Heroes of Might & Magic III: HD Edition – Ubisoft przekłamuje wygląd oryginalnej gry
Zapomnieliście dodać, że ten obrazek znalazł się TYLKO na polskiej facebookowej stronie Ubisoftu.
Ubisoft robi grę w wersji HD, ale nie wiemy jak wysoką rozdzielczość ma obsługiwać. Jeśli to będzie 1920 to wtedy gra przy rozciąganiu bez wygładzania (a tak właśnie to działa w 2D) prezentowała by się tak jak na poniższym obrazku. Jeśli grafika będzie wyższa niż 1920 to wtedy pixeloza będzie jeszcze większa. Ubisoft być może (a może nie) naciągnął lekko rzeczywistość, ale ten mem jest trochę niesprawiedliwy. Trust me, I'm a graphics designer.
ekhem, dodałem obrazek co poprzedniego posta, ale nie pojawił się. tutaj link do konwersji z 800x600 do 1920x1440. Obrazki w ramkach to te powiększone (bez wygładzania). Tak jak pisałem, jeśli rozdzielczość będzie większa niż 1920 to pixeloza będzie większa. https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10750201_912288655448877_7293296412555815940_o.jpg
To był wygląd jednostek z mapy, nie z bitwy... GOL chyba już całkiem skretyniał.
Jallow tu chyba nie chodzi o zwykłe przeskalowanie. Jak można porównywać taki sam obraz wyświetlony na różnych powierzchniach (rozdzielczościach). To tak jakbyś patrzył na telebim z led'ów 5mm z metra i z stu metrów.
InduPhantom to sa jednostki z moda o nazwie Horn of The Abyss pikinierzy tyle ze dostali nowy wyglad :)
[5]
Tak, jednostki z mapy. Tylko przypadkiem przedstawione na tle bitewnym i porównane z odświeżonymi jednostkami z tła bitewnego. Taki tam drobny szczególik.
To był wygląd jednostek z mapy, nie z bitwy... GOL chyba już całkiem skretyniał.
Zauważ geniuszu, że te rzekome "jednostki z mapy" stoją w tym screenie na polu bitwy.
Po tym co UBI wyprawia w tym roku jednogłośnie nominuję ją do zaszczytnego miana Najgorszej firmy w "branży gier komputerowej roku 2014". Oklaski rozległy się z najdalszej części sali.
Dadzą tylko podstawkę H3, bo "kiedyś-tam" nie dostali od 3DO kodu źródłowego do dodatków, a tylko do samej podstawki. Wyjaśnione jest to innych stronach, na GOLu oczywiście nie.
[14] +1, a ludzie kupia bo lubia mimo wad albo ostrzezen. Ten zarobi i zachecony, wyda kolejny prosty rimejk hade.
[USUNIĘTY KOMENTARZ]
Jak pierwszy raz zobaczyłem te screeny, byłem przekonany, że te "remastered" są bliżej oryginału, niż te "oryginalne" według Ubisoftu.
Ciekawe jest to, że na tym pseudo-oryginalnym postać jest rozpikselowana, natomiast tło nie.
@grontix
Na GOGu masz oryginał w wersji complete, sprzedawany na mocy umowy z Ubisoftem właśnie. Więc niech nie ściemniają.
Jakby się rościągnęło stare H3 na 16:9 na dużym ekranie, to mogłoby wyglądać tak, albo nawet gorzej. Więc można chwilę się zastanowić zanim napisze się bezsensowne oskarżenia
"QcharS 2014-12-11 - 15:43
Jallow tu chyba nie chodzi o zwykłe przeskalowanie. Jak można porównywać taki sam obraz wyświetlony na różnych powierzchniach (rozdzielczościach). To tak jakbyś patrzył na telebim z led'ów 5mm z metra i z stu metrów"
No kurczę, dokładnie o to chodzi, że porównujemy ten sam obraz, który wyświetliłbyś na starym komputerze w maxymalnej rozdzielczości 800x600 i na nowym w rozdzielczości HD (ja przyjąłem 1920x1440). I jeśli chodzi o wygładzanie to te super newsy które pokazują "jak wyglądają" przeskalowane grafiki, odnoszą się do powiększonych i wygładzonych. Ale! W grze, silnik nie wygładza grafiki dlatego powstaje pixeloza. Oczywiście to zależy od silnika i technikaliów. Chcąc jednak pokazać zmianę w skali, musisz pokazać rozdzielczości bezwzględne bez wygładzania. Inaczej to będzie nie fair w stosunku to obrazka o wysokiej rozdzielczości, który nie jest wygładzany (poprostu jest HD). Stąd porównujemy to tak: Obrazek mały rozciągamy do wymiarów docelowego odpowiednika w HD i nie wygładzamy go. Wtedy masz obraz taki jak pokazał Ubisoft. Jest możliwe, że naciągnęli rzeczywistość, jednak nie wiemy jak dużą rozdzielczość będzie wspierała gra. Co za tym idzie nie możemy jednoznacznie stwierdzić, że skłamali. Jeśli to nie będzie 1920 a np. 4000 to wtedy te pixele będą tak obrzydliwe jak je pokazali :) Mam nadzieję, że wszystko jasne. Jestem grafikiem.
