Path of Exile: The Awakening – zapowiedziano kolejny dodatek do popularnego hack’n’slasha
Pytanie do grajacych. Czy gra posiada juz jakos bardziej rozbudowana baze wygladu przedmiotow i faktycznie widac ze postac rosnie w poziomach i coraz lepszych przedmiotach?
Za czasow jak gralem postac na 1 i 50 wygladala prawie identycznie co mnie zniechecilo do gry niestety.
Jest trochę więcej, ale Diablo to to nie jest. Unikatowe przedmioty mają fajny wygląd, a rzadkie mają takie sobie modele.
Jest trochę więcej, ale Diablo to to nie jest.
No to czekam do nastepnego dodatku :).
Wątpię, żeby ten element gry kiedykolwiek się poprawił, bo oni w ten sposób zarabiają. Wszelkie aspekty wizualnie sprzedają jako mikrotransakcje.
Wszystko fajnie ale:
Kiedyś skonczą tą grę? To nie miało byc docelowo MMO h&s z kolejnymi dodatkami co pół roku.
No i najwiekszym chamstwem jest zmiana systemu pasywek w trakcie gry. I zmienianie trudnosci poziomów. Ktoś sobie grał, zrobił postać a teraz od nowa bo pasywki by inaczej dał bo zmienili coś.
Masakra.
@tanato: Skąd ta pewność? Obecnie gra jest tłumaczona na 3 albo 4 języki, po tym kto wie czy i my nie dostaniemy swojego tłumaczenia. Nie jestem pewien ale nawet sam Wilson chyba, powiedział, że można się kiedyś spodziewać Polskiego tłumaczenia, ale kilka innych języków ma priorytet ze względu na większą ilość graczy korzystających z nich(zaznaczam, że tak mi się kojarzy, mogą to być moje urojenia) :)
@Mitsukai: Niestety dalej spora część itemów ma te same modele, ale nie znamy jeszcze sporej części zawartości The Awakening, więc być może pojawią się modele np. dla zbroi tak jak miało to miejsce z hełmami przy bodajże premierze.
@Chudy The Barbarian: Jeśli chodzi o wersję 1.3(obecna) to nie, ale wraz z The Awakening być może tak, właśnie z powodu sporych zmian w kodzie gry, 10 kwietnia będzie 6-8 tygodniowa Closed Beta tego rozszerzenia, dla małej liczby osób i będą rozszerzać bazę graczy i sprawdzać czy wszystko jest ok. Możliwe, że wraz z faktycznym wyjściem Awakening(pewnie za jakieś 8-10 tygodni) problem znacznie się zmniejszy.
@jaalboja: Nie prędko od zawsze mieli w planach zrobić 10 aktów, The Awakening jest aktem 4. Prawdopodobnie po Awakening znów będziemy mieć jakieś mniejsze rozszerzenia(tak jak np. SotV czy FM), a za 1,5 roku akt 5 itd. Co do zmiany drzewka to w czym problem? Dostajesz reset całego drzewka i może zrobić z nim co chcesz, więc nie ma problemu z dostosowaniem się do czegokolwiek, no i nie jest to co tydzień czy co miesiąc.
Kiedyś skonczą tą grę? To nie miało byc docelowo MMO h&s z kolejnymi dodatkami co pół roku.
Chcą dodawać nową zawartość by utrzymywać graczy przy sobie. Dodatek jest za darmo. Dlaczego mieliby by porzucać tę grę? I tak, od początku planowano rozwijać grę po premierze.
No i najwiekszym chamstwem jest zmiana systemu pasywek w trakcie gry. I zmienianie trudnosci poziomów. Ktoś sobie grał, zrobił postać a teraz od nowa bo pasywki by inaczej dał bo zmienili coś.
Czyli nawet nie grałeś w tę grę, a narzekasz...
Za każdym razem jak zmieniają dość poważnie drzewko to dostajesz full refund i możesz sobie od nowa wszystkie punkciki dodać.
Jednym słowem, masakra ten twój post :/
Czyli jeszcze 6 aktów co rok czyli do 2020 moze zdązą.
Sporo, Diablo 3 produkowali długo, ci bedą wydawali dodatki długoooo:D
A co do zmiany drzewka to nie chodzi tylko o to ze ci dadzą mozliwosc pozmieniania sobie. Ale takie zmiany zawsze rozwalaja balans postaci. Zawsze.
A ta gra zawsze miała problem z balansem postaci w PVP.
I tak, grałem w nią, od Bety początku, i pamietam jak wkurzało kiedy niby mogłeś od nowa dać punkty itd ale od nowa robic wszystko, planowac postac, kiedy tu na bierzaco wydawałem punkcik za punkcikiem co level.
Część lubi takie od nowa budowanie postaci co aktualizacja, inni nie.
Nie wiem do czego sie jeszcze przypieprzysz,tak jakby w diablo nie bylo tak samo.Kazdy duzy patch to przemial starych setow i farmienie od nowa.tak samo zmiany w skillach.Wolisz zeby przez 10 lat nic nie zmieniali?to gl.
