Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Ustawienia grafiki - co powinieneś wiedzieć o antyaliasingu, teselacji i innych opcjach graficznych

19.02.2015 17:37
claudespeed18
1
claudespeed18
210
Liberty City Finest

Nienawidzę rozmyć(Blur/MB) i głębi ostrości(DoF) i to są jedyne opcje które zawsze wyłączam. Rozmyte krajobrazy w grach RPG to paskudna sprawa(podczas rozmów to jeszcze ma jakiś sens) a rozmycie przy ruchu to totalne nieporozumienie. Obraz musi być 'czysty, ostry i płynny' :)

19.02.2015 17:42
2
1
odpowiedz
stolek1234
32
Centurion

Dobrym pomysłem byłoby umieszczenie informacji z jakiej gry pochodzi dany screen.

19.02.2015 17:45
👍
3
1
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

[Jestem niesłyszący]

Choć znam wszystkie opcje na rzeczy, ale to dobry pomysł o stworzeniu poradnik dla "zieloni" gracze, co są uzależnione od GeForce Experience albo podobne programy. :)

19.02.2015 18:12
Planetar
4
odpowiedz
Planetar
67
Pretorianin

Czasem różnice są minimalne, ale jak się te wszystkie opcje wyłączy to się zbiera do kupy i wtedy wygląda really BAD.

19.02.2015 18:17
FanGta
5
odpowiedz
FanGta
173
Generał

Co wy pleciecie, że trzeba miec 2gb grafiki? Przeciez taki gtx260 z niecałym GB o wiele lepiej poradzi sobie niz taki GT 740 z tymi 2gb. Najwieksze znaczenie ma model, a nie GB

19.02.2015 18:23
6
odpowiedz
Audioslaver
10
Legionista

Największe znaczenie to ma to, żeby każdy podzespół ze sobą współgrał - co z tego że masz karte za 2000 zł jak robote Ci spie...li procesor za 300 zł. Tak jakbyś miał malucha ze skrzynią biegów od ferrari.

19.02.2015 18:42
Kettger
😜
7
odpowiedz
Kettger
113
Red

Filtrowanie anizotropowe ma już chyba ponad dekadę, a i tak nieźle się sprawdza. ;]

19.02.2015 19:45
8
odpowiedz
zanonimizowany1060995
3
Chorąży

A gdzie physx ? ;D

19.02.2015 20:45
coll123
9
odpowiedz
coll123
11
Legionista

Rozdzielczość: 1080p,
Cienie: Średnie,
Oświetlenie: Najniższe,
Tekstury: Wysoke,
Pozostałe efekty: Średnie,
Jakość obiektów/terenu: Wysokie,
post-processing: Wyłączony,
V-Sync: Wyłączony,
Antyaliasing: FXAA
Ambient Occlusion: Wyłączony,
Teselacja: Włączona,
Głębia ostrości: Wyłączona
Motion Blur: Wyłączony

Na podstawie waszego poradnika dobrałem swoje ustawienia, co o nich myślicie? Wysokie mam wymagania? Na poziomie jakiej klasy sprzętu? :)

19.02.2015 20:46
10
odpowiedz
XearoTHC
18
Legionista

@claudespeed18 - a ja np. właśnie uwielbiam dobry DOF, blur mniej choć to też fajny efekt jak dla mnie.. Co kraj to obyczaj ;)

19.02.2015 21:11
11
odpowiedz
facebookToScierwo
1
Pretorianin

zgodze sie ale w grach typu need for speed przy 300km/h obraz nie powinien byc ostry wiec rozmycie tego typu jak najbardziej zaliczam na +PLUS+

