Wymagania sprzętowe Dying Light [News zaktualizowany]
Można było się tego spodziewać , większość posiada już 16 lub nawet 32 gb ramu (skoro stać go na karte za 1500+) , grafika jakoś nie powala ale zobaczymy jak to będzie .
Wymaganie zalecane takie jak w ac unity tylko że ram zamiast 8 jest 16 Zapewne gra aż tylu wykorzystywać nie będzie chyba że optymalizacja jest do tyłka, Wymagania są pewnie zawyżone tak samo jak np w śródziemie cień mordoru które rzekomo miało na ultra detalach wymagać karty 6 gb a ja na r9 280x 8gb ramu i intelu i5 3,3 ghz grałem bez żadnej przycinki z wszystkim na ultra oprócz tekstur które miałem na wysokim poziomie. Więc sądząc po wymaganiach optymalizacja może być nie za ciekawa
Na szczęście najbliższy upgrade będzie właśnie kupno pamięci a to w porwaniu z cenami innych podzespołów nie jest wielkim wydatkiem czyli wkalkulowany koszt aby utrzymać wysokie ustawienia grafiki
Patrząc na grę, to nie jest to jakieś dzieło za ambitne, phe od bezmózga gra, żeby to kupować, a tym bardziej modernizować dla tego sprzęt to nie warte zachodu, niech se wsadzą te wymagania !
Grałem w to chwilę. Klasa wyżej od Dead Island, chyba nawet sprawdzę po premierze.
Gibonss wieksząsc posiada 16Gb? Raczej nieliczni a wiekszosc posiada 4-8Gb
8GB to najpopularniejsza opcja. Taka jedna kostka pamięci 16GB nawet 700zł kosztuje. :P
To prawda 8 to najpopularniejsza opcja , ale większość kogo stać na karty typu 780 970/80 itp stać i na ram , np na twitchu 3/4 streamerów posiada 16-32 gb raczej nie bez przyczyny , według mnie to jest jasne skoro składasz kompa w 2014 lub wymieniasz części od razu bierz 16 i tak w końcu będzie potrzebne .
Nie potrafię oprzeć się wrażeniu że dla niektórych twórców fakt że zakotwiczyliśmy się już w "następnej generacji" i niedawno wyszły GTX970/980 to zielona lampka do kompletnego olania optymalizacji. Analogiczna sprawa w AC:Unity.
Gdyby z nagłym wzrostem szedł w parze jakiś widoczny progress graficzny - ale nie, te gry wyglądają po prostu dobrze i nic więcej.
Nie podoba mi się ten trend.
A ja zastanawiałem się nad nowym komputerem :v, czyli jednak Playstation 4.
@Amadeusz ^^ -> Cytat: "niedawno wyszły GTX970/980 to zielona lampka do kompletnego olania optymalizacji" -> Niestety zgodzę się z Tobą. Odnoszę wrażenie, że producenci i sprzedawcy komputery nie są zadowoleni z słabej sprzedaży, a więc musieli "przekupić" twórcy gier, by oblali optymalizacja i zmusić posiadacze "słabszych" komputerów do kupowanie nowe PC. Ale to tylko moja teoria spiskowa. Ale za każdym razem, jak widzę takich newsy, to mam ochotę kogoś rozwalić.
Z drugiej strony, to będzie naprawdę OGROMNA mapa wypełnione przedmioty, interakcje z otoczeniem i zombie. Czyli większy od pole bitwy Total War, ale to tylko moje przypuszczenie. Pomyśleć, ile gracze z Was bardzo narzekało, że mapy w wielu grach są "podzielone"? Ale przecież to zaoszczędzi miejsce pamięci RAM. Chyba sami to prosiliście.
Na szczęście mam 8 GB i w płycie głównej zostało miejsce na dodatkowe 8 GB. Ale nie wiem, czy naprawdę warto kupić? Jaki to ma wpływ na wydajność gier. Chyba stabilność? Na razie oszczędzę pieniędzy na GTX970.
16 Gb jest osiągalne już od 550 zł także nie widzę problemu.
powiem przewrotnie tak: sam mam 32 GB RAM, ale wymaganie aby gracze mieli 16 GB jest niedorzeczne.
a ja glupi myslalem ze moje 16gb jeszcze przynajmniej z rok nie bedzie widnialo w zalecanych w wiekszych produkcjach... tylko patrzec jak za rok zalecane w Assasins Creed Victory - 32gb :D
@Amadeusz^^
tak to wyglada. gry nie wygladaja jakos duzo lepiej niz rok, dwa lata temu a wymagania rosna praktycznie z kazdym miesiacem. "architektura PC" w konsolach miala przyniesc korzysci obu stronom a jak na razie konsole kisza sie w 720/1080p i 30fps w niemal kazdej grze a wymagania na PC staja sie mocno przesadzone (nie liczac prockow bo te jeszcze sa rozsadne) - lezy optymalizacja.
@Amadeusz, @Sir Xan widzieliście testy gier na gtx970,gtx 980 w unity, dai, fc4 na ultra?. Około 40fps ze spadkami. Miałem kupować gtx970 ale boję się o przyszłość bo jak teraz widzę takie osiągi to za pół roku gtx970 będzie marnie ciągnął a w sprzedaży pojawi się nowa grafika z 6-8gb pamięci i znowu zaczną robić gry pod nowe grafiki.
