Assassin's Creed: Unity - zobacz efekty zarezerwowane dla kart Nvidii
Ja wiem że pogram na średnich na i5-3570, GTX 660 OC i 8 Gb ram. Wyłączy się te wszystkie funkcje które nic nie dają a tylko pogarszają płynność.
Mam nadzieję, że nie zrobicie znowu 150 postów bólu dupy pc master race i pociesznego zachowania konsolowców.
Nowe karty od Nvidii maja po 4 GB i jakims dziwnym przypadkiem te 4 GB są zalecane. Niestety ale NVidia to jedna z najgorszych firm. To co robią jest niepoważne. Powinny być 3 GB max. Tak się nie traktuje klientów. Ci wszyscy nowi posiadacze 780 nie mają zbyt ciekawie.
Ohohoho skoro takie wymagania to i konsole nie zagrają ahahahah :D ,może najwyżej w 720p na minimalnych. PC 1111111ONEONE!!! HEHE
Taa, a Mordor potrzebuje 6...
tromec [2]
Ja wiem że pogram na średnich na i5-3570, GTX 660 OC i 8 Gb ram.
Raczej wysokich, jak ustawisz tak jak na konsolach, czyli optymalne opcje, a nie jak napisałeś ultra syf, który podczas rozgrywki praktycznie nic nie zmienia, a pożera fps.
Zresztą według ubi, nie zagrasz wcale, nawet nie kupuj, bo minimum to gtx 680.
Fajnie...... to zaraz się okaże że mimo że mam półrocznego GTX 780Ti.... to nie będę mógł zagrać na wysokich ustawieniach tylko pewnie na low..... I niech mi ktoś powie że optymalizacja nie jest spartolona.
A o PhysiX nic nie było.
Jak to zawsze jest w grach od Ubi seria AC. Przeznaczona dla Nvidii, a lepiej działa na AMD.
ja mam na karcie 1 gb vram a że karta jeszcze dobrze sie sprawuje wiec nie wymienie jej przynajmniej do 2016r
Ja mam GTS 450, który był uważany za dobry jakieś 5 lat temu. O dziwo grałem w Black Flag na wysokich ustawieniach i działał bardzo płynnie, momentami tylko były jakieś dropy, niezależnie od miejsca. Procesor mam i5-3470 3.20GHz 3.60GHz i 4 GB RAM. W Unity pewnie już nie zagram u siebie, tak samo jak w nowego Wiedźmina, ale może jakoś na minimalnych na tych 28-32 fps poleci. Wymieniłbym kartę na coś pokroju GTXa 780 i nie miałbym problemu na wysokich w te gry. Tak uważam. Poczekajmy wszyscy do premiery, jakieś 2-3 patche wyjdą i będzie śmigać na "średniej klasy" komputerach (czyli na tych GTXach 780 za 1.5k XD).
@9
Ta, a w benchmarkach do "trójki" karty Nvidii miały przewagę prawie 30 kl/s nad kartami AMD z tej samej półki. Zresztą AC zawsze miało skopaną optymalizację i tak też pewnie będzie w tym przypadku, szczególnie na kartach AMD.
Na PGA miałem okazję zagrać w nowego asasyna i wcale nie dziwią mnie wysokie wymagania PC.
Na XONE gra wygląda bardzo ładnie, ale o przyzwoitej płynności można było pomarzyć (Jakieś 20-25 fps przez cały czas, oczywiście wiem, że prawdopodobnie był to stary build z E3 i finalna wersja będzie płynniejsza).
Natomiast mogę się doczepić do wymaganych 4GB VRAM na karcie graficznej.
Takie wymaganie powinno obowiązywać do rozdzielczości 2k lub 4k, w innym przypadku port PC będzie skopany.
Czytałem gdzieś, nie jestem pewny( w razie czego poprawcie mnie), że AC Unity na PC robi to samo studio, które wypuściło ACIII na PC (20-30 fps w Bostonie !), co może być potwierdzeniem moich słów o skopanym porcie.
Niestety gtx780 posiadam 2 miesiące a okazuje się że będzie mu brakowało 1gb ramu by swobodnie się cieszyć najwyższą grafiką. ;/
XyrteC [13]
Czytałem gdzieś, nie jestem pewny( w razie czego poprawcie mnie), że AC Unity na PC robi to samo studio, które wypuściło ACIII na PC (20-30 fps w Bostonie !), co może być potwierdzeniem moich słów o skopanym porcie.