19.02.2015 21:13
12
odpowiedz
facebookToScierwo
1
Pretorianin

i wyjazd z tym brzydkom cesem w dniu premiery

19.02.2015 21:52
13
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

@claudespeed18 - A ja tam lubię rozmycia czy głębię ostrości. Inna sprawa, że w takich erpegach rzadko można je spotkać. W Two Worlds II było zarówno rozmycie odległych obszarów, podczas dialogów jak i podczas ruchu. Na początku wyglądało to troszkę dziwnie, ale szybko się przyzwyczaiłem. W takim Skyrimie czy Morrowind z modem Overhaul 3.0 też to nieźle wygląda. Zależy co kto lubi, ja lubię pstrykać screeny w grach z rozmyciami prezentują się o wiele lepiej. :)

19.02.2015 22:10
MichałPolak
14
odpowiedz
MichałPolak
104
Generał

Bardzo dobry pomysł. Sam jestem zielony jeśli chodzi o komputery i często jak chcę ustawić grafikę w grze to nie mam pojęcia nawet co tam jest napisane.

19.02.2015 22:18
15
odpowiedz
zanonimizowany828620
44
Pretorianin

"Warto też podkreślić, że karta graficzna z 2 GB pamięci to w najnowszych i najbardziej wymagających grach klasy AAA absolutne minimum dla wysokiej jakości tekstur, a do najwyższych ustawień przyda się zdecydowanie 3-4 GB." Ja gram w większość najnowszych tytułów (jeśli nie w każdy) z teksturami ustawionymi na maksimum. Używam karty GF 650 Ti z 1GB pamięci. Dajcie spokój z tymi 4 GB. Chyba że chodzi wam o granie na monitorze 24 calowym w rozdzielczości 1920x1200 i naiwnym ustawieniem wszystkich opcji graficznych (nawet zbędnych i szpecących grę) na full.

20.02.2015 06:21
16
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@i5_4690_Asus_760_OC -> Cytat: "A gdzie physx?" -> Jest przecież napisany na stronie 4 - "Jakość pozostałych efektów". Po prostu przeczytaj uważnie.

@studentinio -> Może do tej pory 1 GB VRAM pamięci jest wystarczający dla większości gry w biblioteki PC. Ale niestety od roku 2015 może to zmienić, odkąd na rynku ukazały się karty graficzne z 3-4 GB VRAM pamięci. Już się ukazały gry, gdzie wymagają pamięci 2 GB VRAM dla ustawienie full np. Wiedźmin 3 czy Evil Within. A to dlatego, że do ładowanie zaawansowane tekstury pamięci VRAM jest dużo szybszy od tradycyjny RAM. Czas jakoś leci. :P

20.02.2015 08:49
17
odpowiedz
zanonimizowany115388
76
Centurion

Dzięki za artykuł. Pewnie wiele osób jak ja, czekało na to.

20.02.2015 08:58
n0rbji
18
odpowiedz
n0rbji
122
Siedzący Byk

Ja wolę grać na niższych ale żeby płynnie chodziło

20.02.2015 09:00
sirczarny
19
odpowiedz
1 odpowiedź
sirczarny
8
Legionista

panowie co to za gra z 4 strony , ta druga gdzie jest pani w białych włosach :)

04.03.2020 12:24
19.1
1
divopu
8
Junior

Dragon Age Inkwizycja

20.02.2015 10:22
Verminus
20
odpowiedz
Verminus
203
Senator

sirczarny --->
Dragon Age: Inkwizycja :)

20.02.2015 12:02
21
odpowiedz
Marassex
64
Centurion

Świetnie rozwiązano konfiguracje w Max Payne3
Ne pamiętam innej gry o takich możliwościach konfiguracyjnych.

20.02.2015 13:48
Albi07
22
odpowiedz
1 odpowiedź
Albi07
47
Chorąży

Fajny poradnik. Wiem teraz nieco więcej, ale w info o motion blur nie ma żadnej wzmianki o tym jaki może mieć wpływ na fps'y (czy wgl. może mieć).

04.03.2020 14:11
eli0n
22.1
eli0n
20
Generał

IMO może.

20.02.2015 14:34
Matysiak G
23
1
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Marassex

Seria Serious sam. Tam można ustawić tyle opcji i suwaków, co w żadnym kreatorze postaci.

