Z góry uprzedzę, nie jestem żadnym fanboyem. Przez wiele lat grałem na PC, później na konsolach, nie jestem do żadnego sprzętu uprzedzony, żadnego też nie darzę przesadnym uwielbieniem.
Ostatnio zakupiłem sobie PS4, wraz z grą GTA 5. Naczytałem się jak to płynnie działa, jakie super i w ogóle. Myślę sobie - 30 FPSów. No trudno, byleby stałe było. Włączam grę i niestety robi mi się szybko niedobrze. Gra faktycznie wygląda lepiej niż na PS3, działa też lepiej(bo to jak działała tam, to woła o pomstę), ale jazda w mieście samochodem szybko kończy się spadkiem FPSów, tak drastycznym i rzucającym się w oczy, że mi się grać odechciewa. Naprawdę, nowa generacja. Grafika nie jest dużo lepsza, w każdym razie, nie na tyle, by na sprzęcie o wiele lepszym działało jak g***o. Jeśli ktoś mi powie, że działa płynnie, to mu zazdroszczę ślepoty. Widziałem filmiki z frameratem i to nie jest problem mojej konsoli, a u wszystkich tak jest. Nie rozumiem tylko, jak ta gra może dostać 10/10. Co z tego, że gra genialna, skoro nigdzie nie utrzymuje płynności? Ja tego nie pojmuję. Po to chyba się kupuje konsole, żeby cieszyć się płynnością, przy gorszej niż na PC grafice, ale za to PŁYNNEJ GRZE, bez martwienia się o sprzęt. Czuję się zrobiony w balona, gre oczywiście jak najszybciej sprzedam i przygodę z R* kończę. Narazili się już GTA IV na PC, ale to co zrobili teraz, powaliło mnie na kolana. Wolałbym gorszą grafikę, nawet 720p, ale chcę płynną grę!
PS. Autorzy recenzji wszędzie piszą, że te spadki są rzadkie i że to nie przeszkadza xD Rzadkie? xD W takim razie autorzy całą grę chyba na piechotę przechodzą.
Trzeba jechać naprawdę szybko, najlepszym istniejącym samochodem w grze przez miasto, żeby odczuć jakiekolwiek spadki. W innych sytuacjach tego się nie doświadcza, a przynajmniej ja nie doświadczałem, no ale ja tylko jestem ślepy i grę na piechotę przechodzę. Napisz jeszcze, że jestem głupi, to będzie wszystko w porządku.
Chyba naprawdę grałeś przez pomyłkę na ps3... :D
Gram na PS4, potwierdzam, spadki się zdarzają, zwłaszcza przy szybkiej jeździe w dużym ruchu.
Spadki klatek występują też często u mnie na PS4 przy grze w nowego DragonAge'a, przy cutscenkach, a także zacięcia bohatera przy eksploracji świata.
Nie jestem zachwycony płynnością gier na nowe generacje.
Grałem w różne tytuły na PS4 ale w żadnej spadków nie zauważyłem. Na PS3 się zdarzały.
Pro Player ---> Śmieszne historie opowiadasz,mam grę od dawna na PS3 i ja tam problemów z płynnością nie widzę.Mało tego jestem pod ogromnym wrażeniem jak to chodzi.Na PS4 nie testowałem,bo nie chce mi się drugi raz gry kupować może kiedyś ;)
Śmieszne historie opowiadasz,mam grę od dawna na PS3 i ja tam problemów z płynnością nie widzę
No to musisz być ślepy. Grałem w GTA 5 na Xboxie 360 i to była tragedia. Spadki do okolic 20 fpsów to była norma. Na PS4 jest prawie zawsze stałe 30 fps i gra się bardzo przyjemnie, wszystko wygląda też znacząco lepiej. Jedyne spadki można zauważyć przy wjechaniu do ruchliwej części miasta przy dużej prędkości. Autor wątku przesadnie narzeka, w GTA 5 na PS4 gra się wyśmienicie i te naprawdę sporadyczne spadki płynności nie przeszkadzają w ogólnym odbiorze gry.
Zresztą - faktycznie może gra na PS3, bo test nie kłamie: https://www.youtube.com/watch?v=AxzCRlH3BOw
W ogóle z tymi 30 klatkami to jest taka sprawa, że można się do tego przyzwyczaić jak się dłużej pogra w taką grę. Problem pojawia się, kiedy bezpośrednio np. po sesji w The Last of Us, gdzie jest stałe 60 klatek, odpali się tytuł w tych nieszczęsnych 30 klatkach. Dopiero widać różnicę.
Moim zdaniem skoro te konsole są nazywane "next geny" to każdy tytuł powinien działać w stałych 60 klatkach. Skoro 90% gier jednak chodzi w 30 klatkach to to są "current geny".
Zastanawiam się czemu twórcy nie poszli w kierunku limitu np. 40 klatek na sekundę. 30 to jest takie absolutne minimum do płynnego grania wg. mnie, każda klatka mniej jest już zauważalna, przedział 30-40 byłby sprzetowo na pewno do osiągnięcia dla obecnych konsol, wtedy spadki byłyby z 40-tu do okolic 30-tu co nadal byłoby plynne a i byłoby mniej narzekania :P
Nie, nie gram na PS3. Skorzystałem z magicznej funkcji share i oto rezultat, uważam, że fragmenty w mieście nie są płynne, Wy uważacie, że tak? To naprawdę zazdroszczę.
