The Division – gameplay, porównanie grafiki, season pass i kolekcjonerka
Między 2013 a 2014 rokiem było jeszcze ok, a jeżeli były jakieś różnice to bardzo kosmetyczne. Natomiast bulid z tegorocznych targów E3 to już niestety widoczny gołym okiem downgrade, ale należy również zwrócić uwagę na to że w poprzednich latach gra była pokazywana w lokacjach bardziej otwartych doświetlonych promieniami słonecznymi co też w jakimś stopniu wpływało na ogólny odbiór. Ale mimo wszystko tak jak można było się tego spodziewać jeszcze długo przed E3 downgrade jest nie na taką skalę jak w przypadku Watch_Dogs ale niestety jest z przyczyn wiadomych każdemu kumatemu graczowi.
przyczyn wiadomych każdemu kumatemu graczowi.
Niektorzy producenci sa CHOLERNYMI KLAMCAMI?
Ale w sumie czemu sie dziwic skoro gracze nadal kupuja gry takich ludzi?
I kolejna fala komentujących nie mających o niczym pojęcia ;/ W roku 2013 została pokazana wersja możliwie jak najładniejsza a w procesie optymalizacji wiele modeli zostaje pogorszonych odpadają jakieś filtry itd. To normalne, że gra wygląda lepiej na prezentacjach. Owszem twórcy mimo wszystko powinni walnąć gdzieś napis, że to tak po premierze wyglądać nie będzie ale i tak nie ma kontrowersji moim zdaniem.
Hmm, to już wiem czego nie będę kupował. Dla zasady. NO CHYBA, że gra będzie WYBITNA, ale trzeba się nie okłamywać - marne są na to szanse (heh).
Powyżej widzimy przykład konsumenta, dzięki któremu takie akcje przechodzą i ich efekty będą się z roku na rok nasilać. Gratuluję - to również przez takich jak Ty, łapiących hype przez byle reklamę i ilość newsów gry na portalach mamy to co mamy.
Ale kto tu kogo oszukuje? Przecież ta gra nie miała jeszcze swojej premiery. To że się zmienia w trakcie procesu produkcji to normalne, można tylko żałować że na gorsze. Natomiast do premiery nikt nie powinien czuć się oszukany. Jeśli po premierze okaże się że gra wygląda znacznie gorzej niż na kilka miesięcy przed, to ok. Krytykowanie tego produktu w tym momencie jest głupie. Tak samo jak porównanie zupełnie innego fragmentu rozgrywki w dodatku o innej porze dnia.
Byłby problem gdyby twórcy do samego końca karmili nas materiałami które wyglądają lepiej. To co pokazują wydaje mi się całkiem uczciwe.
iro666, serio chce ci sie tłumaczyć takie rzeczy na forum, gdzie pełno ignorantów i gimnazjalistów?
W roku 2013 została pokazana wersja możliwie jak najładniejsza
Rozumiem, ze nie mialbys nic przeciwko temu, zeby producent samochodow powiedzial, ze samochod, ktory chcesz kupic bedzie wygladal tak, a na pol roku przed dostarczeniem powiedzial, ze to byla wersja pre-alfa i nara?
Sorry, tworcy nie napisali: 'ta gra moglaby tak wygladac, ale zapewne nie bedzie'. Oni klamali w zywe oczy.
To że się zmienia w trakcie procesu produkcji to normalne,
szkoda, że kiedyś można było spodziewać się polepszenia grafiki. Dzisiaj wręcz przeciwnnie.
nie ma co się oszukiwać, chodzi o kasę i największą zachętę i zainteresowanie graczy. Ale jak czytam niektórych tłumaczenia działania twórców to mi się scyzoryk otwiera. Jak można być tak naiwnym i twierdzić, że to jest normalne..