Myślę nad dwoma grafikami w sli ale słabo się na tym znam i muszę pogadać z informatykiem o takich zaletach i wadach. Oczywiście pewnie zasilacz minimum 1000-1300, a poza tym jakie właściwości będę miał przez dwie grafiki.
Nowe konsole i od razu na PC gry nie wyglądają jeszcze jakoś kosmicznie ,a wymagają kompa z NASA
Dobrze ze sobie do kupiłem kostkę miesiąc temu 8gb tera mam 16gb 1600
Widziałem mnóstwo fragmentów rozgrywki i jakoś ta grafika nie jest hiper duper super, po prostu panom z Techlandu nie chce się już dłubać przy optymalizacji.
16 GB Ramu to dla mnie jakiś nonsens, sam posiadam 8 GB w dwóch kościach po 4 bardzo dobrą kartę i procka i5 z nowej generacji i jakoś do tej pory każda gra mi wskakuje bez zacięć na full detalach.
@elosidzej wtedy jak kupowałem 16 gb ram to na internecie śmiali się z ludzi że 16 to za dużo a 8 w zupełności wystarczy, oczywiście takiego głupiego gadania nie słuchałem i kupiłem odrazu 16 i nie muszę się martwić na zapas. W nowym kompie może za rok będę celował w 32 gb.
I jak dla mnie takie trzeba mieć podejście , skoro w 1 rok wymagania skoczyły x2 jesli chodzi o gpu, to z ramem będzie to samo .
@Rumcykcyk -> [19] Podstawowe wady, jeśli chodzi o SLI, to większe zapotrzebowanie prądu od lepsza, pojedyncza karta (np. GTX 9xx) oraz nie każdy tytuł obsługuje możliwość SLI. I tyle. U niektórych starsze gry zacinają się momentami. Główny zalety SLI to znaczny wzrost FPS u grach obsługujące SLI.
[23] -> Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. :)
Zastanawiam się, czy "nowy" Windows spowodował ten stan rzecz? W końcu Windows 7 ustawił większości gier Indie dla Win7 na 2GB jako "minimum".
W co wy wierzycie, przecież to są mega bekowie wymagania, polew ze ściemy na całej linii, taa już to widzę, 16gb, a niezoptymalizowany shit unity miał w rekomendowanych 8gb, gdzie na maksa ledwo 4gb potrzebuje.
Jeżeli oni za serio tyle potrzebują to chylę czoła przed największymi partaczami w branży, większymi nawet niż ubi.
jesli te wymagania bedą w 100% prawdziwe co wątpie to gratuluje optymalizacji jeżeli wogóle była przez techland zrobiona, cześć teraz osób bedzie biegło za pamiecią ( przynajmniej te osoby co sugerują sie wymaganiami)
Beka, grafika nie wiele lepsza od Dead Island, a wymagania 6x większe. Co oni brali jak optymalizowali?
Zapowiada się kolejna gra która będzie chodzić w 20 kl na konsolach nowej generacji..
Przecież tak naprawdę nie ma gry która potrafi dobrze wykorzystać 8gb ram, 6 co najwyżej oO
Rumcykcyk@ haha miałem to samo śmiali się po co ci 16 GB itp i tak jak mówisz nie muszę się martwić na zapaś bo zanim wyjdzie gra na 32 GB to już dawno kompa zmienia i będzie miał 32 lub może nawet 64 GB ale 32 wystarczy jak ulał a próżnej zawsze sobie można dokupić kość albo dołożyć po 8 ze starego 1600 no chyba że parametry ram będą wyższe to już lepiej dobrać takie same :D
Ja sądzę ze gra będzie wymagało po prostu więcej jak 8 i dlatego dali 16 , bo przecież nie napiszą 9 czy 10 xd możliwe ze oczywiście jest to wyssane z palca
@Dreamy teraz każda gra nie jest testowana, a my odbiorcy jesteśmy beta testerami każdego produktu. Nie uwierzę że gra jest optymalizowana bo albo była testowana i zostało zgłoszone żeby to naprawili albo olali te sugestie wydając niedopracowany produkt z późniejszą opcja załatania jak oczywiście zauważymy że coś jest nie tak. Ale jak płacisz za grę 120-150 to liczysz na komfortową grę, zero lagów, stały fps i oczywiście zero problemów z serwerami.
Wygląda na to, że Techland mógłby się wiele nauczyć o robieniu gier na PC od Ubiszaftu Kijów. Nie sądziłem, że deweloper z kraju gdzie PC jest bogiem wypuści taki bubel bez optymalizacji. A przecież jakiś czas temu sami podawali jakieś przewidywane wymagania i tam był jakiś C2D i karta z 512 VRAMu. Przecież teraz kiedy gra została jeszcze dopracowana i zoptymalizowana to te wymagania powinny być jeszcze mniejsze nie? A tu takie cuda na kiju. Brawo.
kęsik [34]
Wygląda na to, że Techland mógłby się wiele nauczyć o robieniu gier na PC od Ubiszaftu Kijów.
Padłem.
Gibonss To prawda 8 to najpopularniejsza opcja , ale większość kogo stać na karty typu 780 970/80 itp stać i na ram , np na twitchu 3/4 streamerów posiada 16-32 gb raczej nie bez przyczyny , według mnie to jest jasne skoro składasz kompa w 2014 lub wymieniasz części od razu bierz 16 i tak w końcu będzie potrzebne .