Zauważę jeszcze: DigitalFoundry - nagrało sam początek gry, gdzie faktycznie było te 30 i płynność zachowana, ale zobaczcie ich filmik ze stresstestem, w którym znajduje się.. jazda po mieście i to wcale nienajszybszym samochodem.
@jasonxxx z jednej strony masz rację - ps4 i xo to "current gen" już od roku, kiedy to miały premierę, ale z drugiej błędnie wnioskujesz co jest "current" a co "next". Mniejsza o nazewnictwo, to że aktualne konsole (pd4 i xo) nie są w stanie generować stałych 60 klatek na sekundę nie oznacza, że są starą generacją, bo nie są. Te konsole są dużo mocniejsze od swoich poprzedników, a to że nie generują 60 fpsów to wina wyższych rozdzielczości, większej złożoności gier, wyższej jakości tekstur, słabej optymalizacji itd. Gdyby Rockstar zdecydował się wypuścić GTA5 na ps4 dokładnie takie jak na ps3 bez problemu osiągnęli by te 60fpsów, ale zdecydowali, że poprawią grę kosztem płynności - ich wybór.
@Pro Player masz rację, że gra nie jest super płynna, ale tragedii też nie ma - jak ktoś chcę mieć i ładną grafikę i super płynną grę jest zmuszony kupić PC i to mocnego. Konsole głównie kierowane są dla "casuali", a nie "Pro Playerów" :)
No to musisz być ślepy. Grałem w GTA 5 na Xboxie 360 i to była tragedia.
Nie nie jestem ślepy ty jesteś,pisałem wyrażnie o PS3 a ty piszesz że na Xboxie360 tragedia.Też grałem na X360 i są spadki fps to fakt, ale na PS3 grałem więcej i gra działa mi lepiej niż na klocku.
Ja grałem na PS3 i spadki fpsów pojawiały się jedynie przy szybkich przejazdach przez skrzyżowania w mieście. Myślałem że na PS4 wyeliminują ten problem
Kiedy w końcu do tych waszych pustych konsolowych łbów dotrze to, że konsole to totalna kaszanka, nie rozumiem jaką wy macie przyjemność z grania na padzie, to tylko marnotrawstwo czasu.
Z tej rozrywki co udostępniłeś nic nie wynika...Mogłeś chociaż dać jakiś test frame, albo jakoś to zaznaczyć, bo nie wiadomo gdzie te klatki spadają a jeżeli widać jakieś dropy to może przez youtube, bo te ich 30 klatek to takie dziwne są trochę...
LoL, tos Ty chyba w Unity nie gral czlowieku :) Spadki przy bardzo szybkiej jezdzie rzadko, ale czasem sa - to prawda... ale to nie wplywa w zadnym razie na rozgrywke, jezeli komus to moze robic az taki problem to proponuje wyjsc w koncu na powietrze, bo najwyrazniej za duzo czasu spedza w domu "grajac w gry".
Get a life i Wesolych swiat.
Też grałem na X360 i są spadki fps to fakt, ale na PS3 grałem więcej i gra działa mi lepiej niż na klocku
Doprawdy niesamowite zjawisko:
https://www.youtube.com/watch?v=tPzMZ_Cz7iI
Wyjątkową musisz mieć tą PS3, skoro na wszystkich pórwnaniach przy większej akcji PS3 względem X360 gubi średnio 4-6 klatek.
Średnia płynność na starych konsolach oscyluje w granicach 20-28 klatek (na PS3 nawet czasem poniżej 20), kiedy na nowych trzyma prawie zawsze stałe 30 z jedynie sporadycznymi spadkami przy wjeździe z dużą prędkością w zatłoczone miasto. Więc o czym ty w ogóle piszesz. Zresztą - wykresik nie kłamie (o ile umiesz go odczytać, a nic na to nie wskazuje niestety). ===>
Więc o czym ty w ogóle piszesz. Zresztą - wykresik nie kłamie (o ile umiesz go odczytać, a nic na to nie wskazuje niestety).
Nie grałem nałogowo w tą grę jak niektórzy,w tym pewnie ty to raz.Dwa nie twierdzę,że wogóle przez całą grę nie ma spadków bo pewnie są.Trzy nie rób ze mnie idioty,widzę co jest na wykresiku mądralo.Cztery kończę z tobą dyskusje i żegnam.
Oto co napisał KochamKonsole:
Ja grałem na PS3 i spadki fpsów pojawiały się jedynie przy szybkich przejazdach przez skrzyżowania w mieście.
No i co panie jasonxxx mądralo tylko ja nie mam większych problemów z grą ? jak widać nie.
A na dodatek teraz w trybie online wszystkie textury zostały wybielone dla uzyskania większej płynności.
Autor wątku nie robi sobie jaj, bo rzeczywiście fpsy spadają.
O to dowód: http://youtu.be/5z6ONWZ7etA?t=39s
Bez takiej przesady... Spadnie Ci czasem z 30 fps na 26 fps i robisz aferę?
Siądź dalej od monitora.
Oto co napisał KochamKonsole
Iście przemawiający argument. Subiektywna opinia jakiejś ksywki vs test z mierzonymi wynikami. Idiote robisz natomiast sam z siebie, bo probujesz wykresikowi zaprzeczyc debilnymi argumentami. No, dałeś popis.
Nałogowo to grałem jakieś... 20 lat temu jak jeszcze pieluchy ci zmieniali, albo dopiero planowali :P
Wczoraj widziałem Gta V pierwszy raz na żywo (na PS4) i również mogę potwierdzić, że "płynność" nie jest równomierna - raz działa płynnie, raz FPS spadają.