Dla przypomnienia o co chodziło (dla tych, którym nie chce się śledzić wątku):
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10750201_912288655448877_7293296412555815940_o.jpg
Ale po jakiego grzyba mi wersja 16:9? Wole mieć 2 paski czarne z boków i grę w orginale.
Kpina z graczy.
Chociaz tytuł gówna roku zdobywa ekipa Sikret oszustwo Sekret
Co za tym idzie nie możemy jednoznacznie stwierdzić, że skłamali. Jeśli to nie będzie 1920 a np. 4000 to wtedy te pixele będą tak obrzydliwe jak je pokazali :) Mam nadzieję, że wszystko jasne. Jestem grafikiem.
Dla przypomnienia o co chodziło (dla tych, którym nie chce się śledzić wątku):
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10750201_912288655448877_7293296412555815940_o.jpg
@Jellow- tak mozemy stwierdzic ze sklamali. Policz sobie liczbe pixeli (wysokosc i szerokosc) i juz bedziesz wiedzial ze to NIE SA JEDNOSTKI z pola bitwy tylko z mapy, ktore ubi porownuje do jednostek "remastered" z pola bitwy, wiec przestan szerzyc herezje i wprowadzac ludzi w blad.
Ubi oszukalo graczy poraz kolejny.
Jakby nie było to porównanie jest przekłamane i zrobione w sposób nieobiektywny tak by wersja HD wydawała się dużo atrakcyjniejsza.
Na GOGu masz oryginał w wersji complete, sprzedawany na mocy umowy z Ubisoftem właśnie. Więc niech nie ściemniają.
To, że mają grę, nie oznacza, że mają jej kod źródłowy, wiedzą jak powstawała, jak działa i jak ją można zmienić. Tu akurat nie ma żadnego ściemniania.
Ale ta grafika wiadomo - przesada. Szczególnie, że różnica jest spora i widoczna nawet bez żadnego pogarszania oryginalnych modeli.
To niesamowite jak jeszcze można się dalej pogrążać, będąc w takiej sytuacji jak Ubi...
@UbaBuba
Hej! Mam pomysł. Skoro ja już się napracowałem żeby wykazać iż to niekoniecznie musi być kłamstwo i ostatecznie wykazałem, że jednostki z !pola bitwy! będą rozpikselowane. To może zamiast polecać mi liczenie pixeli dla postaci z mapy, sam to zrobisz? Ty oskarżasz, ty pokaż dowody. Ubisoft to kutasiki, wiadomo. Jednak Twój komentarz jest w moim przekonaniu nieobiektywny i nie poparty żadnymi metodami. Mówić może każdy. Ja poparłem moje argumenty wiedzą i pokazałem przykład. Uważasz, że nie mam racji (możliwe, wiadomo) to pokaż dowody.
Ja to bym się zdziwił gdyby Ubisoft coś prawdziwego o swoich grach podał. To pewnie byłby prawdziwy szok dla graczy.
Przecież Ubi porównuje jednostki z mapy do jednostek z mapy... W bitwie będą miały jeszcze więcej szczegółów. Nic nie jest przekłamane, a usuwając moje komentarze bez śladu, droga ekipo GOL-a, niczego nie zdziałacie.
@Jellow
juz daj spokoj, troche obciach, skoro kazdy wie co tutaj sie wydarzylo; fajnie, ze jestes grafikiem; ja tez w tym siedze. od 20 lat.
ktos juz wklejal wczesniej porownanie realne ze zwyklya interpolacja jednostek oryginalu ktora moze od biedy zrobic nawet sterownik ati/nvidii w locie:
https://www.gry-online.pl/galeria/forum/12/471471689_71.jpg
ubi wzial jednostki z mapy, walna zwyklego zooma do 1920 + do wielkosci jednostek z walki i tak nam pokazal. nie kolego, jednstki z mapy po powiekszeniu tak slabo. b niemoga, bo maja orygialnie jakos 128x128 pixeli a ubi walna zooma z tilesow 32x32 . oj tam, drobiazg. hajs ma sie zgadzac
Marzenia dzięki ExaGear Stratigies.