No i teraz sie moge z tobą zgodzic :)
na początku trochę przegiąłem nie znaczy ze większość co znam ma 16 to i reszta ma , tym bardziej ze tu w uk łatwiej ze sprzętem lepsze zarobki itp
@Sir Xan
Niestety zgodzę się z Tobą. Odnoszę wrażenie, że producenci i sprzedawcy komputery nie są zadowoleni z słabej sprzedaży, a więc musieli "przekupić" twórcy gier, by oblali optymalizacja i zmusić posiadacze "słabszych" komputerów do kupowanie nowe PC
Ale chyba nie wiedzą ze mogą sobie tym bardziej zaszkodzić niż pomóc bo jak każdy będzie musiał co rok wydawać 1.000-1.500 zł na podzespoły to ludzie stwierdzą ze lepiej kupić konsole i się tym nie martwic
Brawo Techland. W sumie sprawdza sie to co mowilem, architektura nie ma zadnego znaczenia. Juz widze wymagania Victory czy Batmana.
Płakaliście że pecetowa wersja Assassins Creed: Unity ma mocno skopaną optymalizację, to teraz nieudacznicy z Techlandu pokażą całemu światu co to znaczy zrobić grę z totalnie nieudaną optymizacją dzięki czemu będą mieli swoje pięć minut bo sama gra która jest kalką Dead Island nie ma większych szans na to by zaistnieć na światowym rynku.
Może Techland zobaczy że ludzie na forach nie źle po nich jeżdżą za takie wymagania i coś z tym zrobią.
No i dobrze, dość już siedzenia na 560ti i hamowania postępu technologicznego przez komunijnych.
EJ, CHŁOPAKI, PÓJDZIE MI?! MAM 4K I PODPIĘTE DWIE KARTY I W OGÓLE 54 RDZENIE, PÓJDZIE MI?!
Jeśli minimalne wymagania dotyczyć będą ustawień konsolowych to jeszcze można to uznać za znośne. Jeśli jednak okaże się że odpowiednikiem będą ustawienia z zestawu rekomendowanego to można stwierdzić, że pobili ubi... No i można mieć też obawy co do działania tej gry na konsolach, podobne wymagania minimalne miał assassin nowy i jak się to skończyło na konsolach? Dropy poniżej 20 klatek i średnia w granicach 25 klatek przy 900p...
Jak się ma słabych programistów to wychodzą takie wymagania
sprzęt w minimalnych jest dużo mocniejszy niż konsole nowej generacji wiec to jest oczywiste ze optymalizacja nie jest najwyższych lotów...
Ci programiści powinni zostać zwolnieni. Jak mogą wymagać od takiej gry 16 GB ramu? Oni gimnazjalistów zatrudniają? Crysis 1 bije graficznie tę grę, a nawet 3 GB ramu mu wystarczą. Jawna kpina z graczy, wychodzą z założenia, że mogą napisać grę byle jak, a gracz sobie najwyżej dokupi 128 GB RAMU i osiem dżi forsów titan w ultra SLI! Mam nadzieję, że sprzedaż tej gry wyniesie równe ZERO. Nawet procesor wymagają z kosmosu do tej gry, pseudo programiści za 2 złote, założę się, że nie wiedzą o tym, że przeciwnicy, którzy są niewidoczni na ekranie, powinni zostać wyłączeni, jednak oni myślą inaczej, na pewno nie chciało im się tego robić więc zostawili chodzących przeciwników nawet 20 kilometrów od gracza, a co, niech procesor im oblicza pathfinding i SI! Już sobie wyobrażam jakby polski Skyrim chodził, gdyby cały świat w grze pracował, czyli jesteśmy w Białej Grani, a w pozostałych, wszystkich miastach, procesor oblicza drogę NPCom dla każdego miasta, oblicza wszystko bandytom 50 kilometrów od gracza! Bo właśnie tak genialnie ci programiści polscy mogą programować. A później są wymagania z kosmosu, ramu miliony, bo trzymają w nim cały świat na raz. Skoro nie potrafią pisać gier, to niech skorzystają z UNITY i tutoriali. Gdyby robili flappy birda na smartfony (gra, w której lecisz przed siebie nieskończoność) to na pewno nie likwidowaliby obiektów, które wychodzą poza ekran i są zbędne! siedziałyby dalej w pamięci.
Mam nadzieję, że ktoś kto ma związek z nimi, przeczyta mój komentarz i uświadomi ich, że gry należy pisać zwalniając zasoby, których gracz nie widzi, bo głupotą jest wykorzystywać procesor do obliczeń, które nie znajdują się w pobliżu gracza. Assassins Creed Unity pisany przez Polaków wymagałby core i7 podkręcony do 20 GHz.
To ta gra o zombie od twórców tej innej gry o zombie, która i tak wygląda jak tamta gra o zombie? No w dupę, na pewno warto zmienić dla niej sprzęt!
Ale może jednak jest w tej grze coś takiego, co wymaga takiej ilości pamięci RAM?
Odkąd koszulki zaczęły się poruszać, a łańcuchy rzucać na boki, to przez taką byle pierdołę wymagania drastycznie wzrosły.
A na konsoli ta sama gra wyglądajaca minimalnie gorzej będzie chodziła super płynnie na gorszych podzespołach.
Zmowa producentów podzespołów i twórców gier trwa w najlepsze.