20.02.2015 15:12
CheshireDog
24
odpowiedz
CheshireDog
125
Desk jockey

Dzięki za ten artykuł. Byłem raczej zielony w tych sprawach, a teraz chociaż podstawy zrozumiałem. Jak dal mnie częściej możecie poruszać takie tematy.

20.02.2015 15:53
A.l.e.X
25
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

no takie podstawy, podstaw, jednak może byś tak
--->qjin - napisał coś więcej o TXAA (bo zapomniałeś dodać najważniejszego), TXAA to AA które dzięki swojej metodzie dla przezroczystych powierzchni sprawia, że wszystkie elementy bliskie i dalekie przezroczyste i półprzezroczyste zapewniają brak przekłamania obrazu, głównie dlatego TXAA to najlepsze AA jakie jest dostępne i nic tego nie zmieni. Odczucie czy obraz jest rozmyty czy nie jest sprawą głównie rozdzielczości i plamki.

20.02.2015 19:22
26
odpowiedz
dawidfranek
96
ILoveBoobies

A.l.e.X pytanie do Ciebie: jaki trzeba mieć monitor FHD żeby TXAA nie wprowadzało rozmazu? Proszę o konkretny model, wnioski ze specyfikacji już będę potrafił wyciągnąć sam :)

20.02.2015 19:53
A.l.e.X
27
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->dawidfranek - napisałem ci powyżej, odczucie rozmycia jest tym bardziej widoczne czym jest niższa rozdzielczość i większa plamka.

20.02.2015 21:22
28
odpowiedz
zanonimizowany971161
19
Konsul

Gdyby tak każda gra posiadała wszystkie te opcje. Niektóre z tych efektów są niekiedy rozdzielane, np. jakość wody, jakość roślinności, jakoś ognia itd., ale to rzadkość. Najlepiej jest sobie ustawić rozdzielczość natywną i wszystkie opcje na najniższe/najwyższe możliwe i stopniowo testować wydajność. Mi zawsze zależy tylko na tej rozdzielczości i teksturach na max, a reszta opcji może być nawet wyłączona.
Motion Blur pobiera około 5-10 FPS. Różnie bywa z grami. DoF natomiast, zdarza się, że nieco zwiększa wydajność, bo gra nie musi renderować całego krajobrazu w wysokiej jakości. Przynajmniej w moim odczuciu tak jest. Nie w każdej grze, ale w niektórych.

20.02.2015 23:32
29
odpowiedz
1 odpowiedź
poke_mon11
39
Pretorianin

powiedzcie mi co to za gra na ostatniej stronie przed cs-em ? :)

05.03.2020 10:34
29.1
geohound
129
Generał

Ryse.

20.02.2015 23:34
Verminus
30
odpowiedz
Verminus
203
Senator

poke_mon11 --->
Ryse.

21.02.2015 00:27
31
odpowiedz
olo1045
1
Junior

całkiem fajny artykuł ale mogliście dać lepsze screenshoty, tak wiem takie się trafiły ale jest mnóstwo gier w których zmiana ustawień powoduję widoczną różnice :)

21.02.2015 01:33
Patryx0
32
odpowiedz
1 odpowiedź
Patryx0
151
Look for the Light

Motion Blur i Depth of Field to dla mnie najważniejsze rzeczy.

05.03.2020 10:36
32.1
geohound
129
Generał

Bo maskują milion niedoskonałości?

21.02.2015 03:32
yadin
33
odpowiedz
yadin
102
Legend

Cytat: "(...) w odróżnieniu od konsolowców, którzy mają ten problem z głowy (...)" No właśnie. Po co więc się spinać i kombinować? Wyjątkiem są gry, które mogą być zrobione tylko na pecety.

22.02.2015 17:39
Grooby_BCN
34
odpowiedz
Grooby_BCN
86
Konsul

Dobry artykuł, dzięki!

