Wolfenstein: The Old Blood - ujawniono wymagania sprzętowe wersji PC
Zawyżają żeby ludzie kupowali nowy sprzęt:) Mimo, że jest identyczna jak New Order.
Poprawa jakości grafiki, brak.
Ale już rekomendowane i7.
A jakby tak zobaczyć na wydajnosc w grach i5 i i7 to wielkiej róznicy nie ma. i5 2500k wyciaga każdą grę obecnie.
No ale trza podnosic wymagania trza:D
Pogra się na luzie ale wpierw to by wypadało podstawkę kiedyś ograć :)
A co się burzycie, wolf już był testowany wzdłuż i wszerz, i można grać nawet na intel pentium, a to, że podają i5 minimum, cóż, widocznie olewają i śmierdzą im pieniądze od posiadaczy intel pentium, i3, nie chcą zarobić to nie.
To jest zamierzone zwiększanie wymagań żeby producenci sprzętu więcej zarabiali i wymuszanie kupna nowego sprzętu....niestety tak będzie ale wiadomo że każda gra ma podwyższone wymagania.
Takie wymagania już nie powinny nikogo dziwić, standard jak na nowe gry. Pod prawie każdym newsem o wymaganiach są takie same bzdurne komentarze o celowo zawyżonych wymaganiach albo o jakimś spisku, czy skoku na pieniądze.
Takie życie panowie, z roku na rok wymagania są coraz wyższe i trzeba się z tym pogodzić, tak było, jest i będzie.
38 gb ? to prawie jak nowa gra czy po porostu grafika dużo zajmuje ?
Dobrze, że w ten dodatek będę grał na PS4.
Fajna infografika. Teraz powinno być tak że kupie sensownie złożonego kompa za 1500zł (rzecz jasna z niektórymi używanymi podzespołami jak grafika które nowe są absurdalnie drogie) i z racji ułomności możlwosci konsol taki komp wystarczy do końca generacji, pod koniec generacji jadąc na minimalnych
Bo jak by to wyglądało że na nowa grę przypadają tak niskie wymagania, jeszcze dwie generacje temu konsole były wyznacznikiem nowej jakości. I było to sensownie uzasadnione, a nie to co w przypadku tej generacji.
A nie inaczej musi być tutaj, więc zawyża się wymagania pod konsole proste. Co zresztą widać po wymaganiach takich gier jak chociażby Wolfenstein czy Assassin's Creed: Unity i nie tylko.
@up Właśnie dzięki X360/PS3 grafika była hamowana i krytykowało się za to konsole, bo grafika stoi w miejscu.
Teraz przy tej generacji konsol już nie ma ograniczeń tylko konsole swoją drogą a pecety swoją i też źle?
To co myśleliście, że to będzie w tej samej cenie? No niestety ale za benchmarki się płaci.
Bo jak by to wyglądało że na nowa grę przypadają tak niskie wymagania, jeszcze dwie generacje temu konsole były wyznacznikiem nowej jakości.
Dwie generacje temu było dokładnie to samo, radość bo gra działa na pececie w 800x600 a nie 640×480, więc nie gadaj głupot. Zawsze było to samo, że konsole złe bo hamują rozwój, a jak są mocniejsze to czemu takie drogie, a jak oszczędzą na emulacji to czemu, itp itd takim jak Ty nigdy się nie dogodzi.
Za dwie generacje będzie to samo, i za 10 też, więc możesz sobie darować.
Twórcy mają wolną rękę, mogą sobie robić nowe 'Crysisy' na komputery za 20k złotych i nikt ich za rękę nie trzyma, ale nie robią tego - odpowiedź na pytanie dlaczego tak jest, musisz znaleźć sam.
@Ogame_fan Z tym Crysisem to dałeś dobry przykład, więc niech nie pieprzą głupot, że coś hamowało rozwój grafiki w grach na PC-ty.
Teraz robią gry pod PS4/XONE to im znów wymagania nie odpowiadają.
PS: Zanim mnie skrytykujecie za moje zdanie to dodam, że nie jestem fanbojem żadnej konsoli oraz też nie jestem ani konsolowcem ani pecetowcem.
Jestem po prostu multiplatformowcem, który za dużo już w życiu widział, aby mu wciskać taki kit, że to konsole siódmej generacji były odpowiedzialne za zahamowanie grafiki w grach na PC.
No cóż wymagania jak na nowego Wolfa są duże.
MaXXii - jak zwykle najwięcej do powiedzenia ma osoba, co konsoli nie ma, a robi za eksperta.
A gdy juz bedzie mozna zagrac, okaze sie, ze wygamania takie same, jak w przypadku The New Order. Taka sama paplanina byla, ze wysokie wymagania, gdy wychodzila podstawka. Skamlacie, az w dupie szczypie...