16 gb? jeszcze rok temu gry wymagały 4 gb a grafiką wiele sie nie rózniły:D
[51]
Oj naiwna owieczko. Ci programiści dokładnie wiedza jak zwalniać zasoby. Ba wiekszość silników zapewne robi to sama. Problem w tym, że ta gra może wymagać 4 gb, a w kodzie się wepcha do pamieci jakies bzdety byle ja zająć czymś. Bo biznes jest biznes. Mogli by robić gry oparte na max 8 gb pamieci i 2 rdzeniach, ale kto by kupował podzespoły nowe?
Juz widze wymagania Victory czy Batmana.
Akurat Batman będzie miał spoko wymagania. Co jak co, ale Rocksteady potrafi optymalizować gry.
A co do Tehlanda, pamięta ktoś pierwszego COJ'a ? To była jedna z najbardziej wymagających gier na rynku, a oprawę miała gorsza od np. takiego Prey'a. Zdaje się, że Crysis ma podobne wymagania
Crysis 1 bije graficznie tę grę, a nawet 3 GB ramu mu wystarczą
+1, to jest kpina z ludzi
[53] Do tego napakują ci 500 zombie na planszę, a każdy będzie inny i różne będą mieli animacje itd.
[55] Na przykład Arkham Asylum [2009] już wyglądało ślicznie, a korzystało z Unreal Engine 3. Wymagania miało super niskie.
Ja, w przeciwieństwie do wielu osób wypowiadających się na forum wiem za co są odpowiedzialne dane podzespoły. Jestem na 100% pewien, że pamięć RAM nie ma nic wspólnego z grafiką (Metro Redux wymaga 2GB). Oczywiste jest, że ktoś Techlandowi "dał w łapę". Większość osób kupi konsolę albo lepszy komputer czyli zrobi dokładnie to, za co zostało zapłacone. Innymi słowy gracze dają się manipulować :P
[57]
Więc co robi mostek połnocny a co południowy?:D
Chyba logiczne, że gry nagle nie zaczeły wymagać zamiast 4 gb 16 gb pamieci:D
Oczywiste jest, że ktoś Techlandowi "dał w łapę". Większość osób kupi konsolę albo lepszy komputer czyli zrobi dokładnie to, za co zostało zapłacone.
W sumie co mi tam - to ja dałem w łape (zawsze dajemy) wysłałem też do techlandu okularki VR wiec zamiar jest taki aby sprzedawać systemy. Sorki pecetowcy musiałem.
Wymagania trochę niepokojące, bo sugerują średnią optymalizację. Na PGA miałem okazję grać w DL-a na mocnym kompie (16 GB ramu, mocne I7 i GTX 980) i gra miała spadki klatek, przycięcia. Co więcej, blokowała się postać, zombiaki same znikały i teleportowały się w inną część mapy.. Mam nadzieję, że nie będzie tutaj technicznej powtórki z Dead Island.
Optymalizować? A po co? Niech kupują nowy sprzęt! Lenistwo i niedbalstwo to chyba największe "osiągnięcia" nowej generacji...
Crysis (ten pierwszy) to nieliniowa gra z dużymi, otwartymi lokacjami i zniszczalnym otoczeniem, pochodząca z 2007 roku. Nawet dziś zalicza się ona do czołówki graficznej i niewiele produkcji może z nią konkurować. Z drugiej strony wymagania ma takie, że na ultra pójdzie na laptopie z niższej półki cenowej...
Wiem wiem, inna technologia, efekty cząsteczkowe, cienie, wygładzanie, rozmycia itd. Ale czy w tym wszystkim nie chodzi przypadkiem o efekt końcowy?! Co z tego, że Crysis jest uboższy technologicznie od np. najnowszego Killzone'a, skoro wygląda równie dobrze przy 5 razy niższej "sprzętożerności"?
Moim zdaniem developerzy pchają się w ślepą uliczkę. Inwestują moc obliczeniową w pierdoły (typu "super realistyczne włosy Larry" czy latające na ekranie papierki), które tak na prawdę są tylko ozdobnikami niewiele albo wręcz nic nie wnoszącymi do finalnego wrażenia.
Dodatkowo - jak już wspomniałem - olewają optymalizację. To co zrobili w przypadku PCtowego AC Unity jest po prostu żałosne (dwa Titany na SLI i gra gubi klatki!).
Dying Light wygląda nieźle, ale wcale nie odbiega znacząco od Dead Island (przynajmniej na filmikach).
Drodzy developerzy - 2007 rok, patrzcie i uczcie się!
https://www.youtube.com/watch?v=FZ4hxtxK3DI
Myślę, że Ryse: Son of Rome jest tutaj najlepszym przykładem niewłaściwego kierunku developerów - fajerwerki graficzne i nic poza tym. DL ma duży, otwarty świat, więc można to ogarnąć. Ale i tak nie sądzę, żeby gra w stu procentach korzystała z mocy sprzętów podanych w wymaganiach.
Frontier miał całą galaktykę na dyskietce i chodził na 1MB ram.
Powiem wiecej. On chodzil bez problemu na 512 kb :)
@jaalboja
Oczywiście, ale pisałem to w nieco innym kontekście. Chodziło mi o ukazanie, co potrafi technologia sprzed 7 lat i na jakim sprzęcie działa. Twórcy zamiast bezsensownie windować wymagania, powinni nauczyć się projektować i optymalizować z głową.