Owych spadków nie widzą chyba tylko ci, którzy nie widzą różnicy pomiędzy 30 a 60 fpsami.
Mysle, ze autor tematu ma racje. Przy takim sprzecie, za taka cene, przy takiej grze, o takiej ocenie. powinno byc +50fps always. Zauwarzylem tez to (nie tylko ja pewnie xd) w miescie, szybciej wystarczy jechac autem i przy np. Npijaniu budynkow widac ze klatkuje a nie przemiesza sie plynnie. Co prawda nie ma masakry 10-15 fps jest te okolo 30. ale uwarzam ze to za malo.
@27
Czyli wnioskując po sprzedaży obecnych konsol takich osób jest już przynajmniej ponad 20 milionów i to jest liczba która robi wrażenie, a nie jakieś 30 czy 60.
@28
Było jakieś GTA na konsolach w 60 klatkach?
#Matrius
nie moge Ci odpowiedziec. Nie gralem w kazdą część na kazdej konsoli. Domyslam sie ze nie. Ale gra powinna byc tak stworzona od podstaw by ten sprzet uciągał ją na tych 50+ fps'ach caly czas. wzgledem grafiki, czy wielu innych czynnikow. To ma byc plynne, i oto powinni sie postarac tworcy gry.
@30
O takich które mają problemy w zauważeniu różnicy między 30 a 60 klatkami. Czytając fora dochodzi się do wniosku, że obecne konsole miały mieć gry w 60 klatkach i w 1080p, nie zawsze tak jest, ale też nie ma masowych zwrotów tych urządzeń wręcz przeciwnie, sprzedają się lepiej od swoich poprzedniczek. Dochodzę do wniosku, że ludzie nie dostrzegają różnicy między 30 fps a 60 fps.
Iście przemawiający argument. Subiektywna opinia jakiejś ksywki nie nie, ja wyrażam obiektywną opinię. Albo powiem inaczej. Przy skrzyżowaniach drastycznie spadały klatki
A poza tym to 28-30 fps i mówię to serio
Nie wiem czy wszyscy użytkownicy PS4 nie widzą owych różnic, ale chyba nie. Bez przesady :P.
Niektórym to nie przeszkadza (albo tylko tak udają), ale nie ma co zaprzeczać, że różnicy nie ma, bo jest.
@32
Chyba nie mowisz, ze nia ma roznicy miedzy 30 a 60 klatkami ? Ps4 Konsola nowej generacji, nowoczesna, sprawna, wydajna szybka. Powinno byc +50 fps. Owszem sprzedaz konsoli rosnie - lepsze gry, grafika, wiecej mozliwosci, ale gra powinna byc przyjemnoscia. nie twierdze ze gra na 30 fps'ach to totalne dno. Da sie grac. Ale za te kwote i od tego sprzetu nalezalo by wymagac plynnosci chodzenia tej gry
Wydawanie gier na konsole w 60fps nie jest zbyt opłacalne, ba nawet wydawanie ich w 1080p nie jest opłacalne. Uzyskanie fullhd i 60fps musi kosztować, a płacić trzeba za to grafiką, fizyką, wielkością świata gry itd. Dla przeciętnego konsolowego gracza na zachodzie (czyli taki, co nie interesuje się ile to pikseli widzi i w jakim framerate) liczy się to jak gra wygląda czyli jakieś z dupy efekty fontanny graficzne itp.
Więc nawet jakby konsole były 2x lub 4x mocniejsze to developerzy przeznaczali by moc na to by gra dobry wygląd grafiki, a nie to jak płynnie czy stabilnie chodzi.
Ale za te kwote i od tego sprzetu nalezalo by wymagac plynnosci chodzenia tej gry
No właśnie niezbyt, bo wydatek 1500zł za konsolkę, która posłuży jakieś 6 lat to nie jest zbyt duża cena. To od pc kupionego za 5k można wymagać 60fps, no ale o też przez 2 lata max bo potem i tak trzeba wymieniać hardware.
Ja gram na X360 i jestem bardzo zadowolony. Spadek fpsów widoczny tylko w mieście i to czasami przy dużym natężeniu ruchu.
A co do fpsów na PS3, wiadomo. Ssie i tyle. Nie tylko w tym tytule.
Grafika i upiększanie swiata, wzgledem plynnosci i stabilnosci gry ?
Nie narzekam gra chodzi dobrze, w miejscach gdzie wszystko szybko sie dzieje, jest wiele szczegolow do wczytania - wtedy nastepuje spadek fps'ow. Osobiscie, wolalbym miec caly czas +60 klatek/sec wzgledem grafiki, fizyki gry, niz odczuwac rozczarowanie w niektorych momentach gry.
[38]
To nie ja produkuję gry, nie ja to wymyśliłem, i tego też nie lubię. Ja to bym pakował całą moc obliczeniową w rozdzielczość, płynność gry i fizykę, grafika kompletnie mi jest obojętna.
Czas chyba przesiąść się na sprzęt Nintendo.
1. Plynnosc i stabilnosc gry
2. Grafika/Fizyka
3. Reszta dupereli
W takiej hierarchii powinni tworcy gier, kierowac sie podczas tworzenia
spodziewałem się więcej klatek na ps4 i xone
Poczekam na PC i będę miał pewnie te 40-50 na wysokich/ultra i będzie jak najbardziej spoczko :D
Na PC za 2500zł 30 klatek w 720p czy 920p, też będę miał sprzęt na całą generacje.
