This War of Mine - poradnik do gry
Ogłoszenie o grupie Steam:
Koniec ogłoszenia. :-)
Klatka dla małych zwierząt nie jest w celach rozrywkowych tylko wrzucasz tam mięso, warzywo lub nawóz i po bliżej nieokreślonym czasie dostajesz 2szt mięsa.
Muszę to koniecznie sprawdzić. Wydawało mi się, że jest tak jak napisałem. Dzięki za zwrócenie uwagi :]
Zupełnie nie rozumiem sensu solucji do tej gry, wystarczy kilka porad przynajmniej dla mnie, oto te porady:
- Pierwszego dnia najpierw zbuduj metalowy warsztat a potem łom, jest on wielokrotnego użytku więc powinien wystarczyć na wszystkie drzwi w naszej bazie, a później można go brać ze sobą na nocne wypady
- Bądź dupkiem, nie pomagaj nikomu i nie bój się zabijać
- Jeśli nie znalazłeś noża w bazie po przeszukaniu, stwórz go, wtedy można bezproblemowo wyczyścić wszystkie lokacje z napisem "niebezpieczeństwo", wystarczy chować się w tych... hmmm jakby lukach? W każdej lokacji jest takie miejsce gdzie się chowasz, jak postać przejdzie koło ciebie, wyjmij nóż i użyj opcji natychmiastowego zabicia, jest to bardzo hałaśliwe więc od razu się chowaj, jeśli są tam jeszcze inne postaci powinny podbiec do ciebie o oglądać zwłoki, wtedy możesz ich zabić i zabrać wartościowe przedmioty (wrogie postaci bardzo często mają różne bronie)
- Działaj na podstawie handlu, po co brać 2 deski jeżeli w tym miejscu zmieści się spokojnie wódka, pistolet czy jakieś leki, które można potem sprzedać za kilkakrotnie większą ilość tych właśnie desek
Graj maksymalnie 4ema postaciami i minimalnie 3ma, 5 postaci to obciążenie dla twoich zapasów jedzenia bądź leków, ale z drugiej strony 2 postaci będą ciągle niewyspane bo zawsze potrzebny jest przeszukiwacz i ktoś kto czuwa, więc oni muszą spać w nocy
- Ostatnim protipem (moim zdaniem) jest stworzenie bimbro-czegośtam w czym produkujemy wódkę na sprzedaż, gdyż jest to proceder bardzo opłacalny
- Aha jeszcze jedno, jeśli innym tak jak mnie często brakuje drewna to polecam kupować u handlarza też samo paliwo, dużo drewna na to schodzi a kosztuje ono tyle samo co drewno
Jeśli komuś chciało się to czytać to dziękuję za uwagę, jeżeli macie inne protipy to podzielcie się nimi :P
Specjalnie sie zarejestrowałem tutaj żeby napisać Ci że jesteś mistrzem. 100% się z tobą zgadzam
Nastąpił mały poślizg z publikacją reszty materiału oraz poprawek dotyczących już zamieszczonych rozdziałów. Gwarantuję, że ukończona solucja z pewnością okaże się pomocna w niektórych kwestiach.
StaraPika, jak rozumiem wyjąłeś nóż do walki w trakcie poszukiwań poprzez kliknięcie na jasnobrązowy pasek z napisem "Knife" po lewej stronie ekranu, prawda? Teraz zwyczajnie naciśnij ten znajdujący się powyżej, a mianowicie "SCAVENGE". Mam nadzieję, że pomogłem :)
Kilka moich uwag do poradnika:
- nie zawsze zaczynamy z 3 ludźmi... po pierwszej grze (nie trzeba jej kończyć wystarczy uzyskać kilka "osiągnięć") możemy zacząć kolejną w której gra losuje jedną z dwu innych ekip początkowych i jedna z nich jest 4 osobowa.
