Sprzedaż gry Tomb Raider przekroczyła 8,5 mln egzemplarzy
Według Steamspy TR na PC ma 3 miliony osób, więc chyba po równo się sprzedał na PC, jak i na Xboxie i PS3.
DOWN
kesik, nie zaczynaj kolejnego shitstormu...
Według Steamspy TR na PC ma 3 miliony osób, więc chyba po równo się sprzedał na PC, jak i na Xboxie i PS3.
To nieprawda. Gry AAA na PC sprzedają się ze 3 razy gorzej niż na konsolach więc to niemożliwe.
Dla mnie te wyniki sprzedażowe są coraz bardziej naciągane. Nikt nie uwzględnia, że gry lądują na ciągłych promocjach po 10-15zł, gdzie uruchamia się praktycznie kupowanie na zasadzie "a wezmę bo tanio" (i może nigdy nie zagram). Nie świadczy to ani o zyskach, ani o popularności gry. Sam mam trochę gier "za tyle to szkoda nie kupić", w które nie grałem wcale albo 1-2h.
@up
Sprzedany egzemplarz to sprzedany egzemplarz. Nieważne czy za 15 zł czy za 100 zł. Problem w tym, że tak jak mowisz, inaczej to juz wyglada w zyskach. Ale Marketing to marketing. Sprzedaje sie informacje ktore stawiaja nas w pozytywnym świetle.
A zły PR dla branży gier? Niech na świecie jedynie miliard osób ma dostęp do urzadzenia takiego jak PC, konsola. I sprzedali tylo 8 milionów egzemplarzy? to jakieś 0,8% słabo. Oj słabo ta branża gier sobie radzi.
To nieprawda. Gry AAA na PC sprzedają się ze 3 razy gorzej niż na konsolach więc to niemożliwe.
Ty sie sprzedażą nie podniecaj Rudy, bo 9 na 10 gier to ciągniesz z exsite.
Wynik dobry, tylko to jest roznica ile poszlo za pelna cene, a ile po wrzucaniu do Bundli i przecen po 3-4 dolce.
A no właśnie, to tylko marketing. Czym innym jest podać sprzedaż powiedzmy auta, które w promocji to może idzie za 80% standardowej ceny, a co innego chwalić się sprzedażą kopii gry za 5% ceny wyjściowej. Niby sztuka to sztuka, ale wnioski można wyciągnąć bardzo mylące.
Popierwsze gra zaraz na premierach byla piracona na potege wezcie to pod uwage. Jakby dodac ilosc sciagnietych kopii tomb raider to z 8mln bedziecie miec z 15.....A ta gra bardzo zachecala na nabycie jej nie do konca legalnie zwlaszcza ,ze premiera pirata byla chyba nawet wczesniej od premiery sklepowej. Zobaczymy ile GTA zostanie starmoszone w torrentach i innych portalach.
@kain_pl jest naukowo udowodnione że gry z zabezpieczeniami antypirackimi wcale się lepiej nie sprzedają. DA:I sprzedał się nawet dobrze bo gra sama w sobie była nawet dobra ale fifa15, lotf i bf hardline wcale nie biją rekordów sprzedaży, można powiedzieć że co najwyżej przeciętnie.
Wynik dobry, tylko to jest roznica ile poszlo za pelna cene, a ile po wrzucaniu do Bundli i przecen po 3-4 dolce.
A co jest złego w bundlach i promocjach? Bo nie rozumiem, serio. Skoro są takie złe, to dlaczego wciąż są robione?
@Rumcykcyk to dlatego, że ludzie głównie piracą gry, a jak nie mogą spiracić to w ogóle danego tytułu nie ruszają, dlatego sprzedaż takich gier z zabezpieczeniami i bez jest zbliżona.
A co jest złego w bundlach i promocjach?
A czy ja pisałem że jest coś złego? Z punktu widzenia klienta jest super.
Bo nie rozumiem, serio. Skoro są takie złe, to dlaczego wciąż są robione?