Dokladnie. Czy pies z kulawa noga zainteresowalby sie gra w Nowym Yorku po jakiejs tam katastrofie, gdyby nie te wszystkie gify jak koles zamyka drzwi od radiowozu, bo jest pod obstrzalem? Nie. I sami tworcy to wiedzieli. To jak w tym dowcipie:
Eric Schwartz został porażony przez swoją ukochaną Amigę na śmierć i poszedł do nieba. Staje przed świętym Piotrem, a św. Piotr się go pyta:
– Chciałbyś amigowcu pójść do nieba, czy do piekła?
– Chciałbym się rozejrzeć.
– Patrz, tak wygląda niebo – mówi św. Piotr, pokazując dookoła.
– Niby chłodno tu – inteligentnie zauważa amigowiec.
– Teraz chodź, pokażę ci piekło.
Zjeżdżają do piekła, patrzą, a tam gołe panienki siedzą na monitorach, na ekranach widać też rajcowne dupy, dookoła leżą Amigi, a nawet najnowszy model Amiga CD Power Belzebub z procesorem Motorola 40000000000, która ma 100 TMipsów. Wracają na górę, czyli do nieba i św. Piotr się pyta:
– No to jak – niebo czy piekło?
– Nie obraź się, św. Piotrze, ale ja wolę do piekła.
Dobra, pojechał na dół, wychodzi z windy, a tu go dwa diabły za bary i do beczki ze smołą. Przestraszony amigowiec krzyczy:
– Co się stało z tamtym piekłem?
Na to jeden z diabłów odpowiada:
– To było demo, baranie, demo..
Ale widac niektorzy tak lubia.
@Piotrek.K To ty decydujesz cczy chcesz kupić czy nie twórcy pokazują po prostu to co w tej chwili mają. Wiadomo że najpierw tworzona jest wersja ładniejsza i bardziej szczegółowa bo łatwiej jest obniżyć jakość obiektu niż potem tworzyć wszystko od nowa ;] Ale co będę ci tłumaczył skoro nie chcesz tego przyjąć do wiadomości. I powtarzam gdyby ciągle pokazywali wersję z 2013 roku to było by to oszustwo bo chcieli by sprzedać produkt niezgodny z prezentacją.
Lord . [11]
Ale z ciebie naiwniak, pokazują, żeby zrobić hype, mało kto potem już sprawdza, a hype zostaje i twórcy doskonale o tym wiedzą.
Co było z watch dogs, to samo, czy oni ukrywali downgrade? Nie, a mimo to porównania nie miały końca i głosy krytyczne też nie.
To co piszesz by działało gdyby wszyscy byli mądrzy, ale w praktyce to jest 10%, i te 10% nie ma wyboru, nie kupi gry, nic nie zmieni, a przez 90% debili nie dostanie gry której oczekuje i którą POKAZANO w super ustawieniach, a potem zrobiono downgrade, no bo co to jest 10% marudzących jak 90% kupi nawet po downgrade.
Plują ci w twarz, a ty nadal twierdzisz, że to mżawka.
Ja się zawsze zastanawiam nad jednym. Jeśli ta gra elegancko działała na sprzęcie który był w 2013 roku to czemu nie może tak wyglądać na PC w 2016? Nie dość, że jakość będzie obniżona to w dodatku będzie miała jakieś chore wymagania.
@Laston te gry na konferencjach odpalane są czesto na kilku najmocniejszych kartach łącznie wartych ponad 10k więc rzecz nieosiągalna dla przeciętnego nabywcy gry.