Powiem szczerze, po pierwszych komentarzach uznałem, że nie ma co tu się wypowiadać, gdzie jakaś gównarzeria zaczęła wyzywać mnie od trolli, albo debili. Ach, ten internet. Na szczęście, później zaczęli wypowiadać się ludzie, którzy przywrócili mi wiarę w to forum.
Z tego miejsca chciałbym powiedzieć o kilku rzeczach
1. Dla pro playerów są PCty
Nawiążę do wypowiedzi jednego użytkownika. Nie zgadzam się. Kiedyś tak było. Zresztą, dobry komputer potrzebny jest mi też do pracy, przyjemne z pożytecznym, gdzie napisałem, że go nie mam? Prawda jest niestety taka, że to Haaameryka i zachód są wyznacznikiem elektronicznej(i nie tylko) rozrywki. A tam lepiej mają się konsole, gry są droższe i trudniej je spiracić, stąd niestety pro playerzy muszą też posiadać konsole, żeby nie grać w takie GTA 5 półtora roku po premierze. O exach nie wspomnę, a jako fan wyścigów bez Forzy czy Gran Turismo, czułbym trochę deficyt.
2. Priorytety w tworzeniu gier.
Właśnie, koledzy, poruszyliście ważną kwestię priorytetów w tworzeniu gier. Tu pies pogrzebany. Ja chciałbym mieć płynną grę, nawet kosztem roślinności, która nie jest mi w tej grze do niczego potrzebna(a i tak doczytywanie średnio przebiega, niektóre obiekty pojawiają się przed samym nosem, więc ta roślinność niczego tu nie ratuje). Wolałbym płynną grę, nawet z taką grafiką jaką miałem na PS3 i przy 720p.
3. Po co nam 1080p?
Nad tym też się zastanawiam. Jako kinoman i wymagający użytkownik powiem szczerze - różnica między 720p, a 1080p = jest, owszem, ale będzie ona zauważalna albo na ekranach powyżej 37 cali, albo przy oglądaniu naprawdę z bliska. Więc po co ograniczać płynność gry kosztem full hd? Tego nie rozumiem. Nawet w filmie naprawdę ciężko różnicę dostrzec na ekranach o wspomnianym rozmiarze, bądź z odpowiedniego dystansu, a raczej nikt nie siedzi z nosem w szkle ekranu. No inna sprawa jak ktoś ma monitor i gra jak na kompie, ale dla mnie konsola to konsola, ja wolę leżeć z piwem i padem na kanapie, a nie się kurczyć przed monitorem, nie gram tu w Battlefielda na sieci.
4. Dla tych, którzy nie widzą różnicy w płynności.
Sądząc po wypowiedziach tutaj(choć nie mówię o wszystkich), to nie tylko widoczność macie ograniczoną, z umysłem też nienajlepiej, skoro zaczęliście mnie wyzywać od trolli czy debili, dlatego, że skrytykowałem świętość jaką jest GTA 5(a skoro kupiłem ją za ciężko zarobione pieniądze na PS3 i PS4, to chyba znaczy, że gra jako gra mi się podoba).
Po co nam 1080p ---> Bo jako entuzjasta grafiki komputerowej wolę 1080p od marnych 720p...
@45
Miedzy 720p a 1080p jest roznica, ale nie az taka oszolamiajaca. Wolisz Miec grafike 1080p, cieszyc sie pieknem swiata i szczegolow i grac na 10 fps'ach, czy moze ustawic sobie na te 720p/900p i miec Piekne plynne przejscia w animacjach, wzgledem nieco gorszej grafiki. Ja rozumiem lubiec gdy wszystko jest ladnie i pieknie zaprezentowane, ale jaka z tego radosc jest gdy scina sie wszystko ?
Kiedy bedzie lepiej:
Gdy gra Ci chodzi na minimalnych wymaganiach - ustawisz sobie na maksymalne parametry, gral na 5-10 fps'ach, ale mial cale piekno swiata wokol zachowane..
Czy moze zmniejszyc parametry grafiki, rozdzielczosc ale miec plynna gre ?
Ja bym wybral to drugie :)
@Pro Player
Rozumiem Twoją frustrację, ale chyba trochę przesadzasz. To prawda, spadki FPS'ów są, ale nie ma tragedii i gra generalnie działa płynnie, a jakiekolwiek realne lagi można dostrzec jadąc bardzo szybko jakimś dobrym samochodem lub podczas zabawy FPP.
wierzba;) ---> ale jaka z tego radosc jest gdy scina sie wszystko ---> Żadna. Wolę i póki co gram w 1080 i około 60 fps i tylko czasem jeśli optymalizacja jest faktycznie skopana mogę (jak wszyscy wtedy) narzekać na niepłynne przejścia w animacjach...
Entuzjaści mają raczej to do siebie że nie muszą zmniejszać grafiki kosztem płynności. Po to dobiera się odpowiedni sprzęt...
ach, te płynność, te wspaniałe konsole!...
