DayZ – pojazdy, choroby, DirectX 11 i inne plany na II kwartał 2015 roku
Mam nadzieję, że DX11 poprawi wydajność, bo to co tam jest teraz woła o pomstę do nieba. Z każdym patchem jest mniej fps, koszmar.
Ignoranctwo użytkowników Gola znowu doskonale daje sie we znaki.
sinbad78 - renderer co najwyżej na serwerach eksperymentalnych miał się pojawić do końca Q1, miała to być pierwotnie wersja dx9, która zwiększyła by jedynie wydajność. Po tym mieli się skupić na przeniesieniu tego na dx11(z którego ma również korzystać wersja konsolowa) co ukazało by się dużo później. Zrezygnowali z dx9 i odrazu skupiają się na dx11, maj to nie taki odległy termin, byłbym zaskoczony gdyby udało się im dobrze to zaimplementować do tego czasu.
Piratos
Jest nowe AI, liczba zedów diametralnie podskoczyła. Standardowo w SA jak i modzie maksymalnie na całej mapie było ich około 300. Nowy update ma ich 1100. Mod miał taki plus i minus, że zombiaki spawnowały się tylko tam gdzie gracz się znajdował i tylko w miastach, więc wydawało się, że jest ich więcej. Teraz masz je na całej mapie, w nowych północnych miastach i nawet w niektórych lasach. Wszystko się rozgałęziło, więc oczywiste jest, że na pierwszy rzut oka tego tak nie widać. Plan jest żeby było ich 5000, do tego w następnych patchach mają grupować się w hordy. Sytuacja teraz nabiera tempa, bo mają wreszcie fundamenty pod to. Kolejny plus, to to że wreszcie zombie porusza się z identyczną prędkością jak biegnący gracz, więc nie jest już tak łatwo uciec nie musi być ich tona żeby sprawiały wyzwanie. W dodatku dzięki nowym animacjom mogą atakować bez problemu w czasie biegu. Mi taki koncept idealnie pasuje, teraz czekać tylko aż to dobrze rozwiną i ponaprawiają i można wkrótce wracać na serio do gry. Co jak co, gada się tyle na te dayz, ale póki co niema lepszej gry w tych klimatach i pewnie długo nie będzie.
Fee - Nie będzie to napewno 60fps w miastach na starcie. Największe optymalizacje będą pewnie w becie pod koniec roku.
Tyle zmian. Zanim wprowadzą 10% z nich juz bedą przenosili na nowy silnik, i znowu od nowa.
Ktoś im powinien powiedzieć, że zawsze mozna zorbic cos lepiej, ale w koncu trzeba grę wydać. a nie pracować do osrania.
No piękne zapowiedzi :) Idą w dobrą stronę ale ja się powstrzymam do wydania wersji 1.0 :) Już swoje widziałem teraz tylko czekać :D
@sinbad78
Pierwsze efekty pracy na nowym rendererem widać już teraz. Jest to tzw. "żyjący świat". Drzewa, rośliny, morze itp. nie są już statyczne. Widać też poprawę wydajności POZA miastami. Pierwsze efekty renderera miały być do końca Q1 i są.
@Piratos
1100 na obecną chwilę, z lepszym AI ("normalnie" gonią za graczem, można się przekradać, jednego gracza może gonić więcej niż 5 zedów, są szybsze i biją silniej - nawet są zbyt silni), jak jeszcze nadejdzie AI hordy to będzie spory problem.
Jednak inna sprawa jest taka:
- Devsi wycofali się z udostępnienia plików serwera. Początkowo mówili, że pliki serwera będą ogólnodostępne jak tylko gra będzie w odpowiednim stopniu zabezpieczona. Ostatnio Hicks powiedział, że nie ma takiej opcji. W końcu oni zarabiają na tym, że musimy wynajmować serwery i jeśli chcemy serwer prywatny to dodatkowo płacimy sporo kasy za wynajęcie bazy danych. Oni też mają z tego kasę.
- Devsi wycofali się z darmowych DLC (za czasów Rocketa jasno powiedziane było: jeśli gra odniesie sukces to co jakiś czas dostanie darmowe DLC z nową zawartością). Znów: kasa.
- Dev Team ostatnio notorycznie wciska kit. Hicks przez przypadek jasno dał do zrozumienia, że może MANUALNIE banować graczy, potem były lekki shitstorm o to, bo przecież ponoć devsi nie mają dostępu do BE (bo to osoba usługa/firma). Jednak prawda jest taka, że Hicks może banować ręcznie i to robi. Jak się rozpędzi to może wlepić też bana przez przypadek niewinnej osobie (i tracisz konto, bo BE ma wyrypane i unbana nie daje, bo jest to przecież "valid ban"). Hicks nawet przymilając się do streamerów mówił, że jeśli nęka ich jakiś cheater lub stream sniper to niech podadzą jego nick i ip serwera a on to załatwi (banem na BE!)
