Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Umieranie w grach - historia ragdolla

24.02.2015 19:02
AIDIDPl
1
AIDIDPl
179
PC-towiec

Wg mnie w MP3 Euphoria spisywała się zaledwie poprawnie, gorzej niż w GTA IV. Ciała po śmierci nieraz przybierały bardzo dziwne i nienaturalne pozy, w GTA IV tego doświadczyłem znacznie mniej...

Edit: Co to za filmik z GTA V jest?

24.02.2015 19:12
2
odpowiedz
Feinthir_Mag
14
Legionista

Czy dell jeszcze tutaj pracuje? w ogóle go nie słychać ( i nie widać ) już od dawna.

24.02.2015 19:19
3
odpowiedz
pyzior
67
Pretorianin

@Feinthir_Mag nie pracuje już od jakiegoś czasu

24.02.2015 19:32
Gambrinus84
4
odpowiedz
Gambrinus84
123
GOL

Feinthir_Mag -> Del pracował z nami do końca zeszłego roku.

24.02.2015 19:38
5
odpowiedz
UrukHai
25
Legionista

W killzone 2 były "ciężkie ciała przeciwników" :P

24.02.2015 20:09
6
odpowiedz
rottensun
83
Konsul

Mój pierwszy kontakt z ragdollem to Motocross madness - wtedy mnie to zachwyciło i do dzis uwazam za jeden z wazniejszych elementow w grach

24.02.2015 20:39
7
odpowiedz
facebookToScierwo
1
Pretorianin

szkoda arasz ze nie wspomniales o Soldier Of Fortune po Quake'u

24.02.2015 20:56
kAjtji
8
odpowiedz
kAjtji
111
H Enjoyer

Wszystko dobre ale... Czy tylko ja zauważyłem że wszystko jest od ''Disney shorts''?

24.02.2015 21:14
Dragon_666
9
odpowiedz
Dragon_666
70
Get Twiztid

Szkoda, ze pominiete zostale pare tutulow jak np. wlasnie Soldier of Fortune czy Painkiller.

24.02.2015 21:24
10
odpowiedz
BlowUP
58
Pretorianin

Zacny materiał :)

24.02.2015 21:41
11
odpowiedz
zanonimizowany793837
39
Generał

Akurat ragdoll to porażka.. Jak czasami widzę w grach, że ciało przeciwnika lata jak szmaciana lalka (nierealistycznie) to aż mi się nie dobrze robi.

24.02.2015 23:09
deton24
12
odpowiedz
deton24
109
Pretorianin

Świetny artykuł, brakło mi choćby przesadzonych, ale epickich momentów odlatywania w powietrze z Max Payne'a 2. Można było słowem wspomnieć że tam i w HL2 jest odpowiedzialny za to silnik Havok.
Mam gorącą prośbę, nie moglibyście zainwestować w taki przyrząd który nazywa się filtr/osłona do mikrofonu:
http://muzyczny.pl/138887_LD-Systems-D910-Pop-Filter-oslona-do-mikrofonu-srednica-130-mm-popkiller.html
żeby nie było słychać tych wszystkich puknięć i przesterów przez mówienie do mikrofonu bezpośrednio.
Jak nie to może zrobimy ściepę i przyślemy Wam do redakcji. Nie ma problemu ;) Pozdro

Tu możecie zobaczyć jak prezentuje się silnik fizyczny w Max Payne 2. Same heady. Uwielbiam
https://copy.com/X9XQ8BBUQvmOgoXe

BTW. Dawny Przegląd Tygodnia R.I.P.
Dela będę długo wspominał

25.02.2015 01:13
13
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

dragon - niom szkoda ze o painkillerze i soldier of frortune nie wspomniano no i jeszcze ja wspomne ze brakuje wspominki o Crysisie.

25.02.2015 06:39
HETRIX22
14
odpowiedz
HETRIX22
203
PLEBS

Niezły filmik tylko można było lepiej pokazać te różne rodzaje ragdolli, bo same wstawki z trailerów to raczej słaby pomysł. Najgorzej jak Arasz opowiada o ragdollu z halo, podczas gdy na ekranie widzimy hitmana, przez to nawet nie wiedziałem o czym mówi.

25.02.2015 07:22
szympek1818
15
odpowiedz
szympek1818
56
Generał

krwisty materiał :D

25.02.2015 08:44
koshmar
16
odpowiedz
koshmar
43
Chorąży

Dobry pomysł na materiał.

25.02.2015 09:21
17
odpowiedz
Trupiec
35
Chorąży

Coś tam się z tymi napisami skopało, bo parę razy wyświetliło to całe "Disney Shorts" ; )

25.02.2015 10:11
18
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Dobry materiał, ale trochę niepotrzebne te cutscenki z gier, gdzie fizyki nie widać, a trochę za mało pokazania właściwej rozgrywki, gdzie ta fizyka jest.

25.02.2015 10:21
McClanesHungOver2
19
odpowiedz
McClanesHungOver2
84
PSYCHO REALM

To właśnie w fizyce widzę bardzo duże pole do rozwoju w grach ... moc obliczeniowa coraz większa zostaje wykorzystywana do grafiki a ja chciałbym w końcu zobaczyć grę w której mamy całkowitą możliwość zniszczenia wszystkiego dookoła ...albo np strzelankę w której zarówno balistyka jak i ciała przeciwników będą brały pod uwagę całą strukturę ciała - tzn skórę , krew , mięśnie , szkielet ... to byłoby całkiem ciekawe bo np w sniper elite ten niby rentgen nie robił nic innego jak włączał tylko taki jakby podgląd tego co się dziej w środku...można byłoby iść krok dalej...