- Umiejętność Marko to nie tylko 15 miejsc w ekwipunku ale również szybsze otwieranie "pojemników"
- W opinii o piecyku jest mała literówka ... gdzieś wcięło D i zostało samo "oświadczamy"
- Zupełnie nie rozumiem po co autor poleca budować kuchenkę już 1 dnia. Przecież wszyscy mieszkańcy są najedzeni. W pierwszy dzień najlepiej wybudować warsztat metalowy, łom i łóżko. W drugi dzień wprawdzie ekipa jest głodna ale nie musimy jej jeszcze karmić więc kuchenka również nie jest konieczna... bo w trzeci dzień nasi podopieczni dalej będą jedynie głodni i to jest najlepszy moment aby postawić kuchnie i ich nakarmić gdyż w przeciwnym razie w czwarty dzień będą bardzo głodni i poleci im morale... . naszą ekipę karmimy co drugi dzień (np. tylko w dni nieparzyste) i to całkowicie wystarcza.
- W opisie warsztatu metali pojawiają się pojęcia "piła tarczowa" i "kilof" ... coś chyba nie tak, jest oczywiście zwykła piła, taka ręczna bo "piła tarczowa" to urządzenie mechaniczne i raczej go w grze nie ma, natomiast zamiast kilofa jest chyba siekiera.
- Coś jest nie tak z opisem filtru ... filtr oprócz kupowania można przecież wytworzyć w warsztacie i jest potrzebny w 3 urządzeniach (nie 2): filtrowanie deszczówki, produkcja spirytusu i topienie śniegu na kuchence.
-Zgodnie z opisem Drzwi antywłamaniowe mają prowizoryczny system alarmowy więc teoretycznie można by położyć wszystkich spać ale ja się tak nie odważyłem, u mnie zawsze jeden gość czuwał...
- W lokacji Hotel raczej nie ma 3 sytuacji. Ten sprzedawca był raz przyjazny a raz agresywny ze względu na pewien "buraczek" chodzi o to, że gdy przyjdziemy do lokacji "handlowych" posiadając broń to po pewnym czasie wszyscy tam obecni staną się wrodzy nawet gdy nic złego nie robiliśmy.
- W Construction Site (plac budowy) jest również druga wersja ... dwu żołnierzy ściga rebelianta ... niezależnie kto z nich wygra, zwycięzca będzie wrogo nastawiony.
- Brakuje opisu lokacji ze szpitalem ... Nasze postacie mogą tam się leczyć za darmo o ile nic nie ukradną (zbierać można) i przyjdą bez broni, jeden z doktorków za medykamenty może nam coś sprzedać ale bez rewelacji.
- W lokacji Garaż można ograbić piwnicę bez konsekwencji, a sprzedawca za lekarstwa sprzeda nam w dobrej cenie piłę i łom potrzebną do tego xD poza tym od niego można kupić tanio części i narzędzia oraz po przyzwoitej cenie żarcie.
- dobrą taktyką walki jest atak z zaskoczenia. Aby przeprowadzić taki atak należy schować się w jakiejś wnęce lub cicho podkraść do przeciwnika odwróconego tyłem. Jak wróg znajdzie się w zasięgu ikonka na nim się zmieni ... taki atak w 90% powoduje natychmiastowy zgon. Poza tym możemy tak manewrować aby przeciwnik był zmuszony użyć drabiny. atak wręcz na przeciwnika na drabinie jest bardzo dewastujący szczególnie jak po ataku spada w dół.
- teren szabru musimy opuścić przed 5 nie 6 rano.
Moje uwagi odnoszą się do edycji premierowej.
BazylPluszak, dziękuję za obszerny komentarz. A więc tak:
- Fakt, wedle którego rozpoczynamy grę z 3 postaciami, wyciągnąłem po uruchomieniu nowej rozgrywki kilka razy z rzędu. W znikomym stopniu bazowałem na informacjach z sieci i cudzych materiałach, więc nie skojarzyłem takiej zależności. Oczywiście dodam odpowiednie poprawki.
- Zarówno na podstawie autopsji, jak i informacji znalezionych w This War of Mine Wiki mogę stwierdzić, iż Marko posiada jedynie 15 miejsc w ekwipunku, a szybsze otwieranie schowków u niego nie występuje. Być może to odczucie subiektywne bądź wysnute na podstawie błędnego porównania czasu, który musiał zostać przeznaczony do otworzenia dwóch różnych miejsc przez dwie różne postacie. Prosiłbym o jakieś konkretne dowody.
- Zgadza się, miało być "uświadczymy".