Andre
Jest róznica miedzy dodaniem zawartosci gry, nowych mapek skilli na nowych levelach czy coś, a zmienianiem czegoś co było już.
Zmiana poziomu trudnosci wydanych juz aktów? Po co?
Dodawanie czegoś do drzewka pasywów? Po co?
23 października 2013 to wtedy Path of Exile zostało wydane, wyszło z fazy beta.
Nie jest to i nie była nigdy gra w stylu MMO. Nie ma tam otwartych map z 1000 graczy. Jest to online H&S.
Dlaczego to piszę? Bo to w grach MMO mamy do czynienia z takimi działaniami typu: Nowy dodatek, wiec np nowa klasa, wiec nagle balans sie rozwala itd.
Ale ta gra miała, powtarzam MIAŁA być zamknietym H&S. Zamknieta gra gdzie mamy mechaniki, dodaja akty i kiedys sie konczy. Niestety panowie zobaczyli że gra ma fanów, dobrze zarabia z dotacji i teraz mikro transakcji wiec wydadzą 10 aktów każdy co rok. I mamy grę na 8 czy 10 lat. Tylko że na forach możesz przeczytać jedno: O dodatek, to wróce do gry. Ludzie graja tak: od dodatku do dodatku, wiec musza zmieniać cos w mechanice by przyciągnąć ich na dłużej, by może robili nowe postaci by zobaczyc jak od poczatku teraz by sie grało.
Tylko czy to jest fer i ok? Czy ok jest zmieniach mechanike po 3 aktach? Co dalej? Co akt bedą dodawali coś nowego? Może kolejne przetasowania skilli? Albo zmiane bossów w poprzednich aktach. Bo czymś trzeba zaciekawić graczy kiedy sie wydaje akt co rok i tak sie chce ciągnąć do 10 aktów.
Wiesz grałem w ta grę od bety i widziałem troche ich system tworzenia tej gry. Robili ją na oczach graczy. Dosłownie. W becie nie było nawet chatu, nie bylo handlu, nie bylo pvp, nie bylo mega dużej ilosci podstawowych mechanik. Tworzyli grę zbierajac na nią kase z dotacji i płatnego dostępu do bety. I widziałem jak zmieniali rzeczy diametralnie. Drzewko skilli zmieniali masakrycznie. Dawali pozniej oczywiscie reset drzewka. To była beta i to mogłem zrozumieć.
Ale jak sobie teraz to wyobrażasz? Wydana gra, zaczynam grac od zera, wbijam max lvl ciesze sie ze bedzie nowy akt. Wydaja go i nagle zmiana mechaniki. I ok moge sobie znowu zresetowac drzewko. Ale moze wyjsc tak ze osoby zaczynajace teraz z zmianami mechaniki bedą miały łatwiej, albo trudniej, ktoś pokrzywdzony. Albo częściej bedą wypadały itemy jakieś i przecież mogłeś miec lepszy sprzęt a tak grasz kupe czasu i okazuje sie ze pasowałoby zacząć od nowa bo nowa mechanika. Ale z nowym aktem znowu coś zmienią.
Zrobili z tej gry kure znoszaca złote jajka. Jak z LoL'a. Tam tez gra jest od 2009 roku, prawie nic nie dodaja bo po co sie spieszyć skoro ludzie grają. Jak gracze zaczną sie nudzic to cos dodadzą.
Tylko ze to nie fer wobec grajacych już by zmieniać w trakcie gry zasady tej gry. Teraz sobie mysle: a może wróce do gry. Ale po co, skoro za 3 miesiace wprowadza zmiany i poczekam zeby zagrać z nimi. Ale co pozniej? rok i znowu nowa postać bo fajnie byłoby pograć z tymi nowymi zmianami? To jest chore.
Mogli by po prostu dodawać te akty co kilka miesiecy bez zmieniania mechaniki. Skonczyc je wydawać za 2 lata i robic kolejną grę.
Tylko że po co? Skoro ta znosi złote jaja.
Ja gralem w bete od bodajze 2010 czy 11 ;) nie ma idealnego sposobu,nie zadowoli sie wszystkich.w d3 tak samo narzekaja,i wracaja do gry jak wychodzi nowy patch. Nie da sie zrobic gry ktora sie nie znudzi po jakims czasie.jest tylko d3 i poe,obydwie wybitne,obydwie maja swoje wady,trzeba sie cieszzyc ze poe jest darmowe,i ze spokojnie moze konkurowac z diablem.ZAadnej innej grze sie to nie udalo.
@jaalboja:
A co do zmiany drzewka to nie chodzi tylko o to ze ci dadzą mozliwosc pozmieniania sobie. Ale takie zmiany zawsze rozwalaja balans postaci. Zawsze.
A ta gra zawsze miała problem z balansem postaci w PVP.
Jak byś grał dalej to byś widział, że czasami jest problem znaleźć kogoś do PvP, żeby wykonywać misje(dodane z ostatnim dodatkiem), ludzie czasami wręcz błagają o pomoc, więc domyślam się, że jednak spora część graczy ma w rzyci PvP, ja zresztą też, bo samo powiedziałeś, że to jest H&S, a nie MMO. Po za tym rzuć okiem do patch notes bodajże 1.3 a zobaczysz, że np. Tornado Shot ma inny dmg w PvP, a inny w PvE, to w ramach twojego ukochanego balansu, który w H&S nie jest nikomu potrzebny o ile nie można zrobić postaci niszczącej wszystkich bosów na 50 lvl.