Poznałem na PGA przy stoisku xone publicystę z GOLa (pozdrawiam pawlika) i dokłądnie to samo mi powiedział, a był w Paryżu i grał w ac:unity tam.
Poprzednia generacja - narzekanie na grafikę
Nowa generacja - narzekanie na wymagania
Jak ja się cieszę, że mam konsolę i żadna z tych rzeczy mnie nie interesuje :)
wymagać ma układów z 4 GB VRAM, a animacja nie będzie zablokowana na poziomie 30 klatek na sekundę.
Dziękuje, postoje. Czy każda nowa gra skazana jest na te 30 klatek?
@kaszanka9
"XyrteC [13] Czytałem gdzieś, nie jestem pewny( w razie czego poprawcie mnie), że AC Unity na PC robi to samo studio, które wypuściło ACIII na PC (20-30 fps w Bostonie !), co może być potwierdzeniem moich słów o skopanym porcie."
Masz rację, ale 20-30 w Bostonie miałem tylko na jakiejś karcie AMD, na Zielonych śmigało bez problemu, więc nawet jeżeli znów to zrobią, problem nie powinien dotyczyć GTXów.
A czyli jednak nie będzie zablokowana na 30 kl/s. To dobrze ale i tak te wymagania...ciekawe niby co tak tą grafe obciąża.
przeciez ta gra wyglada jak ac ii na tym filmiku z jakims enb podrasowujacym lekko kolory
Ten Assassin to nie ten sam silnik graficzny przypadkiem co BF? Jeśli tak, to dodali tylko jakieś technologiczne pierdoły, a co za tym idzie wymagania są mocno zawyżone.
Mam nadzieję, że GTX 970 bez problemu sobie poradzi z tą grą. Tak czy siak czekam z niecierpliwością ! :)
Damian1539 Ty to masz już od długiego czasu gta 5 na pc, więc z ciebie w ogóle jest wielki szczęściarz i wybraniec.
@egon2beta
AC na silniku BF'a? znaczy Frostbite? przecież to silnik autorski EA. Także mocno wątpliwe, żeby Ubi zakupiło silnik od konkurencji. ;p
BTW. AC:Unity jest/będzie na silniku "AnvilNext".
-----------
W sumie, to śmieszy mnie te 4GB VRAM - optymalizacji w Ubi chyba nie uczono, bo nie wierzę, że tak tego AC zoptymalizowali, że wymaga "tylko" 4GB.
<szalona teoria spiskowa mode on> pod 4 na klawiaturze ukrywa się... znaczek $ i wszystko wiadomo ]:-> </off>
@xsas
W tym wypadku miałem na myśli Black Flag.
Jak słysze to wszystko co to trzeba mieć aby w to zagrać, to już taniej wyjdzie mieć rzeczywiście konsole i pierniczyć peceta....
Balloon [21] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13464518&N=1#post0-13464593
przeciez ta gra wyglada jak ac ii na tym filmiku z jakims enb podrasowujacym lekko kolory
Grałem w unity i to tylko na xone, więc zapewniam cię, że na szczęście się mylisz, gra jest znacznie poprawiona od czasów ac2.
4 GB hmm bardzo ciekawe, w tym tempie to Ubi wyprzedzi producentów kart graficznych. Zaraz się okaże że potrzeba jakiegoś Titana a potem już karty nie będą nadążać z mocą.
Obawiałem się, że tym razem także przytną wersję PeCetową do wersji konsolowych, ale po tej informacji i filmiku zakładam, że nie ściemnialiby na 2 tygodnie przed premierą (tak jak ściemniali na 2 lata przed premierą Łże_Dogs).
Krótko więc - no i git!
Irek
A co, masz TITAN Z w kompie że się tak cieszysz? :P
Damian1539 - To nie tak.
Poprzednia generacja - narzekanie na grafikę
Nowa generacja - narzekanie na grafikę
Głównie o to chodzi.
raziel88ck - wybacz, ale kupiłem ostatnio xboxa one i grafika jest wyśmienita w każdej grze. narzekać mogą tylko Ci, którzy nigdy nie grali. zresztą nawet takich gier nie udźwignie Twój komputer..nie czemu pod każdym postem hejtujesz konsole i to zawsze tak samo..wpadnij do mnie, zmienisz zdanie :)
@down ok
@Damian1539
Tylko nie zapomnij wrzucić na YT filmiku z GTAV na PC.