[12] Oczywiście że pokazują grę na targach po to żeby zrobić hype. Tylko widzisz, jeżeli ktoś pokazuje grę na 1,5 roku przed premierą, to nie pokazuje jej całej. Nie mają najmniejszego pojęcia jak gra będzie działała na końcu procesu produkcji. Mają przygotowany fragment (np. jedną misję), która może nie potrzebować aż takich zasobów jak wersja skończona. Dlatego wszystko pięknie i płynnie działa. Jednak jak już dodasz resztę, może się okazać że gra zaczyna działać jak kupa. Więc zaczynasz optymalizować. Trochę można osiągnąć w kodzie. Ale jeżeli myślisz, że programiści to magicy i mogą tak zakodować że uruchomisz wszystko pięknie na 10 letnim kompie, to życzę szczęścia. Częścią optymalizacji są cięcia. Nie da się więcej osiągnąć kodem, to trzeba rezygnować z bajerów. Gdzieś dzisiaj widziałem, że ktoś pisał: dlaczego w takim razie nie zostawią jak było, z czasem grę można by odpalić w takiej jakości. Pewnie że można by. Tylko zamieniliby hejt na downgrade na hejt na kiepską optymalizację. Bo jak to, na moim potężnym rydwanie nie mogę pograć na ultra? Skandal!!!oneoneone. Tak źle i tak niedobrze. Kupiłem sławetnego Watch dogs i nie czuję się oszukany. Dlaczego? Przecież downgrade!!!! Dlatego że o tym downgradzie wiedziałem już dobry kawał czasu przed premierą gry. Jedyny minus, to taki, że gra po prostu nie była tak dobra jak się wydawała (i to nie pod względem graficznym - bo grafika była dobra pomimo cięć). Oszukany mógłbym się czuć jeżeli by do czasu premiery pokazywali wersję ze wszystkimi bajerami, a w dniu premiery okazałoby się że jest inaczej (do takiej sytuacji pasowałby dowcip z 10). Zresztą wolę dobrą grę z pogorszoną grafiką, niż niegrywalny ale piękny gniot.
Żeby nie było, że bronię akurat tej gry, to w zasadzie nie wiem czy w ogóle w nią zagram. Nie za bardzo leżą mi gry nastawione na co-op. Piszę to, bo widzę (po raz kolejny zresztą), że co niektórzy nie mają zielonego pojęcia o produkcji oprogramowania, a plują jadem na lewo i prawo.
...hehe mieli dobre intencje ale podzespoły sie palą...
...to jeszcze nie na tą generacje panowie!!!! :)
tak sie zastanawiam po chuj kupowalem nowego kompa jak grafika jest taka zalosna ze az szkoda mowic..... zjebane konsole. :( powinni brac pod uwage innych tez.
Moc Konsol powala czemu na X360 i PS3 nie było takich hocków klocków, jakie są ogólnie na PS4 i XO. Jak nie Downgrade to spadki klatek, jak nie spadki klatek to zaś problemy z 1080p.
Dla kontrastu mozna zobaczyc nowy gameplay z MGS Phantom Pain, gdzie nie ma zadnego downgrade, i grafika prezentuje sie fenomalnie jak na otwarty swiat.
Mowie o MGS bo pierwszy gameplay pojawil sie podobnie jak gameplay division, na E3 2013 i wtedy obie gry robily wrazenie majac bardzo zblizona jakosc grafiki. Sam Hideo Kojima wtedy mowil po zobaczeniu Division ze jeszcze musi sporo popracowac nad gra.
Z roku na rok Division spada graficznie a MGS sie trzyma, wiec zadne tlumaczenie o optymalizacji do mnie nie przemawia - to jest po prostu partactwo ze strony Ubisoftu.
20
Znowu te same bzdury :) Weź się człowieku już zamknij bo jesteś już nudny. Piszesz te same bzdury na obu swoich multikontach. No żal, po prostu żal.
Może po prostu byłeś za młody żeby widzieć co się działo wcześniej.
Pierwszy przykład z brzegu, Far Cry 3 który zalliczył ogromny downgrade w porównaniu do E3 - nawet na mocnych pecetach nie było takiej grafiki jak na E3.
Co do rozdzielczości i frameratu - nawet szkoda pisać bo poprzednia generacja co i rusz miała większe problemy.
To zjawisko jest już tak nagminne że nie ma się temu co dziwić. Ale to nie zmienia faktu że to bardzo nie w porządku że wpierw odpicują prezentowany fragment na full możliwości a potem z biegiem czasu po kryjomu obniżają jakość myśląc ze nikt nie zwróci na to uwagi.