Co do FullHD - też uważam, że od biedy samo HD starczy... co do klatek... kiedyś się gało przy ok 25-27 w Crysisa, ale jednak 30 to taki standard poniżej którego schodzić się nie powinno. Nie wymagam, jak entuzjaści, 60 klatek w każdej grze, ale nawet dla mnie nowa generacja ze spadkami poniżej 30 klatek na wejście to jakiś ponury żart. nie wiem jak można mieć kasę na gry w dniu premiery i jednocześnie akceptować taki stan rzeczy. wiem, że tylko w Polsce gry na konsole są ok 1/3 droższe niż na PC, ale właśnie dlatego wolałbym w Polsce mocnego PC. Na zachodzie... na zachodzie za to gry na konsole i PC są w tym samym stopniu tańsze dla przeciętnego robola, biorąc pod uwagę zarobki, więc.. też wolałbym PC! Z nim jest problem tylko na początku nowej generacji, czyli w tym roku, gdy wychodzą pierwsze prawdziwie nekstdżenowe tytuły. Wtedy trzeba zainwestować najwięcej. Potem ewentualnie karta plus RAM za trzy latka i powinno dalej hulać. I powinno być chociaż te 30 FPS...
entuzjasta
Moze o to wlasnie chodzi, ze na pecetach siedza "entuzjasci grafiki komputerowej", a na konsolach - entuzjasci gier...
I co z tego mają? Troszkę gorzej wyglądające i droższe gry, a granie i tak w dropach poniżej 30 fps...Wolę siedzieć na PC i cieszyć się i grafiką i płynną rozgrywką...
Jeszcze ze dwie generacje i konsole będą spokojnie wyciągać te stałe 30 klatek w 1080p.
A ktoś ci przeszkadza w tym?
I płynność na pc, to skąd ostatnio pełno afer związanych z tą platformą.
No to idź graj w swoich stałych 60 fps'ach a nie zaśmiecasz wątek głupimi postami. tyle siedzisz na forum a nadal zachowujesz się jak dzieciak, który nie chce dopuścić do siebie myśli że ktoś inny woli grac na konsoli. A może masz ból dupska, że gta 5 jeszcze nie wyszło na twój jedyny sprzęcik?
Nigdy na konsoli nie kupiłem gry, która byłaby droższa od tych na PC.
Nie narzekam. Kupuję konsolę i u mnie w stosunku do mojego sprzętu, to spory upgrade, przeskok graficzny, no i fajnie, bo świetnie się bawię. :P Bywa, że na PC nadal gram w 24-30 FPS. Przyzwyczaiłem się do tego na tyle, że dla mnie to ,,płynna rozgrywka''. Tak od lat. Mimo to mam jakieś gry, które działają w sześćdziesięciu klatkach, ale pocieszę się tym tylko przez kilka pierwszych minut, potem mam to zupełnie gdzieś, bo wciągam się w grę i nie stanowi to dla mnie różnicy w jej odbiorze. Srsly.
[52]
Jak to co mają? Mają gry dla których pecetowcy piszą petycję aby wyszły na ich jedyną platformę. Było GTA 5, RDR teraz aktualnie BloodBorne jest molestowany. Rokstar zapowie Red Dead 3 tylko na konsolę i już bedzie płacz pecetowej braci. Zakończenie ten swój wewnętrzny dialog pecetowcy, gdyby nie konsolowe gry, nie mielibyście w co grać. Bo podejrzewam, że tych ambitnych gier cRPG, mało kto ze szczekaczy rusza.
Widzę że najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy tej konsoli ani gierki nie posiadają. Otóż autor wątku ma rację. GTA V na konsolach nowej generacji ma często ogromne spadki klatek, da się to odczuć cokolwiek by na ekranie się nie działo.
https://www.youtube.com/watch?v=3DBrG2YjqQA - Taka według zapowiedzi miała być grafika. A jak wszyscy widzimy nie odbiega zbytnio od tego co jest na konsolach poprzedniej generacji.
cswthomas93pl -> co ty za głupoty wypisujesz ? Na xboxie były takie same spadki jak na PS3.
Gdyby chodziło o jakikolwiek inny produkt, najzwyczajniej w świecie byłaby afera, pozwy i reklamacje.
Ale w świecie gier i programów można klientom wciskać niedopracowany produkt i to z bezczelnym uśmiechem.
Pro Player - to co widać na filmiku to faktycznie dziwna sprawa, bo u mnie działa to zupełnie inaczej. Gra jest bardzo płynna i nie mam mowy o żadnym szarpaniu. Czasami raz na godzinkę coś na ułamek sekundy zwolni, ale bez takich jaj. Może to problem twojej ps4? Przegrzewa się albo cóś:) Grałem nawet przed chwilą, w mieście na sporej szybkość i absolutnie żadnych zwolnień.
kiera2003 - ta gra dokładnie tak wygląda, nie wiem co w tym filmie takiego niesamowitego.
Saul. obejrzyj byle jaki frame test, później się wypowiadaj konsolowy Januszu :)
57
+1000
Zawsze mnie to rozwala że 'konsolowe gierki' i że 'nikt nie chce tych konsolowych gier'. Problem polega na tym że 99% gier wysokobudżetowych (3xa) to gry konsolowe, część z nich ma tylko porty na pecety, ale wszystkie są projektowane pod konsole.
Już prędzej by pasowało 'a co mają te pecety? naciągane wymagania, opóźnione premiery, zrypane porty, drogi sprzęt, niewolnicze drmy, cienkie eksy, brak rynku wtórnego, steam i 3-4 razy większe rachunki za prąd'.
I nie, GTA5 na PS4/XOne nie tnie, daliście się pożreć trollowi :) Mało tego, ostatni update wprowadził parę nowości graficznych (proceduralne zachowanie liści drzew, lepiej wyglądające fale, lepsze tekstury wnętrz pojazdów, poprawione warunki atmosferyczne etc). Gra wygląda lepiej niż na trailerze. Powodzenia wszystkim graczom trzeciej (według R*) kategorii z wymaganiami, oby wasze pecety za grube komunijne pieniądze, dały rade na co najmniej takich detalach jak z poprzedniej generacji. Wesołych!