22.02.2015 21:06
Mastyl
35
odpowiedz
1 odpowiedź
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Stary albo jestem albo mało bystry, ale na prawdę większości tych efektów albo nie widzę, albo widzę słabo.

13.03.2020 10:48
35.1
TheLastJedi
86
Konsul

Przydałoby się zaznaczanie na czerwono na tych screenach miejsc w których wyraźnie widać różnicę między on a off, bo tak to trzeba powiększać na maxa i studiować prawie każdą parę screenów z lupą żeby zobaczyć różnicę, bo czasem nei wimy na co patrzeć przy danym ustawieniu.

22.02.2015 21:22
Grucha
36
odpowiedz
Grucha
167
Extreme Lifestyle

Dzięki za artykuł! Bardzo się przyda.

22.02.2015 22:22
37
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany971161
19
Konsul

Mastyl, bo tak teraz podchodzą do tych detali. Różnica w wyglądzie - między low i ultra - jest znikoma. Jedynie tekstury robią różnicę, antyaliasing (tu różnie bywa), rozdzielczość i ewentualny brak cieni. Natomiast różnica w wymaganiach spora. Mało jest tytułów, w których widać jakiś większy skok w detalach.

23.07.2020 23:16
37.1
eliotroman
48
Centurion

Nie zgodzę się. Ja mam dobry sprzęt i mogę spokojnie grać w moją ulubioną grę jaką jest BFV na ULTRA wszystko a gram wszystko na LOW oprócz tekstur i siatki. Gra wtedy i tak wygląda ładnie a widzę dobrze wszystkich przeciwników ale nie do rzeczy. Otóż jak sobie czasem włączę wszystko na ULTRA to gar wygląda miodnie. Nie wiem czy znasz taką mapę jak spustoszenie, walczymy tam wszyscy w totalnie zniszczonym Rotterdamie i jak mam na ULTRA a na LOW to różnica jest mega duża. Ta gra na ULTRA wygląda mega mega mega. I jest kolosalna różnica i bardzo wyraźnie widoczna między LOW a ULTRA w BFV. Jak mówię z teksturami i siatką na ULTRA a resztą na LOW ta gra i tak wygląda bardzo ładnie ale dużo brzydziej niż jak mam wszystko na ULTRA. Ja nie gram dla grafiki tylko dla fragów więc mam na LOW ale między LOW a ULTRA jest ogromna różnica w wyglądzie gry.

23.02.2015 09:36
38
odpowiedz
Adams9422
43
Pretorianin

Dla mnie grafika to dodatek który powinien nadawać klimatu w grze

23.02.2015 09:42
Henrar
39
odpowiedz
1 odpowiedź
Henrar
105
Generał Whiskas

@A.l.e.X
dlatego TXAA to najlepsze AA jakie jest dostępne i nic tego nie zmieni.
Bzdura. Najlepszą metodą anti-aliasingu jest super-sampling. TXAA wciąż ma efekty uboczne w postaci niewielkiego pogorszenia ostrości tekstur (ale nie aż tak jak FXAA). Supersampling nie ma takich wad - jest po prostu mega zasobożerny.

04.03.2020 13:09
tgolik
39.1
tgolik
143
Generał

Ja też stosuję DSR jako metodę antyaliasingu. W zależności od zasobożerności gry stosuję dla Full HD rozdzielczości renderowania od 2048×1152 do 3840x2160.
Nawet ta najniższa rozdzielczosć daje widoczne wygladzenie krawędzi.

24.02.2015 19:21
A.l.e.X
40
1
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

--->Henrar - nie zgadzam się z tym co napisałeś m.in. z powodu takiego że Supersampling to nie jest typowe AA, tylko jest to metoda tożsama z DSR i nie rozwiązuje problemu błędów w wyświetlaniu obrazu, tak jak w TXAA.

24.02.2015 21:05
41
odpowiedz
krystynka1814
2
Junior

Poradnik na pewno się przyda bo nie we wszystkich grach są zawarte wyjaśnienia dotyczące poszczególnych parametrów ustawień graficznych. Przy premierze Wiedźmin 3: Dziki Gon z pewnością odświeżę sobie ten poradnik, żeby dopasować ustawienia w sposób optymalny.

