Polskie studio Reality Pump bankrutuje i kończy działalność
Szkoda. Gry od nich nie były wybitne, ale na pewno warte uwagi (Zwłaszcza TW2).
TW2 było mocno średnie, dodatek za to całkiem zjadliwy.
Za to ta ich gra o piratach to jeden wielki WTF, nie da się dzisiaj zaistnieć na rynku kiepskimi grami.
@Bart2233
Jak sie na siłe kogos zmusza do zrobienia gry i ciagle pośpiesza to co się dziwisz.
Ehhh, szkoda... Zamiast tego g*wna o "piratach", mogli zrobić TW3 albo coś o podobnych klimatach, masakra.
O szit, a ja kilka dni temu wysłałem im maila z zapytaniem czy uda się dokończyć Sacrilegium. Najwyraźniej nie :(
Najlepszą ich grą dla mnie były Polanie 2. Two Worldsy jakoś mi nie przypadły, a w serię Earth nie grałem i nie zagram(nie mój klimat).
Dla mnie Earth 2150 to najlepszy RTS sci-fi. :( Szkoda że nie będzie nowej części, aż w sercu boli.
"a jego gry nie cieszyły się uznaniem krytyków i nie zdobyły rzeszy fanów"
Tu troszkę nieprawdy, z tego co można znaleźć na różnych portalach internetowych to przynajmniej seria Earth zdobyła bardzo dobre oceny i wcale się źle nie sprzedała, nawet mody nieźle urozmaiciły grę, któż nie zainstalował moda Operation X i nie śmigał na multiku z Niemcami?
Smuteczek trochę.
Dobrze, że miałem okazję posiedzieć u chłopaków jeszcze jak był cały "stary" skład wraz z Mirkiem na czele.
Nie słyszałem zbyt wiele dobrego o Bloober Team, ale może coś się zmieniło od dwóch lat..
Robili na prawdę porządne gry, a ostatnia produkcja o piratach- jak na tak mały zespół i mało czasu to tak jestem pod wrażeniem że tak dużo zrobili w tak krótkim czasie. Gdyby mieli jeszcze ze rok czasu wyszedł by tego pewnie dobry zapychacz czasu z ocenami około 7 na 10. Ale wydawca naciskał i to głównie jego wina. Ja zawsze się dobrze bawiłem przy grach z sesji Two Words. Szczególnie ostatni dodatek do drugiej części był na prawdę spoko.
Nie ma co płakać, szajs robili to skończyli...
A ostatnia "gra" że tak ją nazwę, o piratach, to jest wprost szczanie na twarz klientów, na co oni liczyli, że nikt nie zauważy tej fuszerki, to zdradza całkowicie ich podejście.
Bardzo szkoda tak dobrego studia, Earth 2XXX był super,Heli Heroes taki sobie ale Two Worlds miło wspominam bo całkiem niedawno w niego grałem (2011)
Two Worlds II był ok ale kilka rzeczy w nim nie wypaliło. Szkoda, szkoda że tak skończyli. Kto wie może niektórzy z nich wylądują u CDP??.
MaXXii [15]
Kto wie może niektórzy z nich wylądują u CDP??
Oby nie.
Wczoraj Spark Unlimited, dzisiaj Reality Pump... Które partackie studio upadnie jutro? :)
Jestem w szok, wiedziałem że Ravens Cry to niewypał ale nie przypuszczałem że to spowoduje bankructwo. Byli ikoną polskiej branży gier.
Odrodzi sie za pare mesiecy z kamapnia na kickstarterze do Eartha 2200, teraz takie czasy:)
Szkoda, całkiem niezłe studio. Co do Two Worlds to pewnie ktoś odkupi, znana marka, uniwersum gotowe, więc za rozsądną cenę można ją sprzedać. Tylko to już nie będzie to samo. Kto wie, może cdp samo ją odkupi?
Patrząc z szerszej perspektywy, to na pewno trochę będzie ich szkoda jednak takie firmy jak Reality Pump nie upadają z dnia na dzień i ostatnie lata wyraźnie dawały do zrozumienia że dzieje się coś bardzo niedobrego natomiast Raven's Cry który miał być ostatnia deską ratunku dla krakowskiego studia okazał się ich gwoździem do trumny.
to ileż oni muszą zarabiać i mieć na utrzymanie kilka milionów?,poziom kapitalizmu u deweloperów jest przesadzony nic dziwnego że firma za firmą upada.
Meh, a liczyłem na Two Worlds III... Nie ukrywam, że jest to jakieś wielkie zaskoczenie, bo po ultra słabym Raven's Cry należało się tego spodziewać. Za dużo było kombinowania. Studio zamiast rozpocząć pracę na Two Worlds III po sporym sukcesie "dwójki" to zaczęło się strasznie motać. Ok, dodatek do Two Worlds II był jeszcze do zaakceptowania, tym bardziej, że pod względem historii jest to najlepszy TW. Ale późniejsze projekty... Sacrilegium prezentowało się ciekawie, ale zostało zawieszone, Iron Sky to bardzo średnia gierka, choć mogła dać chłopakom odpocząć po klimatach fantasy. Wtedy nadeszły kluczowe wydarzenia dla Reality Pump: odejście Mirosława Dymka, który zajął się tworzeniem gier na smarfony i tablety, a nieco później otwarcie krakowskiego oddziału CD Projekt RED do którego odeszła większość załogi. Myślę, że po tym wszystkim nawet gdyby zaczęto tworzyć Two Worldsa III nic by z tego nie wyszło.