Żeby tanim kosztem (i też małym zyskiem) upchnąć coś co już się słabo sprzedaje.
Taki przykład z życia, żebyś zrozumiał do czego piję:
Mama dała Ci 50 zł żebyś mógł sobie rozstawić stragan z lemoniadą, kolega obok też ma stragan i sprzedaje swoją lemoniadę po 2zł. Jako że Twoja lemoniada słabo idzie, zaczynasz ją sprzedawać po 0.50 groszy, na koniec dnia okazuje się że kolega sprzedał 50 butelek lemoniady po 2zł, a Ty 100 po 0.50 groszy. Czy jesteś zwycięzcą?
Ja bym dodał tu jeszcze jedno. Czy to oznacza, że ta oranżada jest lepsza, bo sprzedałeś więcej? Bo tak to jest przedstawiane w przypadku gry... "Rewelacyjna gra bo sprzedało się X sztuk". Może ktoś kupił, bo "gorsza ale tania". Po prostu przedstawia się zakłamane wnioski. Fakty (x sprzedanych sztuk) są zawsze obiektywne. Ale wnioski już nie.
ogame
na konsolach tez sa robione wyprzedaze i co z tego? sprzedany egzemplarz to sprzedany egzemplarz
Ogame> Jak wode wzial z ogrodka a cytryny i cukier od dziadka, to jest 100 do przodu:P
Probujesz wchodzic na grunt oplacalnosci a do tego potrzebne sa dane ktorych my gracze nie mamy, nie wspominajac juz o strategii (lub jej braku:P). Tak czy siak ladne liczby i jak zwykle papka marketingowa, która mozna interpretowac zgodnie z zamiarem przedstawiajacego.
Z perspektywy wydawcy, jaki okres sprzedaży ma największe znaczenie? Krótko po premierzy(2-3 miesiące)czy dwa lata po?
Z perspektywy wydawcy, jaki okres sprzedaży ma największe znaczenie? Krótko po premierzy(2-3 miesiące)czy dwa lata po?
Wygląda na to, że dwa lata po.
Wydana w marcu 2013 roku gra Tomb Raider bywa postrzegana jako porażka finansowa. Ten restart klasycznej serii zdobył wyśmienite recenzje, a sprzedaż w ciągu pierwszych tygodni przekroczyła 3,4 mln egzemplarzy, ale firma Square Enix poinformowała, że liczyła na znacznie więcej.
Jeżeli dane z pierwszego postu są prawdziwe i rzeczywiście sprzedanych jest 3mln egzemplarzy na PC to zostaje 5.5mln egzemplarzy na 4 platformy. Wątpię, żeby któraś z nich miała powyżej 3mln. Więc już nie sugerujcie, że rynek PC i tak się dla nich nie liczy "bo bundle".
Tzn. w jakim okresie wydawca po wynikach sprzedaży może dać zielone światło dla kontunuacji lub zignorować następny projekt studia?
Gdyby liczyli tylko na okres krótko po premierze to kontynuacja nigdy by nie powstała.
https://www.gry-online.pl/newsroom/tomb-raider-hitman-rozgrzeszenie-i-sleeping-dogs-sprzedaz-gier-ponizej-oczekiwan-square-enix/z31287a
https://www.gry-online.pl/newsroom/druga-czesc-tomb-raidera-potwierdzona-przez-square-enix/z41347e
Bez wątpienia, nowy Tomb Raider spotkał się z ciepłym przyjęciem przez graczy, zdobywając całkiem pokaźną popularność i osiągając sprzedaż na poziomie 4 milionów kopii. Mimo to, perspektywa kontynuacji produkcji nie była taka pewna. Dzięki informacjom zawartym w raporcie finansowym Square Enix dowiedzieliśmy się, że tytuł nie sprostał oczekiwaniom spółki.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/druga-czesc-tomb-raidera-potwierdzona-przez-square-enix/z41347e
Największy wpływ na zarobek studia iwydawcy mają kilka pierwszych tygodni od premiery gdzie gra jest sprzedawana po normalnej cenie, potem zaczynają się obniżki itp. I zyski diametralnie spadają.