25.02.2015 10:29
orzechuuuu
20
odpowiedz
orzechuuuu
10
Legionista

IMO to nie HL2 był pierwszy w kwestii takiej fizyki i mechaniki ragdolli, Devastation było pierwsze.

25.02.2015 15:43
Dragon_666
21
odpowiedz
Dragon_666
70
Get Twiztid

IMO to nie HL2 był pierwszy w kwestii takiej fizyki i mechaniki ragdolli, Devastation było pierwsze.
W Deus Ex: Invisible War również można było spotkać "zaawansowana" fizyke i interakcje z otoczeniem. Chyba najbardziej smieszne sceny smierci mozna wlasnie w drugiej czesci Deusa spotkać. Przebilo to nawet Hitmana. Ten sam silnik został uzyty bodajze w Delta Force BHD (ale nie pamietaj jak to wygladalo tam) no i Max Payne 2, tutaj wypadlo znacznie lepiej niz DX2.

25.02.2015 16:25
sirdzodzo
22
odpowiedz
sirdzodzo
19
Operator

Nie uważam żeby to było w 'Pozytywny' sposób straszny. Nie jestem zwolennikiem śmierci, a od jakiegoś czasu nie lubie patrzeć jak jucha leje się na prawo-lewo. Kiedy grałem w takie Gta albo Cod MW (ta scena na lotnisku?, oczami terrorysty zabijającego wszystkich -to chyba w dwójce) śmierć i życie staje się bez znaczenia.. Jasne wirtualnie... ale po takich seansikach, z dzisiejszej perspektywy, czuję że zachodziły we mnie zmiany jak u żołnierza na froncie. Byłem bardziej zmęczony i agresywny, a myślami coraz częściej w tych momentach.. Długi czas po tych tytułach nie pojawiła się gra z tak autentycznym mordobiciem która by mnie wciągnęła, do chwili shadow of mordor, kiedy to tak 'ślicznie' rozczłonkowywałem orków.. nie skonczyłem tej gry bo nie mogłem patrzec na finishery. Jakieś dziwne wyrzuty sumienia, albo żołądka.

W każdym razie, im realistyczna smierć na ekranie tym bardziej czuje, że "to ja zabijam"/ psychopatyczny zaśmiech.

25.02.2015 21:06
23
odpowiedz
nespriv
30
Chorąży

Co to za muzyka leci w tle?

25.02.2015 21:53
tosiekkeisot
👍
24
odpowiedz
tosiekkeisot
93
Kapitan Hatteras

Najlepszy ragdoll? GTA IV i Max Payne 3. Tych gier nic nie przebije.
A ze starych gier to Hitman 2 ;) i podnoszenie ciał strzelaniem dwoma baller'ami . . . heh stare czasy ;)

26.02.2015 00:31
25
odpowiedz
nacin
17
Legionista

Z dobrych starych czasów za udane ragdolle, to miały takie gry jak: Hitman 2, Max Payne 2, SWAT 4, Painkiller, F.E.A.R, Half Life 2. Narazie tyle pamiętam, lecz najbardziej to mi się podobała śmierć w SWAT 4 taka była bardziej naturalna moim zdaniem, że zabiłeś kolesia w kamizelce to tak opadał ociężałe i jak był za drzwiami i otwierałeś drzwi to ciało się naturalnie przesuwało. I moim zdaniem SWAT 4 to najbardziej udana gra tamtych czasów szkoda że się nie doczekamy SWAT 5 aż łęska w oku się lepi.

26.02.2015 01:20
yadin
26
odpowiedz
yadin
102
Legend

Coś za coś. Silnik fizyczny czasem pozwala na fajne kolizje obiektów, ale źle się sprawdza w efekcie rag doll.

27.02.2015 15:35
Adrianun
27
odpowiedz
Adrianun
122
Senator

Świetny materiał o ragdollu! ;)

27.02.2015 16:40
28
odpowiedz
zanonimizowany930719
83
Senator

@Do redakcji (lub kogoś kto wie, lub może się dowiedzieć:-)).

Powtórzę pytanie nespriva, co to za kawałek leci w tle materiału?

28.02.2015 23:37
Krecik1218
29
odpowiedz
Krecik1218
107
Pretorianin

Rockstar rządzi w tej kwestii.

Co do niezależnych producentów gier to mają oni bardzo ułatwione zadanie jeśli korzystają z gotowych silników graficznych. Taki Unreal Engine 4 (który kosztuje 19 Euro) ma wbudowanego, gotowego do użycia Ragdolla którego można modyfikować za pomocą suwaków itp. W ostatniej wersji silnika można nawet nagrywać i zapisywać efekt działania tego dobrodziejstwa by później użyć animacji w konkretnej sytuacji.

01.03.2015 22:24
Cobrasss
30
odpowiedz
Cobrasss
203
Senator
Image

Dobry materiał
Z początku gdy grałem w gry za młodzika myślalem że ragdoll to błędy w animacji :P bo tak się dziwnie ciała odlatywały i padały w dziwnych pozach.

:D z nudów przy graniu jednego z rainbow sixów w 2013r tak ładnie mi jeden się połorzył>

09.03.2015 22:53
VaLeT15
31
odpowiedz
VaLeT15
24
Legionista

chuja warty materiał ....
zapomnieliscie o
Mafia TCoLH - Mafia II
Gothic I i II - Gothic 3
Call of Duty ,2,3,4 - WaW, BO, BOII ...
a opisujecie gównianego quake czy inne bezsensy nawet nie wiem co to i nie interesuje mnie to

20.12.2016 17:05
Nolifer
32
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

A najlepsze w tym wszystkim jest, że błędy z ragdollem nie irytują, a raczej bawią gracza.

tvgry.pl Umieranie w grach - historia ragdolla