Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Oculus Rift - Facebook rozkręci biznes przy 100 mln sprzedanych urządzeń

30.10.2014 16:54
JaspeR90k
1
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Marzenie ściętej głowy...

30.10.2014 16:58
UzbrojonyStefan
2
odpowiedz
UzbrojonyStefan
16
Chorąży

50-100mln to duża liczba, która bez solidnej kampanii marketingowej jest nieosiągalna.

30.10.2014 17:05
Bezi2598
😍
3
odpowiedz
Bezi2598
147
Legend

[*]
Dziękuję Facebook.

30.10.2014 17:10
malyb89
4
odpowiedz
malyb89
186
Demigod

Hehhe zjedli swój ogon. Facebook nadal mysli, że jest najlepszy. :D PS2 w ciągu całych dwunastu lat od premiery rozeszło się w 155 milionach sztuk. To za ile się rozwinie ten facebook? 10 lat? wtedy aczej nie bedzie juz tak popularny :D

30.10.2014 17:14
.:Jj:.
5
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Dla 'zielonych' OR to kolejny Kinect.
Mają spooro marketingowej pracy przed sobą.

ed: liczba ofc raczej nierealna.

30.10.2014 17:21
kaszanka9
6
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

To może wreszcie czas to sprzedać, chociaż...

Na PGA miałem przyjemność to testować, owszem fajna zabawka, no, ale właśnie zabawka, jakość obrazu kiepska, co prawa zabawa przednia, ale technicznie jest to biedne, ekrany za słabe, no i za wolno to idzie do przodu.

30.10.2014 17:28
7
odpowiedz
Dessloch
259
Legend

kaszanka, jako ze nigdy nie mialem na oczach... ale chyba oledowy FullHD wystarczy? czy musi byc jeszcze wieksze?
czy moze to bardziej kwestia gier, ze niskiej jakosci - ale to juz inny problem, nie samego urzadzenia a raczej jego rozpropagowania

30.10.2014 18:04
8
odpowiedz
wcogram
159
Generał

@Dessloch To cudo nie ma FullHD a przydało by się 2k lub 4k.

Oculus Rift sobie a technologia VR sobie.

SONY w to inwestuje, MS zacznie i pewnie jeszcze 2-3 firmy. W przeciągu 5 lat urządzenia takie mogą być bardzo popularne. Problemem stanie się unifikacja sterowników.

30.10.2014 18:18
prosiacek
9
odpowiedz
prosiacek
104
Konsul

kaszanka9 testowałeś DK2? Rok temu testowałem DK1 i obraz faktycznie dupy nie urywał (jeszcze dla osoby noszącej okulary), ale myślałem że DK2 będzie już OK, skoro ma umożliwiać czytanie tekstu...

30.10.2014 18:23
.:Jj:.
10
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Między DK1 a 2 jest przepaść. Między 2 a tym co jest teraz- również. No ale jest kwestia ściany między forumowymi ekspertami a rzeczywistością :)

30.10.2014 19:11
BOLOYOO
11
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

Jeśli to się uda to będzie to oznaczać, że mają lepszy marketing od Apple. Naprawdę w to nie wierzę.

30.10.2014 19:13
Adrian 108
12
odpowiedz
Adrian 108
131
Generał

[6]
Tylko to pewnie była deweloperska wersja i to raczej ta gorsza, dopiero konsumencka będzie miała wyższą rozdzielczość:
Development Kit 1: 1280×800 (640×800 per eye)
Development Kit 2: 1920×1080 (960×1080 per eye)
Consumer Version: At least 2000×1080

30.10.2014 20:22
kaszanka9
13
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Dessloch [7] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13465413&N=1#post0-13465453

ale chyba oledowy FullHD wystarczy?

Moim zdaniem to może być za mało, testowałem na wersji DK2, ekran jest za blisko i dlatego widać piksele.

To nie jest kwestia gry, bo na ekranie był podgląd obu obrazów i wyglądało zdecydowanie lepiej, bez żadnych pikseli.

I jeszcze sprawa taka, że czasami kiepsko się nałożą obrazy, no i mały kąt widzenia.

prosiacek [9]

ale myślałem że DK2 będzie już OK, skoro ma umożliwiać czytanie tekstu...

Tak dk2, czytać będzie można bez problemu z tego co się naoglądałem, widzisz wyraźnie, do czytania nie potrzebujesz dużo, problem jest z 3d i kątem widzenia.

Ja tego nie szukam pod gry, ale pod gigantyczny ekran do filmów i pod tym kątem testowałem.