04.03.2015 18:37
42
odpowiedz
1 odpowiedź
Bloofire
1
Junior

jaka gra jest przedstawiona na screenach na drugiej stronie?

05.03.2020 10:35
42.1
geohound
129
Generał

Dragon Age. Zapewne Inquisition.

15.08.2015 19:53
43
odpowiedz
1 odpowiedź
Dj_kabzaa
2
Junior

Haha to bardzo ciekawe osobiście na 1GB VRAM gram w GTA 5 na wysokich ustawieniach w tym tekstur i nigdy nie miałem spadków przycięć czy innych tego typu tak samo w Wolfenstein The New Order czy Battlefield 4 :p

04.03.2020 11:25
darkpalladinPL
😁
43.1
darkpalladinPL
92
Konsul

stare gry + pewnie masz monitor FullHD to jeszcze daje ta grafika radę. Pewnie to jakiś GTX660 1gb albo Radeon 6770 1gb :D

25.02.2016 15:24
n0rbji
44
odpowiedz
1 odpowiedź
n0rbji
122
Siedzący Byk

Pierwsze co robię włączając pierwszy raz jakąś grę - zmniejszam ustawienia graficzne. Chyba że są to 10 letnie gry to tam daje na maxa, ale już gry nowsze niż 5 lat wstecz od razu ustawiam na minimum. Czy coś w związku z tym tracę? Nie. Za to zyskuję na płynności i to jest ważniejsze :) Jestem z tych osób dla których grafika w grach ma drugo a nawet trzeciorzędne znaczenie. Przede wszystkim treść (fabuła, klimat, świat itp) + dobre audio. Potem dopiero grafika.

05.03.2020 08:27
MightyBlur
44.1
1
MightyBlur
34
Centurion

Pierdu Pierdu. Większość, z tego co wymieniłeś nie jest ŻADNYM samodzielnym czynnikiem. Świat gry? Co mi po nim jak jest paskudny i nieinteraktywny? W takim W3 i GTA5 wszystko wygląda zachęcająco. Klimat? A może komuś klimat buduje specjalna oprawa graficzna? Może ktoś jest zachwycony cell-shadingiem i malowniczością w takim starym Księciu Persji? Pisanie, że "grafika się nie liczy" to takie pierniczenie pozostałe z pierwszej dekady 21 wieku dobre dla ignorantów którzy czują się lepsi. W grach liczy się WSZYSTKO.

20.01.2019 08:02
/|\
45
odpowiedz
1 odpowiedź
/|\
8
Konsul

Wszystko fajnie. Artykuł potrzebny a wszystko opisane bez zbędnego obciążania przeciętnego użytkownika danymi. Natomiast dlaczego w arcie brak informacji na temat wpływu na wydajność bądź jego braku jeśli idzie o: teselację, głębię ostrości czy rozmycie obrazu?

Rozumiem że dla sporej części użytkowników mogą być to sprawy oczywiste. Jednak czy nie dla tych którzy wiedzą mniej czyni się takie artykuły? ;-)

04.03.2020 11:02
ReznoR666
45.1
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Jak to bywa z większością efektów graficznych: Ich wpływ na wydajność jest zależny od gry i użytych ustawień (!). Przy głębi ostrości dochodzi jeszcze (czasami) wpływ używanej rozdzielczości a przy teselacji dochodzi jeszcze spory wpływ używanej karty graficznej (jedna generacja kart poradzi sobie z teselacją lepiej, inna generacja gorzej...).

Generalnie jedyną opcją o w miarę stałym i stabilnym wpływie na wydajność, którą można przewidzieć (w większości przypadków...) jest rozdzielczość obrazu...

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-03-04 11:03:12
04.03.2020 11:16
46
odpowiedz
1 odpowiedź
barjuan87
2
Junior

Jaka to gra na 3 stronie na górze?