Dawno temu w jednej z gazetek (lata 90) była dołączona pełna wersja Earth, pierwszy RTS w jaki grałem, bardzo miłe wspomnienia. Szkoda studia, bo kojarzyłem je praktycznie od pierwszych chwil posiadania PC.
Szkoda, bo w sumie Sacrilegium zapowiadało się dość ciekawie. Jeśli chodzi o Two Worlds to pierwsza część była bardzo słaba. W dwójce się poprawili, ale do ideału i tak sporo brakowało.
Na pewno Two Worlds to ciekawa marka i CD Projekt mógłby przejąć prawa do tej niej i na pewno trzecią część zrobiliby znacznie lepiej niż Reality.
Wielka szkoda... Wychowałem się na grze Polanie i Earth 2140 (pierwsza i wg. mnie najlepsza część serii). Chętnie zobaczyłbym kolejne odsłony ich marek. Prawdą jest, że to Niemcy zniszczyli to studio.
Czytam niektóre komentarze, to ręce same opadają, szczególnie te od Kaszany i Irka. Czy oni robili Ravens Cry czy też ją kończyli? I to musieli? No właśnie. RP zrobiło bardzo dużo dla polskiej branży growej szczególnie za sprawą serii TW.
Mnie dziwi że Reality Pump zapłaciło aż taką cenę za słabą sprzedaż Ravens Cry, przecież oni po prostu mieli dokończyć projekt z którym nie poradziło sobie Fińskie studio więc robili co mogli. Całą finansową wpadkę powinien wziąć wydawca gry i pokryć wszystkie straty jakie gra przyniosła.
Szkoda Reality Pump, mieli ciekawe projekty w zanadrzu Sacrilegium oraz właściwie niedokończone Raven's Cry co mogłoby być lepsze, gdyby deweloper dał im więcej czasu, bo nie da się zrobić takiej gry w kilkanaście miesięcy przy składzie 30 osób. Szkoda też bo liczyłem, że ujrzę jeszcze Earth 2170 lub Two Worlds III, to dwie gry na których się wychowałem. Patrząc co niektórzy piszą to szlag mnie trafia kaszanka9, radziłbym ci poczytać na temat tej gry więcej oraz ilości dostępnego czasu jakiego mieli, zanim podasz swoją głupią opinie. A co do Dymka ja uważam, że nie pozwalał tak na kreatywność i swobodę pracowników. Do upadku mogło się przyczynić się CDproject(zabierając pracowników) jak i prawdopodobnie deweloper.
Większość z nich znajdzie pracę u innych polskich developerów. Tych u nas w kraju nie brakuje. Mnie ciekawi kto ma prawa do serii Two Worlds?
Niektórzy chyba zapominają, że to od dawna to już nie ta sama ekipa (pomijam pojedyncze nazwiska), która robiła serię Earth, Polan czy Two Worlds (przy całym moim krytycyzmie wobec "jedynki"). Z Reality Pump ostała się w zasadzie tylko nazwa, pod którą obecnie tworzyli tam zwyczajni partacze (znów - pomijam pojedyncze nazwiska).
Marki Reality Pump jako takiej szkoda, ale twórców nie - niech próbują sił w jakimś innym zawodzie (znów - pomijam pojedyncze nazwiska).
Co do marek poszczególnych serii, to aż tak bardzo bym się nie martwił - w przyrodzie nic nie ginie i jeśli jakiś np. Nordic czy inny Paradox uzna, że warto je zakupić i stworzyć nowe części, to to zrobi. Jeśli tego nie zrobi, to będzie oznaczać, że Reality Pump i tak najprawdopodobniej by nie stworzyło tych gier.
I gdzie jest k*rwa mać Państwo? Takie firmy powinny być przez nie wspomagane. ~Coś się kończy coś się zaczyna.
Venom PK [36]
I gdzie jest k*rwa mać Państwo? Takie firmy powinny być przez nie wspomagane.
Już to przerabialiśmy. Nie sprawdziło się.
Oby nie.
Oby tak
Niektórzy chyba zapominają, że to od dawna to już nie ta sama ekipa (pomijam pojedyncze nazwiska), która robiła serię Earth, Polan czy Two Worlds (przy całym moim krytycyzmie wobec "jedynki"). Z Reality Pump ostała się w zasadzie tylko nazwa, pod którą obecnie tworzyli tam zwyczajni partacze (znów - pomijam pojedyncze nazwiska).
Marki Reality Pump jako takiej szkoda, ale twórców nie - niech próbują sił w jakimś innym zawodzie (znów - pomijam pojedyncze nazwiska).
I tu się mylisz bo pracowali tam bardzo uzdolnieni ludzie, po prostu źle zarządzana ekipa doprowadza właśnie do upadku.
Gdyby faktycznie pracowali tam partacze jak sam twierdzisz to Two Worlds nie było by nikomu znaną marką, jak samo Earth, partaczami możesz nazwać ludzi którzy nadzorowali tą ekipą i nie potrafili sobie z nią dać rady. To właśnie dzięki nim studio które miało 20 lat upadło.
Zresztą źle się działo w firmie od kilku lat już przy TW2 było widać jak góra nie potrafi zarządzać ludźmi, liczne obsuwy i same komplikację.
PS: zresztą byłem jednym z kilku osób które mogło brać udział w BETA testach u nich w studiu :](Two Worlds 2).
Ja wciąż chcę two worlds 3 . Two Worlds 2 to boska gra która jak dla mnie zalicza się do czołowych 100% .
Ja uważam że tylko two worlds 1 troche gorzej i wyszła ale następne części to już były dobre. Ja też bym bardzo liczył żeby ktoś przejoł projekt nad two worlds 3