Każdy chyba przyzna, że jakość grafiki Crysisa nawet dziś jest więcej niż zadowalająca. A skoro tak, to po cholerę pakować moc obliczeniową w technologię, która podnosi jakość wizualną o 5% a wymagania sprzętowe o 200%? To się nie opłaca - ani im, ani nam.
GoodRam, Kingston itd dały w łapę ^^ ;) Kij, GTA 5 na PC wychodzi 3 dni wcześniej i to w nią będęgrał do upadłego. A DL będę śledził i może za jakiś czas się kupi.
Kesik-> Oni to zrobili specjalnie dla Ciebie.
Wszyscy, którzy jadą po Techlandzie mają okazję żeby się wykazać:
http://techlandjobs.com/
Śmiało cwianiaczki. Żaden z Was pojęcia nie ma, krytykować to pierwszy.
@Up
Czyli muszę uznać, że Uwe Boll kręci arcydzieła filmowe, tylko dlatego, że sam nie potrafię nakręcić niczego lepszego?
Nie mogę skrytykować murarza za to, że mi zrobił krzywe ściany, albo piekarza, że upiekł chleb z zakalcem, bo sam nie potrafię zrobić tego lepiej?
Jak czytam takie komentarze jak Twój, to sam nie wiem - śmiać się czy płakać...
@Persecuted , moze na pierwszy rzut oka crysis wyglada ładnie nawet na te czasy , ale odstaje pod wględem fizyki , animacji i drobnych detali które są w obecnych grach
Max Payne 3 też wymagał (do maksimum) 16 Gb Ramu
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200152456-Max-Payne-3-PC-System-Requirements
A dało się grać z ośmioma bez przycinek ;)
chyba ktoś nie potrafi zrobić kopiuj wklej http://store.steampowered.com/app/239140/
wymagania są zupełnie inne.
MINIMUM:
OS: Windows® 7 64-bit / Windows® 8 64-bit / Windows® 8.1 64-bit
Processor: Intel® Core™ i5-2500 @3.3 GHz / AMD FX-8320 @3.5 GHz
Memory: 4 GB RAM DDR3
Hard Drive: 40 GB free space
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 560 / AMD Radeon™ HD 6870 (1GB VRAM)
DirectX®: Version 11
Sound: DirectX® compatible
RECOMMENDED:
OS: Windows® 7 64-bit / Windows® 8 64-bit / Windows® 8.1 64-bit
Processor: Intel® Core™ i5-4670K @3.4 GHz / AMD FX-8350 @4.0 GHz
Memory: 8 GB RAM DDR3
Hard Drive: 40 GB free space
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 780 / AMD Radeon™ R9 290
DirectX®: Version 11
Sound: DirectX® compatible
@zettt -> W tamtędy czasach gracze zachwycali nad fizykami Half-Life 2, a gra miał niedużo wymaganie sprzętowe i wygląda pięknie nawet do teraz.
@tosiekkeisot -> Ale to było na "Ultra", a nie "zalecane" (tylko 3 GB). A twórcy od Dying Light podali 16 GB RAM na "zalecane", a nie "Ultra". Chyba to jest różnica?
@lord666raziel -> Naprawdę? To już nie wiem, komu mam wierzyć... :P Robili z nas idiotów.
@zetttt
Zgadzam się, ale:
1. Są to rzeczy nie aż tak znaczące i nie wypływają drastycznie na jakość całości.
2. Można by przecież podrasować te kilka szczegółów (nieco je odświeżyć) i na pewno wymagania nie podskoczyłyby do GFX 970, I7 4.5 GH i 16 GB DDR5...
3. W pewnych aspektach Crysis wygląda lepiej niż niejeden współczesny tytuł (np. destrukcja otoczenia, oświetlenie czy wygląd i zachowanie roślinności).
To ładny fake ktoś puścił. 560 i 4gb ram to w miarę standardowe współczesne minimalne wymagania, choć grafika od paru lat stoi w miejscu
Gra i tak zapowiada się słabo, ale przy normalnych steamowych wymaganiach może w nią zagram kiedyś ;)
Czekałem kto napisze najgłupszy argument w historii ludzkości i oto jest, gratulacje siwy.
Janusz Pindera to kupa nie ekspert, bo z nikim się nie bił w ringu!
Jeszcze tego nie zmieniliście? Przecież oficjalnie są 2 razy niższe...
--->Longwinter - czy ja wiem czy niedorzeczne, jeśli ram jest wykorzystywany to jak najbardziej jest to w porządku, wszystko powyżej 3.3GB to oznaka że będzie to 64bity, a dobrze zarządzanie ramu jest na pewno lepsze niż używanie po drodze hdd. Sam fakt umieszczenie gry np. w ramdysku pozwala ocenić jaka jest przepaść np. przy wgrywaniu i odczytywaniu czegoś.
Gorzej jak 16GB wynika tylko z tego, że coś co miało zajmować 4 zajmuje 16 ;)
--->Sir Xan - jeśli gra nie siedzi bezwzględnie na CPU, to każda gra 3D obsługuje SLi i CF. Wad nie znam, zalety same SLi jednak trzeba budować z głową zacząć od porządnego CPU i dobrej mobo. I na pewno nie robić tego na jakiś low-endowych kartach. Powiedziałbym przewrotnie tak, co możesz załatwić jednym GPU załatw jednym, a jak ci brakuje w jednym to kup następne. Osobiście nie budował bym SLI poniżej 770tek.