04.03.2020 11:19
kaitso
46.1
1
kaitso
37
Generał

BF4 (jestem na 99% pewny ;))

04.03.2020 12:11
Krothul
47
odpowiedz
1 odpowiedź
Krothul
65
Generał

Czy to stary zaktualizowany artykuł, który już kiedyś był na GOLu? Mam uczucie deja vu przeglądając ten artykuł :)

04.03.2020 12:55
kaitso
47.1
kaitso
37
Generał

Odświeżony, uaktualniony, przypudrowany i dokoksowany ;) Dlatego możesz zobaczyć pod nim komentarze sprzed lat ;)

04.03.2020 13:03
Fear87
48
odpowiedz
3 odpowiedzi
Fear87
92
Generał

Pod skrótem:

RTX ON - kryje się A.l.e.X i Hydro2

RTX OFF - reszta GOLA

Tyle z pojęć, dziękuję, rozejść się.

04.03.2020 13:12
tgolik
😉
48.1
tgolik
143
Generał

Ja jeszcze kryję się pod skrótem RTX OFF ale za pół roku nie odmówię sobie nowej RTX3080 pod CP2077 i Control (czekam na premierę na Steamie ;).

04.03.2020 13:21
Fear87
48.2
Fear87
92
Generał

Za pół roku będzie to w pełni uzasadnione bo karty z RTX już lepiej sobie z tym poradzą, przy obecnej generacji był to tylko szpan i prężenie muskułów przez niektórych.

05.03.2020 04:38
Nerka
48.3
Nerka
161
Generał

Mam RTX'a ani razu nie włączyłem RT w nowym codzie D

04.03.2020 20:35
49
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1309239
0
Legionista

Takie artykuły przywracają wiarę w ten portal.

05.03.2020 12:22
49.1
geohound
129
Generał

Tylko że to artykuł sprzed 5 lat, na czym złapałem się odpowiadając na pytania o nazwy gier.

04.03.2020 21:24
kaszanka9
50
odpowiedz
2 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

A już otwierałem szampana, że PNG na golu po przeczytaniu tego

Uwaga! Wszystkie „klikalne” obrazki w niniejszym artykule zamieściliśmy w wersji nieskompresowanej, co znacznie wpływa na ich szybkość ładowania.

A tu niestety wtopa, to nie są nieskompresowane obrazki, w zasadzie gry wyglądają na nich szpetnie z widoczną kompresją, przykra sprawa, ale chyba nie macie tam speców od niczego, no chyba, że ktoś się pomylił w parametrach webp, bo widzę, że taki format używacie.

Przecież widać gołym okiem, że coś jest nie tak.

05.03.2020 08:58
50.1
mjmo
29
Pretorianin

Szpetne to jest to wieczne marudzenie w komentarzach, widać na screenach jakich ustawień dotyczą, więc o co chodzi? Ja nie widzę różnicy między stratna a bezstratna kompresja do webp, a ostrzeżenie jest po to, bo się na telefonie strony tego artykułu ładują mega wolno

05.03.2020 12:51
kaszanka9
50.2
kaszanka9
109
Bulbulator

O to chodzi, że dopisek jest nieprawdą. Artefakty zniekształcają jakość obrazu z gry tym samym wpływają na jakość porównania poszczególnych opcji. Jak ty nie widzisz różnicy to nie jesteś w ogóle stroną do dyskusji. To nie jest przypadek, że akurat chcieli użyć zrzutów nieskompresowanych, bo takich używa się do pokazywania różnic w grach.
Zresztą na telefonie na małym ekranie i tak byś tyle zobaczył co nic, zrzuty z artykułu są w zasadzie dość małe, więc musisz mieć wyjątkowo wolny internet w telefonie, że ładują ci się długo, co innego gdyby rzeczywiście były nieskompresowane, wtedy zajmowałyby dużo więcej, od około 1 do nawet kilku mb, wtedy to byś dopiero poczekał, ale przez mały ekran mogło by to i tak nie mieć sensu.
Mogę ci tez zdradzić, że obecne standardy web umożliwiają bez problemu zaserwowanie osobnych zrzutów dla telefonu i desktopa, więc wystarczy z tego skorzystać. Choć jak pisałem, nie jestem przekonany czy porównania na małym ekranie mają sens.