- Zaproponowałem budowę kuchenki już pierwszego dnia, ponieważ tak jak to komentujący zauważył już na drugi dzień wszyscy są głodni, chociaż nie przekłada się to realnie na ich funkcjonowanie. Uznałem, iż jest to bardzo istotny budynek, którego nie warto odstawiać na boczny plan i wyczekiwać z jego budową do momentu, gdy już wszyscy będą naprawdę umierać z głodu. Nie ma takiej potrzeby. Zupełnie inna sprawa to piecyk, wiadomo - nie ma po co go konstruować zanim nie nadejdą mroźniejsze dni.
- Myślałem o siekierze, a napisałem kilof - poprawię. "Saw blade" przetłumaczyłem jako piła tarczowa, chociaż szczerze przyznaję, że nie jestem pewien tej nazwy w 100%. Być może niektórzy odczytają ją w błędny sposób :]
- "Do zakupienia" to skrót myślowy. Chodziło po prostu o zaopatrzenie się w ten przedmiot w analogiczny sposób jak w pozostały sprzęt.
- W żadnym wypadku nie napisałem, że można obejść się bez czuwającego strażnika, a wręcz przeciwnie - jest on wręcz niezbędny. Drzwi antywłamaniowe po prostu zwiększają nasze bezpieczeństwo, a opis mówiący o zaalarmowaniu lokatorów wynika z samej funkcji tych drzwi, nie jest więc konkretną właściwością, którą będziemy mogli uświadczyć w trakcie rozgrywki.
- W lokacji Hotel są 3 sytuacje. Sprawdziłem jeszcze dla pewności w This War of Mine Wiki, specjalnie dla szanownego komentatora.
- Na placu budowy przecież opisałem dwie sytuacje. Hmm?
- Szpital mi umknął. Dzięki.
- Co do garażu to nie widzę żadnych pomyłek w swoim opisie.
- Dałbym przysiąść, że o godzinie 6.00. Wtedy właśnie ekran zrobił się czarny i zaalarmował o końcu nocy. Sprawdzę ponownie.
Generalnie na większość "błędnych" uwag odpowiedziałem, jednak 2-3 rzeczy rzeczywiście będę musiał poprawić.
ZaanPL
- Z tego co zauważyłem to z jakich ekip dobiera nam startowa grupę zależy od tego jak daleko doszliśmy w poprzedniej grze. Przy pierwszy "przechodzeniu" zawsze mamy albo: (Bruno + Pavle + Katia) albo (Marko + Bruno + Pavle). Natomiast jak rozpoczynałem gry po pierwszej wygranej to dawało mi składy albo (Arica + Bruno + Roman) albo (Anton + Bruno + Cveta + Zlata). Przypuszczam, że jak by ukończyć grę którąś z tych ekip to przy kolejnej losowało by jakieś inne. Z tego co gdzieś wyczytałem to nie potrzeba kończyć gry aby otrzymać możliwość rozpoczęcia kolejnej nowym składem wystarczy "odblokować" jakieś osiągnięcia. Wiadomo gra jest na steemie a oni tam te osiągnięcia dodają chyba do wszystkich tytułów xD
- Co do Marko tak napisałem bo "załatwienie spraw" w tych samych lokacjach zajmowało mu mniej czasu niż Pavle czy Katii a wszystkimi robiłem z grubsza to samo dlatego myślałem, że on sprawniej otwiera "pojemniki".
- Dopiero na trzeci dzień postacie stają się bardzo głodne, dlatego mogą jeść co drugi dzień. Posiłek po dniu głodówki i tak zlikwiduje głód całkowicie. Więc nie ma co się strasznie z kuchenką spieszyć ale w 3 dniu musi być koniecznie.
- Co do piły to nie wiem jak jest opisana w wersji angielskiej ale wiem jak wygląda piła tarczowa i jak wygląda piła w tej grze. I zapewniam Cię postacie w grze do cięcia krat używają zwykłej piłki do metalu, nic wymyślnego xD ... niby drobiazg ale taki trochę mylący bo czytając o pile tarczowej to spodziewamy się raczej wielkiej maszynerii na której będzie można coś "crafcić" niż kawałka blachy z wyciętymi ząbkami.
- Z drzwiami to nie chodziło mi o to, że Ty napisałeś iż można się obejść bez czuwania, tylko że w grze z opisu tego przedmiotu można tak wywnioskować więc teoretycznie można by całą ekipę położyć spać bo w razie kłopotów "drzwi by obudziły" domowników... tylko jak dla mnie to jest trochę ryzykowne.