--->Rumcykcyk - do 2x970/2x980 wystarczy zasilacz 700W i to na i7. Wymagania mało się zmieniają z prostej przyczyny nowe GPU w generacji najczęściej mają przyrost +20-30%, względem poprzedniej SLI ma 85-100 zależnie od rozdzielczości dla dwóch GPU. Więc jak weźmiesz to pod uwagę jeśli kupisz np. 2x980 to dopiero okolice 3 generacji pojedyncze gpu zrówna się z dwoma 980, jakby nie patrzeć z 3-4 lata.
Ach ta architektura, architektura lenistwa twórców, proponuję naiwniakom bez pojęcia zamilczeć.
Trochę się chyba zapędzili, nic tych 8 Gb nie wykorzystuje, a co dopiero 16. Źle się dzieje, praktycznie coraz gorzej. Next Geny miały przynieść łatwe programowanie i portowanie gier, a tu się okazuje, że wszystkie wady PCtów się "przeportowały" na konsole i odbiły jak bumerang wracając na PCty z kosmicznymi wymaganiami i chujową optymalizacją. Nagle wszyscy zapomnieli jak się programuje? To już nie jest nawet kwestia sprzętu, tylko optymalizacji - która z gry na grę w tytułach AAA jest po prostu coraz gorsza!
Przecież ta gra wygląda średnio. Są o wiele ładniej prezentujące sie gry jeśli chodzi o grafikę, a nie żrą nawet połowy tego. Chyba ich coś zabolało. miałem kupić, ale podziękuję jednak.
Wymagania raczej na pewno przesadzone. Nie wyobrażam sobie, żeby na moim, trochę gorszym sprzęcie od tego z minimalnych, nie byłbym wstanie uruchomić gry i nawet grać na tych niskich detalach.
Przypomniałem sobie właśnie o Max Payne 3, który wymagał 16 GB do najlepszego działania i najwyższych ustawień. W praktyce wystarczyło chyba nawet 4 GB.
Może Techland uznał, że skoro Ubisoftowi udało się przepchnąć Unity, to im też się uda z Dying Light. Problem w tym, że oni nie są Ubisoftem.
"architektura PC" w konsolach miala przyniesc korzysci obu stronom
Nie, ta architektura miała przynieść korzyści konsolom. W bajki o tym że gry dzięki temu bedą lepiej portowane (albo nawet robione najpierw na PC) na PC, uwierzyli tylko 'naiwniacy bez pojęcia'.
Ktoś wierzył że Sony i Microsoft projektowali konsole z myślą o pecetach?
Niestety to tak nie działa. Już pomijając najprostsze wytłumaczenie, że konsole są dwie różne a pecetów jest miliony różnych konfiguracji. Po prostu nie chce się tego robić, a słaba optymalizacja gier pecetowych (co dla mnie jest jakimś kosmosem) stała się czymś na porządku dziennym.
Tak jak nikogo już nie rusza że gry na pececie są jednorazowym kluczem, tak nikogo nie rusza jak czyta '<wstaw nazwę firmy> olał optymalizację'.
A w przypadku takiego Ubi, to już jest wręcz standard i pewien obowiązek żeby optymalizacja na PC leżała.
Tak więc 'architektura' pecetowa ma tutaj znikome znaczenie, największe ma opłacalność, chęci, talent.
Na steamie oglosili, ze rekomendowane jest tylko 8GB ram a nie 16
http://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/617321352190034874/
Inna sprawa, ze pozostale parametry tez sa b. wysokie IMO... gieforce 780? Pls...
--->_Luke_ - nie wierzę aby gra nie chodziła dobrze na kartach pokroju ze średniej półki, przynamniej na ustawieniach średnich, co do ustawień ultra, można zawsze dać takie opcje że mało co je uciągnie, np. b.dużymi LoDami.
Znając wymagania i współpracę z NV to gra na pewno będzie dobrze działać w maksymalnych ustawieniach na 980GTX, a że 980 nie jest jakoś wybitnie szybsza od 780 (+25%), wnioski można sobie wyciągnąć samemu.
Do premiery gry dwa miesiące, szum musi być.
Po internetach chodzą słuchy że Techland niedawno wydał aktualizacje i wymagania nie są aż tak wysokie ;) Nie wiem czy to na pewno prawda, ale takie coś można na CDA wyczytać.
Dokładnie. Twórcy zaktualizowali wymagania na Steam. Teraz wygląda to inaczej, proszę.
MINIMUM:
OS: Windows® 7 64-bit / Windows® 8 64-bit / Windows® 8.1 64-bit
Processor: Intel® Core™ i5-2500 @3.3 GHz / AMD FX-8320 @3.5 GHz
Memory: 4 GB RAM DDR3
Hard Drive: 40 GB free space
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 560 / AMD Radeon™ HD 6870 (1GB VRAM)
DirectX®: Version 11
Sound: DirectX® compatible
Additional Notes: Laptop versions of graphics cards may work but are NOT officially supported.
Windows-compatible keyboard, mouse, optional controller (Xbox 360 Controller for Windows recommended)
RECOMMENDED:
OS: Windows® 7 64-bit / Windows® 8 64-bit / Windows® 8.1 64-bit
Processor: Intel® Core™ i5-4670K @3.4 GHz / AMD FX-8350 @4.0 GHz
Memory: 8 GB RAM DDR3
Hard Drive: 40 GB free space
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 780 / AMD Radeon™ R9 290 (2GB VRAM)
DirectX®: Version 11
Sound: DirectX® compatible
Additional Notes: Laptop versions of graphics cards may work but are NOT officially supported.
