jeszcze "miliard" miejsc do zbadania, a w dzienniku masę zadań do wykonania, ale kompletnie nie ma ochoty tego robić. Gra zwyczajnie traci swoją świeżość i właściwie nie oferuje już niczego ciekawego i wartego uwagi.
I nie wydaje mi się, by taki stan rzeczy był winą projektantów. Jestem wręcz przekonany, że nikt nie jest w stanie wymyślić 200 mega ekscytujących zadań pobocznych, czy 300 unikatowych "punktów eksploracyjnych" z ciekawą zawartością. Gdyby jednak świat był mniejszy, to problemu by nie było.

Według mnie ideałem otwartego świata, nadal pozostaje Gothic 3. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że jest to do chwili obecnej JEDYNA gra, której świat jest w pełni otwarty do eksploracji już od pierwszych sekund i absolutnie bezszwowy (żadnych loadingów!).
Dodatkowo daje niesamowite poczucie wolności (idź gdzie chcesz, rób co chcesz i kiedy chcesz), a przy tym jest bardzo różnorodna (3 różne, sąsiadujące ze sobą strefy klimatyczne) i nieprzesadnie duża (wszędzie można dojść na piechotę, brak szybkiej podróży w ogóle nie przeszkadza). Nie ma tam też żadnych znaków zapytania na mapie ani zbierania ton śmieci, a mimo to potrafi zapewnić zabawę nawet na 80-100 godzin.

Dużo nie zawsze znaczy dobrze.

===

Gdzie Y, wstawia się grę powszechnie uznawaną za - w danej chwili - największą (obszarowo) na rynku. Na ten moment jest to Skyrim, choć niewykluczone, że niedługo będziemy słyszeć: "3 times bigger than Witcher 3" :).

21.06.2015 21:55
Mastyl
15
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Tak. Persecuted słusznie zauważył - Gothic 3 to najlepsza jednolita mapa. Żadnego loadingu - wszystko: wnętrza domów i jaskiń znajdowały się na tej samej wielkiej mapie, zawierającej co najmniej 3 "biomy" (polarny, pustynny i umiarkowany).

Moim zdaniem G3 niesłusznie spotkał się z tak chłodnym przyjęciem.

22.06.2015 11:55
16
odpowiedz
janosik6
115
Konsul

Wygląda na okropnie nudną, przez te pół godziny nic się nie działo.

Wiadomość Pół godziny gameplayu z Kingdom Come Deliverance