Ubi chyba w tym roku pobije wszelkie rekordy jeśli chodzi o najgorszą optymalizację. Najpierw Watch_Dogs teraz to. Nawet na konsoli ta gra ładnie klatkuje z tego co pograłem na PGA... a grafiką na tej konsoli naprawdę nie zachwyca.
Inna sprawa, że Nvidia niepotrzebnie pakuje się z tymi swoimi "wodotryskami" gdzie tylko się da.
Kurde złożyłem kompa w lipcu pod najnowsze gry i miałoby mi nie pójść? Mam 8gb ram, intela i5 3,3ghz i radeona r9 280x 3gb
Dodam że gram np w watch dogs na najwyższych detalach oprócz tekstur które są na wysokim poziomie, shadow of mordor gram na najwyższych detalach oprócz tekstur, ryse son of rome mam wszystko na najwyższym poziomie a wyłączone tylko supersampling a np assasins creed 3 jest do bani zoptymalizowane i czasami wolno chodzi a black flag zacinało w 1szej misji w hawanie chodzi na najwyższych detalach
Trochę szkoda, że wynalazek AMD czyli HUMA nie trafił do PC, wtedy by wystarczyło 8-12GB GDDR5 jako wspólny RAM karty graficznej i procesora, a tak to na dobrą sprawę trzeba mieć teoretycznie (jeżeli nie twórcy gier nie będą bawić się w optymalizację - a na to się zanosi) po 8GB RAM i VRAM (praktycznie 8RAM i 4VRAM). Zanosi się na wysyp kart z 4GB VRAM.
Teraz widzicie, że moc to nie wszystko. Na PCtach większość mocy ginie bezpowrotnie. Gdyby jakaś konsola miała takie karty graficzne i procesory, które są wymagane na PCtach, to by takie gry hulały w 4k z 60 fps'ami przynajmniej...
Niestety trochę by kosztowały.
Damian1539 - Komputer zmienię jak pojawią się prawdziwe nextgeny. Z tego co pamiętam to daleko mieszkasz.
raziel88ck - teraz wielkopolska. może masz bliżej :) mój komputer ma 9500gt i gram na nim tylko w cs1.6. reszte gier mam na xboxie 360, xbox one i 3ds. No i telefon. komputery już mnie nie interesują, bo konsola to jest dla mnie wygoda.
Nauczyłem się grać na padzie, ale i tak wolę klawiaturę + mysz od pada w grach akcji. :D
Zbyt blisko to nie mieszkasz niestety.
to ja mogę do Ciebie wpaść jak pobyt stawiasz :) przynajmniej wiem, że będzie czego się u Ciebie napić :P
Dobrze ze zaopatrzylem sie w ps4,troche szybko bo planowalem konsole na luty z wiadomego powodu..Mimo to pewnie kupie Assassynka z 3 reki;p 2-3 mieszki po premierze;p
Nvidia zawsze robi dobrą robotę, szkoda tylko, że posiadacze kart AMD jak zwykle nie dostaną najlepszej jakości.
Przecież to Nvidia ustala te wymagania. Ile jest kart na rynku z 4gb vram? Ile z nich od Nvidii?
A nie mówiłem....
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13457690 ---> Post 153
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13425002
W sumie to ja AMD jakoś nie lubiłem... To nie graj:P Hmm... Stare ale jare... W sumie to wybór jest prosty.
Jeśli ktoś sądzi że to prawda to serdecznie mu gratuluję. Jeśli już to 4 GB VRAM jest konieczne do maksymalnych ustawień. Ile jest kart na rynku, które mają 4GB VRAM i nie kosztują 10 tys zł? Na palcach jednej ręki można policzyć. SLI nie sumuje pamięci jak coś. Także to jest tylko info dla naiwniaków żeby kupowali nowy sprzęt. Po premierze okaże się że w maksymalnych ustawieniach z tymi bajerami gra pobiera 3700 mb a po ich wyłączeniu i zejściu z ultra na wysokie 1800 mb. Dziwi mnie jednak taka polityka Ubi bo jednak bądź co bądź na tym tracą a nie zyskują :/ Chyba że Nvidia dała taką ofertę, że warto było rezygnować z rynku PC.
Nvidia zoptymalizuje portfele graczy - teraz trzeba lecieć szybko po karte za 2000zł żeby zobaczyć różnicę podczas zatrzymania obrazu i kilkukrotnym zbliżeniu.
