30 minut z Pillars of Eternity - czy to będzie Baldur's Gate XXI wieku?
Czy drużyna w trakcie gry prowadzi konwersacje między sobą ? Czy po prostu przez cały czas gry jest cisza?
Nie mogę się doczekać. Jak sobie przypominam godziny spędzone przy Baldursach to, aż mnie dreszcz przechodzi.
Myślę, że mechanika i dialogi będą stały na wysokim poziomie. Najbardziej obawiam się czy w grze będzie odczuwalny klimat, który w BG pochłonął mnie po całości.
Pełen voice acting był poza zasięgiem skromnego budżetu gry. Mówione kwestie mają tylko główne postacie, odzywają się od czasu do czasu, są jakieś okrzyki podczas walki, ale generlanie trzeba nastawić się na sporo czytania
Wsparlem projekt w pierwszych dniach zbiorki i juz nie moge doczekac sie na premiere :-)
@gothmok - drużyna prowadzi ze sobą konwersacje (są one tylko pisane - głosów zbyt wiele chyba nie uświadzysz)
Głosów dużo nie ma ale są podłożone pod część postaci niezależnych w stosunku podobnym do serii BG, na prezentacji można było ich posłuchać. Jeśli chodzi o fabułę to prawdopodobnie dostaniemy jednego z najlepszych rpgow ostatnich lat.
Rzadko piszę takie rzeczy, ale pod PoE nie może zabraknąć sztandarowego: jaram się.
"Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę".
Nie mogę doczekać na premiera Pillars of Eternity! :)
--->Sir Xan - ja powiem coś co jest mało popularne na Pillars of Eternity czekam bardziej niż na Wiedźmina III, mimo, że uwielbiam to co stworzyło CDPR szczególnie w części II.
Zaczyna mnie już rozwalać to tłumaczenie "oldscholowości" typu brak vocieactingu. Ludzie, nie ma, ze względu na niższe koszty produkcji. I tyle. Nie próbujmy na siłę wymyślać niestworzonych historii. "Oldschool" ta, pewnie.
Dobrze że nic nie zdradzają z fabuły. Im mniej wiemy tym większe zasko i tym lepiej. Ludzie od Wiedźmina 3 muszą to sobie przyswoić - oczywiście przypominanie o tytule i podgrzewanie atmosfery jest dobre no, ale jakoś tak czuję że trochę za dużo tych gameplayów z wątkami fabuły i info releasów z W3. Innymi słowy już mamy dosyt, już wiemy że jest git majonez i nie trzeba już przekonywać... a teraz pracujta tam i nie chwalta się już.
@ Tobi - oldschool jest dlatego, że w przeciwieństwie do większości współczesnych gier największy nacisk położony jest na fabułę, a także dlatego, iż jest to gra inspirowana - ba, specjalnie stworzona przez fanów i dla fanów BG. Nie wiem skąd Ci się wzięło z tym voiceactingiem - to oczywiste, że to kwestia funduszy (i czasu) - ale oldschool jest :) I jak Ominous - JARAM SIĘ ;) (i jak AleX - znacznie bardziej niż Wieśkiem).
Skoro jest to gra dla fanów BG, to znaczy, że musi być położony nacisk na fabułę i musi być rzut izometryczny. Dodatkowo pełna kontrola nad wieloosobową drużyną. Nie może to być action rpg w najmniejszym nawet stopniu. Walka to element taktyczny a nie zręcznościowy. Ta gra nie może mieć nic wspólnego z Wiedźminem czy nowymi Falloutami.
Zapowiada się naprawdę dobrze, choć znacznie bardziej wyczekuję Torment: ToN.
@boojan27 - niesamowite, że w dzisiejszych czasach mamy taki wybór, nie? Jak w 2000 roku (P:T i BG2) :)
nudyyyy
czy to jest fajne ze jeden goles pcha skale a 5 kolkow sie na to patrzy i nie pomaga ???
jak dla mnie nie
@Ahaswer -> Wiedźmin 3 też jest położony nacisk na fabułę. Z tą różnica, że jest akcja RPG, a nie klasyczny i jest skierowany do większej odbiorców. ;)
@facebookToScierwo -> To po co tutaj piszesz!? :(
Faktycznie wygląda to jak Baldur - tylko nie jak Baldur 3 anno domini 2015 a w porywach 1999 niestety. Rozumiem, że komuś się to może podobać mi się takie gry przejadły szczególnie naśladujące silnik D&D, który w cRPG-ach nie sprawdza się w ząb.