post wyedytowany przez kaszanka9 2020-03-05 12:52:39
05.03.2020 13:29
51
odpowiedz
UziRebel
19
Legionista

Jak dla mnie bardzo widocznym i "miłym dla oka" efektem jest teselacja. Pamiętam, że pierwszy raz zwróciłem na nią uwagę w GTAV chyba zerkając przypadkowo na pnie palm (w trakcie zabawy z suwakami). Tak jakby zwykła tekstura została zamieniona na siatkę polygonów.

05.03.2020 21:22
📄
52
odpowiedz
Dragoon84
105
Generał

Ja w ogóle nie zaczynam gry bez ustawienia wszystkiego - zwykle na max - w panelu sterowania Nvidia. A dodatkowo należy oczywiście wspomnieć o Nvidia inspectorze, którzy jeszcze dodatkowo "podrasowuje" możliwości ustawień grafiki... A na końcu ustawienia w grze - i to nimi reguluję ewentualne "niedyspozycje" obrazu...
Nawet jeżeli pewnych smaczków graficznych ludzkie oko nie jest w stanie dojrzeć, to jednak sama świadomość, że mam włączone co się da, mi wystarczy xD
Polew mam z youtuberów, co z kartami pokroju RTX 2080 nawalają bez synchronizacji pionowej, nie mówiąc już o tym, że nawet nie zajrzeli choćby do panelu sterowania grafy (akurat piszę o nvidia, bo na Geforce siedzę od zawsze)...

post wyedytowany przez Dragoon84 2020-03-05 21:23:53
05.03.2020 21:52
deton24
53
odpowiedz
1 odpowiedź
deton24
109
Pretorianin

Brakuje jeszcze CAS od AMD, którego zieloni mogą używać w ramach przeportowanego shadera do Reshade:
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/cc0575/i_ported_fidelityfx_cas_to_reshade_so_anyone_can/etjrz9x/

06.03.2020 09:09
kaitso
53.1
kaitso
37
Generał

Hmm to mi nie wygląda na ustawienie graficzne, które można sobie ustawić jakimś suwakiem w grach

07.03.2020 12:04
Meno1986
54
odpowiedz
Meno1986
185
Szkubany Myszor

"Alternatywnymi dla V-Sync rozwiązaniami są techniki G-Sync (Nvidia) oraz FreeSync (AMD), które zwykle jednak wiążą się z dodatkowym wydatkiem."

FreeSync nie wiąże się (i nigdy nie wiązał) z dodatkowym wydatkiem, no chyba, że ktoś ma przedpotopowy monitor i musiałby go wymienić. Jest to prawda tylko w przypadku G-Sync, który jest rozwiązaniem sprzętowym i cena tego samego modelu monitora obsługującego G-Sync zamiast FreeSync jest rzeczywiście wyższa. Z tego też powodu Nvidia dała możliwość obsługi G-Sync na monitorach z FreeSync. Dlatego uważam, że obecnie ciężko w ogóle pisać o jakichkolwiek dodatkowych kosztach.

13.03.2020 10:50
55
odpowiedz
TheLastJedi
86
Konsul

Przydałoby się zaznaczanie na czerwono na tych screenach miejsc w których wyraźnie widać różnicę między on a off, bo tak to trzeba powiększać na maxa i studiować prawie każdą parę screenów z lupą żeby zobaczyć różnicę, bo czasem nie wiemy na co patrzeć przy danym ustawieniu.

post wyedytowany przez TheLastJedi 2020-03-13 10:50:35
Publicystyka Ustawienia grafiki - co powinieneś wiedzieć o antyaliasingu, teselacji i innych opcjach graficznych