To też zależy od wydawcy i oczekiwań. EA serię Dead Space szybko po premierze trójki zawiesili, zrzucając na słabą sprzedaż.
Skąd ta pewność, że nowy Tomb Raider ukaże się na innych platformach? :D Nie było oficjalnej informacji więc wstrzymalbym się z osądami :) Ja sobie pyknę już w święta (ironic mode on) :D Lepiej brać teraz niż liczyć na łaskę MS, oni potrafią sprowadzić na ziemię wszelakich spiskowców :) Ach. Piękna będzie druga połowa roku dla XOne, kiedy to wszystko ograć? Dobrze, że QB przełożyli.
Mówisz o Dead Space 1? Przecież o pracach nad sequelem poinformowali już w okolicach premiery pierwszej części.
https://www.gry-online.pl/newsroom/dead-space-niedawno-premiera-a-w-planach-juz-sequel/z6a9ff
Taki blizzard czy rockstar szybka nie obniża swoich gier, a jak już to są to małe przeceny.
My mówimy tylko o tym że nie warto wierzyć ze ta wielka sprzedaż jest taka naprawde wielka, bo jak rzucisz gówno po grosza za kilogram to ktoś kupi bo w sumie za ta cene lepszy taki nawóz na działke niż czekać aż kompost sie zrobi albo zapłacic wiecej. A najwyzej jak nie spasuje to wyrzuci.
I na takiej troche zasadzie trzeba brać te wszystkie liczby. Gra kupiona to gra kupiona ale nijak ma sie to do jakosci gry, szczególnie gdy dane podawane sa po 2 latach:D
Cóż, może będzie tak jak z Tomb Raiderem. Za kilka lat jak już gra się sprzeda w tych znienawidzonych bundlach i wszelkich promocjach i wydawca wreszcie będzie z wyniku zadowolony to może powstanie czwórka. Wcale bym się nie zdziwił jakby kiedyś do tej serii wrócili.
Dobra wiadomość, bo taka sprzedaż świetnie rokuje na przyszłość, a sama gra jest bardzo udana, więc z powrotu Tomb Raider można być zadowolonym :)
Zastanawiajace jest natomiast to jak mocno chciwi są twórcy gier.
8 milionów kopii w 2 lata po powiedzmy srednio 20 dolarów to daje 160 milionów dolarow przychodu. Wiele z tych sprzedanych kopii to cyfrowe kopie wiec koszty niskie. I teraz pytanie: 160 milionów dolarów. Ile znacie firm ogólnie które w 2 lata maja taki przychód? I jakie były koszty wyprowdukowania tej gry? 20 milionów? 30?
Niestety ale branza gier została rozpasiona. Chcą super zwrotu kasy, najlepiej 300% i to musi być zeby była opłacalna. Wiecie ja rozumiem wiele ale mało która branża pozwala zarobić tak wiele tak szybko jak gry komputerowe.
A im wciąż mało, i piraci źli:D
Ciekawe ile w zeszłym miesiącu poszło kopii kiedy gra była dostępna za darmo dla posiadaczy złotych abonamentów na konsoli Xbox 360
Widocznie wydawcy w Exelu wyszły o wiele wyższe liczby niż to co pokazała rzeczywistość.
Ja to się nie mogę oprzeć wrażeniu, że Square Enix się w tyłkach poprzewracało po premierze Deus Ex: Human Revolution. Gra się znakomicie sprzedała i od tego czasu po każdej następnej spodziewają się nie wiadomo czego. I Hitman: Absolution i Tomb Raider sprzedały się w milionach, ale i tak oznajmili, że za mało. Anulowali Legacy of Kain: Dead Sun twierdząc, że za słabo by się sprzedał. Znając życie znowu liczyli na >5 milionów, w rzeczywistości by były pewnie 3-4, więc stwierdzili, że się nie opłaca.