Heroes of Might and Magic III, Disciples II i Civilization III.
Wszystko to na smartfony i tablety oparte na systemie Android.
@realsolo : https://www.gry-online.pl/newsroom/ubisoft-tlumaczy-sie-z-zamieszania-wokol-wersji-hd-heroes-of-might--magic-iii/zd15d30 dziękuję, do widzenia :)
LOL? Przecież tu:
https://sites.google.com/site/heroes3hd/
Dostępny jest darmowy patch dzięki któremu Herołsy chodzą w praktycznie każdej rozdziałce, choćby na tablecie z Windowsem. I grać można w 800x1280, czy 4000x4000 ;)
Mod wbrew pozorom nie robi tego samego. Oczywiście powiększa rozmiar gry, ale z tą różnicą, że rozszerza pole widzenia świata, co powoduje, że im większą rozdzielczość ustawisz, tym będziesz więcej widział, ale wszystko będzie coraz mniejsze. Dotyczy to także widok miast i pola bitwy, które otwierają się trochę jak zakładka, a nie inny ekran.
HD od Ubi najwyraźniej chce jednak zostać przy oryginalnych proporcjach, więc modyfikacja polega na powiększeniu i uszczegółowieniu grafik.
Przykładowe HD z moda:
Ja tam gram na tym widescreen-patchu od "lat" na edycji complete i nie potrzebuje placic za jakies reedycje bedace skokami na kase starych wyjadaczy, grajac na dobrych wspomnieniach.
Jak można twierdzić, że łatka hd, która tylko zwiększa pole widzenia, nie robiąc z gry w żaden sposób wersji HD, to jest to samo, co teraz przedstawia ubi? Ja wiem, że na tej firmie się psy wiesza za byle co, ale bez przesady.
Ubi to by mogli zrobi kolejną część tej serii wzorując się na klimacie, stworach i zamkach z III. Wsadzić to w grafikę 3D i ulepszyć animacje + nowa jakaś epicka kampania. A nie tworzyć bajki dla dzieci z podstawówki. Te różne stwory od V w górę nie mają w sobie nic...
Ubi to by mogli zrobi kolejną część tej serii wzorując się na klimacie, stworach i zamkach z III.
Właśnie opisałeś Heroes 5.
Bo graficznie jest odmienne od tego co było do tamtej pory? A cała masa innych elementów jest lepsza niż w trójce, zaczynając od balansu, kampanii, edytora map, a na kapitalnym rozwoju bohatera kończąc? Piątka to kalka trójki z nowymi rozwiązaniami.
Nie będę się kłócił. Tobie się podoba, wg mnie nie umywa się do III. Koniec dyskusji...
Spoko, rozumiem że pod względem klimatu nie umywa się do trójki, sam kiedy mam ochotę na heroesy, to wracam częściej do trójki niż piątki, ale kiedy już gram w część trzecią, to brakuje mi tego co jest w części piątej. Trzeci wymiar starzeje się bardzo szybko i szybko staje się odpychający, a styl graficzny z trójki będzie cieszył oko po kres czasu. A to właśnie ta grafika tworzy taki niesamowity klimat w połączeniu z po prostu dobrą grą. Piątka jednak, imo, jest grą bardzo dobrą jeżeli już je jakoś oceniać.
Nie zmienia to jednak faktu, że opisałeś zwyczajnie heroes 5 :P To co było w trójce już nie powróci, nie da się tej gry zrobić na nowo, w nowej grafice. Już na tę próbę przeniesienia gry do wyższej rozdzielczości wylano wiadra pomyj, a jeszcze nawet nie ujrzała ona światła dziennego.
Ubisoft nic nie przekłamuje, właśnie taka pikseloza by była na ekranach wyższej rozdzielczości. Pomyśleliście drodzy Redaktorzy o tym, że istnieją ekrany o większej rodzielczości niż 1080p ? Choćby Retina w iPadach, ale także 1440p czy 4k, na które to właśnie jest kierowana wersja HD. Wtedy w starej wersji byłaby właśnie taka pikseloza po powiększeniu.