Twórcy DayZ i Garry’s Mod twierdzą, że płatne mody na Steamie to dobry pomysł
Koleś od Day-Z zostawił moda żeby zrobić wersje za którą dostanie kasę i też ją zostawił. Yap płacenie moderą to świetny pomysł. To jest jeszcze bardziej niepewne niż early acces. Kupisz moda zrobi sie popularny, koleś postanowi zrobić pełną wersje w early acces ofc znowu kasę weźmie i tez spierdoli.
Problem w tym, że ludzie pobierają mody, bo te są darmowe i zapewniają zabawę. Moim zdaniem od momentu wprowadzenia płatności popularność modów o wiele zmaleje. Staną się po prostu nową wersją dlc.
Na prawdę? Mamy płacić za ściąganie modów z warsztatu? Czym to się będzie różnić od płatnych dlc? Zwykły skok na kasę
@Dew
Będzie się to różnić:
- większym wyborem,
- brakiem kompatybilności,
- wyższą ceną (wystarczy popatrzeć na popierdółki na SW do Skyrim, a będzie jeszcze gorzej).
Wniosek: to jest gorsze niż DLC!
Strzał w kolano moderów. Dlaczego?
Kiedy mody były darmowe, twórcy gier przymykali oko, bo moderzy nie zarabiali na ich produkcie. A moderzy dostawali datki i git.
Ale kiedy moderzy zechcą zarabiać na modach, żaden developer nie powie: ok dajcie mi jakis mały procent i spoko. Bo czemu ktoś ma zarabiać na pracy developerów? Moder niech sobie sam stworzy grę skoro chce dużej kasy.
I takim sposobem moderzy nie dostana dotacji bo jak to skoro gracze maja płacić, dostana grosze od valve bo bedą oni musieli zapłacić developerowi. I takim sposobem zarobią mało.
I to jest strzał w kolano.
Developerom to wisiało czy ktoś moduje grę bo nie zarabiał na tym. Ale jak zarabia to chcą swój procent. A dojdzie do tego, że sami producenci gry beda dodawać mody, płatne żeby zarobić wiecej.
Nowa era, płatne DLC, teraz producent bedzie wypuszczał płatne mody.
Jupi:D
inna sprawa:
Było:
gra, rozszerzenie, dlc, wszystko płatne.
Będzie:
tworzymy grę.
Tworzymy rozszerzenia.
Tworzymy DLC. Wszystko płatne. A do tego:
Obniżamy specjalnie grafike w grze, dajemy mało itemów a później:
Płatny mod poprawiajacy grafike,
Płatne mody na broń,
Płatne mody dodajace questy.
Bo własnie sobie tak pomyslałem:
Czemu twórcy gier wczesniej nie robili sami modów?
Bo nie zarobiliby na nich bo byłyby płatne.
A teraz twórcy gier, bo kto lepiej zna grę niż oni, bedą robili mody by zarabiać.
Piekne czasy nadchodzą:D
Wiedziałem że DLC, kickstarter i early access to nie koniec:D
"Hall stwierdził nawet, że jakby Rockstar poszło w stronę Bethesdy, pozwoliło modyfikować w podobny sposób swoje gry i zapewniłoby przy tym wsparcie, to sam by coś stworzył za te 25% zysków.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/tworcy-dayz-i-garrys-mod-twierdza-ze-platne-mody-na-steamie-to-dobry-pomysl/zc16579"
I pewnie na zrobienie moda by wziął kasę z kickstartera a pozniej uciekł:D
@tybet2:
Będzie się to różnić:
- większym wyborem,
- brakiem kompatybilności,
- wyższą ceną (wystarczy popatrzeć na popierdółki na SW do Skyrim, a będzie jeszcze gorzej).
Jakim brakiem kompatybilności? Twórca moda chcąc zarobić BĘDZIE MUSIAŁ wydać moda kompatybilnego z daną wersją gry i go utrzymywać, chcąc dalej zarabiać na tym modzie. To samo się tyczy innego oprogramowania - możesz wydać coś, co przestanie działać na kolejnej wersji Windowsa (bo np. API, z którego korzystałeś poszło w cholerę). Możesz, nikt Ci nie broni. Ale jak chcesz nadal na tym zarabiać, musisz o ten kod dbać i go wspierać.
