Testujemy H1Z1, czyli wyczekiwany klon DayZ
Kilka zastrzeżeń do artykulu, wiele w nim niedopowiedzeń.
1.System zrzutów został zmieniony. Szansa na broń to tylko około 10%, wydłuzono lot samolotu (więcej czasu dla innych graczy na dobiegniecie do celu), zwiekszono czas zrzutu. Jest to tzw. event gdzie gracze sie zbierają i walcza o loot. Wezwanie airdropu jest dostępne dopiero jezeli na serwerze jest conajmniej 120 graczy.
2. Tickety do BattleRoyale można ZNALEŹĆ W GRZE jako loot. Pierwsze 8 miejsc dostaje zwrotu ticket-ów i inne nagrody. Ma być specjalna mapa pod BR. Ma być HARDCORE BattleRoyale z zombie.
3.Co do grafiki, LIGHTING SYSTEM nie działa tak jak powinien, kontrast nie jest dopasowany ( nie widać za bardzo cieni, a to dodaje znacznie wiecej realizmu co mozna było zauwazyc podczas jednego z bugów z oświetleniem), a gra wykorzystuje w tym momencie tylko 20% z możliwości silnika ForgeLight. W ciągu następnych tygodni mają to udoskonalić.
4.Dla tych co grają najwięcej zombie jest w tym momencie na serwerach hardcore pvp/pve ( 1osoba recipe wipe). Podczas 10 minut grania uzbierałem mini horde zombie (20-30 zombiaków).
Nadal pracują nad problemami z serwerami, zombie ma być znacznie więcej i mają być mądrzejsze.
Do 15 lutego naprawiają bugi , a potem będą dodawać nowy content. Na oficjalnej stronie Bedzie ROAD MAP.
"Kilka zastrzeżeń do artykulu, wiele w nim niedopowiedzeń."
Ciężko skupiać się na procentowych szczegółach w grze, która zmienia się z dnia na dzień. System zrzutów zmieni się jeszcze wiele razy, idea wciąż jest ta sama.
"Tickety do BattleRoyale można ZNALEŹĆ W GRZE jako loot".
I dokładnie to miałem na myśli pisząc "W H1Z1 można ZNALEŹĆ (lub kupić za jednego dolara!) tzw. event ticket."
Podchodząc z nastawieniem w tytule, że gra jest klonem dayz to trochę napisanie na wyrost i obraza. Klonem to można nazwać warz, h1z1 to poprostu nowa gra w klimatach survivalowych. Kupiłem tydzień temu i jeśli ktoś lubi taki typ gry to warto. Jak to z alphami bywa, jest potencjał, powiedziałbym, że większy niż dayz, mapa ma być w przyszłości kilkukrotnie większa od Czarnorusi, 200 graczy na start bez żadnych większych lagów i desynców. Super płynna gra praktycznie 50-60fps non stop, brak większych bugów, animacje i grafika mają ulec znacznej poprawie, więc na to w obecnym stanie nie należy strasznie zwracać uwagi. Naprawdę polecam, jedynym minusem jest to, że gra przejdzie na f2p, całe szczęście najprędzej za rok gdy dopiero wyjdzie.
Cała afera, która wybuchła wokół zrzutów w momencie wypuszczenia gry na Steamie, to przykład zaniedbań w komunikacji ze społecznością. O tej metodzie zdobywania sprzętu informowano jeszcze w sierpniu 2014 roku, ale mało kto wtedy zakładał, że będzie ona dostępna wyłącznie za gotówkę – wielu łudziło się, że obok tego znajdzie się szansa na kilka darmowych prezentów.
Dobrze widzieć, że autor zrobił research zanim wypowiedział się w tej sprawie. TotalBiscuit też o tym wspominał, ludzie płaczą o to co było zapowiadane już dawno, aż się dziwie, że zwracali kasę takim idiotom
@T_bone proponuje nastepnym razem poczytac troche więcej na temat gry na reddicie lub zaczerpując informacji bezposrednio od dev-ów: [link] . A o tym filmiku "samca-alfa" to ja już nie wspomne...
"Czy ta pachnąca pay-to-win mechanika zostanie zmieniona?" Już na tym forum dyskutowałem o tej "pachnącej P2W mechanice". Właściwie to w dniu premiery Smed wyraźnie napisał, że będzie starał się eliminować wszystkie najdrobniejsze elementy P2W. Ktoś kto gra w tą grę, doskonale widzi, że zrzut kontenera nie robi się aby zgarnąć tony broni i zmienić się w Johna Rambo. Jest to rozpoczęcie eventu, robionego dla zabawy i... ewentualnego loota z innych graczy skuszonych dokładnie tym samym. Natomiast gdy poluje na giwerę to idę w miejsce gdzie ją prawdopodobnie znajdę, lub zabijam zomiaki jeden po drugim...
Wardz bardzo ładnie wypunktował to o czym należało wspomnieć mając na uwadze stan gry na 25 stycznia. Dodam jeszcze, że ustawienie grafiki na medium powodowało znaczną poprawę tego jak prezentuje się gra - niestety granie na medium nie jest praktyczne ze względu na zbyt mocne cienie.
https://www.youtube.com/watch?v=7K06i-OZ_mo
@lowell co do ustawień grafiki na medium dopóki nie zmienią oświetlenia, możesz zwiększyć gammę w UserOptions w plikach gry, na na przykład 0.1 i texture quality na ultra.
Musisz miec po prostu karte grafy ze stajni ATI bo producent ma podpisany klimat właśnie z tym koncernem i na żadnej nawet najlepszej N I MI NIE SMIGA TAKŻE NIESTETY MUSIMY SIE PRZYZWYCZAIC DO KOMERCJI W DZIESIEJSZYM SWIECIE GIER:)vidii nie bedzie Ci chodzic na Ultra.Niestety kapitalizm i komercja:)Pozdrawiam Serdecznie.P.S.Ja mam Ge force GTX 8270 2 GB
@TobiAlex -> niektórzy twierdza że każda gra jest klonem wowa więc to dobrze że niektórzy uważają inaczej :P
ps - > mam kłopoty znikającym gui zarówno menu systemowe jaki i inwentory jakieś sugestie ??
"obecnie inwestycja w H1Z1 sprzyja niepokojącemu trendowi (...) sklepik – w przeciwieństwie do gry – to żaden Early Access" Płacenie za darmową grę w wersji testowej/rozwojowej jest dla specyficznych graczy.
@Retroskull
Jezeli cos mozna nazwac bullshitem to Twoja wypowiedz na mojej 980'tce chodzi bez zajakniecia na ultra czyli z optymalizacja jest wszystko w porzadku. Widzialem tez jak znajomy gral na 560 i tez nie bylo zadnych chocby najmniejszych spadkow fps, takze Twoje stwierdzenie jest w 100% falszywe i nieprawdziwe.
obejrzałem 6 min filmu i wyłączyłem bo już po prostu mnie to męczyło. nie mam nawet co dokładnie powiedzieć o tej grze. nic się po prostu w niej nie dzieje
Ciekawe, czy będziemy znowu tak długo czekać, jak w przypadku DayZ na jakiś normalny, grywalny produkt.
juz w tej chwili masz normalny , grywalny produkt i na nic nie musisz czekać bo bez problemu mozna grac i to co w Dayz nie dziala to tu tak ;)