Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Zapowiedź No Man’s Sky – wyjątkowo ambitny sandboks o kosmicznych rozmiarach

08.01.2015 14:34
1
zanonimizowany776406
62
Konsul
10

Nie mogę się doczekać :)

08.01.2015 15:06
cycu2003
2
odpowiedz
cycu2003
243
Legend

Zapowiada się mega super ale w głowie jest też myśl że to wszystko pęknie jak bańka mydlana i wyjdzie średniak. Trzeba wierzyć :)

08.01.2015 16:21
szyszka_PC
3
odpowiedz
szyszka_PC
102
Generał

Zapowiada się na ogromną grę w której nie będzie co robić. Liczyłem chociaż na to, że zbudujemy własny statek, którym latamy, ale tutaj tylko zwiedzanie planet, zdobywanie paliwa i kupowanie lepszych statków. Może się mylę i będzie kupa zabawy, ale na chwilę obecną nie podzielam powszechnego napalenia.

08.01.2015 16:45
GhostRaider
4
odpowiedz
GhostRaider
51
Pretorianin

Jakoś średnio mnie grzeje ten tytuł. To, że planet będą miliardy, to jedno, ale to, że będą generowane z tych samych klocków, zapewne bardzo szybko rzuci się w oczy. Z jednej planety, na której będą czerwone drzewa z żółtymi liśćmi, polecimy na taką, gdzie drzewa będą żółte a liście czerwone. Zwierzaki będą fioletowe z trzema nogami, albo różowe z pięcioma. Z tego, co widziałem w jakiejś zapowiedzi, na start z powierzchni jednej planety do lądowania na drugiej potrzebna była jakaś minuta!
Chyba wolę dobrze wykreowany świat pokroju Mass Effect a nie składany według tego samego schematu.

08.01.2015 17:14
5
odpowiedz
TomPo75
65
Pretorianin
3.0

Nie przekonuje mnie to, jakoś tego nie widzę. Wyjdzie z tego przeogromny wyludniony obszar, który znudzi się po paru chwilach, zaraz po tym jak minie zachwyt nad mechaniką gry.

08.01.2015 17:45
Dariusxq
6
odpowiedz
Dariusxq
52
Forumowy Prowokator
0.0

Czym tu się jarać, jakaś chała która znudzi się po jednym dniu, olaboga lel.

08.01.2015 18:01
Falcao_82
7
odpowiedz
Falcao_82
157
!AssociazioneCalcioMilan

Fajnie się zapowiada ale z preorderami trzeba się wstrzymać. Dopiero w praniu wyjdzie jaka ta gra jest, czy faktycznie masa zabawy czy też nudy.

08.01.2015 18:04
8
odpowiedz
MW609
12
Legionista
7.0

Czuje "niewykorzystany potencjał" :-) Podejrzewam, że gra będzie przyjemna, ale pewnie braknie większych interakcji ze światem :-)

08.01.2015 18:26
9
odpowiedz
Grzesiu10
54
Centurion

Jakoś nie podzielam tego entuzjazmu, co mi po wielkim świecie jeżeli będzie on pusty? Ciągła podróż do centrum jako cel sam w sobie? Ja to widzę tak, producenci zrobią fajny świat i go oleją, wypełnienie go zostawią moderom a wy ludzie macie i cieszcie się zwiedzaniem pustkowia.

08.01.2015 18:55
10
odpowiedz
kain_pl
92
Generał

To bedzie jakis symulator eksploracji planet czy bedzie jakas fabula czy cos?

08.01.2015 19:07
FanGta
11
odpowiedz
FanGta
173
Generał

Nie lubie takich gier w których nie widomo co bedzie mozna robić. Bo wylądujemy na planecie i co dalej? Oglądać widoczki?

08.01.2015 19:27
Luc.Golabiowski
12
odpowiedz
Luc.Golabiowski
27
Luc

@kain_pl - żadnego wątku fabularnego nie będzie. Twórcy nie chcą, aby o ich produkcji myśleć jak o grze z narracją czy też zakończeniem - to ma być po prostu ogromny sandboks, w którym cele wyznaczamy sobie sami. Jedyną rzeczą, jaką można podciągnąć pod kategorię "zadania" jest dotarcie do środka Wszechświata - ale to czy tak zrobimy, zależy tylko i wyłącznie od nas.

08.01.2015 19:33
PePe PL
13
odpowiedz
PePe PL
169
Generał

Mnie też ta gra średnio interesuje, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że gdyby to był ex Indie na PC to byłyby same ochy i achy jakie to gry indie na PC są sto razy ciekawsze niż rzekomo lipne gry AAA na konsole.

