Zmarnowana szansa, czyli jak Blizzard mógł wydać League of Legends, ale się zagapił
To już się dzieje. Gdy dostałem zaproszenie do beta-testów HotS dostałem 4 klucze. Dałem je znajomym, którzy grają w inne MOBA. Pograli... tydzień i wrócili do LoLa, SMITEa itp. Ale trzeba też zauważyć pewne pozytywy. Sam ponad rok temu zrezygnowałem z gry w LoLa ze względu na społeczność, którą można porównać do najgorszego rynsztoku. W grach Blizzarda społeczność zawsze prezentowała wyższy poziom. Niech fani LoLa, którzy uwielbiają flame spróbują HotS, trochę pograją i wracają do swojego wirtualnego świata, gdzie obrażanie innych graczy jest skillem samym w sobie.
Jako 3,5 letni gracz w LoL'a i 1 roczny gracz w Dotę stwierdzam, że NIE CHCIAŁBYM otrzymać gry moba od Billizarda opartej na założeniach dwóch wyżej wymienionych tytułów.
Tak, Billizard "spóźnił się" na BOOM na gry moba (choć sądzę, że nie powinno się klasyfikować tego jako osobny gatunek) i w wyniku tego stało się... No właśnie, co? Zamiast wymyślać nowe persony w Docie 2 używalibyśmy tych w Warcrafta? Albo powstało by "Legends of Azeroth"? Nie ma co gdybać nad tym skoro nawet nie ma pewności, że gra osiągnęłaby ten sam stopień popularności co LoL dziś.
Uważam, iż mimo mniejszych baboli które mi przeszkadzają, Heroes of the Storm zrobił tytuł na tyle wyjątkowy, że jest w stanie zapracować sam na siebie i przyciągnąć graczy zarówno z LoL'a jak i Doty (Smita może też).
PS: O ile o Valve się nie martwię, to Riot Games jest kolosem który zbudował się w oparciu o jedną grę. Odnoszę wrażenie, że jeśli nie zaczną się rozwijać w innych segmentach to nawet LoL i tytuł "Króla E-sportu" nie utrzyma ich na powierzchni.
@Silyen nie wiem o jakiej grze Blizza mówisz, ale i w wowie i hotsie, poziom "rozmów" na /ally /raid zbliża się do tego z lola
Pograłem razem z kumplem (szybciej idzie exp) trochę czasu w HoTS. Motywacja do gry upadła w momencie nabicia każdej postaci do 5 levelu (wtedy otrzymuje się najwięcej golda). Po uzyskaniu 5 poziomu, odechciało sie już grać.
HoTS jest fajny pod tym względem, że praktycznie nie ma szans, aby jeden gracz zepsuł całą grę - jak to bywa w przypadku LoLa. Nie ma takiego typowego feedowania, z racji na grupowego expa. Niemniej jednak, gra dość szybko się nudzi - przynajmniej dla mnie i mojego kumpla.
Irytujący jest też fakt rozgrywania meczów na tej samej mapie kilka razy z rzędu. (tak w Lola cały czas jest jedna mapa, ale to nie o to chodzi - skoro w HoTsie jest kilka, to fajnie by było grać na zmianę).
I co do poziomu rozmów - wszędzie jest tak samo, zarówno w Lolu jak i w Hotsie. Oczywiście w grze Riotu jest tego zdecydowanie więcej, ale w produkcji Blizzarda też było kilka "orłów" za moich czasów - teraz pewnie jest ich jeszcze więcej.
Pozdrawiam
Wszystko jest możliwe.
LoL stoi w miejscu. 6 letnia gra w ktorej dodaja jedynie nowe postaci, a mapy wciaz te same.
Jak wychodziła Dota 2 nikt nie powiedziałby ze tyle osób w to zagra. A jednak kawałek tortu ugryźli.
Blizzard wyda swoja mobe, zorganizują pare turniejów, sypnie kasą i ludzie zaczną grać. Tak to działa.
Przywiązanie w świecie gier? Nie istnieje. Wyjątki to WoW., eve online itd.
Ja uważam gry moba za bezmózgie w kólko robisz jedno i to samo ale to moje zdanie :D Choć dla tych co mają mało czasu jest spoko .
Orientuje się ktoś w jaki sposób zarabiają twórczy gier moba? jedyne sposób to zakup skórek/skinów, czy istnieje jakiś inny? bo tak licząc, skoro valve miesięcznie zarabia 18 milionów $ mając 11 milionów graczy to każdy co miesiąc powinien wydawać na skiny 1,5-2 $. Ja gram w dote od marca 2013 roku, więc około 26 miesięcy, czyli powinienem wydać blisko 50$ na skiny, zastanawia mnie to, bo tak na prawdę ani centa nie wydałem i zastanawia mnie jak inni do tego podchodzą, gracie w moby i kupujecie co jakiś czas skiny? Oczywiście w poprzednich latach valve musiało zarabiać mniej, ale zauważcie ze tez było mniej graczy, kiedy ja zaczynałem nie było 11 milionów a zalednie 3. Ciekawy jestem waszej opinii na temat skinów, czy kupujecie czy uważacie to za coś zbędnego.