Windows-compatible keyboard, mouse, optional controller (Xbox 360 Controller for Windows recommended)
Ogame, nie zgodził bym się z ostatnia tezą. Wielu developerów, klaskało uszami na fakt, że Xbone i PS4 będą miały architekturę x86. Miała ona przynieść pewną synergię i łatwe programowanie niż w przypadku np. PS3 i Cella.
Ale obecne gry konsolowe, też niestety dalekie są od tego co było wcześniej, i nie może tak być, że chodzą ledwo ledwo w dzień premiery i trzeba je łatać patchami. 19 fpsów w Unity na PS4 to nie jest szczyt marzeń, dropy fps i niska ich liczba przed patchami w Evil Within też nie napawa optymistycznie. Skoro developerzy tak "dobrze znają" tą architekturę, to czemu coraz gorzej to wygląda, nawet (a może i zwłaszcza) na konsolach - które powinny być synonimem płynnej rozgrywki. Mnie się osobiście zdaje, że jest naprawdę gorzej niż w poprzedniej generacji. Pomijając kwestię sprzętową, to czy nagle wszyscy zapomnieli jak się optymalizuje gry? Nie wierzę w to, ze wszyscy oni mają dwie lewe ręce.
Zaktualizowali wymagania. 8 GB max, w sumie to nie wiem jak oni chcieli 16 GB zagospodarować w takiej gierce. Chyba tylko sztucznie wypchać tą pamięć.
Akurat tyle mam ramu. Strach pomyśleć, ile będzie wymagał Daylight coś tam 2
Ta gra nie wygląda lepiej niż RYSE czy też nawet BF4... 16gb ramu... chyba ich po..bało Za takie gówno ? The crew ma wyjebisty świat chyba nawet jeden z największych i spoko grafe a nie potrzebuje 16gb ramu... Lol i Płać za nowe ramy i płytę bo twoja stara obsługuję tylko 8-12 ;D lub brak ci slotów. Serio ale wydaje mi się że Dying Light ma lekko podrasowaną grafe dosłownie lekko, I od razu minimalne to i5... wszystkie nowe gry to chcą i5 oraz i7 a chodzą na athlon x4 fm2... A my jak głupi kupujemy niebieskich bo to w zasadzie ich procki są na 1 stronach wymagań.
@jaalboja
Crysis tez wymuszał kupno nowego sprzętu kiedy wyszedł.
Ale był rewolucją graficzną w branży gier
W minimalnych nie spełniam tylko procka mam i5 3350p ale miedzy i5 2500 a moim jest bardzo mała różnica wiec powinno hulać :)
Nikser... A kto ci kupił kompa ? Bo wiesz ja pracuje sam na swój garnek
Co prawda news zaktualizowany ale mimo wszystko...
Nie mam nic przeciwko olbrzymim wymaganiom. Tylko niech to kuźwa jest do nich adekwatne! Grafika, destrukcja otoczenia albo o! AI! Chcę poczuć to że jak tylko wróg w bazie zauważy że coś jest nie tak to mam totalnie przesrane! A nie, baza - pełno wrogów se łazi, patroluje: rzucasz kamieniami? podkładasz ładunki po cichu i nagle JEB!? O znaleźli martwego kolegę! "Gdzie jesteś?! ...<3min łażenia i "szukania" "zagrożenia">... Jeszcze cię znajdę!/Pewnie rebelianci robią sobie z nas jaja..." i wracają do swoich ścieżek jakby kto ich zwyzywał tylko (sic!!!). Jak się pozna mechanikę gry to to nawet na hardzie nie jest jakieś wymagające...
A tak się tylko zwiększa rozdziałkę tekstur, dodaje parę efektów postprocess, napier***i npców na mapie i heja!
@Little Joe -> Nie mam przeciwko co do zwiększenie pamięci RAM, jeśli to wiąże się z ULEPSZENIE sztuczne inteligentni przeciwnicy np. zapamiętują zachowanie bohatera, analizują i stosują lepsze taktyki. A marnują na MAŁE efekty graficzne (np. ruchome włosy z Call of Duty), które POŻERAJĄ CHOLERNIE DUŻO mocy PC!!!!!! :P Po co te małe efekty specjalne, jeśli nie ma w nich pożytku w rozgrywki oprócz kluczowe i romantyczne sceny?
@UzumakiRaiser
A dlaczego miał by mi ktoś kompa kupować? Zakładasz ze mam 11 lat i rodzice mi wszystko kupują? Tak się składa ze sam na niego zapracowałem...
Kolejna kpina z tymi ustawieniami...
16GB RAM-u? Wątpię... Ale jak na 8 będzie jakiś bug, to się wywiniemy. Tak teraz myślą developerzy.
Już do reszty zlewają na optymalizację. Ta gra ma działać na konsolach nowej generacji.
Moc kompa którego MINIMUM wymagają jest jakieś 1,5 raza większa od PS4 (przemilczmy XONE)
Powtórka z UNITY :P SZKODA
Posiadam 8 gb ram i nie będe wymieniał na 16 wiec nie kupie gry proste ;) z żadną inna gra nie mam problemu wiec nie mam takiej potrzeby.