Część lubi takie od nowa budowanie postaci co aktualizacja, inni nie.
Zawsze możesz śledzić gotowy build, ale najwyraźniej ta gra nie jest dla Ciebie.
Zmiana poziomu trudnosci wydanych juz aktów? Po co?
Poprawa balansu gry, po dodaniu nowych skilli?
Dodawanie czegoś do drzewka pasywów? Po co?
Poprawa balansu gry, po dodaniu nowych skilli?
Ale ta gra miała, powtarzam MIAŁA być zamknietym H&S. Zamknieta gra gdzie mamy mechaniki, dodaja akty i kiedys sie konczy. Niestety panowie zobaczyli że gra ma fanów, dobrze zarabia z dotacji i teraz mikro transakcji wiec wydadzą 10 aktów każdy co rok. I mamy grę na 8 czy 10 lat. Tylko że na forach możesz przeczytać jedno: O dodatek, to wróce do gry. Ludzie graja tak: od dodatku do dodatku, wiec musza zmieniać cos w mechanice by przyciągnąć ich na dłużej, by może robili nowe postaci by zobaczyc jak od poczatku teraz by sie grało.
Gra od ZAWSZE miała mieć 10 aktów. Czepiasz się, że ciągle rozwijają DARMOWĄ grę, tak dokładnie jest ona darmowa, bo nikt Ci nie każe kupować tych wszystkich mikrotranzakcji, a mimo to, będziesz miał co robić przez następne kilka lat. Już nie wspominam o tym, że w gre non-stop gra mnóstwo ludu.
Ale jak sobie teraz to wyobrażasz? Wydana gra, zaczynam grac od zera, wbijam max lvl ciesze sie ze bedzie nowy akt. Wydaja go i nagle zmiana mechaniki. I ok moge sobie znowu zresetowac drzewko. Ale moze wyjsc tak ze osoby zaczynajace teraz z zmianami mechaniki bedą miały łatwiej, albo trudniej, ktoś pokrzywdzony. Albo częściej bedą wypadały itemy jakieś i przecież mogłeś miec lepszy sprzęt a tak grasz kupe czasu i okazuje sie ze pasowałoby zacząć od nowa bo nowa mechanika. Ale z nowym aktem znowu coś zmienią. Powodzenia z wbiciem max lvl'a :) Pięknem tej gry jak i innych tego typu są nowe buildy i ciągłe zaczynanie od nowa, bez płacenia możesz mieć 24 postacie, więc na prawdę nie widzę problemu po zmianie pasywek, na stowrzenie bardzo podobnego/identycznego buildu na danej postaci korzystającego z tego samego sprzętu. Mój maruder jest moją pierwszą lub drugą postacią, przeżył mnóstwo zmian drzewka i gdybym chciał to znów mógłby być identycznym Leap Slamerem jak na początku.
Tylko ze to nie fer wobec grajacych już by zmieniać w trakcie gry zasady tej gry. Teraz sobie mysle: a może wróce do gry. Ale po co, skoro za 3 miesiace wprowadza zmiany i poczekam zeby zagrać z nimi. Ale co pozniej? rok i znowu nowa postać bo fajnie byłoby pograć z tymi nowymi zmianami? To jest chore.
Ale wiesz, że spora część graczy i tak gra tylko w tymczasowych ligach? Co więcej podczas ligi bodajże Ambush, poznaliśmy jaki % graczy gra w jakiej lidze. W premanentym HC grało 1% graczy.
Tylko że po co? Skoro ta znosi złote jaja.
Patrząc na to, że sporo ludzi gra non-stop i kolejne ileś wraca co jakiś czas tzn. że ludziom to odpowiada i chcą tego, więc po co GGG ma zmieniać to jak działa?
W skrócie, krytykujesz to, że gra się rozwija i to co w niej piękne, czyli zaczynianie od nowa z nowym buildem, to nie jest gra dla Ciebie, o ile w ogóle gatunek jest dla Ciebie.
Czyli podsumowując. Wydawanie darmowych dodatków, które dodają mnóstwo nowej zawartości jest nie fair wobec graczy.
Ale ta gra miała, powtarzam MIAŁA być zamknietym H&S.
Nie. Nigdy twórcy tak nie powiedzieli. Coś sobie ubzdurałeś. Od początku mówiono, że jeżeli gra osiągnie sukces to będzie dalej rozwijana. To od początku miał być sieciowy h'n's, któremu niedaleko do MMO.
Już w trakcie bety mówili że będzie rozwijana dość mocno a dokładnie co jakieś 4 miesiące będzie coś nowego a co jakieś 12 miechów coś nowego i dużego :) Trzymają się planu i chwała im za to.Nie maja w rzyci graczy tylko korzystają z ich doświadczenia co jest w samej grze na duży +.