Już wiadomo kto płaci za wymagania wersji pecetowej i na pewno nie jest to Sony i Microsoft.
CyberTron, Benitonater, proszę bardzo: http://www.morele.net/komputery/podzespoly-komputerowe/karty-graficzne-12/0,0,,,,,,,,,8144O434570/1/#product_list :)
Podliczę, bo nie chce mi się iść spać (mam nadzieję, że nie pomyliłem).
nVidia: 50 (nie liczę Quadro)
AMD: 37 (nie liczę FirePro)
Najtańsza rozsądna (wg. mnie) karta graficzna to Radeon R9 270X OC 4GB (wersja od Sapphire za 795zł, czyli żadne 10k), powinna śmiało pociągnąć tę grę. Ale to tylko moje domysły. Zapewne nVidia chce wymusić szarpanie się na GTX970 i GTX980, przy czym pierwsza karta i tak jest bardzo atrakcyjna cenowo i znajduje masę nabywców (w tym mnie :) do tego karta była zaraz po premierze bardzo trudno dostępna) nawet bez takich zabiegów.
GTX 650 OC za 430zł... nie sądzę, może na very low przy niskiej rozdzielczości i bez wodotrysków? Na serie GT i R7 nawet nie ma co patrzeć, nie wiem co za geniusz wymyślił te karty z 4GB VRAM.
Sid67 [40] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13464518&N=1#post0-13464718
(jeżeli nie twórcy gier nie będą bawić się w optymalizację - a na to się zanosi) po 8GB RAM i VRAM (praktycznie 8RAM i 4VRAM)
Nie ma jednej gry, która by potrzebowała więcej niż 3 gb ramu, ta też nie będzie go potrzebowała, ale nie oszukujmy się, ludzie i tak kupują po 8 gb, bo marketing i "standard".
kaszanka9 -> nie wiem jak teraz bo dawno nie sprawdzałem, ale jakiś czas temu buildy projekt cars mi się wywalały z brakiem pamięci przy fhd a posiadam 8GB z wyłączonym plikiem stronicowania. Może teraz popracowali nad optymalizacją i jest lepiej, ale myślę, że łyknie teraz na luzie te 3GB ramu.
A.l.e.X [ 69 ] - >
Nvidia zawsze robi dobrą robotę, szkoda tylko, że posiadacze kart AMD jak zwykle nie dostaną najlepszej jakości.
Nie przesadzaj - wszystkie te nVidiowe bajery mają gówniane znaczenie, nawet na stop klatce trzeba się wysilać żeby coś zobaczyć, poza teselacją, ale ta jest i na Radeonach, a jakies HBAO+, czy TXAA to mogą sobie w zadek wsadzić, raz że na Radeonach najczęściej też są podobne efekty (odpowiedniki) tylko inaczej nazwane, dwa żaden z nich pożytek poza dropem fps.
PS "Optymalizacja nVidia" co za eufemizm - optymalizacja powinna polegać na jak najsprawniejszym działaniu tu zaś chodzi o maksymalne dociążenie i zmulenie przez zbędne (czytaj - widziane z lupą na stop klatce)efekty. Nie oszukujmy się, skoro nie dało się w takim AC:BF dać wszystkich suwaków w prawo na 780Ti i mieć 60fps, to w Unity będzie jeszcze gorzej.
Tylko 4 GB VRAM. Śródziemie wymaga ponoć 6 VRAM i jakoś wszystko działało. To pic na wodę te wymagania, zobaczycie. 11 listopada jak piraci ściągną wszystko wyjdzie na jaw. W Śródziemiu też podawali na początku gtx'a 670 a na pudełku z grą był gtx 660 w zalecanych, to samo tyczyło się procesora. Wszystkie parametry były zawyżone. Dlaczego? Bo jak się odpalało Śródziemie to na początku była Nvidia skurczybyki nieskrobane. W Asasinie ta sama polityka jak w Śródziemiu. Postraszyć dzieciaczki wymaganiami.
@zmudix Ja miałem na myśli rodzaj karty np. gtx 970 a nie wszystkich producentów :) Druga sprawa to taka że takie karty jak gtx 760 czy 770 nie mają takiej przepustowości pamięci by te 4 GB było wykorzystywane.
Ile jest kart na rynku, które mają 4GB VRAM i nie kosztują 10 tys zł?