- Rocket ostatnio opublikował ciekawy post na blogu. Potwierdził to czego się domyślała większość ogarniętych. Nie podobało mu się to, że Bohemia poczuła kasę i postanowiła wycisnąć z tej kury znoszącej złote jajka tyle ile się da. Postanowiła wpakować swe łapska w to co robią i odwołanie darmowych DLC oraz wycofanie się z ogólnodostępnych plików serwera to ich decyzja. Dalej nie usprawiedliwia to kłamstw Hicksa, ale rzuca światło na przyszłość DayZ.
Ostatnia aktualizacja (0.55) to porażka:
I) z powodu desync i lagów zedy mogą bić bez faktycznego bicia Cie (przebiegając nawet kilka metrów obok po prostu) i z powodu zwiększonej siły potrafią 1 uderzeniem zrujnować item w stanie pristine (pożegnałem się tak z kurtką M65) a nawet zabić (tak, są takie akcje, że zombie 1 hituje freshspawna/gościa o pełnym zdrowiu). Dodatkowo nadal biją stojąc kilka metrów od gracza lub nawet będąc za ścianą (serwer "myśli", że zed jest obok gracza a nie jest) i są tak wytrzymałe, że potrafią wytrzymać 4 uderzenia z siekiery strażackiej lub 2 strzały z M4. Ponadto dźwięki zombie (i nie tylko) są całkowicie zbugowane (w 9/10 przypadków zupełnie ich nie słychać, dowiadujesz się, że goni cię zed w momencie jak od niego dostaniesz)
II) całkowicie zbugowane dźwięki i zedów i broni. Nie słychać nie tylko wystrzałów, ale i uderzeń. Stałem parę m od kolegi nagle padł. Dostał z mosina, ale nie słyszeliśmy wystrzału ani uderzenia. Zabiłem tego faceta z mosinem (jak później dowiedziałem się on też nie słyszał moich strzałów z m4). Później zbierając gear mojego kolegi dostałem 3 strzały (zero dźwięku wystrzały/uderzenia, tylko szary ekran) i jak znalazłem gościa (był za mną pod drzewem) to było za późno. Zabił mnie 4 strzałem (znów zero dźwięków).
III) wymuszono persistence (wszystkie serwery, nawet prywatne maja włączony persistence cały czas, nie można go wyłączyć), który zupełnie nie działa. Powiem, że wielkiej zmiany od pierwszej jego iteracji nie ma. Teraz tylko oprócz góry książek, lamp, gaśnic itp. są góry namiotów (które są zbugowane i znikają zaraz po postawieniu razem z zawartością) i broni (12 magazynków do mp5, 2 mp5, kilka raków i magazynków do niego oraz sporo policyjnego i wojskowego ubrania - wszystko na 1 policji), ale nie ma żadnego przydatnego sprzętu oraz jedzenia. Przebiegłem wczoraj około 10 większych i mniejszych miast/wiosek znajdujących się w głębi lądu, znalazłem kilka bananów, trochę sardynek i 1 manierkę oraz góry śmieci (oczywiście w jednym domu potrafi być kilka broni, ale nie jedzenie). Oczywiście, można:
- polować - jednak trzeba do tego noży, zapałek i garnków, aby upiec sprzęt, a dzięki persistence znalezienie ich jest b. trudne
- łowić ryby - znów trzeba do tego konkretne itemy, których znalezienie nie jest łatwe dzięki persistence
- sadzić warzywa - jak wyżej
- zbierać jabłka i jagody z drzew - powodzenia, owoc udaje się postaci znaleźć raz na czasem nawet 10 przeszukiwać krzaka/drzewa i po pół godziny takiej zabawy z hungry (żółtego) dalej nie miałem nawet ciemnozielonego energized. Nie wiem ile musiałbym spędzić czasu, aby to miało sens.
Nadal całe jedzenie odkłada się w jednej małej chatce na totalnym zadupi i jest tam zapewne 30 puszek, 10 ryży, 15 butelek wody itp.
Dla osoby wygerowanej przeżycie jeszcze trudne nie jest (ma zapas jedzenia, wiec ma czas na znalezienie czego potrzebuje), ale freshspawn? Nie ma nic przeciwko zrobieniu tej gry trudniejszej (trudniejszy dostęp do broni, OGRANICZONE - ale nie zerowe - jedzenie w miastach itp.), ale to co jest teraz to porażka.
BTW Gra mocno ciśnie po procesorze, skoro robią nowy silnik to czemu ograniczają się tylko do DX11? Przecież DX12 już jest za rogiem a nawet puka do drzwi. Na pewno dałoby to jeszcze lepsze efekty. Gra szybko zapycha też ram (po prostu potrzebuje go sporo i to co jest dostępne to za mało), ale mimo to twórcy nic nie wspominają o 64-bitowej wersji klienta. Dlaczego?
