Pillars of Eternity i Cities: Skylines wygenerowały 18,5 mln dolarów przychodu
A kto przepowiedział, że PC umiera? No? XD
A teraz na poważnie, to dobra wiadomości. :)
Sir Xan-->"A kto przepowiedział, że PC umiera?" No jak to kto przecież to konsolowi zaklinacze rzeczywistości wieszczą takie teorie od niepamiętnych czasów.
Newsmeni polskich portali latają po całym internecie i szukają dowodów, aby pocieszać polskich graczy pecetowych, że ich platforma żyje i ma się dobrze. Co za strategia.
[1][2]
Zanim zaczniecie sie masturbowac wzajemnie bo "OMG 18 milijonow, TYLE KASY!!!" warto przypomniec, ze Call of Duty regularnie generuje przychod idacy w setki milionow w ciagu kilku dni po premierze (Black Ops np. 650mil w 5 dni - za wiki, nie chce mi sie szukac dokladniejszych danych) a wartosc calego rynku gier video to circa 80-90 miliardow euro (wiec w dolarach ciut wiecej). Tak wiec jakby to powiedziec... to co zdobylo POE i Skylines to smieszna ilosc w porownaniu do calosci. Gratuluje sukcesu, ale przekladac to na caly rynek PC czy konsol? Nie ta kategoria wagowa...
Prawie 19 mln przychodów w tak krótkim czasie robi wrażenie, tym bardziej, że nie są to wysokobudżetowe produkcje.
[3]
"Szybcy i wściekli" oraz "Zmierzch" też generują większe przychody od filmów Lars von Triera czy Bergmana. Nie świadczy to o ich wyższości.
Bardziej niż OMG ile milionów!!!! cieszy to, że jest to wyraźny dowód tego, że na PCcie ciągle jest miejsce na chociaż trochę bardziej niszowe gatunki niż kolejny militarny shooter, a gry tego typu nadal mogą być opłacalne.
Asmodeusz-->No tak nie ma to jak porównywać przychów wygenerowanych przez serię której każdej kolejnej części towarzyszy kampania marketingowa warta tyle że można było by z tego zrobić z dziesięć Pillars of Eternity i Cities: Skylines i jeszcze by zostało, nie wspominając o multiplatformowości.
@JaspeR90k "No tak nie ma to jak porównywać przychów wygenerowanych przez serię której każdej kolejnej części towarzyszy kampania marketingowa warta tyle że można było by z tego zrobić z dziesięć Pillars of Eternity i Cities: Skylines" Marudzisz, POE może miał mniejszy budżet, ale z marketingiem nie przesadzaj. Miesiąc przed premierą było coś o pillars of eternity prawie codziennie, a portale o grach i gracze robili hype i reklamę, której nie powstydziłyby się EA czy Ubisoft, na dodatek wątpię, żeby jak te korporacje obsidian lub paradox coś zapłaciły, żyć, nie umierać dla studiów.
[9]
Akurat JaspeR90k ma racje - kampania marketingowa POE to mikrus w porownaniu do CODa. To, ze na portalach branzowych pojawily sie informacje to norma w przypadku kazdej wiekszej gry. Tyle, ze POE ograniczalo sie wlasnie do branzy. COD pojawia sie wszedzie - w necie, w telewizji, na cholernych puszkach z energetykami (np. Monster). Zreszta wyjdz na ulice i zapytaj o "call of duty" oraz o "pillars of eternity". Jesli na 100 osob JEDNA bedzie wiedziala o POE to sukces. z CODem? Zakladam, ze kazdy w wieku 15-30 lat kto nie byl zamkniety w jaskini bedzie wiedzial co to za seria.
Przychód to nie zysk, no i liczba szału nie robi, ale jak na PCtowe realia to wystarczająco dużo.
Ale nie zmienia to faktu, że przyszłość Obsidian jest już zapewniony przez jakiś czas. :)
Cities: Skylines 500 000 wbiło w niecały tydzień. 10 marca premiera, 16 marca news o pół milionie sprzedanych. Tak w kwestii sprostowania.
@Asmodeusz
Tak, tylko większość z tych miliardów to flagowe serie Nintendo + GTA + CoD. W tym czasie wiele innych gier, czy to exów konsolowych czy pecetowych, może o takich wynikach jak Skylines i PoE co najwyżej pomarzyć.
W tym czasie wiele innych gier, czy to exów konsolowych czy pecetowych, może o takich wynikach jak Skylines i PoE co najwyżej pomarzyć.
No nie wiem, nawet gry w które nikt nie grał (a przynajmniej nie były blockbusteremi) jak Knack, Resistance 3, Bayonetta 1 i 2 (i wiele innych mniejszych lub większych wtop finansowych) wbijały ponad pół miliona w pierwszym tygodniu bez problemu.
Nie mówię że wynik zły, jak na temat który podejmują i raczej fakt że to gry kierowane do specyficznych odbiorców i bez większej kampani marketingowej - wynik bardzo dobry. Ale nie ma co hiperbolizować że to jakiś kosmicznie wielki sukces :)
Szkoda, że nie ma konkretnych informacji dotyczących samego PoE, jestem bardzo ciekawy, jak wygląda sprzedaż w liczbach.