Zasadniczo mimo 960×1080 na oko, mały kąt widzenia, 100 stopni, powoduje, że zdaje ci się, że patrzysz na jakiś ekran starego crt w formacie 4:3, coś w tym stylu, niby jest ok, ale masz uczucie niedopracowania i ograniczeń, jakbyś w klitce siedział.

Adrian 108 [12]

Consumer Version: At least 2000×1080

Jak w sumie to nie wiem czy wystarczy, jak na oko, to może będzie w sam raz, ale jak nie poprawią kąta widzenia to nic to nie da.

Przy tak małej odległości ludzkie oko ma ogromną rozdzielczość, ideałem dla ekranu 50 cali 4K jest 1 metr... także idealne to na razie nie będzie.

Myślicie, że czemu to tak długo robią, bo to jest w fazie badań, jest niedopracowane i ten mój test na PGA mi to uświadomił.

Osobiście, nie chciałbym tego używać, niby przyszłość, a czujesz się jakbyś testował coś starego i kiepskiego.

A i dodam, że po założeniu i podczas zabawy TRACI się równowagę, nie wiedziałem o tym, bardzo dziwne uczycie i niekomfortowe, zwłaszcza, że na stojąco się testowało.

Im bardziej dynamiczna scena tym trudniej utrzymać równowagę, spokojnie można się przewrócić jak ktoś szaleje.

Liczyłem, że na PGA będzie sony HMZ, bo to bym chciał porównać, ale niestety nie było.

30.10.2014 22:35
Pan Dzikus
14
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Be problemu tyle sprzedadzą w ciągu 10 lat. Moim zdaniem nawet w ciągu 5 lat.

31.10.2014 11:11
15
odpowiedz
Nikser
31
Pretorianin

nie ma szans...

31.10.2014 11:34
16
odpowiedz
Bazylisheq
103
Konsul

Czyli my mamy zrobić im łaskę i kupić 100 mln egzemplarzy, żeby oni porządnie wzięli się za ten biznes? Chyba ktoś stracił poczucie rzeczywistości.

31.10.2014 11:56
17
odpowiedz
Dessloch
259
Legend

wcogram [ 47 ] - Generał

@Dessloch To cudo nie ma FullHD a przydało by się 2k lub 4k.

ale w zalozeniu ma miec przynajmniej fullHD (a predzej wiecej, bo juz note4 ma wyzsza rozdzielczosc). Teraz jest bodajze 960p.
stad moje pytanie

dzieki za odpowiedz kaszanka.

ja czekam na to, zeby zamiast 3 monitorow pod sim racingowe gry kupic oculus rifta. Wiec moje zalozenie inne.
I jako ze nie mam wizji stereoskopowej (brak 3d) to akurat ten aspekt mnie nie interesuje - na pewno tez bede musial gdzies przetestowac, zeby sie nie okazalo, ze ten gadzet z moimi oczami nie bedzie wspolpracowal (a raczej mozgiem)

31.10.2014 12:27
18
odpowiedz
zcaalock
133
Pretorianin

oni mogą mieć nawet rozdzielczość 8k na jedno oko ale problem jest w tym, że takich ekranów nie produkuje się masowo. Okulus używa ekranów od telefonów komórkowych i jest przez nie ograniczony. Gdyby produkowali własne ekrany to okulary nie kosztowałyby 350$ tylko 3500 albo więcej

31.10.2014 18:11
kaszanka9
19
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Fajnie, ale to nie jest ekran który ma 5 cali, to są 2 małe ekrany, przy tej wielkości co mają już są lepsze nawet od ekranu 1080p na 5 calach, a i tak to za mało.

31.10.2014 22:43
20
odpowiedz
Haszon
132
Senator

Będzie sukces jak sprzedadzą choć milion. Kilka dni temu szef OculusVR powiedział, że do obsługi tych gogli trzeba mieć peceta za 2 tysiące dolców, a to znacznie ograniczy krąg odbiorców.

17.11.2014 21:06
21
odpowiedz
zanonimizowany1047221
1
Junior

polecam jesli ktos interesuje sie tematem, w tym artykule jest kompleksowe info o zastosowaniach OR :

[link]

17.11.2014 21:07
22
odpowiedz
zanonimizowany1047221
1
Junior

virte(kropka) pl /zastosowanie-oculus-rift.html

Wiadomość Oculus Rift - Facebook rozkręci biznes przy 100 mln sprzedanych urządzeń