- Do placu budowy dodałeś taki opis: "Construction Site to dosyć skomplikowana miejscówka, która zmienia się w dużym stopniu w razie kolejnego odwiedzenia. Za pierwszym razem uświadczymy tam dwóch snajperów, którzy będą strzelać z dachów do jakiegoś człowieka - i do nas oczywiście, jeżeli wyjdziemy na widok -za drugim zaś lokacja będzie opustoszała, natomiast dotychczas zalana wodą piwnica cudownie zostanie osuszona," Nie ma tu nic o drugim wariancie w którym 2 wojaków poluje na rebelianta. W tym drugim wariancie również na drugi dzień woda znika.
- W opisie garażu napisałeś: "Próba obrabowania zakończy się niechybnie walką (chłopak posiada broń palną)." a przecież można wejść po cichu do piwnicy, wyłamać łomem zamek w drzwiach i obrabować nieszczęśników. Jeżeli nas na tym nie przyłapią to dalej będą przyjaźni.
- Z tego co kojarzę z filmików na Youtube to 6 rano była w wersji "prasowej" którą bawili się "youtuberzy" przed premierą natomiast w wersji komercyjnej trzeba zwiać przed 5
Przypomniały mi się jeszcze 2 miejscówki +1:
- Blizniak (semi-detech cottage czy jakoś tak) - podwójny budynek. W pierwszej części są 3 kobiety (chyba 3 córki) i 1 facet(chyba tatuś) ze strzelbą. Panie jak nas zobaczą to lecą po ojca i uciekają przed nami, natomiast pan jest dość niebezpieczny. Po zabiciu go można bezpiecznie ograbić całą miejscówkę ale leci nam morale. Do drugiego budynku można dostać się albo przejściem podziemnym zablokowanym kratą (potrzebna piła) albo przebiec przez podwórko ale tu zawsze na balkonie siedzi tatuś ze strzelbą i ryzykujemy postrzał, poza tym gość jak raz nas zobaczy to nie odpuści. W tym drugim budynku będzie potrzebny łom i piła (w sumie w tej lokacji chyba jest 3 kraty ale jedną można obejść więc wystarczą 2 piły a 1 jest konieczna jeżeli nie chcemy zabijać)
- Drugiej miejscówki nie pamiętam dokładnej nazwy w każdym razie w opisie jest napisane, że obiekt zajmują rodzice z synem i są dwie wersje w pierwsze oni nie uciekli. Rodzice są bezbronni (matka jest do tego głucha) natomiast syn ma strzelbę nóż i kamizelkę, a zabicie go umożliwia wyczyszczenie lokacji ale niszczy morale, wysprzątanie lokacji po cichu jest możliwe ale bardzo trudne i do tego będą to prawie same kradzieże. W drugiej wersji jest opis iż rodzina uciekła a dom zajęli bandyci. W tym przypadku w środku zastaniemy 3 przestępców. 1 ma strzelbę, 2 pistolet a 3 jest pijany i czasami można go zastać w łóżku na dole xD w obu tych wersjach chyba jest 1 krata do przepiłowania no i łom lub wytrych również będą potrzebne.
- W szkole w drugiej wersji można handlować z pierwszym rebeliantem natomiast lepiej nie wchodzić głębiej bo pozostali nie będą tak przyjaźni ... ta sama zasada co w posterunku wojskowym)
Nie mogę edytować postów ... napisałem (Anton + Bruno + Cveta + Zlata) a powinno być (Anton + Pavle + Cveta + Zlata)
Wysłałem już poprawki do publikacji, więc powinny się niedługo pojawić na serwerze (zapewne we wtorek).
- Uzupełniłem tekst odpowiednią notką na temat losowych grup po przejściu gry.
- Okej, rozumiem.
- Doskonale wiem co masz na myśli, jednakże uznałem, że działanie profilaktyczne zawczasu okaże się lepsze - instynktownie zawsze od razu stawiałem kuchenkę. Wydało mi się to rozsądniejsze, chciałem aby zarówno poszukiwacz jak i strażnik byli nie tylko wypoczęci, ale i najedzeni.
