Cities: Skylines bije rekordy sprzedaży
Przecież na PC 100% graczy to piraci, potwierdzone info na konsolowym forum.
spoiler start
hue hue hue
spoiler stop
Świetny tytuł i zasłużony sukces. Widać można powstrzymać się nachalnych DLC, kłamstw itd. Można!
Dowód na to, że można zrobić grę tylko na PC i dobrze ją sprzedać. Już nawet 4 tysiące modów na dzień dobry :D
Można robić sobie podśmiechujki, ale nie zmienia to faktu, że 250 tyś. to nie jest jakaś zawrotna liczba, jeśli spojrzeć na to, że jest to jeden z większych eksów na PC. PC dalej nie zachęca twórców na "konsolowy rozmach".
Nie mówię tego w jakiejś złości, bo sam gram m.in. na PC, ale rynku nie oszukacie.
PortalGta -> a od kiedy city buildery są popularnym gatunkiem żeby się sprzedawały w milionowych nakładach?
Ma 9.6 / 10 a nie jakieś 89%.Te nawiedzone recenzenty się nie znają.Gracze wyrażają miarodajną opinię.
@fenfir
A są w ogóle jakieś PCtowe exy, które sprzedają się w milionowych nakładach?
@PortalGta: no nie wiem, 250 000 w pierwszy dzień to rewelacyjny wynik - wiele osób zapewne czekało/czeka na oceny i recenzje, sądzę że w ciągu miesiąca pęknie milion egzemplarzy. Zatrudnić 13 osób, pomyśleć i zarobić kilkadziesiąt milionów dolarów to nie wiem czy to jest takie "nic" i "take se"
@PortalGta
-Wszystkie topowe MMO
-Minecraft (był exem przez większość swojego istnienia i tylko jego mega sukces sprawił, że mamy wersje na konsole)
-Wasteland 2
-Football Manager (co roku)
-Half Life 1 & 2
-Starcraft 1 & 2
-Simsy 2 & 3
-Guild Wars 2
-Civilization IV
-DayZ
-Terraria (historia jak z Minecraftem)
-Magicka
-Counter Strike
-Crusader Kings 2
-LOL/DOTA/TF2/WoT/ któe niby są F2P ale z mikro transakcji w grze twórcy zarabiają więcej niż by sprzedawali te tytuły po 50euro...
To tak na szybko parę nowszych tytułów. Zanim się coś skomentuje, wypadałoby znać się podstawach...
[14] Informacyjnie - czesc gier, ktore wymieniles, juz maja albo beda miec porty na konsole
Informacyjnie - czesc gier, ktore wymieniles, juz maja albo beda miec porty na konsole
^^ Tak na marginesie - Wasteland 2 (jakkolwiek w ogólnym rozrachunku mi się podobał) wielomilionowej sprzedaży też nie zrobił i w ten "ranking" bym go nie wrzucał ;-).
Co do newsa - świetny wynik, "city buildery" to raczej dość niszowy gatunek, więc te 250 tys. to wręcz kosmos. Gratulacje dla dewelopera !
ps. Trzy pierwsze posty to takie kompleksy blaszanych rycerzy, że aż się żal robi ;-). Gołym okiem widać, że niektórzy nadal peceta traktują jak jakąś "oblężoną twierdzę", którą cały czas trzeba "bronić", bo jacyś wstrętni ludzie chcą ją "zniszczyć". LOL - inaczej się tego nie da ująć.
PortalGta - nie będę teraz szukał wyników sprzedaży gier, faktem jest, że city buildery to nie jest popularny gatunek. Trzeba również zauważyć, że grę zrobiło małe studio bez wydawania grubych mln na marketing więc tak, 250 tys egzemplarzy w tym przypadku na starcie to bardzo dobry wynik.
@PortalGta
To tak nie działa. Gry są towarem i jak każdy towar mają na siebie zarabiać. Żeby to robić to przychody ze sprzedaży muszą przewyższyć koszta produkcji, a te już są kwestią indywidualną. Zresztą 250 000 w jeden dzień to szybsza sprzedaż niż np. Alien: Isolation, który jest na pięciu platformach a i tak jest broniony, że "skradanka, więc nisza". City buildery to jeszcze większa nisza.
Fajna giereczka :)
To pokazuje, że nie trzeba mieć zespołu 300 osób, żeby zrobić świetną grę (nie pamiętam ile osób robiło Sim City ?? )
PortalGta: I ok. Niektórzy nie są zainteresowani grami AAA, które w większości są bardzo podobne, "fotorealistyczna" grafika, cinematic 30 fps i inne pierdoły. Niektórzy wolą bardziej zróżnicowane, niszowe i oryginalne gry bez olbrzymiego budżetu.
"ps. Trzy pierwsze posty to takie kompleksy blaszanych rycerzy, że aż się żal robi ;-). Gołym okiem widać, że niektórzy nadal peceta traktują jak jakąś "oblężoną twierdzę", którą cały czas trzeba "bronić", bo jacyś wstrętni ludzie chcą ją "zniszczyć". LOL - inaczej się tego nie da ująć." - Chyba nie zrozumiałeś żartu ;-)
Nie wiem jak koledzy wyżej, ale ja nie chciałem wyjść na blaszanego rycerza (swoją drogą - fajne określenie). To było tylko wyśmianie dziwnych argumentów jakie przewijają się w takich dyskusjach. Gracze PC-towi czasem twierdzą, że na konsolach nie ma gier wymagających kreatywności i myślenia, co też jest bzdurą.
Cieszę się, że gra jest tak dobrze oceniana. City-builderów nie ma za dużo i nie zniósłbym kolejnego rozczarowania.
Właśnie ćwierkają, że sprzedało się już 500k
https://twitter.com/Cities_PDX/status/577427720105263104
250 tyś. to nie jest jakaś zawrotna liczba
Wiecej nie zarobisz przez cale zycie, a i tak to dopiero poczatek.
Dlatego że XXL okazało się największym crapem w historii serii, to ludzie sięgnęli po coś czym owy tytuł miał być, czyli Skylines...