Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Homeworld Remastered Collection - pierwsze wrażenia

01.03.2015 08:44
Amazing_Maurice
1
Amazing_Maurice
100
Konsul

Muszę z żalem przyznać, że Homeworld trochę mnie ominął. Grałem w demo wrzucone na którąś płytkę CD z czasopisma, ale tylko tyle. Nie dlatego, że gra mi się nie podoba itd. Po prostu, czasem tak jest, że któryś z epokowych tytułów się pominie. Na pewno jest to edycja, którą muszę zaliczyć jak tylko moja kupka wstydu trochę zmaleje.

01.03.2015 11:44
2
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Za każdym razem jak czytam opinie o tym remasterze to odnoszę wyrażeniu, że piszący nie grali chyba w pierwszą część - bo nikt zdaje się nie zauważył, że zmiana silnika wykastrowała nieco jedynkę :( Konkretnie chodzi mi o zachowanie małych statków, ustawienia zachowania przestały cokolwiek znaczyć (po przejęciu między silnikami zmieniono ich AI i model liczenia obrazeń), a ich AI jest conajmniej irytujące (misja z asteroidami... arch).

Remaster dla dwójki bardzo udany, ale w jedynie wolę grać w oryginale.

01.03.2015 11:50
_Luke_
3
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

[2] No wlasnie, tylko nieliczne glosy na steamie zwracaja na to uwage. Dla mnie to wielki minus, dziwie sie, ze w niby profesjonalnych recenzjach, nie ma o tym mowy.

01.03.2015 12:49
A.l.e.X
4
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->Degnar* - oj dawno grałeś w część pierwszą, ale nic straconego jest w wersji oryginalnej też w tej kolekcji, właśnie dobijam calaka w nowym wydaniu i część pierwsza wykonana perfekcyjnie, nawet bym powiedział lepiej niż część druga, bo właśnie zarządzanie jest pojedynczymi statkami, a nie grupami. Ustawienia formacji są z goła bez sensu jeśli chodzi o część pierwszą, bo patrz powyżej. Misja z asteroidami banalna.

Ode mnie 10/10 za całość 9 miały wersje oryginale, remastered jest klasą sama w sobie, co więcej wszystko podbite do 4K, że się im chciało (?!)[jak ktoś nie ma 4K to nie doceni] normalnie można zbierać szczękę z podłogi, graficznie i muzycznie dla mnie zamyka skalę. Po Gearboxie nie spodziewałem się takiej perfekcji.

01.03.2015 13:29
sekret_mnicha
5
odpowiedz
sekret_mnicha
259
fsm

GRYOnline.plTeam

Degnar > Grałem, ale w 1999 roku. Takich zmian mogę nie zauważyć bez odświeżenia sobie oryginału. Na razie irytacji wynikającej z zachowania się małych statków nie zauważyłem. Za to dwukrotnie już zbieracz surowców zatrzymał się w przestrzeni i choć ruszał się i wydawał odgłosy jakby leciał, to stał w miejscu. Ręcznie musiałem kazać mu ominąć tajemniczy punkt, żeby doleciał do celu. To na razie jedyny zgrzyt.

01.03.2015 14:42
wert
6
odpowiedz
wert
204
Kondotier

Takie pytanie - jest skalowanie UI (wraz ze skalowaniem wielkości czcionki)?
Bo bez tego to trochę ciężko grać na TV.

01.03.2015 15:24
7
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Wcale nie grałem aż tak dawno, bo ostatni raz jedynkę przeszedłem w całości jakieś 2-3 lata temu (a po drodze parę mniejszych rozgrywek się zdarzyło od tego momentu) - widocznie długie lata posiadania słabiutkiego sprzętu sprawiły, że teraz jestem kompletnie odporny na brzydką grafikę :) Remastera kupiłem i ostatecznie poleciłbym, ale ciągle jeśli chodzi o jedynkę to lepiej mi się gra w oryginalne.