W moim pobliskim Empiku stoi reklama, a gier aktualnie nie ma, więc wykupione ;)
@goorni - Pracują nad pierwszym dodatkiem, a więc jeszcze za wcześnie na zapowiedź PoE 2. Ale jest duża szansa. Oto link:
http://grimuar.pl/pillarsofeternity/josh-o-imporcie-zapisow-i-rozszerzeniach
Cytat: "oba wspomniane tytuły w ciągu zaledwie trzech minionych tygodni wygenerowały przychód opiewający na ..., czyli w przeliczeniu 18,5 miliona dolarów." oraz "Strategiczno-ekonomiczna gra od twórców serii Cities in Motion w ciągu zaledwie dziewięciu dni przyniosła 11,5 miliona dolarów dochodu." -> Czyli Pillars of Eternity przyniosła 7 miliona dolarów dochodu (prawdopodobieństwo). ;)
EA na Xboksie One i PlayStation 4 uzyskano 427 mln dolarów przychodu, 306 mln dolarów na PlayStation 3 i Xboksie 360 oraz 218 mln dolarów na komputerach PC.
@typical hater
Kolejne złe porównanie. O Pillars pisali - tak, na stronach o grach i forach o grach, gdzie przeciętny kowalski nie wchodzi, a takowy to 99% przychodów gier AAA.
@Ogame_fan
tylko, że niektóre gry by osiągnąć zyski potrzebują milion sprzedanych egzemplarzy, innym wystarczy 100k
PoE naprawdę świetne, od lat się tak dobrze nie bawiłem. Powrót do dawnych czasów w mistrzowskim wykonaniu. Zawsze się dziwiłem, czemu nikt nie chce wydać gry tego typu. Biorąc pod uwagę, że koszty są minimalne, dubbingu praktycznie nie trzeba (ja wyłączyłem głosy postaci w PoE) i rysowana grafika... Musiałem się zadowalać ponownym przejściem Baldura, Tormenta czy innych starych, dobrych RPGów. Fakt, że zawsze z chęcią, ale jednak brakowało czegoś nowego w rzucie izometrycznym z opisami godnymi porządnej książki fantasy. Czekam na dalsze części! No i miejmy nadzieję, że Obsidian przetarł szlak dla innych twórców i pokazał, że staro-szkolne RPG ma rację bytu.
A co do tych dywagacji na temat która konsola lepsza... śmieszy mnie to. Każdy gra na czym chce.
ta 21 ? a moze 19 , dokladnie wyliczyles ? widze sami "znafcy" na internetach :D
Jami82 --> Tak, a oprócz tego (W dniu premiery) gry na PC są od 2 (Przy porównywaniu badziewnej strzelaniny AAA) do 10! (Takie Etherium (Polecam!)) i cokolwiek na Współczesną generację) razy tańsze. Prócz tego gry na kilka platform oznaczają w praktyce potrojenie sprzedaży. Wyliczmy sobie ile zarobiłyby te tytuły: 18 mln * 4 (Cena) * 4 (Konsole i wydanie mobilne) = 288 Mln $!
Już nie tak źle, prawda?
A tak przy okazji - nie można porównywać sprzedaży tępych gier Akcji, lub ich pochodnych ze Strategiami (Niestety).
Ale mnie śmieszy ta fanbojowa debilarnia "hurr durr, na konsolach by się lepiej sprzedało!" No shit, wiemy, nie musisz tego powtarzać pod każdym newsem. "EA zarobiło 150 razy wincej!" No shit. Co to za porównanie. Firma zatrudniająca tysiące pracowników i idąca w maksymalizację przychodów vs. mała firma próbująca zapełnić niszę. Zarąbiste porównanie. (chociaż nie jestem pewien czy to drugie to nie był sarkazm. :P)
typical hater: Widziałeś coś o tym codziennie? Widziałeś reklamy w telewizji, billboardy, reklamy zakrywające pół strony i specjalne kampanie marketingowe korzystające z youtuberów? Ja nic takiego nie widziałem. To że przeczytałeś newsa na stronie o grach, to nie znaczy, że każdy wie o tej grze. Oczywiście jakąś tam kampanię mieli (specjalny stream na Twitchu GOGa, to chyba jedyna rzecz jaką kojarzę), bo Paradox ma jakieś tam pieniądze, ale to nie jest NIGDZIE w pobliżu tego co firmy typu EA wydają.
@XineX -> Cytat: "Co to za porównanie. Firma zatrudniająca tysiące pracowników i idąca w maksymalizację przychodów vs. mała firma próbująca zapełnić niszę. Zarąbiste porównanie." -> Dokładnie. XD
Mnie również cieszy fakt wysokich sprzedaży wymienionych tytułów, a przede wszystkim to, ze rynek gier PC zobaczy, że jak się wyda naprawdę dobre gry to te gry się sprzedadzą, a nie, że szybko, szybko, bo data premiery wychodzi i trzeba wydać niedokończony produkt (AC Unity), bo trzeba zarobić. Nie mniej bardzo się cieszę z powrotu staroszkolnych RPGów, co również potwierdziło Divine Divinity Original Sin. Bardzo mnie to cieszy :)
Bardzo optymistyczna wiadomość. Oznacza dalsze prace i dodatki do tych fantastycznych gier. Okazuje się że i nieco ambitniejsze rodzaje gier znajdą nabywców. Brawo Paradox!
Bardzo się cieszę z dobrych wyników sprzedaży tych tytułów.
BTW - Meneth to nie losowa osoba z reddita tylko pracownik paradoxu.