@Henrar
Chodzi o kompatybilnosc z innymi modami.
Chciałbyś instalujac w windowsie Winrar np dowiedzieć się, że twój program do słuchania muzyki nie działa bo programy kolidują ze sobą?
O taką kompatybilnosc chodzi.
Jakim brakiem kompatybilności? Twórca moda chcąc zarobić BĘDZIE MUSIAŁ wydać moda kompatybilnego z daną wersją gry i go utrzymywać, chcąc dalej zarabiać na tym modzie.
lul.
Zaczniemy od tego, że jeśli tego nie zrobi, to wszyscy którzy kupili tego moda pozostaną w czarnej dupie? Pod względem finansowym jak i uwiązania sejwów z modami na wielu poziomach?
Ciekawe jak bedzie wygladała sprawa z wszelakimi błedami w modach. Za darmo to gracze sa wyrozumiali. Ale jak każą płacić i gra mi sie wysypie bo mod coś schrzanił tobedzie zwrot pieniążków?:D
To teraz będą nawet mody wrzucać na torrenty :P
To tak jakby zapytać przechodnia czy chce za nic 100 zł. Każdy powie, że chce...
@.:Jj:.:
A mało to było takich sytuacji. Poczytaj sobie jak wyglądała np. sprawa TWEWY na iOS8. Kupiłeś grę, zaktualizowałeś telefon do tego systemu, gra nie działała a aktualizacji nie było. A mowa o grze od Square Enix.
„Największymi wygranymi są Valve i deweloperzy gier. W mojej opinii nie jest to w porządku. To moderzy powinni czerpać większość zysków. Wiadomo, że Valve i deweloperzy muszą zarabiać pieniądze, przynajmniej żeby zwróciły się koszty produkcji, ale to praca moderów generuje zyski. Nie wiem kogo był to wybór, ale wydaje mi się, że jakiegoś chciwego dupka.”
Z twórcą Garry's Moda można się jeszcze zgodzić, ale to co piszę Dean Hall to jakiś stek bzdur.
Odniósł się także do podziału zysków, który według niego jest w porządku. Zauważył bowiem, że Bethesda, która jako pierwsza wprowadziła opłaty, udostępnia domorosłym twórcom jedną z najważniejszych marek na rynku, podejmuje ryzyko związane z utratą zysków, np. ze zmniejszeniem sprzedaży dodatków DLC, a poza tym musi dostarczyć moderom odpowiednie narzędzia. Hall stwierdził nawet, że jakby Rockstar poszło w stronę Bethesdy, pozwoliło modyfikować w podobny sposób swoje gry i zapewniłoby przy tym wsparcie, to sam by coś stworzył za te 25% zysków.
Co za kretyn. No rzeczywiście Bethesda tyle ryzykuje, że hej.
Swoją drogą ciekawy fragment wyboldowany, bo ja tu żadnego wsparcia od Bethesdy nie widzę.
Niektóre płatne mody już są wrzucane na torrenty.Ciekawych czasów dożyłem :D
Takiego obrotu spraw sie nie spodziewalem, ale duzy procent ludzkosci to barany pedzone na rzeź, pchali grube hajsy steamowi do portfela, stworzyli oligarche przez co teraz ogół musi cierpiec.
Z innej beczki. Valve wycofało się rakiem z płatności. teraz są one...... dowolne tak jakby. W sensie że jakaś płatność trzeba dać ale nie z kosmosu.
Widzę że Valve próbuje wyłuzdać jeszcze więcej kaski ,za niedługo patche i przedmioty u handlarzy będzie trzeba kupować za prawdziwe pieniądze. Już od lat jest coraz gorzej w branży gier i będzie tylko jeszcze gorzej.
GMod i płatne mody? Dobry pomysł bo sam robię Addony do GModa ale nie żeby je kupować. Na YouTubie można zarobić a nie trzeba płacić by obejrzeć film. Co mam na myśli? Reklamy. Na przykład żeby pobrać dodatek to trzeba poczekać 10 sek. oglądając reklamę. Też się coś zarobi a nie zniechęci to graczy, a tylko zachęci by uczyć się robić mapy, uczyć się Lua. Bez sensu jednak będzie jeżeli ludzie będą zarabiać na dupach i szitowych zapisach.