08.01.2015 21:12
k8vt800
14
odpowiedz
k8vt800
100
Pretorianin
7.5

Działający na nieco podobnej zasadzie Starbound (choć ciągle beta) był dla mnie rajcowny tylko przez pierwsze kilka-kilkanaście godzin, czuje, że z tą grą będzie podobnie. Potencjał jest, jednak powinni ożywić to dzieło wprowadzając jakiś przemysł, wydobycie, produkcję, handel, budowanie stacji na których by on zachodził - to byłaby piaskownica totalna.

08.01.2015 21:51
Matysiak G
15
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

A ja się jaram. Od zawsze chciałem gry w odkrywanie kosmosu. NMS ma być dokładnie tym na co liczyłem.

08.01.2015 21:52
16
odpowiedz
TomPo75
65
Pretorianin

Cała idea sandboxa jest do bani z założenia, grę trzeba wypełnić treścią, a nie zrobić szablon i niech robią co chcą, bo co ludzie wtedy robią? Nudzą się!
Co innego "sandboxy" gdzie jest treść ale nie musimy się jej trzymać, typu choćby GTA, gdzie nikt nie zabroni nam jeździć bez celu. Ale "sandbox" MMO gdzie nie ma żadnej treści? Będzie epic fail coś czuję, bo chwilowym hype.

08.01.2015 22:07
dj_sasek
17
odpowiedz
dj_sasek
160
Freelancer
7.0

Samo latanie, zwiedzanie planet, zdobywanie surowców i lepsze statki to zdecydowanie za mało. Nawet jeśli możliwości proceduralnej generacji będą tysiące to będzie się odnajdywać po jakimś czasie elementy wspólne, a samo oglądanie widoczków może się znudzić. Czuć w powietrzu niewykorzystany potencjał, obym się mylił.

08.01.2015 22:57
18
odpowiedz
Seboolek
157
Ssak Naczelny

Nie miałem pojęcia że i muzyka będzie generowana proceduralnie. Czyli cała gra bedzie obliczana. Aż boję się pomyśleć jakie będą wymagania. Jestem bardzo podekscytowany na sama myśl o tym wszystkim. Przyda się taka luźna produkcja.

08.01.2015 23:02
19
odpowiedz
Grzesiu10
54
Centurion

@12
Takim podejściem twórcy skazują się na porażkę na starcie. Samo sandboxowe podejście nie jest złe, ale to musiałoby być zrobione tak jak w Skyrimie czy serii GTA, czyli że misje poboczne tez są okraszone jakąś fabułą i są ciekawe, bo sama chęć poznawania nowego świata na zbyt długo graczom nie wystarczy choćby nie wiadomo jak zróżnicowany byłby ten świat a skoro to ma być pseudo mmo(niby gramy solo ale jednak cały czas jesteśmy na serwerze) to musi być treść bo bez tego nawet na serwery nie zarobią a co dopiero na zwrot kosztów produkcji. Przy tak wielu porażkach mmo spowodowany brakiem zróżnicowanej treści twórcy gry nie mogą tego nie zauważyć.

09.01.2015 11:33
20
odpowiedz
kreatyn88
1
Junior

Kiedyś była taka gierka Frontier można w nią było grać bez końca bo latało się po całym wszechświecie. Ta zapowiada się podobnie.

09.01.2015 12:29
Zarek00
21
odpowiedz
Zarek00
86
Dziad Borowy
5.0

Za każdym razem jak czytam o tej grze, coś mi nie pasuje. Podtrzymuję swoje zdanie, że będzie szybko nudzić a te wszystkie wielkie obietnice to tylko PR.

09.01.2015 12:37
Zarek00
22
odpowiedz
Zarek00
86
Dziad Borowy

Dodam jeszcze jedno. Nie zdziwiłbym się gdyby "nagrodą" za dotarcie do centrum "wszechświata" była możliwość zaprojektowania w jakimś edytorze własnych stworzeń czy może nawet planet, które twórcy później może łaskawie zaakceptują :)

09.01.2015 12:41
23
odpowiedz
BoloOlo
44
Centurion

Ile już było takich rewolucyjnych gier a kończy się jak zawsze ogromne otwarte światy okazują się utopią bo zawsze trafisz na niewidzialną barierę .

09.01.2015 16:08
sniper512
24
odpowiedz
sniper512
60
Centurion

Jeśli chodzi o ogromny otwarty świat oraz niewykorzystany w nim potencjał to nasuwają mi się dwie gry.
FUEL oraz The Crew.
FUEL posiada po prostu słaby kontent a natomiast w The Crew jest zbyt powtarzalne i mało urozmaicone.
Oby w NMS było inaczej.

