Grim Fandango - znamy minimalne wymagania sprzętowe odświeżonej wersji gry
Może się skuszę na premierę, chyba nawet Double Fine nie da rady tego spieprzyć.
menvalor, a co Ty w tym widzisz nadzwyczajnego? Wiesz że w momencie uruchamiania gry, ram zajmuje się wieloma innymi procesami? Nie? No tak, bo Ty używasz komputera jedynie do grania, to wszystko tłumaczy.
Coś w tym kurcze jest. Ostatnio wychodzi pełno remake'ów, które mają bardzo zawyżone wymagania.
Odnoszę wrażenie, że twórcy specjalnie zawyżają wymagania, tylko po to, by głupi konsument dokupił kolejne kostki pamięci czy też nową / dodatkową kartę graficzną. Kiedyś to wystarczył Pentium II 233Mhz, 32MB RAM, 2MB VRAM + 500MB na dysku.
menvalor, a co Ty w tym widzisz nadzwyczajnego? Wiesz że w momencie uruchamiania gry, ram zajmuje się wieloma innymi procesami? Nie? No tak, bo Ty używasz komputera jedynie do grania, to wszystko tłumaczy.
Wiesz, że to reedycja? Wiesz, z którego roku? To porównaj sobie grafikę tamtej edycji z tą. Ja również nie wiem, skąd takie wymagania, skoro gra praktycznie oprawą nie różni się od swojej pierwotnej wersji.
Oczywiście zagram, nigdy nie miałem okazji niestety, a słyszałem, że to zacna gra.
O dziwo na steamie jeszcze gry nie ma, a licze ze odświeżona wersja bedzie np. z achievementami.
@swiru44
Ale biadolisz , 4 gb na taką grę to kpina więc skończ wymyślać i być śmiesznym z tymi procesami mózgowcu Ty.
Najwyraźniej chciałeś zalśnić swym geniuszem ale coś Ci chyba nie wyszło.
Taka grafa i 4GB ramu, a o karcie graficznej nie wspomnę:) Ściema jak nic.
Ech, ludzie, API się zmieniło, to i wymaga dużo RAMu. WinAPI nowe też ma swoje wymagania. Wyższe rozdzielczości (oryginał chodził w 640x480) też.
Narzekacie o 4 GB RAM... A zapomnieliście, że Windows 7 lub 8.1 zawsze zabierają ponad 2 GB RAM (64-bit). 2 GB RAM system operacyjny + ??? GB RAM gra i pewne programy = podane GB RAM na oficjalne wymaganie sprzętowe. Nie mówiąc o Full HD lub większy... Oczywiście skopana optymalizacja też można dodać do całości. ;) Procesor i karta graficzna też nie są wyjątki. Zapomnijcie o WinXP/Win98 i sprzęty z małe zużycie mocy PC...
[12] No właśnie dokładnie tak mówi.
Dla mnie jest dobrze wymagania, po co abyś działa najnowszy sprzęt, bo jak inaczej stary sprzęt nie działają zależy od gier.
Tak... 500 giga, a da się odpalić na suszarce. Ktoś coś napisze, 'papier' przyjmie, a wy tu analizujecie. Wszystko wyjdzie dopiero w praniu, myślę, że połowa z tego w zupełności wystarczy, a taką ilość ma dziś prawie każdy w telefonie.
Sir Xan -> Specjalnie dla Ciebie (i może trochę z ciekawości) odpaliłem mój stacjonarny komputer (win 7 64, 4GB ram), system na 'jałowym biegu' wykorzystuje ok 1GB ram, z tego ok. 180MB to antywir i 20 firewall. Co prawda do standardowego użytkownika ciężko mnie porównać, jednak jeżeli Twój system potrzebuje aż tyle, to coś jest nie tak.
Wymagania standardowe (może trochę niższe) dla dzisiejszych gier, a gra pewnie odpali na dużo słabszych komputerach i te 4 GB Ram wcale nie będą potrzebne.
@panZDZiCH:
Windows akurat skaluje zużycie RAMu do tego, co masz w komputerze. Odpal sobie komputer na 8GB (albo i więcej) i zobacz, ile tego zużywa.
Henrar -> Co? Od kiedy jakikolwiek system 'skaluje' użycie ram? Jakbym miał 32GB to by zajął 8? Nie wiem skąd to wytrzasnąłeś ale podaj źródło.
@panZDZiCH -> 2GB RAM to po prostu "oficjalne". Bywa różne w zależności od ilości programy zainstalowane na Twojej komputerze np. antywirusa, inna zapora ogniowa i przeglądarka Mozilla. Oficjalne wymaganie sprzętowe gier nigdy nie są dokładne. ;)
@JaspeR90k -> Dokładnie. XD Dla gier KLASYCZNE przygodówki 8 GB RAM to zdecydowanie za dużo. XD
@panZDZiCH:
Oczywiście, że zużycie skaluje się w Windowsie wraz z tym, co masz w PC. Część systemu przy ograniczonym RAMie jest ładowana z HDD. Jak masz więcej RAMu, to ta zawartość ląduje w RAMie.
Zużycie RAMu rośnie też wraz z przejściem oprogramowania na 64 bitowe ze względu na to, że rozmiar wskaźników rośnie dwukrotnie (innych zmiennych też, ale to zależy od kompilatora, Windows akurat zwiększa tylko rozmiar wskaźników).
Ze źródeł - http://windows.microsoft.com/en-us/windows/optimize-windows-better-performance#optimize-windows-better-performance=windows-7
Windows 7 can run on a PC with 1 gigabyte (GB) of RAM, but it runs better with 2 GB. For optimal performance, boost that to 3 GB or more.
http://support.microsoft.com/kb/2160852
i http://members.shaw.ca/bsanders/WindowsGeneralWeb/RAMVirtualMemoryPageFileEtc.htm
i jeszcze wykres
http://i.nextmedia.com.au/Utils/ImageResizer.ashx?n=http%3a%2f%2fi.nextmedia.com.au%2fFeatures%2f093_PCA196.png&w=500&c=0 (wzrost nie jest jakoś duży, ale jest).
W linkach powyżej wytłumaczone jest jak wygląda sprawa z zużyciem pamięci w Windowsach. Linuksy też chcesz, czy wystarczy?
To samo tyczy się gier komputerowych i pamięci w GPU. Silniki są tak skonstruowane, że jak masz 2GB a gra ma np. 3GB w wymaganiach na GPU, to gra może zacząć ładować na bieżąco dane z HDD przez szynę PCIe (stąd spowolnienie animacji).