Faktycznie, bardzo jasno napisałeś, co miałeś na myśli. :)
R9 270X ma szynę danych 256bit. Wciąż za mało? Przypominam, że to karta 2x tańsza od GTX970, a my uczepiliśmy się 4GB. GTX 770 też ma 265bit. Wydaje mi się, że to dostatecznie dużo. Ile wg. Ciebie jest potrzebne, żeby komfortowo cieszyć się z 4GB VRAM? Bo ja nie wiem. :) 384bit (780 i 780ti)? Dodam jeszcze, że nVidia węższą szynę nadrabia nieco wyższym niż u konkurencji taktowaniem.
Benitonater [52]
Ile jest kart na rynku, które mają 4GB VRAM i nie kosztują 10 tys zł?
Cała masa. Praktycznie wszystkie.
No, chyba że przez przypadek nacisnęło ci się "0" i pytanie powinno brzmieć "Ile jest kart na rynku, które mają 4GB VRAM i nie kosztują 1 tys. zł?" - wtedy to pytanie miałoby sens.
Benitonater [ 61 ] - >
karty jak gtx 760 czy 770 nie mają takiej przepustowości pamięci by te 4 GB było wykorzystywane.
A co to za bzdury: gtx980 ma też 256bitową szynę i jakoś daje sobie radę.
zmudix [ 132 ] - >
Ile wg. Ciebie jest potrzebne, żeby komfortowo cieszyć się z 4GB VRAM? Bo ja nie wiem. :) 384bit (780 i 780ti)?
Przy 384 bitach w obecnych konstrukcjach nie można mieć 4GB RAM, tylko 3 albo 6 (znaczy wielokrotność 3)
kaszanka9 [ 46 ] - >
Nie ma jednej gry, która by potrzebowała więcej niż 3 gb ramu
Ależ to żadna sztuka napisać tak grę żeby potrzebowała powyżej 3GB VRAMu, ot Cień Mordoru na ten przykład potrzebuje powyżej, dla ultra tekstur, i proszę nie pisać że nie, że gra działa na 3BG, owszem działa, ale co chwilę są potężne dropy fps. Ja np. nie gram na ultra teksturach, a mam 3GB VRAM bo to żadna przyjemność jak podczas gry mi z 60fps leci na kilkanaście czy kilka.
To nie od Ciebie zależy i tego co piszesz ile VRAM będzie wymagane (wykorzystywane) o tym zadecydują producenci gier (i sprzętu?)
Ajjj sorry :D Faktycznie machnąłem się z tym 0. Jasne, chodziło o karty powyżej tysiaka. zmudix obejrzyj sobie dokładnie testy gtx 770 2gb i gtx 770 4gb w grach które wykorzystują ponad 2gb. Nie uświadczysz takiej spektakularnej różnicy. Ale i tak wszystko się rozbija o to że mało kto ma dziś 2 GB vramu, a jeszcze mniej ma 4gb. Jeśli do końca generacji 2 gb będzie na wysoko/średnie a 4gb na maksymalne to będzie gites.
Ja nie jestem ekspertem ale gtx 760/770 nie jest w stanie w grach wykorzystać tych 4gb vram. Będą frame dropy itd. Gtx 970 natomiast takich problemów nie ma, wszystko jest płynnie. Nie pamiętam dokładnie od czego to zależy, ale testy wykazują, że wszystko się zgadza :D
<---Soplic
Sam jestem posiadaczem karty od zielonych ale jak tylko widzę jakąkolwiek grę z logiem nvidia to już wiem ze optymalizacja nie będzie taka różowa, co innego amd nie dość ze pięknie optymalizują gry pod swoje karty to jeszcze nie blokują płynności na kartach konkrecji.......czy ktoś ostatnio narzekał na optymalizacje najnowszego obcego?, za niedługo premiera FC4 zobaczymy wtedy jak nvidia popisze się z tą ich "optymizacją" zwłaszcza że będzie do czego porównywać .....FC3 był robiony przy współpracy z AMD
Co do tego jak Nvidia "pomaga" w optymalizacji to zobaczcie test na mocnym pc Lord of the fallen [link]
Lobo81 [ 1 ] - >
Oprócz TXAA wszystkie efekty powinny normalnie działać na kartach AMD
A samo TXAA jest o tyle dyskusyjne że jedni je lubią inni nie: ta metoda poprawia np, cienkie linie w oddali, ale robi to kosztem ogólnej utraty ostrości, osobiście nie używam bo mi się nie podoba.