Moim zdaniem skoro te konsole są nazywane "next geny" to każdy tytuł powinien działać w stałych 60 klatkach. Skoro 90% gier jednak chodzi w 30 klatkach to to są "current geny".
Witam
Jak to obliczyłes kolego co bedzie nazywane "next" a co "current" ?
I co z tego mają?
Gry z tego maja, ale spoko, wiemy, ze dla "entuzjastow grafiki komputerowej" to akurat jest najmniej wazne, bo tacy zamiast grac, wola ogladac benchmarki:)
(pomine oczywista bzdure o drozszych grach na konsole)
Bazylisheq - a to dziwne, że jesteś jedynym, który uważa, że to ODSTĘPSTWO OD NORMY, bo z tego co ja wiem/widziałem to akurat norma.
Co do przegrzewania - odpada, PS4 ma allert, w przypadku za wysokich temperatur automatycznie pojawia się czerwony pasek led i wyłącza się konsola.
I wyjaśnij, czemu w innych grach tak nie mam? Wszystko chodzi płynnie(mowa o grach, w które ja grałem, Crew, Watch Dogs, NFS Rivals).
Pro Player - jedynym? ogarnij się trochę. Nie wiem gdzie ta norma? U kilku ludków na kilka milionów co w to gra? To jakiś ułamek promila. Cała reszta nie narzeka. Czy ktoś w jakiś recenzjach pisał, że gta "żabkuje"? Czy Rockstar wydał by takie coś? Fala hejtu jaka przeszłaby po necie byłaby spora, nawet w Polsce. A tu cisza, tylko Ty coś napisałeś na tym forum. Weź się zastanów. Gra jest absolutnie płynna poza rzadkimi i chwilowymi spadkami, ale to nie ma znaczenia. A to co Ty nagrałeś to niestety jakaś anomalia. Jakby u mnie tak to działało, to gra od razu poleciałaby lotem koszącym przez okno.
Wysiak -> A gry na konsole nie są droższe od tych na PC?
Bazylisheq - to Ty się uspokój. Stwierdziłem jedynie, że ten filmik wisi tutaj już jakiś czas, a jesteś jedyną osobą, która nazwała to anomalią. Mowa o konkretnym gameplayu, a nie ogólnych stwierdzeniach teraz. Wyjaśniłem też, czemu nagrzewanie się nie wchodzi w gre, zresztą sprzęt stoi w otwartym miejscu i na brak powietrza narzekać nie może.
Niemniej, dla pewności, jak forum sony zacznie działać, to tam także umieszczę linka i zobaczę, czy ktoś stwierdzi, że u niego jest inaczej.
O ile całość postu ma dla mnie trochę dziwny wydźwięk, o tyle zgadzam się, że coś jest nie tak z recenzjami gier Rockstar. Jak inna firma się potknie i zrobi lekki downgrade czy ma problemy z płynnością to od razu wszyscy się rzucają jak sępy. Jak Rockstar leci w kulki (tragiczna wersja RDR na PS3, słaby framerate GTA V na nowej generacji) to dziwnym trafem wszyscy milczą i piszą tylko o enigmatycznych spadkach, które rzekomo nie przeszkadzają. Też jestem rozczarowany tym jak GTA V chodzi na PS4 (zwolnienia są tylko w czasie szybkiej jazdy Ale jednak irytują). Tak samo nie jestem w stanie znieść ich super zlagowanego sterowania oraz słabego modelu jazdy. Też już więcej nie kupię ich gry, chyba że coś poprawią, ale nie wydaje mi się - od lat robią te same błędy i uchodzi im to na sucho wiec raczej nie mają motywacji do zmian.
Chyba wzięli sobie do serca narzekania graczy i poprawili wydajność,teraz gra śmiga aż miło, mam grę od premiery i różnica jest duża
Sorry, pomyliłem się, nic się nie zmieniło, grę kupiłem drugi raz i przechodzę drugi raz,myślałem że jest lepiej, ale im dłużej gram tym ścina coraz bardziej, lubią się też odczytywać teksturki, taki już urok tej gry na ps4, tragedii nie ma, ale gta 6 na premierę na pewno nie kupię
Wczoraj ukonczylem wersje na PS4. Wszystkie patche zainstalowane. Komfortowe 30fps. Dropy naprawde rzadkie. Gralo mi sie kilka x razy lepiej niz na ps3.
Trzeba bylo brac na PC a nie teraz plakac.
Zapytam sie was czy jeśli na chwile spadną wam fpsy to jest taka tragedia ? czy w tym momencie macie chęć roz... konsole czy PCty ? po jakiego h.... takie problemy stwarzacie ? ku... cieszcie sie grą i sprzętem pozdro
Zapytam sie was czy jeśli na chwile spadną wam fpsy to jest taka tragedia ? czy w tym momencie macie chęć roz... konsole czy PCty ?
Tak. Mnie spadek fps wytrąca z 'równowagi' w grze. Skupiam się nie na grze tylko na tym, że nie mam płynności.
GTA 5 na PS4 śmiga bez żadnej zacinki. Pewne kupiłeś PS3 i na niego GTA :D
Boże co za trolle na tym forum :). Jak czytam o wypowiedziach o spadku FPS na ps4 to mnie aż korci w żołądku :)
Tak. Mnie spadek fps wytrąca z 'równowagi' w grze. Skupiam się nie na grze tylko na tym, że nie mam płynności.