Ustawienia formacji w pierwszej części w oryginale były bardzo istotne, dobrze wykorzystany sphere czy claw potrafiły sporo zmienić w trakcie rozgrywki, ale niestety przy remasterze i zmianie silnika cały system formacji poszedł do piachu bo fightery zrywają ją jak tylko wchodzą w walkę. Podobnie zresztą stało się z systemem ustawiania zachowań dla małych statków. Ciągle pamiętam jak duże wrażenie zrobiło na mnie, że jak kazałem moim statkom atakować bardziej agresywnie to przerywali uniki i koncertowali się na zadawaniu obrażeń i na odwrót - gdy chciałem zająć wroga do czasu nadejścia posiłków mogłem wydłużyć ich życie każąc skupić się na manewrach defensywnych. I z tego wszystkiego w remasterze nie zostało... nic. A szkoda, bo to był (jest) jeden z najfajniejszych bajerów w pierwszym Homeworldzie, który robił z niego grę naprawdę wyjątkową.

Domyślam się, że to jest wina silnika dwójki, która w przeciwieństwie do jedynki nie traktowało osobnych pocisków w grze jako obiektów, które muszą "naprawdę" dotknąć statku, żeby zarejestrować trafienie, a po prostu rzucała kostką.

A co do misji z asteroidami -> nie chodziło mi o to, że jest trudna, ale o to, że jeśli wyśle się tam np. bombowce czy inne małe statki do czyszczenia drogi to będą sobie atakowały taką asteroidę wisząc na jej trasie tak długo, aż zginą.

01.03.2015 21:51
sekret_mnicha
8
odpowiedz
sekret_mnicha
259
fsm

GRYOnline.plTeam

wert > Tak. 4 poziomy (choć samych napisów osobno nie da się skalować). To, co widać na obrazkach, to najmniejsza wersja interfejsu. Potem wszystkie elementy są coraz bardziej kobylaste :)

Degnar > Po misji z asteroidami jestem skłonny przyznać Ci sporo racji. Dużo małych głąbów zginęło atakując te asteroidy. Zostanie to odnotowane w recenzji :)

01.03.2015 23:00
A.l.e.X
9
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->sekret_mnicha - ja bym tego tak nie traktował, ponieważ sama ta misja jest nastawiona na przeżycie, więc małe statki po prostu musiały latać pomiędzy asteroidami i niektórym się nie udawało wyjść cało, pomijam już kwestie, że w tej misji ion cannon to podstawa. Dla mnie to akurat był plus, a nie statyczna walka jak w szachach, presja czas i do tego poświęcenie.

01.03.2015 23:31
10
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

A.l.e.X -> Bardziej chodzi o to, że gra z roku 1999 potrafiła to zrobić lepiej, niż jej wersja odświeżona :)

Im dłużej gram, tym bardziej utrzymuje się w swoim pierwotnym przekonaniu -> remaster warto kupić dla nowej wersji dwójki i orgyinalnej wersji jedynki (zwłaszcza, że to bodajże pierwszy przypadek, gdzie można ją kupić w dystrybucji cyfrowej, o ile się nie mylę).

Szkoda, że Gearbox nie skusił się na przeniesienie mechaniki 1:1, ale w sumie od dłuższego czasu nie pokazywali się jako specjalnie ambitne studio (chociaż trzeba przyznać, że pod kątem oprawy i interfejsu odwalili kawał porządnej roboty).

01.03.2015 23:57
nagytow
11
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

Jest naprawde duzo bledow i brakow, moze cos sie poprawi w patchach. Formacje przestaly miec jakiekolwiek znaczenie, "evasive mode" w ogole zniknal, a misja z asteroidami to piekny przyklad slabego AI.

Jednak nostalgia robi swoje i nawet jak mi znikna cele misji, albo cos sie zatnie to zaczynam od nowa i gram dalej :)

02.03.2015 09:55
sekret_mnicha
12
odpowiedz
sekret_mnicha
259
fsm

GRYOnline.plTeam

AleX > Ja nie twierdzę, że grało mi się źle podczas tej misji. Była presja, było super, było ciekawie, ale zdziwiłem się mocno, gdy wysłałem szwardon kilkunastu bombowców i myśliwców, a po minucie zostało ledwie kilka uszkodzonych sztuk. Nie poradziły sobie z omijaniem kosmicznego gruzu = słabi piloci = nie do końca udane AI. Ale mimo kilku niedoróbek (okazjonalnie AI, skrypty), jestem zauroczony nadal. Świetny remaster.

03.03.2015 09:45
Lothers
13
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Gra petarda. Mówię o oryginale.

gameplay.pl Homeworld Remastered Collection - pierwsze wrażenia