PS Jeszcze jedna uwaga co do optymalizacji nVidii, w AC BF, samym w sobie słabo zoptymalizowanym (780ti ścinanie detali potrzebne dla utrzymania 60fps) po czasie dodano wsparcie PhysX, nie dość że dziwnie wyglądające to powodujące prawie slideshow przy strzałach.
Przy 384 bitach w obecnych konstrukcjach nie można mieć 4GB RAM, tylko 3 albo 6 (znaczy wielokrotność 3)
Soplic, dzięki za info. :)
@OsK[ar]
Wszystkie PC porty gier Ubi robi to samo Ukraińskie studio.
A ja właśnie wczoraj odebrałem kartę z 4gb vram:) Ludziom, którzy twierdzą, że dodatkowe efekty to tylko pic na wodę odpowiadam: bullshit. Black Flag na mojej starej karcie w średnio wysokich i Black Flag na nowej w ultra to dwie różne gry.
' Assassin's Creed zawiera najnowocześniejszą technologie dostepna na twojej karcie GeForce GTX..' czyli moja 550 jest najnowocześniejszym wytworem technologii graficznej ? :O a tak poważnie to te efekty to sa przesadzone.. Żra fps-y a ślad pozostawiają niewielki.. Największa robote robi rozdzielczość .. roznica miedzy 1080p a 900p jest wieksza niż te opcje. Jedyne co zauwazylem to MSAA tylko robi jakąs robote . Oczywiście Nvidia musi się zareklamować i zachęcić do kupna najnowocześniejszej technologii . Od zawsze z grafika kojarzy się Nvidia a z procesorami Intel . A AMD robi wersje tansze , co nie znaczy ze dużo gorsze .
Ktos sie dorwal do wersji na PS4, ogladalem stream na konsoli. Nawet jak na stream wyglada to bardzo dobrze, chodzi lepiej niz na xboksie (gralem na EGX) jak ktos ma wybór to moze smialo brac wersje konsolowa, nie ma zadnych wiekszych roznic.
DarkStar - Chodziło o dodatkowe efekty od Nvidii, które wyglądem nie są adekwatne do wzrostu wymagań. Ciężko zauważyć różnice, a wymagania wzrastają horrendalnie.Wiadomo, że różnica będzie w ustawieniach średnich i ultra :)
DarkStar [ 124 ] - >
Ludziom, którzy twierdzą, że dodatkowe efekty to tylko pic na wodę odpowiadam: bullshit. Black Flag na mojej starej karcie w średnio wysokich i Black Flag na nowej w ultra to dwie różne gry.
Efekt efektowi nierówny, teselację od razu widać, także jakość tekstur a jakieś HBAO+ chyba tylko na stop klatce, więc powtórzę NIEKTÓRE (a większość pokazanych w tym filmiku) efekty to pic na wodę, efekt końcowy niewart jest obciążenie GPU.
PS Z dotychczasowych doświadczeń można wnioskować że wersja np. PS4 poza tym że będzie w 30fps, wiele różnić się od PCtowej ultry nie będzie. Co pokaże tę optymalizację nVidii...
Obejrzałem filmik i gra wygląda trochę lepiej od Assasins Creed 3, a będzie wymagać 4b vram :) Śmiech na sali. Dobrze, że ta seria jest tragiczna, więc nie ma co sobie podnosić ciśnienia:)
Ubisoft i ich "optymalizacja". zalosni sa i tyle w temacie. jednemu sie ponoc wymsknelo ze M$ i Sony wymuszaja 30fps na PC wiec jesli nie przez limit to kosmicznie zawyzone wymagania - wyjdzie na to samo dla 90% blaszakow.
Aż się boję pomyślec jak ta gra będzie tragicznie działać na Radeonach.
Optymalizacja Nvidii oznacza mniej więcej to, że high endowy Radeon będzie na poziomie średniego GF.
W Lords of The Fallen GTX 660 jest na poziomie 7950, a w Borderlands 7950 przegrywa wyraźnie z 760 (powinien iść na równi z 670).
Co z tego że gra będzie miała fajerwerki jak to dalej ten sam nudny assasyn, zero interakcji z otoczeniem i nudna fabuła. Będzie wszystko to samo co w black flag czyli to samo co we wcześniejszych assasynach, nowością będzie wieszanie się na mosznej.
