Oculus Rift - Facebook rozkręci biznes przy 100 mln sprzedanych urządzeń
50-100mln to duża liczba, która bez solidnej kampanii marketingowej jest nieosiągalna.
Hehhe zjedli swój ogon. Facebook nadal mysli, że jest najlepszy. :D PS2 w ciągu całych dwunastu lat od premiery rozeszło się w 155 milionach sztuk. To za ile się rozwinie ten facebook? 10 lat? wtedy aczej nie bedzie juz tak popularny :D
Dla 'zielonych' OR to kolejny Kinect.
Mają spooro marketingowej pracy przed sobą.
ed: liczba ofc raczej nierealna.
To może wreszcie czas to sprzedać, chociaż...
Na PGA miałem przyjemność to testować, owszem fajna zabawka, no, ale właśnie zabawka, jakość obrazu kiepska, co prawa zabawa przednia, ale technicznie jest to biedne, ekrany za słabe, no i za wolno to idzie do przodu.
kaszanka, jako ze nigdy nie mialem na oczach... ale chyba oledowy FullHD wystarczy? czy musi byc jeszcze wieksze?
czy moze to bardziej kwestia gier, ze niskiej jakosci - ale to juz inny problem, nie samego urzadzenia a raczej jego rozpropagowania
@Dessloch To cudo nie ma FullHD a przydało by się 2k lub 4k.
Oculus Rift sobie a technologia VR sobie.
SONY w to inwestuje, MS zacznie i pewnie jeszcze 2-3 firmy. W przeciągu 5 lat urządzenia takie mogą być bardzo popularne. Problemem stanie się unifikacja sterowników.
kaszanka9 testowałeś DK2? Rok temu testowałem DK1 i obraz faktycznie dupy nie urywał (jeszcze dla osoby noszącej okulary), ale myślałem że DK2 będzie już OK, skoro ma umożliwiać czytanie tekstu...
Między DK1 a 2 jest przepaść. Między 2 a tym co jest teraz- również. No ale jest kwestia ściany między forumowymi ekspertami a rzeczywistością :)
Jeśli to się uda to będzie to oznaczać, że mają lepszy marketing od Apple. Naprawdę w to nie wierzę.
[6]
Tylko to pewnie była deweloperska wersja i to raczej ta gorsza, dopiero konsumencka będzie miała wyższą rozdzielczość:
Development Kit 1: 1280×800 (640×800 per eye)
Development Kit 2: 1920×1080 (960×1080 per eye)
Consumer Version: At least 2000×1080
Dessloch [7] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13465413&N=1#post0-13465453
ale chyba oledowy FullHD wystarczy?
Moim zdaniem to może być za mało, testowałem na wersji DK2, ekran jest za blisko i dlatego widać piksele.
To nie jest kwestia gry, bo na ekranie był podgląd obu obrazów i wyglądało zdecydowanie lepiej, bez żadnych pikseli.
I jeszcze sprawa taka, że czasami kiepsko się nałożą obrazy, no i mały kąt widzenia.
prosiacek [9]
ale myślałem że DK2 będzie już OK, skoro ma umożliwiać czytanie tekstu...
Tak dk2, czytać będzie można bez problemu z tego co się naoglądałem, widzisz wyraźnie, do czytania nie potrzebujesz dużo, problem jest z 3d i kątem widzenia.
Ja tego nie szukam pod gry, ale pod gigantyczny ekran do filmów i pod tym kątem testowałem.
Zasadniczo mimo 960×1080 na oko, mały kąt widzenia, 100 stopni, powoduje, że zdaje ci się, że patrzysz na jakiś ekran starego crt w formacie 4:3, coś w tym stylu, niby jest ok, ale masz uczucie niedopracowania i ograniczeń, jakbyś w klitce siedział.
Adrian 108 [12]
Consumer Version: At least 2000×1080
Jak w sumie to nie wiem czy wystarczy, jak na oko, to może będzie w sam raz, ale jak nie poprawią kąta widzenia to nic to nie da.
Przy tak małej odległości ludzkie oko ma ogromną rozdzielczość, ideałem dla ekranu 50 cali 4K jest 1 metr... także idealne to na razie nie będzie.
Myślicie, że czemu to tak długo robią, bo to jest w fazie badań, jest niedopracowane i ten mój test na PGA mi to uświadomił.
Osobiście, nie chciałbym tego używać, niby przyszłość, a czujesz się jakbyś testował coś starego i kiepskiego.
A i dodam, że po założeniu i podczas zabawy TRACI się równowagę, nie wiedziałem o tym, bardzo dziwne uczycie i niekomfortowe, zwłaszcza, że na stojąco się testowało.
Im bardziej dynamiczna scena tym trudniej utrzymać równowagę, spokojnie można się przewrócić jak ktoś szaleje.
Liczyłem, że na PGA będzie sony HMZ, bo to bym chciał porównać, ale niestety nie było.
Czyli my mamy zrobić im łaskę i kupić 100 mln egzemplarzy, żeby oni porządnie wzięli się za ten biznes? Chyba ktoś stracił poczucie rzeczywistości.
wcogram [ 47 ] - Generał
@Dessloch To cudo nie ma FullHD a przydało by się 2k lub 4k.
ale w zalozeniu ma miec przynajmniej fullHD (a predzej wiecej, bo juz note4 ma wyzsza rozdzielczosc). Teraz jest bodajze 960p.
stad moje pytanie
dzieki za odpowiedz kaszanka.
ja czekam na to, zeby zamiast 3 monitorow pod sim racingowe gry kupic oculus rifta. Wiec moje zalozenie inne.
I jako ze nie mam wizji stereoskopowej (brak 3d) to akurat ten aspekt mnie nie interesuje - na pewno tez bede musial gdzies przetestowac, zeby sie nie okazalo, ze ten gadzet z moimi oczami nie bedzie wspolpracowal (a raczej mozgiem)
oni mogą mieć nawet rozdzielczość 8k na jedno oko ale problem jest w tym, że takich ekranów nie produkuje się masowo. Okulus używa ekranów od telefonów komórkowych i jest przez nie ograniczony. Gdyby produkowali własne ekrany to okulary nie kosztowałyby 350$ tylko 3500 albo więcej
Fajnie, ale to nie jest ekran który ma 5 cali, to są 2 małe ekrany, przy tej wielkości co mają już są lepsze nawet od ekranu 1080p na 5 calach, a i tak to za mało.
Będzie sukces jak sprzedadzą choć milion. Kilka dni temu szef OculusVR powiedział, że do obsługi tych gogli trzeba mieć peceta za 2 tysiące dolców, a to znacznie ograniczy krąg odbiorców.
polecam jesli ktos interesuje sie tematem, w tym artykule jest kompleksowe info o zastosowaniach OR :
[link]
virte(kropka) pl /zastosowanie-oculus-rift.html