Tak to bywa, gdy gra sie nie w gry, a w benchmarki.
A spadek fps z 30 na 27 na ulamek sekundy to rzeczywiscie tragedia. Jak zyc, panie premierze?
Te spadki fps podczas jazdy moga byc spowodowane zbyt wolnym dyskiem. Gre GTA V mam na pc i pierwotnie mialem zainstalowana na HDD i podczas jazdy tez mialem spadki(a raczej laggi) spowodowane zbyt wolnym HDD, przerzucilem sie na SSD i gra smiga az milo(nawet tekstury ustawilem sobie z wysokich na bardzo wysokie).
https://www.youtube.com/watch?v=XO9p8jbouPY
SSD nie wpływa na płynność gry :) SSD nie zwiększy ilość FPS.. jedynie przyśpieszy ładowanie gry.. Np SSD doskonale sprawdza się w grach obliczeniowych jak strategie turowe czy gry menadzerskie Football Manager.
W GTA to jedynie przyspieszy uruchamianie gry.. Bo reszta to tylko złudzenie :)
Na premierze były spadki klatek na skrzyżowaniach głównie ale sprawdzałem dzisiaj i nic takiego nie ma miejsca.
Przejechałem miasto szybkim autem i gra cały czas idealnie płynna.
W konsoli mam wymieniony dysk ale to raczej nie powinno robić dużej różnicy.
SSD nie wpływa na płynność gry :) SSD nie zwiększy ilość FPS.. jedynie przyśpieszy ładowanie gry.
A czy ja napisalem inaczej? W czasie jazdy takze gra sie doczytywuje(a dokladnie obiekty i tekstury) i zbyt wolna praca dysku, moze to spowolnic do tego stopnia, ze pojawia sie przyciecia lub po prostu tekstury beda w niskiej jakosci(lub nastapi calkowity ich brak). W zasadzie to mozna powiedziec, ze szybki dysk(nie tylko SSD, ale tez SSHD czy szybsze modele HDD) maja wplyw na plynnosc gry, ale nie na FPS.
Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze szybkosc dysku ma ogromny wplyw na dzialanie gry. Przedtem na HDD mialem czeste laggi/zaciecia podczas szybszej jazdy. Przed tygodniem przesiadlem sie na SSD, przeinstalowalem gre na SSD i gra smiga plynnie jak zyleta, bez najdrobniejszej przycinki, nawet podczas bardzo szybkiej jazdy.
Ludzie czesto myla spadki FPS z przycieciami gry(np. spowodowane zbyt wolnym dostepem do danych) i input lagiem.
Nawet na wrzuconym przeze mnie linku do testu, idzie dostrzec dosyc spora roznice w czasie wczytywania sie gry podczas przelaczenia na inna postac. I nie sa to loadingi dla "samych" loadingow.
A czy ja napisalem inaczej? W czasie jazdy takze gra sie doczytywuje(a dokladnie obiekty i tekstury) i zbyt wolna praca dysku, moze to spowolnic do tego stopnia, ze pojawia sie przyciecia lub po prostu tekstury beda w niskiej jakosci(lub nastapi calkowity ich brak). W zasadzie to mozna powiedziec, ze szybki dysk(nie tylko SSD, ale tez SSHD czy szybsze modele HDD) maja wplyw na plynnosc gry, ale nie na FPS.
Za doczytywanie tekstur odpowiada CPU i GPU lub RAM. Dysk niema tu nic do znaczenia. Widocznie miałeś jakiś wadliwy dysk wmontowany po zakupie konsoli, jeśli dysk ma jakieś wady techniczne to teoretycznie może spowalniać aplikacje co jest logiczne :). Ja tam żadnego spadku FPS czy input lag nie uświadczyłem.. gra śmiga jak żyleta bez zająknięcia.
Dysk SSD sprawdza się tylko przy uruchamianiu gry lub wczytywaniu map i tyle.
Montowanie SSD do konsoli mija się z celem. Tam nie ma gier obliczeniowych jak strategie turowe.
Za doczytywanie tekstur odpowiada CPU i GPU lub RAM. Dysk niema tu nic do znaczenia. Widocznie miałeś jakiś wadliwy dysk wmontowany po zakupie konsoli, jeśli dysk ma jakieś wady techniczne to teoretycznie może spowalniać aplikacje co jest logiczne :). Ja tam żadnego spadku FPS czy input lag nie uświadczyłem.. gra śmiga jak żyleta bez zająknięcia.
Nie mam konsoli i nigdzie nie napisalem, ze takowa posiadam. Wrecz powiem wiecej, nawet napisalem na jakiej platformie gram w GTA V. Za doczytywanie tekstur nie wplywa TYLKO CPU I GPU, ale takze dysk. Zgodnie ze zlota zasada, twoj sprzet jest tak szybk jak jego najwolniejsza sprzet. Nie mam zamiaru prowadzic tutaj darmowej lekcji informatyki, ale w podanym przeze mnie filmiku wyraznie widac, ze szybkosc dysku ma wplyw na wczytywanie sie obiektow i tekstur(przewin do momentu, w ktorym porownuje sie czas przelaczenia postaci).
Dysk SSD sprawdza się tylko przy uruchamianiu gry lub wczytywaniu map i tyle.
Jestes swiadomy, ze "wczytywanie sie gry" w grach sandboxowych trwa na bierzaco?
Montowanie SSD do konsoli mija się z celem. Tam nie ma gier obliczeniowych jak strategie turowe.
Kompletna bzdura.