"Ignoranctwo użytkowników Gola znowu doskonale daje sie we znaki."
Ignoranctwo ? haha , nie , to po prostu głupota i trolling , nie potrzebnie bierzesz ich na poważnie , oni nie mają co do roboty w życiu , tylko w każdym komentarzu na GOLu piszą brednie :D
po kiego grzyba dx11 męczą, powinni już o 12 myślec bo i tak jest możliwe ,że 13 wejdzie zanim skończą tą grę ;)
Jaki trolling co, gdzie, dlaczego?!?
Po prostu na dayz sa się zawiodłem bo samą alfę i tak dali z rocznym opóźnieniem w międzyczasie pograło się w co innego, a tu jak wyszło to jak na apokalipsę zombie, zombie jak na lekarstwo i tylko ludzie pvpujący się do potęgi. Jak bym chciał ludzi zabijać to bym wastelanda odpalił albo inne ścierwo modowe do army 2 i 3. Dobrze, że coś tam robią ale uważam, że z takim zapleczem finansowym to powinno iść zdecydowanie szybciej. A nie dopiero w 2016 wydawać pełną grę.... ambicja cholerna. I tak nie będę w to grać tak namiętnie jak w survivale ze 2 lata temu o ile w ogóle przypomnę se o tym tworku...
@Piratos
Jak z rocznym opóźnieniem? Ogarnij najpierw temat, poczytaj kiedy zaczęli prace nad SA, kiedy Bohiemia ich wzięła pod swoje skrzydła. Nie było żadnego opóźnienia. Po prawdzie to Rocket mówił, że w planach mieli wydać alfę jeszcze później (ugięli się zapewne pod naciskami Bohemii i graczy, ale pewnie głównie BISu).
Jakie zaplecze finansowe ma Acitivision? Większe, prawda? To powiedz mi: Dlaczego jednego CoD robią teraz 3 lata? Wcześniej robili 2, ale przyznali, że to za mało? Na CoDa! Grę gdzie wszystko jest poddawane recyklingowi (niektóre tekstury, modele czy dźwięki używane są ponownie), silnik mają gotowy (wprowadzają tylko lekkie poprawki) i tworzą grę wielokrotnie mniej skomplikowaną. Tutaj w DayZ natomiast wiele mechanik, systemów jest robionych od nowa. Tworzony jest nowy silnik dźwiękowy, graficzny, system fizyki itp.
Jakby nie mieli ambicji to wydaliby takiego potworka jak WarZ i byłby koniec.
@kubas246
Z fanboyem nie będę dyskutował ja wiem swoje i mnie ogólnie zawiódł SA(najgorzej jak do tej pory wydane pieniądze) po modzie którego katowałem dosyć mocno i ostatnio też epochu. A co do Warz to prawdę mówiąc w to grało mi się zdecydowanie lepiej niż w SA....
@Piratos
1. OK, w najlepszym wypadku jesteś słabym trollem.
2. Yup, fanboy, bo fanboy to osoba, która wysmarowała b. długiego posta o tym co odwalają twórcy (i jak jej się to nie podoba) oraz o tym jak spierniczyli teraz grę w najnowszej aktualizacji. Potrafię skrytykować twórców za to co odwalają (i jeśli coś jest robione ok to też to widzę), ale dobija mnie głupie gadanie jakiś gamoni: "eee, bo dayz robio juz 2 lata! a ja chcem teraz, zawiodlem sie, bo myslalem ze w rok zrobia gre od podstaw" co tam, że CoD robią 3 lata! DayZ maja zrobić w rok, maks. 2 lata bo jakiś chłop co programowanie to widział chyba tylko w filmach akcji jako losowe napierniczanie po klawiaturze powiedział, że chce w rok.
3. WarZ było ok jak chciało się casualową do bólu rozgrywkę, gdzie zombie były jeszcze mniejszym zagrożeniem niż w DayZ, twórcy od początku lecieli w ciula, kłamali, oszukiwali, zrobili grę-skok na kasę, wpakowali item shop do gry B2P, robili tak genialne anticheaty, że banowali niewinnych (i nie dawali unbana). Ahhhh... no i oczywiście czyste PvP, gra opierająca się tylko i wyłącznie o PvP bez cienia nadziei na coś więcej.
4. Idź się chłopie dowiedz co i jak, potem pisz pierdoły. Wiedząc cokolwiek o tym co piszesz będziesz lepiej trollował.
EOT z mojej strony
torrer - Gwoli sprostowania: twórcy już myślą o DirectX 12, zapomniałem wspomnieć o tym w newsie