W podstawkę grałem na i5 i GeForce 460 - gra po prostu fruwała na wysokich ustawieniach. Od tego czasu wymieniłem grafikę, więc również się łapie na wymagania i to powyżej zalecanych (jeśli idzie o grzałkę), więc problemu nie ma.
Dziwi mnie jedynie, że te wymagania tak podskoczyły, ale może to efekt porzucenia X360/PS3 *? Po screenach trudno ocenić zmiany w grafice , ale IMO na pierwszy rzut oka niewiele się tu zmieniło od czasu The New Order... cóż ocenię jak już gra wpadnie w moje ręce (nie w maju - ten zostawiam sobie na Wiedźmina).
Kupię tak czy siak - The New Order był świetny :)
* Chyba to patrząc po ilości potrzebnej do komfortowego grania pamięci, zwłaszcza tej na karcie graficznej.
hmmmm...ile to ja razy miałem poniżej rekomendowanych w grach z moim prockiem lub wogóle mniej niż minimum.A wszystkie gry chodzą w fullhd na bardzo wysokich powyzej 45 fps włącznie z Unity,.Wymagania dostosowane do trendów ze sprzętem,nikt nie widzi że każda gra ma podobne wymagania co do procka i ram?Gra juz kupiona,czekam na klimat starego RTCW.Pozdrawiam!
minelo sporo czasu wykozystac to ze kompy rozwijaja sie ciagle i polepszy grafike , fizyke i animacje bo to wlasnie one oddaja najwiekszy klimat gry
ha ha haaaaa i kolejny raz gra ktora wyglada jak kupa ma wymagania
Niezły fake :D
Jak konsole mogą nie hamować rozwoju? To dlaczego dziwnym trafem w Unity zastosowali nowy silnik wraz z premierą nowych konsol? Albo silnik zmienili też w Advanced Warfare, a wersje na stare konsole to jakiś zart był, juz COD 2 elpiej wyglądał. Wyobraźcie sobie jakby gry wyglądały gdyby istniał tylko PC (idealny przykład Crysis) i byłyby zoptymalizowane od razu pod PC, a nie jakiś śmieszne porty.
Wyobraźcie sobie jakby gry wyglądały gdyby istniał tylko PC (idealny przykład Crysis) i byłyby zoptymalizowane od razu pod PC, a nie jakiś śmieszne porty.
Nikt nie trzyma twórców za ręce. Problemem tutaj nie są konsole, tylko twórcy.
Ale już wyobrażam sobie ten ból dupy i płacz że każda nowa gra, wymaga nowej grzały za kolejne 2000 tysiące. Bo gdyby nie było granicy, zmieniałbyś komputer co pół roku a nie co 2-3 lata.
Tak jak pisałem, producenci mogą pisać gry pod komputery za grube tysiące ale nie robią tego - mało tego, trend jest odwrotny i większość (poza 1-2) ekskluzywów pecetowych, wygląda jak żywcem wyjęta z N64. Ja tutaj nie widzę winy konsol.
"Wyobraźcie sobie jakby gry wyglądały gdyby istniał tylko PC (idealny przykład Crysis) i byłyby zoptymalizowane od razu pod PC, a nie jakiś śmieszne porty."
"Nikt nie trzyma twórców za ręce. Problemem tutaj nie są konsole, tylko twórcy."
Problemem nie są twórcy gier, ani konsole. Jakby na pc dało się zarobić na grach tyle co na konsolach to by robili gry na pc.
Panowie, nie spinajcie się. Dyskutujmy.
Po 1. Zobaczcie grafike i fizykę w grach sprzed roku, a ta obecnie. Widzicie dużą róznicę? Tak dużą by wymagała nie i5 tylko i7?
Ile wątków ma i5? po 1 na każdy rdzen czyli 4. Ile wykorzystuje watków wiekszość gier ? 2.
Ile watków ma i7? po 2 na kazdy rdzen czyli 8. Ile wykorzystuje wątków wiekszość gier? 2.
W testach gier i5 a i7 jest nieznaczna róznica wydajnosci. Bo jak ma być jak wykorzystuje sie nadal 2 wątki a nie pełną moc.
Wiec jak nazwiecie inaczej niż sztucznym podnoszeniem wymagań by napędzić rynek sprzedaży sprzetu sytuacje kiedy sie wymaga byś kupil dla gry i7 kiedy nawet nie wykorzystano całego potencjału i5?
Po 2.