09.01.2015 16:55
JaspeR90k
25
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY
6.0

Latanie od planety do planety w celu zbierania kolejnych jednostek surowców oraz zabijania żyjących tam stworzeń w celu uzyskania informacji o nich i wydobycia z nich kolejnych surowców w celu ich sprzedania żeby kupić sobie nowy statek i paliwo do niego w celu polecenia na kolejną planetę i robienia dokładnie tego samego co na poprzedniej planecie... Średnio to widzę, ale pożyjemy zobaczymy może wyjdzie tego coś fajnego.

09.01.2015 17:29
26
odpowiedz
CHEKI.
27
Centurion
9.0

No Man's Sky nie będzie typową grą MMO.. bo w ogóle nie będzie MMO. Twórcy wielokrotnie powtarzali, że w grze będzie opcja zabawy offline co kasuje ten tytuł w świecie tego niewdzięcznego gatunku gier.

09.01.2015 17:39
27
odpowiedz
Święty!
123
Konsul

No dobra, a co z tzw. contentem? Na czym niby ma polegać gra? I nie oczekuję odpowiedzi "na dotarciu do centrum wszechświata", no bo to może i główny cel, ale co jest w tym zabawnego? Co jeszcze można robić? Bo na razie to gra w "lataj i grinduj surowce".

09.01.2015 21:02
Piratka88
28
odpowiedz
Piratka88
26
The Ultimate Queen
4.0

Jeżeli ta gra ma polegać na zabij potworka, zbierz surowiec, kup paliwo i leć na inną planetę z innym widokiem a potem zrób dokładnie TO SAMO i tak w kółko to ja nie widzę w ogóle przyszłości tej gry.
Jaki ona właściwie ma sens?

W każdym razie jak wiele razy tu padło - pożyjemy zobaczymy.

09.01.2015 21:18
Mastyl
29
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

W wypadku tej gry boje się jednego - powtarzalności, która szybko ją zabije.

09.01.2015 22:22
30
odpowiedz
Yarovit
46
Pretorianin
7.0

To jest niestety zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Eksploracja kosmosu bez wątku głównego i/lub zadań pobocznych znudzi się po kilkunastu, parudziesięciu góra godzinach. W ciągu pierwszych dwóch tygodni po wydaniu wróżę dobrą sprzedaż i recenzje, a po tym czasie już będzie gorzej. Obym się jednak mylił i gra starczyła na dłużej.

10.01.2015 03:44
31
odpowiedz
UbaBuba
107
Generał

Nie rozumiem narzekania. Od czegos trzeba zaczac, prawda? Sandboxy sie rozwijaja i powoli nie wystarcza juz setka developerow zeby recznie stworzyc unikalny swiat.

I tu przychodza skrypty ktore automatycznie go wygeneruja. Pamietajcie ze to dopiero poczatek i pierwsze gry beda mocno kulaly w tej kwestii, ale pomyslcie co bedzie za 10 czy 20 lat, swiaty tak wielkie i unikalne, z losowo generowanymi questami, czy calymi cywilizacjami i unikalnymi AI ze faktycznie mozna bedzie grac cale lata i podrozowac przez taki kosmos bez konca... na tak gre czekam i moze sie kiedys doczekam, a No Man Sky jest fajnym "przystankiem" i pokazaniem poczatku mozliwosci tej technologii.

10.01.2015 10:13
32
odpowiedz
MW609
12
Legionista

up

Temu oceniamy to co "widzimy" teraz, i póki co zapowiada się to tak jak pisałem gdzieś tam wyżej. Za 20 lat równie dobrze możemy już sami sobie latać po wszechświecie, a może równie dobrze nas już nie być :D

10.01.2015 10:57
33
odpowiedz
Seboolek
157
Ssak Naczelny

Także jestem ciekawy co będzie w centrum wszechświata. Już widzę tą masę monumentów i podpisów graczy na tamtejszej planecie. To bedzie jak Mount Everest tej produkcji. Każdy będzie chciał jak najszybciej się tam dostać i zostawić ślad. Ja osobiście też tam zostawię swój podpis, pozwiedzam i ruszam dalej. Było by miło gdyby twórcy dodawali czasami jakiś update z nowymi elementami do generowania bo tak czy inaczej kiedys w końcu zaczną się powtarzac, chyba że będą też i puste planety bez życia

10.01.2015 13:02
34
odpowiedz
zanonimizowany809
160
Legend

Mam pytanie.
Skoro czas gry jesd do 100h, to po co miliard planet?

