Testujemy grę Cities: Skylines - city builder z potencjałem
Zapewne wielu graczy nie zdaje sobie sprawę, ale SimCity 4 z 2003 roku do dziś ma oddaną rzeszę graczy i mnóstwo stron internetowych, na której codziennie pojawiają się nowe mody, budynki i zawartość. Fani SC4 są jednymi z najwierniejszych, tworzą całe wątki na forach i albumy poświęcone rozwojowi swoich miast. Nowe SimCity niestety zawiodło ich totalnie, większość potraktowała tą część jako chwilową przygodę, a o Cities XL i XXL zawsze mieli zdanie, że to żadna symulacja, a tylko marna zabawa w budowę makiety.
Teraz w końcu pokazuje się gra, w której nawet Ci zagorzali fani dostrzegają następcę SimCity 4 - ja również na to liczę. Po wszystkich materiałach, jakie się ukazują widać, że Cities: Skylines to spadkobierca wszystkiego co najlepsze w SimCity 4 połączone z nowoczesną mechaniką rozgrywki i świetną grafiką (mogliby tylko nad drzewami popracować). Tą grę kupuję w ślepo. Jedyne, czego mi na razie brakuje to tramwajów, ale liczę że pojawią się z DLC lub stworzą to jacyś fani (do SimCity 4 fani stworzyli nowe rodzaje dróg, autostrad i tramwaje). Trochę też nie bardzo rozumiem podziału stref na niską zabudowę i wysoką. W SimCity 4 było 3 gęstości - niska, średnia i wysoka, dlatego nie bardzo wiem, jak ma to działać w Skylines. Kiedy będą budować się średnie bloki, a kiedy już wieżowce...
- tramwaje pojawią się w DLC
- wieżowce będą tworzyć się ze średniej gęstości, ale będziemy mieli nad nimi kontrolę, aby powstał tam wieżowiec, budynek musi posiadać odpowiedni level
Wiele informacji znajduje się na polskim forum citiesskylines.com.pl a nowości na fb Cities: Skylines Polska facebook.com/CitiesSkylines
http://citiesskylines.com.pl
http://facebook.com/CitiesSkylines
stref będzie łącznie sześć - mieszkalna, komercyjna i przemysłowa - każda o dwóch stopniach gęstości - niskiej i wysokiej
do stref wysokiej gęstości dostaniemy dostęp po osiągnięciu danego stopnia zaludnienia naszego miasta
Bardzo liczę na tą grę... Niewiele jest porządnych "citybuilder'ów", więc cieszy mnie pozytywna opinia ludzi, którzy zdążyli już nieco pograć w przedpremierową wersję Cities. Świetną wiadomością jest również fakt, że twórcy wspierają modderów.
Zapowiada się naprawdę świetna strategia i wreszcie gra, która może być znacznie lepsza niż nowe SimCity. Mam nadzieję, że gra okaże się hitem i będzie rozbudowywana.
Takie budowanie miasta milionowego w jednej epoce jest nierealistyczne. Fajnie by było gdyby miasto się zakładało w średniowieczu i z biegiem czasu dochodziło do teraz a może i dalej. To bardzo urozmaiciło by grę i na pewno by się szybko nie znudziła rozgrywka.
@MrKam55 nierealne? A co powiesz o miastach na bliskim wschodzie, albo o Szanghaju/Hongkongu? Jeżeli miasto uwolni się od podatków i ograniczeń to się niesamowicie rozwinie, na przykładzie miast chińskich to widać.
Tu nie o podatki chodzi, ale raczej o wpompowanie ogromnych pieniędzy w powstanie takiego miasta. I oczywiście macie rację, takie metropolie potrafią jak grzyby po deszczu powstawać nawet teraz, jest też kilka takich ogromnych miast które są obecnie na planie, a za kilka(naście) lat te plany zostaną zrealizowane. Znak czasów :) Ale pomysł budowania takiego europejskiego miasta zaczynając w średniowieczu - nie powiem, jak dla mnie rewelacja! :)
@MrKam55,
@wronczanin
Może jeszcze żeby na początku "simowie" jeżdzili konno, później stopniowo tramwaje konne, parowozy i bicykle a w końcu samochody.
No i koniecznie muszą się ubierać odpowiednio do epoki.
A poza tym to żeby można było grę importować/eksportować do Crusader Kings i Europa Universalis...
No i jakieś czołgi by się przydały, może nie od razu cały Battlefield/World of Tanks ale żeby chociaż dało się zrobić w "swoim" mieście Stalingrad...