I tak, własnie tak konsole blokują rozwój grafiki i gier na PC. Wyobraźcie sobie jakie gry można byłoby robić na PC jakby wykorzystywać 4 wątki czy nawet 8 (gdyby chcieli sie tego podjąć). To jest MONSTRUALNA moc obliczeniowa. Ale nikt tego nie zrobi bo wtedy gry na konsole by wyglądały jak ułomne, bez połowy fizyki, grafiki itd.
Więc Jeśli ktoś chce mnie przekonać, że to nie sztuczne podnoszenie wymagań i konsole nie hamują rozwoju gier to proszę mi udowodnić, że moc i5 już nie wystarcza by pociągnąć grę i potrzeba 8 wątków a nie 4. Że te 4 są super wykorzystywane i że na i7 wydajność gier mocno skacze. Ja na to nie widzę żadnych dowodów.
Producenci gier i płacący im producenci sprzętu mówią tak: To nic że twoim starym bmw(i5) jeździsz tylko na 2 biegu 50 na godzinę mimo ze masz 4 w skrzyni, bo wykorzystujemy tylko 2 biegi. Chcesz przyspieszyć? Miec wieksza frajdę? Nie nie, nie odblokujemy Ci 2 pozostałych biegów. Kup nowe BMW(i7) bedziesz mógł jezdzić nadal na 2 biegach, bo pozostałe zablokowalismy mimo ze jest ich 8, ale bedziesz na 2 biegu jechał 60 na godzine.
Co dalej? Kupicie i7 6 rdzeniowe 12 wątkowe by grać w gry które bedą wykorzystywały 2 wątki? Przecież to wbrew logice, mówić że i5 jest za słabe juz mimo ze wykorzystują 50% jego potencjału.
Idąc tym tokiem to przecież skoro gry wykorzystują 2 wątki czy rdzenie to Intel zrób nam za 500 czy 600 zł super procesor 2 rdzeniowy. Przeciez wiecej producenci gier nie uzywaja wiec wystarczy 2 rdzenie.
Inna sprawa to to, że konsole to tak duzy rynek ze producenci gier nie chca go stracić, wiec obnizaja jakosc gier na PC, oczywiscie widać róznice, ale nie taka jaka mogłaby byc.
jednak nadal chamstwem jest podnosic wymagania sztucznie na PC przez producentów.
@up Właśnie dzięki X360/PS3 grafika była hamowana i krytykowało się za to konsole, bo grafika stoi w miejscu.
TAK masz 100% racji, ale było tak po latach. O co mi chodzi, o to że X360 i PS3 było niezłym kopniakiem w DUPE dla PCtów, o tyle że wtedy wszystko leciało łeb na szyję.I za czasów PS3 i X360 było identycznie jak teraz, z tym że wtedy te wymagania były uzasadnione że są tak wysokie. BO X360 i PS3 wprowadziły nową jakość, Kowalski w 2005 roku nie miał 3 rdzeniowego procesora w PC (siedział na AMD Atlon 64), na samą kartę musiał wydać 500$$, czyli 100$$ więcej od X360 który oferował tą samą wydajność za o wiele niższą cenę.
Wiec wiadome że o wiele bardziej opłaca się kupić Konsole.
Grafika stała ci w miejscu dopiero 4 lata po wydaniu X360 i PS3. I dopiero od 2010 roku PCtowcy płakali że X360 i PS3 hamuję rozwój PC, a w 2011 roku Developerzy krzyczeli już w mediach o nowe Konsole. Wtedy właśnie powinno wyjść XO i PS4 i była by gitara, nikt by im nie zarzucił że są słabe.
Teraz przy tej generacji konsol już nie ma ograniczeń tylko konsole swoją drogą a pecety swoją i też źle?
Tak źle gdyż to co oferuję XO i PS4 jest nie adekwatne do tak wysokich wymagań, dla przykładu właśnie rok temu w Wolfensteina: New Order można było pograć na słabszym sprzęcie mimo iż było już XO i PS4, mimo iż szło złożyć PCta odpowiadającemu wydajności nowym konsolom.
PO roku czasu tego już nie zrobisz, w New Blood jakość grafika nie poszła do przodu a mimo wszystko Wymagania są większe, więc są mocno z dupy te wymagania. Zresztą teraz cały czas tak będzie, jeszcze z rok i będzie spokój.
Dwie generacje temu było dokładnie to samo,
Nie nie było, już chociażby gnerację temu, wiele ludzi wolało przesiąść się na Konsole niż pchać się w PCta.
Zawsze było to samo, że konsole złe bo hamują rozwój,
Tu kolejny raz , NIE owszem było tak, ale dopiero po latach a nie po 1,5 roku. I nie chodzi tu o żadne hamowanie rozwoju. Tylko że XO i PS4 są konsolami z DUPY znacznie słabszymi niż zakładano początkowo. A wymagania są nakładane jakby to była bóg wie jak mocna generacja. NA siłę się teraz pokazuję na podstawie PCta jakie to zmiany wprowadza XO i PS4 w grafice.