- Na razie zostawiłem "piła tarczowa", bo tak wskazał mi jeden ze słowników. Najwyżej zmienię nazwę, gdy tego typu uwagi się powtórzą.
- Nieco sprostowałem tą informację o drzwiach, aby było klarowniej. Najważniejsze, że raczej nie wskazujesz mi rzeczywistych błędów, a raczej niedopatrzenia/niejasne skróty myślowe.
- Mówiąc o próbie obrabowania miałem na myśli jawną kradzież w ich miejscówce, czyli w pokojach, gdzie przebywają.
- Poprawiłem na godzinę 5.00. Mógłbym przysiąc, że z początku była to na pewno 6.00.
Dodałem opis szpitala, a ponadto przypomniała mi się jeszcze lokacja z bezdomnym, który prosi nas o mięso. Także dopisałem. Teraz już powinno być OK :)
Wydaje mi się, że można mieć tylko dwie klatki... Trzeciej nie da sie już postawić. Ikona jest szara, mimo posiadania odpowiedniej ilości zasobów. A szkoda, bo można by zrobić produkcję na sprzedaż.
ktoś mi powie czy wystarczy w zimie jeden piec czy więcej trzeba> bo mimo jednego pieca i naładowania na maxa i tak narzekają że im zimno a temperatura o góry ekranu wskazuje marne 12-14 stopni
gro_oby, teoretycznie wystarczy jeden. tak naprawdę każda rozgrywka się różni. w pierwszej potrzebowałam dwóch i ciągle musiałam dokładać, bo bez tego można się szybko rozchorować. w drugiej rozgrywce zima była już od początku, potem, mimo że mróz się "zaostrzył", udało się przetrwać przy tylko jednym piecyku.
Znalazłem "buga" w tej grze, który dość skutecznie ułatwia przeżycie bohaterom. A mianowicie, odkryłem jak zapobiegać kradzieżą do których dochodziło podczas nocnych eskapad. Może nie do końca zapobiega atakom, ale minimalizuje straty do zera.
Tak więc myk polega na tym, żeby podczas "czyszczenia" naszego domostwa, w sensie opróżniania szafek, szaf, komódek czy innych stert gruzy. Zostawić sobie jedno takie miejsce.
Chodzi o to żeby wszystkie przedmioty z [nasze rzeczy], przenieść właśnie w tam. Grunt to by wszystkie wartościowe rzeczy znalazły się tam przed 20'ą, wtedy nasz dobytek jest całkowicie bezpieczny. Nie figuruje w [nasze rzeczy] więc nie może paść łupem złodziei. Tak samo z każdą nową zdobyczą z nocnej wyprawy. Zaraz po powrocie wszystkie przedmioty chyc do "depozytu" :) jak coś potrzebne: jedzenie, leki czy materiały. Zabieram dokładnie tyle ile potrzebuje.
Doszedłem do tego i tak dopiero po trzecim czy czwartym ukończeniu gry, gdy rozpocząłem nową rozgrywkę z jednym tylko bohaterem.(I z jednym ukończyłem).Kiedy to przez pierwsze trzy noce, rozkradziono wszystko co miałem.
BTW grając jednym bohaterem (od początku,do końca),wojna skończyła się po 32 dniach...a w pozostałych przypadkach po 45.
nieprawda nieda sie przeniesc swoich żeczy do szadnej szafy ani nigdzie próbowałem
Co do piecyków...wystarczy jeden, warto jednak szybko go ulepszyć.Podstawą utrzymania ciepła w domu, jest załatanie wszystkich otworów w ścianach.
ZaanPL --> Co się uparłeś przy tej pile tarczowej? Piła tarczowa jest urządzeniem mechanicznym z napędem (może być elektrycznym - możliwy akumulator, spalinowym albo pneumatycznym) i posiada obrotowa tarcze z zębami. Patrz zdjęcie. Natomiast w grze dysponujemy czymś co jest skrzyżowaniem pilnika z piłką ręczna ;P
A propo drewna to warto zainwestować w siekierę, można nią niszczyć "pierdy" które zawadzają miejsce jak skrzynie itp. dostajemy duży zastrzyk drewna i opału
Podstawą przetrwania jest
spoiler start
bimber
spoiler stop
Poważnie.
I nie trzeba nikogo zabijać, można pomagać i takie tam.