Unreal Paris - nowe demo technologiczne Unreal Engine 4
Build można pobrać i sprawdzić na swojej maszynie.
http://www.benoitdereau.com/unrealparis.html --> Jest tam baner "Download the build here", ale link nie działa tymczasowo, bo autor twierdzi, że naprawia bugi. Na szczęście jest mirror aktualnej wersji https://mega.co.nz/#!nIJSmT6K!BRKQBDb0uB9V9Xbtz13c_3QZjokq_3jICCOdoAbCZtw
Wszytko fajnie i pięknie, ale co to wnosi do świata gier ?. Przecież żadne studio w takim stopniu nie wykorzysta żadnego silnika graficznego, wiec do takich dem tech. podchodzę z dystansem.
Ładnie to wygląda szczególnie podłoga i to jak pada na nią światło, boję się tylko co by było gdyby tak podejść na milimetr do którejś ze ścian. I to tylko statyczne obrazy nic tam się nie ruszało więc mogli tekstury dać ładne. Obraz w lustrze w łazience jakiś rozmazany, no i chciałbym w tej scenerii zobaczyć człowieka poruszającego się i gestykulującego twarzą , ciekawe czy poradzili by sobie ze strukturą skóry i włosów w 3d. No i wreszcie test ostateczny, chciałbym zobaczyć jak poradzili by sobie z drzewami liściastymi i trawą oraz z interakcją z przedmiotami czy będzie to tak umownie jak w grach że koleś macha rękami i pojawia mu się w rękach pistolet albo z pustej skrzynki wyjmuje przedmioty :D Ładna grafika to nie wszystko potrzeba jeszcze dobrych animacji i szczegółowości świata, jeśli już w pokoju są szafki chciałbym otworzyć szafę i realistycznie wyciągnąć koszulę i założyć na siebie bez cudownego machania rękami by od razu magicznie założyła się nam na ciało. Ale i tak się cieszę z tego dema, pierwsze koty za płoty już są zrobione.
Jednak żadne z nich nie mogło przygotować nas na to, co zaprezentował Benoit Dereau, projektant poziomów znany głównie z Dishonored.
A może jednak?
https://www.youtube.com/watch?v=eTt7AGIpV2I
Demo jak demo...Co z tego że wnętrze wygląda jak prawdziwe, skoro nawet jeśli w jakiejś grze takie będzie to zaraz wejdzie postać i będzie wyglądać koślawo w stosunku do otoczenia...
Ale taką małą, indyczą produkcyjkę bym na tym chętnie zobaczył. Jakiś horror, albo coś psychologicznego... Świetnie to wygląda a i całkiem fajnie chodzi, nawet ma moim staruszku. Jestem na tak.
To nie jest pokaz dla gier/graczy, tylko dla osób zajmujących sie wizualizacjami architektonicznymi. W tej branży coraz większą popularność zyskują real-time'owe silniki w stylu UE4 czy Unity. Co prawda jeszcze nie do końca mogą nawiązać walkę w zakresie jakości obrazu z tradycyjnymi silnikami renderującymi (vray, metalray, etc.), ale jak widać na tej dość imponującej prezentacji - nie potrwa to długo.
@Cyniczny...
Tak masz racje, widzę ktoś siedzi w temacie.
Ta prezentacja nie ma nic wspólnego z grami.
Dodam jeszcze, ze jest to wnętrze. I tylko na tym polu UE4 możne rywalizować z profesjonalnymi rendererami, które wymienił Cyniczny. Jeśli chodzi o rendery scen "na zewnątrz" to realtimowe silniki nadal bardzo odstają.
Dlatego praktycznie wszystkie takie prezentacje (tak, ta nie jest jedyna) na YT dotyczą wyłącznie wnętrz.
Dla mnie rewelacja. Dobre tekstury, świetnie oświetlenie, przy tym chodzi to jak burza. 110 - 120 fps na podkręconym dwurdzeniowym Pentium i GTX 970. I to z zakodowanym na sztywno motion blurem i na oko jakimś grubym temporal anti-aliasingiem. Procek obciążony w ok. 50 - 60%. Vsync nie działa. Jakby zadziałał i przyciął to do 60 fps, to pozostaje pół grafiki (pewnie więcej z lżejszym AA) i 2/3 procka (czyli pewnie prawie cały w przypadku i5/i7) na policzenie reszty ewentualnej gierki. Bardzo obiecująco.
Malkontenci okropni . Pomyśleliście, że może nie chodzi tylko o gry i czubek Waszych nosów, tylko na przykład o to, że taki student budownictwa czy architektury może dzięki temu wizualizować sobie (w przyszłości oczywiście) jak finalny projekt by wyglądał?
Oczywiście, że nie pomyśleliście, lepiej skrytykować bez sensu.
Wszystko pięknie, światła, tekstury ale co z fizyką materiałów i cieczy, fizyką żywych istot, wpływem na otoczenie (np. destrukcja).
Póki co to widzę jedynie "wyścig na piksele" podobny do tego jaki od wielu lat męczy sprzęt fotograficzny.
Aexoni
A czy to forum dotyczy budownictwa, architektury czy może gier?
Widzę że nie dotarło.
TO NIE JEST DEMO TECHNOLOGICZNE UE4 TYLKO PRYWATNY PROJEKT WIZUALIZACJI WNĘTRZA DO PORTFOLIO.
A czy to forum dotyczy budownictwa, architektury czy może gier?
Co to ma do rzeczy? Czy serwis ma się ograniczać tylko do takiej tematyki? Twoim tokiem rozumowania to w czasopiśmie o grach nie powinno być zatem tematyki sprzętu, bo "tylko gry".
Bzdura technologiczna.
Na razie to UE4 (nawet na prerenderach) wygląda jak bardzo podrasowane UE3, a jego wady jak plastikowość czy dogrywanie tekstur na oczach nadal są bardzo widoczne. Frostbite to dla mnie IMO najlepsza technologia do gier na rynku, bije nawet CryEngine. I nie piszę tu tylko o samej jakości grafiki, a o stosunku audio/wideo i cena/jakość.
Spoko jak na statyczne pomieszczenie. O równie realistycznej animacji jakiejkolwiek postaci pewnie można zapomnieć, bo żadna maszyna nie utrzyma tego obecnie w 30fpsach.
@TRX
A mi sie FrostBite nie podoba, wszystko naświetlone paskudną białą poświatą i wieczne zamglenie.
O własnie
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQE0jwyxKhuJhWSuWI06w16N26ieli5bOOCwHBAp9PE2JwwTEFmwA
ściągnąłem i przetestowałem na swoim kompie i rewelacja! dziala plynnie i nie trzeba wcale mocnego kompa do tego...polecam
Z ciekawości pobrałem i muszę przyznać że bardzo ładnie i estetycznie to wygląda zwłaszcza odbicia na posadzkach i elementach lakierowanych oraz tekstury z bliska wcale nie tracą na atrakcyjności. Tylko ten efekt ziarna według mnie jest nie potrzebny, bo bez tego prezentacja wyglądała by jeszcze lepiej.