Jak pisałem wcześniej w 2013 i początkiem 2014 roku bez problemu złożyłeś PC za 2500zł wydajnością mocno zbliżoną do PS4, dziś już takiego zabiegu nie zrobisz. Bo twórcy narzucają tą pseudo "Next-genowośc"
takim jak Ty nigdy się nie dogodzi.
I kto to mówi
Jak konsole mogą nie hamować rozwoju? To dlaczego dziwnym trafem w Unity zastosowali nowy silnik wraz z premierą nowych konsol? Albo silnik zmienili też w Advanced Warfare, a wersje na stare konsole to jakiś zart był, juz COD 2 elpiej wyglądał. Wyobraźcie sobie jakby gry wyglądały gdyby istniał tylko PC (idealny przykład Crysis) i byłyby zoptymalizowane od razu pod PC, a nie jakiś śmieszne porty.
Z CODEm i AC to dosyć dobry przykład, z optymalizacją JUŻ NIE. Dlaczego,dlatego że nawet na PS4 i XO gry nie są dobrze zoptymalizowane ot co.
@MaXXii
Mając do wyboru Unity na PC i na PS4/XONE to brałbym wersje na konsole, zawsze to mam pewnośc (przynajmniej teoretyczną, nie wiem jak jest w tej generacji, bo gry genereacji X360/PS3 były jak dla mnie nieźle działające, jedynie trafił się jakiś ułomny konsolowy tytuł co wywalał z gry, np. Saboteur czy Dishonored) że nie spotkam obecnych na PCcie (jak grałem i spotkałem) 5-cio sekundowych zwiech czy lagów myszki.
A przy okazji, jest tu jakiś inteligent który wytłumaczyłby mi co to znaczy wątek w procesorze? (i nie prosze o odpowiedź typu sprawdź w google)
Nie nie było, już chociażby gnerację temu, wiele ludzi wolało przesiąść się na Konsole niż pchać się w PCta.
Było, tylko widocznie byłeś za młody/nie interesowałeś się grami/nie miałeś dostępu do internetu.
PS2 od początku mogło być spokojnie deklasowane przez nawet średniej klasy pecety. Zobacz jak wyglądały NOLF, Splinter Cell, need for speedy etc na PS2 jak wyglądał na pececie, wszystko chodziło w 480p podczas gdy na pecetach mało kto grywał w rozdzielczości mniejszej niż 800X600. Mało tego, wiele efektów jak dynamiczne cienie, czy oświetlenie było od początku obcinane, tylko nie było wtedy Digital Foundry żeby to dzieciakom pokazać. PS2 było na prawdę słabe, pierwszy Xbox przy PS2 to był potwór wydajnościowy - i co z tego? Skoro nie moc tutaj decydowała.
Framerate działał jak chciał, poza eksami multiplaty chodziły między 20 a 30 klatkami.
Nasuwa się staropolskie przysłowie - w dupie byłeś i gówno widziałeś :)
Tu kolejny raz , NIE owszem było tak, ale dopiero po latach a nie po 1,5 roku.
To powiedz mi Januszu kiedy wyszedł Oblivion, Ghost Recon AW, czy nawet Rainbow Six Vegas, nawet jedna ze startowych gier - Call of Duty 2, wyglądała lepiej na pecetach.
Konsole kosztowały prawie 2x tyle co obecne co było imo beznadziejną decyzją bo ludzie nie przesiadali się tak szybko na nowy sprzęt a generacja trwała 8 lat.
I kto to mówi
Ja to mówię, bo w przeciwieństwie do Ciebie mam konsolę, mam mocnego peceta. A Ty tylko powtarzasz te same bzdury w każdym możliwym wątku.
gry nie są dobrze zoptymalizowane ot co.
Nie gry, tylko jedna gra Unity, które po patchach jest znośne i da się w to grać. Jakimś cudem, na te mocne pecety twórcy nadal nie wypuścili obiecanych bajerów od nvidii (którymi REKLAMOWALI grę) a 5 patch obniżył grafikę żeby nie było płaczu.
witam was maniacy gier mogę wam doradzić co do gier rożnych moje dane skype stalker18231 zajmuje się testowaniem gier itd jeśli chodzi o gry teraz robią gry za szybko nie które firmy dla tego wychodzą czasem badziewia a co do Wolfa nowego dla tego zajmują tyle bo grafika dużo bierze i filmiki mnie trochę przeraza te ilości danych ale trzeba się przystosować