10.01.2015 13:36
Luc.Golabiowski
35
odpowiedz
Luc.Golabiowski
27
Luc

@Vader - 40-100 godzin to przewidywany czas na dotarcie do środka wszechświata. Po osiągnięciu tego celu gra się nie kończy - dalej można odwiedzać pozostałe z miliardów planet.

10.01.2015 13:49
Falcao_82
36
odpowiedz
Falcao_82
157
!AssociazioneCalcioMilan

Czytam po raz kolejny i mam wątpliwości. Chodzi o dotarcie do centrum galaktyki czy wszechświata ? Jeżeli by chodziło o centrum galaktyki to w srodku nie mogło by być nic innego jak czarna dziura, natomiast jeżeli by chodziło o centrum wszechswiata to jeżeli byśmy wzieli pod uwagę prawa fizyki to było by to niewykonalne.

10.01.2015 15:39
Luc.Golabiowski
37
odpowiedz
Luc.Golabiowski
27
Luc

@Falcao_82 - chodzi o centrum wszechświata. Galaktyk będą setki, tysiące itd. Podejrzewam, że gra nie aspiruje do miana hiperrealistycznej, więc nie spodziewałbym się na Twoim miejscu wierności prawom fizyki w 100%. Twórcy przyznają jednak, że podczas tworzenia gry konsultowali się zarówno z fizykami jak i chemikami, więc całkowicie "arcade'owo" nie będzie ;)

10.01.2015 15:49
Falcao_82
38
odpowiedz
Falcao_82
157
!AssociazioneCalcioMilan

W takim razie mam nadzieję ze podróżować bedziemy za pomoca tuneli czasoprzestrzennych bo normalna podróż nawet z predkoscia bliską prędkości światła byla by nielogiczna.

11.01.2015 16:30
39
odpowiedz
Batorypskow
10
Chorąży

Zastanawia mnie jedna kwestia. Niezależnie od tego, ile planet będzie w kosmosie, to trzeba do nich najpierw dolecieć. Lot do planety naturalnie będzie wymagał podróży w próżni - w bezkresnej, czarnej, nudnej pustce, gdzie nie ma nic, lub otoczenie jest nieciekawe. I tu pojawia się moja pierwsza wątpliwość: Jak długo będzie trwać taki lot w próżni z planety do najbliższej planety? 10 minut? pół godziny? Czy ktoś wie? Jeśli taka podróż potrwa dłużej niż jakieś 15 minut, to nuda stanie się nie do wytrzymania.

11.01.2015 20:13
40
odpowiedz
rust
24
Legionista
9.0

Do autora -> losowo generowane a proceduralnie generowane to nie to samo i wypada to wiedzieć zamiast klepać i powtarzać bzdury po innych, pozdr

11.01.2015 20:15
41
odpowiedz
zanonimizowany947109
32
Pretorianin

skoro w daggerfall swiat byl na biezaco generowany w neiskonczonosc, to jak moze byc ta gra wieksza

11.01.2015 21:50
Luc.Golabiowski
42
odpowiedz
Luc.Golabiowski
27
Luc

@rust - część z rzeczy będzie generowana losowo (np. rodzaje planet - będzie jakaś pula biomów, spośród której coś zostanie dla danego świata przypisane), część generowana proceduralnie podczas wylądowania (np. detale na planecie - wygląd drzew, wygląd zwierząt, rzeźba terenu). Stąd dwa różne określenia w tekście. Mam nadzieję, że dłużej nie postrzegasz już tego jako "powtarzania i klepania bzdur".

@Batorypskow - niektóre z podróży będą trwały kilka sekund, inne parę minut. Wszystko w zależności od położenia planet w danej galaktyce. Tak, nie jest to zgodne z prawami fizyki, ale nie oczekujcie od tej produkcji realizmu - to nie jest symulator astronauty.

11.01.2015 22:01
43
odpowiedz
rust
24
Legionista

@Luc.Golabiowski - Zgodnie z wielokrotnymi deklaracjami Seana i producentów świat wygenerowany będzie taki sam za każdym razem. Po opuszczeniu obszaru będzie flush cache i kolejna generacja od początku tego samego kontentu. Tak właśnie to działa. Losowe wygenerowanie planety zgodnie z tym co napisałeś powoduje losowe wygenerowanie jej po raz kolejny w przypadku rewizyty. Nie da się losowo wygenerować tego samego contentu dwukrotnie to niezgodne z zasadami matematyki. Mam nadzieję, że to teraz rozumiesz - proponuję jednak poprawić tekst aby był zgodny z rzeczywistymi zapowiedziami twórców.