EOT: Nie mam zamiaru sie klocic z ludzmi, ktorzy wierza, ze dyski z szybkoscia 5400rpm sa w stanie bezproblomowego uzyskac dostep oraz blyskawicznie przeslac dane do podzespolow w grze wazacej 50GB... A steamowanie tekstur jest wymyslem iluminatow.
. Możliwe, że miałeś Gta 5 na PS3. Tam to faktycznie są spadki Framerate..
https://www.youtube.com/watch?v=luSxtvYDK-I - ja mam tak jak na tych filmikach... gierka nie ma ani jednego zająknięcia przy nawet szybkiej jeździe.
Spadki klatek raptem o 2-3FPS to takie spadki jak w cale, aczkolwiek można śmiało potwierdzić że owe konsole nie utrzymują "30 stałych FPS". Chyba tylko w tak ograniczonych grach jak RYSE czy The Order 1886.
ze dyski z szybkoscia 5400rpm
Trochę śmieszne że "nowa Generacja" a dają takie HDD, to tylko pokazuję jak wielkie korporację oszczędzają. Swoją drogą wielu ludzie narzeka na przycięcia w GTA V i raczej nie jest to spowodowane dyskiem, coś mi się obiło o uszy że to wina TV.
@50
Moze o to wlasnie chodzi, ze na pecetach siedza "entuzjasci grafiki komputerowej", a na konsolach - entuzjasci gier... dziwne jako totalny PC dużo częściej gram w stare gry (i mówię tutaj o latach 2000), a Next Geny to jednak to samo co było z .... lepszą grafiką, więc twój tekst to jakieś nieporozumienie i możliwe, że właśnie udowodniłeś, że konsole ("next geny") to jedno wielkie oszustwo
MaXXii - Spadki klatek raptem o 2-3FPS to takie spadki jak w cale, aczkolwiek można śmiało potwierdzić że owe konsole nie utrzymują "30 stałych FPS". Żadna generacja nie utrzymywała żelaznych 30 fps, zdarzają się sporadyczne spadki o 2-3 klatki, które absolutnie nie mają wpływu na rozgrywkę.
Trochę śmieszne że "nowa Generacja" Śmieszą mnie wypowiedzi, ludzi którzy udają ekspertów i wypowiadają się o sprzęcie, którego nie mają...
Ja juz wiem o co chodzi, jak się ma ch... tv to gra działa tak jak działa, sprawdzalem na tv z niskim input lagiem i nie ma porównania, a w swoim mam laga 70ms i stad problemy
Właśnie oglądam napisy końcowe :) Gra cały czas działała płynnie, grało się świetnie.
@warass
To co 6 generacja konsol nie istnieje? Przecież PS2 i GCN utrzymywały nawet 50/60FPS (nie wiem jak xbox, ale był dużo mocniejszy od ps2 więc sądzę że też dawał radę)
Legion 13 - A na ps4 nie ma gier z 60 fps?
Co do 6 i 7 generacji, to też miały delikatne spadki i żadna generacja nie trzymała przez całą grę 100% stałej liczby klatek.
@Legion 13
Gdzie utrzymywały i w jakich grach? to jest taka obiegowa opinia ludzi którzy nie posiadali nigdy konsol że kiedyś to niewiadomo co było... Prawda jest taka ze gry 3d dropiły a w najlepszym razie miały locka na 30 (bijatyki na 60fps) tylko ludzie nie zwracali na to uwagi bo cieszyli się z zajebistych gier.
MAsz tutaj pierwszy lepszy test:
https://youtu.be/V_GLmE7ZBPE?t=35s
Ale strata nawet 10fps przy podstawowych 60 to nie tak dużo, poza tym ty pisałeś że żadna generacja nie utrzymywała stałych 30FPS. Ja np przy 30FPS w GTA V wyraźnie widzę spadek nawet o 2-3 klatki, szczególnie podczas jazdy samochodem. Np tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=5z6ONWZ7etA aż nie chce mi się wierzyć że te spadki są takie małe.
Legion 13 - ale spadki z 60 fps jak i z 30 fps było w każdej poprzedniej generacji tak samo jak jest teraz i o to się przecież rozchodzi.
Ja spadków o 2 klatki nie zauważam, a różnicę miedzy 60 a 30 dla mnie jest widoczna.
Właśnie dziwi mnie to że te spadki na tym filmiku tak bardzo widać, normalnie chyba też nie widzę takich spadków a tutaj je widzę.
Tak jak pisałem wcześniej, dobry tv to 80 % sukcesu, spadki są oczywiście, ale nie widzę ich już tak jak wcześniej, zmieniłem samsunga ue40eh6030 na sony kdl42w705b, input lag 13 ms, nie ma porównania, wcześniej miałem laga nawet przy obracaniu kamery w gta, druga sprawa w końcu czerpię przyjemność z multi w bf4
Autor ma racje i to konkretnie.
Ludzie nie pieprzcie głupoty, że grał na PS3, każdy doświadczony gracz odczuwa zmiany FPS. Rozgrywka w GTA 5 na ps4 początkowo lub w jakiejś jednej lokacji utrzymuje się na poziomie 30.0 fps - spoko, ale grając niedajboże w online, spadki FPS są tak znaczne, że dosłownie samo granie wkur***.... szukam na to sposobu już długo... singiel jako tako dawał rade.. ale bez jaj, nie bądźcie ślepi i nie gadajcie, że macie stałe 30 fps bo to żenada.. GTA nie utrzymuje 30 fps/s...