Cytat: "takie gry przejadły szczególnie naśladujące silnik D&D, który w cRPG-ach nie sprawdza się w ząb" -> Może dla Ciebie, ale inni nie tak jak ja.
mogli dac system walki jak z divinity original sin , bylo by lepiej, chociaz troszke poprawili juz w patchu .435 system walki nadal jest on do dopracowania
Na 100% kupuję!!! Tylko mam pytanie: czy w tej grze przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę?
Zaczyna mnie już rozwalać to tłumaczenie "oldscholowości" typu brak vocieactingu. Ludzie, nie ma, ze względu na niższe koszty produkcji. I tyle. Nie próbujmy na siłę wymyślać niestworzonych historii. "Oldschool" ta, pewnie.
Ależ jest, nawet ktoś z obsidianu o tym wspomniał (chyba Sawyer albo Avellone). Oczywiście kwestia budżetu jest ważna ale zmienia się przy tym podejście pisania dialogów.
Oczywiście że są podłożone głosy, przynajmniej pod część dialogów, za to jedno jest świetne że beta która została przekazana nie zawiera nic z głównej gry, beta, a raczej questy w niej zawarte zostały stworzone tylko dla potrzeb bety. To pokazuje z jaką pieczołowitością podchodzi Obsidian do tego tytułu. Jeszcze, albo aż tylko miesiąc do premiery ;)
Ile razy jeszcze będziecie odsmażać tego samego kotleta? To nagranie było już na głównej 3-4 razy. Wersja gry, którą prezentuje ma pół roku i z oczywistych powodów jest bardzo nieaktualna.
A jeśli wideo ma być tylko ilustracją do artykułu, to co oznacza ten tytuł?
Jak nisko można upaść w pogoni za kasą?
A ja nie lubię gier, w których więcej siedzę w ekwipunku i statystykach niż gram. Chyba jestem już za stary, a brak czasu powoduje, że takie gry jak np. Divinity OS są nie do przejścia w sensowny sposób. Po 1,5 miesięcznym rozbracie z grą jak zacząłem znowu to już wcale nie pamiętałem o co chodzi, ani z fabułą ani z zasadami, a nawet ze sterowaniem. Tak więc dla mnie gry mogą być trudne, ale zasady powinny być proste, by po przerwie w graniu szybko wiedzieć o co chodzi gdy już się wróci do gry. Niestety czasy gdy codziennie siedziałem przy grach po kilka godzin definitywnie minęły i nie mam czasu na ubieranie kompanów z drużyny kiedy za drzwiami płacze dziecko do przewinięcia. Pozdrawiam wszystkich, którym brakuje czasu :)
Pomijając fakt, że pewnie poprawią nieco oskryptowanie walki, to dla mnie ta gra już jest hitem tego roku. Od wielu lat marzyłem właśnie o takim tytule. Z braku laku, czasami odpalam sobie BG2, ale gra zapowiada się dokładnie tak, jak oczekiwałem :).
RPG marzeń to byłby dla mnie, gdyby miał odgórnie narzuconego głównego bohatera (w sensie wygląd oraz imię i ewentualnie nazwisko) oraz takowych towarzyszy. Niemniej jednak jest to obecnie druga - po Wiedźminie 3 - najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra, ex aequo z Torment: Tides of Numenera.
Irek no co ty ? Ta gra jest super i w ogóle olskólowe RPG i wygląda jak Baldur i ma grywalność Gothica a ty z jakimś tam Wieśkiem wyjeżdżasz !?! Bój się boga !
Taktyczna walka wymagająca precyzji myszki (...)
"Ale jak to tak to?! Pszeciesz pad jezd bardziej precyzyjniejszy nisz myszka i klawiatura! Na padzie dowaliłbym nawet Koreańcom w Starcrafta!!!"
@GimbusomNIE -> Co Ty masz do Wiedźmin 3? W czym problem, że Irek22 jest mocno zainteresowany do W3? Nie tylko on. Wiem. PoE to klasyczny cRPG na poziomie BG, a Wiedźmin 3 to tylko akcja RPG. To dwie różne podgatunki. Zabawnie, że wspominałeś o grywalność Gothic, który jest ten sam gatunek co Wiedźmin 2-3. :)
Jedna z najlepiej zapowiadających się gier w tym roku, chociaż mam nadzieję, że poprawili ten nieszczęsny system walki.
@countgrisznak: tak, ten tekst się w grze pojawia, aczkolwiek nie w wykonaniu Fronczewskiego ;)
Zabawy ma tutaj starczyć na kilka tygodni.
Oj, przypomina mi się jak przy Falloucie 2 przepadłem na dwa tygodnie dla świata.
Jak zrobią z tego sandboxa to kupie :P tak btw czemu nikt na tej stronie nie pisze nic o grze Balrum?