Ogame_fan [85] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13511273&N=1#post0-13511835
A w przypadku takiego Ubi, to już jest wręcz standard i pewien obowiązek żeby optymalizacja na PC leżała.
Tak więc 'architektura' pecetowa ma tutaj znikome znaczenie, największe ma opłacalność, chęci, talent.
No to patrz, ubi chce zarobić, idąc tokiem twoich fanbojskich wypowiedzi, architektura nie ma znaczenia, a ps4 wraz z xone to szajs już teraz skoro nie daje rady z UNITY, średnia 25 fps, spadki do 18 fps, 900p, po prostu dno...
Ale wszyscy doskonale wiedzą, że to wina ubi, a nie konsoli, no, ale jak jest okazja dla fanboja konsol dowalić pc, to już zjawia się ogame, od razu nie jest winna firma, tylko to pc musi mieć takie wymagania, kąsole lepsze, bo "architektura nie ma znaczenia", ma i to ogromne, a że są lenie to inna kwestia.
Także każdy cię tu już przejrzał, więc skończ, bo ja nie winię konsol za partactwa ubi, chcesz sobie iść w taką retorykę hipokryty skryto fanboja konsol to ok.
Nie wiem czy głąbie masz jaskre, albo jakies zacmienie ale prosze, przeczytaj jeszcze raz co napisalem. Albo popros zeby ktos Ci przeczytal.
Jak nie pomoze to walnij barana o sciane moze cos zaskoczy.
chcesz sobie iść w taką retorykę hipokryty skryto fanboja konsol to ok.
Polskiego w szkole nie miales?
No to patrz, ubi chce zarobić, idąc tokiem twoich fanbojskich wypowiedzi
Tak chce zarobic, dlatego outsurce'uje port pecetowy, zeby zrobic go jak najtaniej, bo studenciaki w kijowie zrobia to za mniejsza kase niz programisci z Motrealu.
Srednia pensja programisty w US to okolo 70tys dolarow rocznie, na ukrainie to okolo 30. Rozumiesz juz?
I jako ze wiem ze z mysleniem jestes na bakier - ten post byl propecetowy. I nie pierwszy raz pisalem ze wkurza mnie to jak pecetowcom wciska sie kupe, i to taka ktorej nie da sie odsprzedac. I sprowadza sie do meritum mojego poprzedniego postu architektura ma znikome znaczenie, jesli sie nie chce/nie umie to sie nie zrobi. A na PC sie juz utarlo ze sie nie chce, takie są smutne fakty. Ze tak zacytuje ubiszaft 'This is PC, who cares'
Ciebie tez kazdy przejrzal - wszyscy wiemy ze jestes skrytym matołem. Dopieprzasz sie do kazdego, nie majac pojecia o niczym, czy chociazby podstawowej umiejetnosci czytania ze zrozumieniem. Zamilcz lepiej i sie juz nie osmieszaj.
8GB może nie starczyć, to od razu zamontuj 16! No pewnie, co jeszcze?
Ciekaw jestem czy to prawda czy może Techland przestraszył się reakcji graczy i tak dla uspokojenia sytuacji napisał że 4 gb w min, a 8 gb w zalecanych.
UzumakiRaiser
Dlatego ze powiedziałem ze powinno mi pujsc na minimum?
Wiecie czy poszedł by na procesorze 2.7 czterordzeniowym i karcie gtx 660?
czy na takim kompie pujdzie ta gra Model: HP Envy 15 ukrhp15envy
Procesor: Intel Core i7-4710HQ 4x2.50-3.50 GHz 6MB L2 Cache
Pamięć RAM: 8 GB RAM DDR3L 1600 MHz
Dysk: SSHD 1000 GB (8 GB Cache)ukrp751208
Ekran: Dotykowy 15,3" HD BrightView LED 1366x768
Karta graficzna: Intel HD Graphics 4600
Napęd: SuperMulti DVD
Sieć: LAN 10/100/1000
WiFi 802.11ac
Bluetooth 4.0
Karta dźwiękowa: Beats Audio
Wbudowany mikrofon
Porty: 1x czytnik kart pamięci
1x DC-in (wejście zasilania)
1x RJ45 (LAN)
1x HDMI
1x wejście słuchawkowe/głośnikowe
3x USB 3.0
Wbudowana kamerka HD
Bateria: Litowo-jonowa, 4-ro komorowa
Wymiary/waga: 38,4 x 26 x 2,8 cm
2,6 kg
System operacyjny: Microsoft Windows 8.1 PL 64 bit
Dodatkowe informacje: Zasilacz, polskie okablowanie, bateria w zestawie,
klawiatura w standardzie QWERTY PL.
Dołączone oprogramowanie na płycie CD: Adobe Reader (pełna wersja), AllPlayer (pełna wersja), 7-Zip (pełna wersja), doPDF (pełna wersja), Mozilla Firefox (pełna wersja), TuneUp (wersia trail 15-dniowa), Winamp (pełna wersja).
Śmieszne XD. Ja mam procek AMD Phenom II X4 B35 2.9 Ghz i 8,5 mb pamieci w procku. Karte graficzna Gtx 750 ti 10 gb ram i gra chodzi w okolo 40 FPS! Czyli 2x gorszy procesor od tego minimalnie wymaganego. HAHAHA nie dajcie sie oszukac