11.01.2015 22:29
Luc.Golabiowski
44
odpowiedz
Luc.Golabiowski
27
Luc

@rust - świat raz odkryty nie będzie musiał być więcej razy"losowany". Losowe przypisanie jego OGÓLNEJ charakterystyki następuje jeszcze przed zejściem na planetę - informacja zostaje wówczas zapisana na głównym serwerze i zostanie "narzucona" pozostałym odwiedzającym. Reszta przebiega tak jak opisałeś.

EDIT: żeby było jeszcze jaśniej. Losowości poddawane będzie to czy planeta jest wodna, piaszczysta itd - nie to jak wygląda na powierzchni. Potraktujmy to jako "losowanie" na typ planety.

12.01.2015 06:44
45
odpowiedz
Batorypskow
10
Chorąży

@Luc.Golabiowski, dziękuję za odpowiedź. Z tego wniosek że planet rzeczywiście będą miliony lub miliardy. To niestety nasuwa wątpliwości o powtarzalność rozgrywki. No cóż, każde rozwiązanie ma swoje wady.

12.01.2015 14:18
46
odpowiedz
premium572379860
7
Junior
4.0

Wszystkim pozytywnie nastawionym do tej gry gratuluję, zupełnie szczerze, bo w polskich realiach optymizm nie jest cechą powszechną. O wiele bardziej powszechne jest plucie jadem na wszystko ;)

Jednak jako gracz z wieeeloletnim doświadczeniem (gram w gry jakieś 25 lat) mam duże wątpliwości. W sandboxie wielkość świata jest ważna, ale nie najważniejsza. Czemu mają mnie obchodzić miliardy planet, jeśli grając w grę nawet X-miesięcy, odwiedzę zaledwie 0,000001% z nich? Od wielkości świata o wiele bardziej interesuje mnie to, co i z kim będę mógł w nim robić. Jeżeli gra ma polegać na schemacie: -> zrób jakąś misję żeby zdobyć środki na paliwo -> poleć na kolejną planetę -> wystrzelaj kolejny losowy typ paskuda z innym rodzajem rogów i sierści -> poleć dalej -> za jakiś czas kup lepszy statek itd., to nie widzę tu żadnej wartości.

Niestety, gry takie jak EvE Online zmieniają na zawsze percepcję gracza na to co i z kim można robić w grze komputerowej ;) I to, że autorzy od początku zapowiedzieli, że nie spotkasz w tej grze znajomego, to jest jej największa i gigantyczna wada od samego początku.

Greetz all o7
C.

12.01.2015 17:35
47
odpowiedz
zanonimizowany993525
7
Pretorianin

Bardzo ciekawe założenie. Zastanawiam się, czy te kody źródłowe nowych gier nadal jeszcze piszą ludzie? Koncepcja świetna a co wyjdzie to zobaczymy. Wiele było już zapowiedzi tak śmiałych i tak fantastycznych, że człowiekowi dech zapierało. Rzeczywistość jednak, szybko weryfikowała te nader wybujałe plany.

13.01.2015 08:43
48
odpowiedz
adhan
9
Chorąży

Premium dobrze prawisz na cholere mi 1000 planet jak pusto i
nie ma szans ziomala spotkac . to samo mam w elite dangerus tam sie starają jakos tych ludzi zebrac w kupe ale co z tego jak i tak jak jestem w rejonie fabularnym i nadal nikogo nie widze . dlaczego autorzy zapomnieli ze mamy 2014 i ludzi nie kręci gra z botami .

20.03.2015 01:44
49
odpowiedz
michal_szwed
1
Junior

Prawda jest taka ,że ja również gram w rożnego rodzaju gry od dłuższego czasu i wiem jedno , MMO jest dla gimnazjalistów , lub ludzi w tym wieku , aktualnie moi znajomi albo nie maja czasu na gry albo ich to nie interesuje. Gram w gry MMO zawsze i tak sam lub z randomami .
Po drugie , nie mam czasu na MMO i instancje itd . siadam i gram albo 30 minut albo 4 godziny i nie muszę się martwić ,że wystawiam znajomego do wiatru bo mieliśmy robić razem questa.
Tak więc dobrze rozumiem studio Hello Games i ich założenie spotkanie prawdziwego gracza raz na jakiś czas będzie wręcz wywierało na nas potrzebę interakcji.
Gram w gry single-player i dobrze mi z tym .
Pozdrawiam

Zapowiedź Zapowiedź No Man’s Sky – wyjątkowo ambitny sandboks o kosmicznych rozmiarach