Panowie, trochę za dużo wymagacie, na początek wystarczy dobry citybuider plus - to moje marzenie - dobra komunikacja miejska, pokaże HGW jak można szybko wybudować metro... ;-) - wprawdzie w CIM2 można było bawić się komunikacją miejską (co czynię do tej pory), niestety nie można (no, prawie) zaplanować Lemingradu czy Zad..... Zielonej Białołęki, dymiących dzielnic itp itd.
Czekam z niecierpliwością mając nadzieje że będzie to citybuider + CIM2
Sam czekam na tą grę, ale po tej zapowiedzi można stwierdzić, że jest to po prostu słaba podróba Sim City :P
Mam nadzieję, że nie przekombinują jak Cities in Motion 2.
Mam ogromne nadzieje związane z tą grą, ale pamiętam że z SimCity było podobnie, a zawiodłem się bardzo. Jednakże sądzę że im się uda, mają dużo cudzych błędów do nauki. Jedyne czego się obawiam, to albo późnej premiery albo masy bugów, jako iż nad grą pracuje naprawdę mały zespół, ale z drugiej strony mają już dobry silnik z CiM. Musi im się udać! :D
@EyeMaze z zapowiedzi wynika, że gra jest na bardzo wysokim poziomie. Chyba, że czytać nie potrafisz i inaczej odebrałeś ten tekst.
Dlaczego od razu podróba SimCity? Każda gra RTS wygląda podobnie i każdy shooter i każdy citybuilder. Jak tak chcesz upraszczać, to Cities powinien być tym czym Simcity MIAŁO BYĆ ale nie było. To, że pewne opcje dodadzą po premierze to dla mnie żadna wada.
Słowo 'skyline' nie oznacza nieba. ;) Jest to słowo, ktorym nazywa sie pewne skupisko wyższych budynków. To co tworzą to tak zwany wlasnie 'skyline', coś na wzór amerykańskiego downtown, choć niekoniecznie, bo nie musi sie on znajdować w centrum miasta ani byc amerykański. Taka podpowiedz. :)
@CHEKI - Skyline można najszybciej wytłumaczyć jako widok na panoramę miasta z większej odległości i niekoniecznie muszą składać się na to wieżowce ;)
Co do samej gry... Jest to pierwsza gra, którą zamówiłem w preorderze i mam nadzieję, że nie pożałuję tej decyzji. Wg. Mnie gra bierze naprawdę dużo z SC4, a wiele aspektów po prostu rozwija lub wprowadza to czego tam brakowało. Takie elementy jak cykl dobowy i inne pierdoły na pewno dodadzą w patchach
cykle dobowe? katastrofy? mozna to sobie podarowac. na prawde. Cities XXL miala to (pory dnia) i wcale nie gwarantowalo to grywalnosci. W sumie nawet z tego nie korzystalem. W SC4 z kolei nie bylo pór dnia i z tego co pamietam katastrof rowniez a mimo to gra byla super wiec licze na to ze i CS takie bedzie mimo tych drobnych dla mnie brakow. Z malych pierdolek ktore mnie tylko troche denerwuja w CS (na razie nie gralem wiec wiecej powiedziec nie moge) to ze na kazdym skrzyzowaniu dla drog o jednym pasie maluja te smieszne strzalki ;) troche to malo realistyczne, rozumiem ze dla drog o wiekszje ilosci pasow to moze byc ale dla kazdej drogi?? ;) co do roznorodnosci i realistycznosci budynkow to juz licze na modow.
zapawniam Cie ze wiem sporo na temat SC4 natomiast faktycznie nie gralem w te gre z 8 lat. tak czy siak nie korzystalem z tych opcji stad moze dlatego ubzduralo mi sie ze nie bylo ani katastrof ani por dnia. dla mnie to sa zbedne dodatki w grach typu city builder.
Może i katastrofy są zbędne (zwłaszcza takie jak atak UFO albo atak Jaszczura), ale pory dnia to dobra rzecz. Chciałbym, żeby jeszcze były pory roku i różne warunki pogodowe. Ale wiadomo, że to jest nierealne...
Najgorsza rzecz w najnowszym SimCity to wielkość mapy. No i fajnie gdyby te DLC o których mowa nie były czystym skokiem na kasę.
Pory roku bardzo byłyby mile widziane, ale zapewne pojawią się w jakimś DLC... taką mam nadzieję.