@gankster
Nie mozesz tak dzielic na osobę.
Dla goscia z USA wydać 10 dolarów miesiecznie na jakaś gierke skórki czy coś to jest nic. godzina pracy, tyle co ty na 2 piwka wydajesz.
Ja natomiast nie rozumiem dlaczego zaden z twórców MMO nie pomyslał jeszcze nad reklamami w trakcie ładowania sie gry. Np taki LoL.
ładuje sie gra, a w okienku 10 na 10 cm np reklama, albo w tle. I leci sobie reklama, sciaga sie w tle kiedy grasz albo uruchamiasz luncher i git. I masz np za oglądanie reklam riot points do wydania.
Nie czaje tego.
grałem ze 2 lata w lol'a i troche w dote 2 teraz gram tylko w hots.... prosta mechanika i to lubie w tego typu grach :)
>>>GangsterDiax [ 0 ] - Junior
w lola gram od 1 sezonu i w sumie wydałem na skiny itd. jakieś 400 zł. a jestem zwykłym Kowalskim z Polski. Pomyśl że taki zachodni Kowalski wydał średnio 200 euro czy w USA 300 $.
Grałem od sezonu open bety w lola , dote 2 (beta) oraz smite i co mogę powiedzieć? Hots jest numer 1 jak dla mnie i znajomych , mechanika map i teamplay to the win. Konto do lola sprzedane więc mnie z Riotem który miał wyjebane opinie graczy i dawał tylko skiny po $$$ nic nie łączy. A Dota 2 była dobrym zamiennikiem od społeczności lolowej jak też gry. Mam nadzieje , że dzieciarnia zostanie dalej przy swojej op grze którą jest lol. Co do smite to trochę inna bajka bo uważam że naprawdę jest niezłą gierką dodatkowo trochę inną niż typowe moby.
valve w dwojaki pierwszy jak opisałeś ze skurek drugi przez sprzedaż codexu do the internacional.
Nie lubię gier typu MOBA :/ zawsze grałem w RTS-y nawet nie w starcrafta czy warcrafta, ale w serię command & conquer czy age of empires, zwłaszcza lubię te pierwszą serię, bo kto miał z nią dłuższą przygodę wie że rundy tam trwają góra 16 minut, a poza tym uważam że RTS-y wymagały myślenia i wyobraźni, a dopiero w drugim stopniu szybkości podejmowania działań, najbardziej lubiałem Red Alerta bo twórcy postawili na ciekawą taktykę niezbalansowanych frakcji, sowieci byli dużo lepsi od aliantów, ale aliantami jak się wygrało na multi to się miało fejm na tydzień :D
Generalnie w Dote 2 grają same no-lify i inni cyferkowi-onaniści, których w każdej innej grze dla ludzi ciężko byłoby odróżnić od bot-ów :D
Zapominacie, że HoTS to gra blizzarda... Blizzard odpali kampanie reklamową, porobi turnieje, sypnie hajsem i zaraz HoTS będzie super grywalny, wystarczy popatrzeć na HSa... Ile ludzi w to gra, tablety, komórki, komputery... ;)
Tylko jak blizzard dojdzie do poziomu lola z teraz czyli 27 mln to lol będzie mieć 5 razy tyle, blizzard zle zrobił mógł w momencie wyjścia aeon of strife zaproponować prace temu kolesiowi, i przejąć biznes. ale wtedy mieli lepszą zabawę tzn wowa i na nim zrabiali gdzie wtedy nie było żadnego tak rozbudowanego mmo jak wow.
Shiro D. Ace Dokładnie. Teraz HoTS jest nawet popularny i dużo ludzi w to gra a co będzie po premierze jak każdy będzie miał dostęp, poleci jeszcze kampania reklamowa plus turnieje jakieś i sypną hajsem to nie zdziwie się jak przebiję DoT'ę co najmniej.
Rugeroo A co ty myślałeś że ile zarabiają na LoL'u? 2 zł na miesiąc? :D
nie porównywał bym lola do hotsa, oczywiscie hots jest lepiej wykombinowany ponieważ są questy poboczne które w większości przypadków przeciągają szale
hmm... chciałbym tutaj przypomnieć że strife ze swoją grafiką (bajeczną) wyszedł wcześniej niż nowa grafika mapy (bajecznej) w lol'u. Dlatego mówienie że przypomina lol'a jest troche brakiem wiedzy, gdyż lol graficznie zupełnie się różnił od Strife'a a po jakimś czasie Riot stwierdził że mapa musi być bardziej kolorowa nie pasująca do bohaterów... W Strife bohaterowie pasują do mapy i otoczenia... a w lol'u ? szkoda słów.
hots zabije lola bo blizzard xDDDDD
lola moze zabic tylko sam riot games, a nie blizzard robiacy tasmowo casualowe p2winy.
wow odniosl sukces dlatego ze nie mial innej powazniejszej konkurencji jak guild wars i moze lineage 2, nie dlatego ze "super reklama" czy inne puste teksty.
argument z dota boki zrywac, bo w koncu numerek przy Dota 2 sie wzial z dupy