Od momentu zakupy PS4 przeszedłem na tej konsoli tylko The Last of Us i trochę pograłem w nową FIFĘ i UFC. Poza tymi pozycjami, z których dwie po prostu nie są dostępne na PC, nie grałem w nic (The Evil Within i Alien : Isolation zakupiłem na PC). Ogólnie rzecz biorąc porównując wersje demonstracyjne FIFY 15 i pełną wersję War Thunder na PS4 i PC muszę przyznać, że PC wypada lepiej. I tutaj moje pytanie, czy takiego AC:Unity lepiej zakupić na PS4 czy na PC, którego specyfikacja wygląda tak :
-Crucial Ballistix 8GB (2x4GB) DDR3
-ASRock Fatal1ty H87 Performance, H87, DualDDR3-1600, SATA3, GBLAN, RAID, ATX
-Intel Core i5-4440 (6M Cache, do 3.30 GHz
-MSI Radeon R9 270X HAWK, 2GB DDR5 (256 Bit), HDMI, DVI, DP (R9 270X HAWK)
Z góry dziękuję za pomoc.
thekid2 ---> Prawda jest brutalna. Ubi niespecjalnie przykłada się do pecetowych konwersji, vide Watch_Dogs. Ja brałbym na PS4, mimo słabszej oprawy wizualnej.
Pytanie jak duże różnice będą między konsolami a PC.
Jestem pewien że na i74770K 3,5, GTX770 2gb jeatsream, 16gb ram ta gierka śmignie w 30 klatkach na pewno. Producenci straszyli z Shadow of Mordor, a gra chodziła mi w 50 klatkach przy rozdzielczości 2013X1183 ze wszystkim na ultra.
U.V. Impaler --> No właśnie stąd moje wątpliwości co do wersji PC. Co do Watch_Dogs to nie do końca rozumiem, wersja PC chodziła u mnie aż miło i wizualnie było naprawdę ok. Zastanawiam się po prostu, czy AC:Unity na średnich ustawieniach nie będzie wyglądał i chodził lepiej na PC niż na domyślnych ustawieniach PS4 (tak jak FIFA czy War Thunder).
tesserakt1983 [ 1 ] - >
Shadow of Mordor, a gra chodziła mi w 50 klatkach przy rozdzielczości 2013X1183 ze wszystkim na ultra
Na pewno... Szczególnie z teksturami ultra.
PS Swoją drogą co to za rozdzielczość?!
Soplic [88]
Swoją drogą co to za rozdzielczość?!
Pewnie chodziło mu o 2K (2048×1152).
fenfir [58] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13464518&N=1#post0-13464833
ale jakiś czas temu buildy projekt cars mi się wywalały z brakiem pamięci przy fhd a posiadam 8GB z wyłączonym plikiem stronicowania
I dlatego wywalało, pliku wymiany się nigdy całkowicie nie wyłącza, a mając 8gb i tak nie sprawdzisz, ile to wymagane minimum, bo tylko jak ograniczysz ram możesz sprawdzić czy daje radę czy nie. (plus taki, że możesz to zrobić pod windowsem, ale np. vramu tak przetestować się już nie da)
Soplic [64] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13464518&N=1#post0-13464937
ot Cień Mordoru na ten przykład potrzebuje powyżej, dla ultra tekstur,
Nie, pomylił ci się ram z vram. A mordor to słaby port, ale dobra, z tym, że to nie żadna sztuka ustawić sobie ultra tektury mając 1 gb vram i narzekać na dropy, a prawda taka, że jakby oprogramowali podsystem streamowania ram => vram to chodziło by elegancko nawet na 1gb, przypominam, tu już piszę o vram.
Po za tym m$ się chwalił dx 11.2 i funkcja Tiled Resources, mega super tekstury przy nawet malutkiej ilości vramu, prezentacja była, i gdzie to jest się pytam, czemu odwalili syf port, a nie wykorzystali dx 11.2
kaszanka9 [ 46 ] - >
Nie, pomylił ci się ram z vram
Nie, nie pomylił mi się, w przeciwieństwie do co niektórych staram się pisać tylko o tym o czym wiem: Cień Mordoru dla tekstur ultra wymaga ponad 3GB na karcie, wiem bo sprawdzałem i w bajki w rodzaju "mnie chodzi płynnie na 2GB" nie muszę wierzyć, bo powtórzę, sprawdzałem i wiem, dlatego sam nie używam ultra tekstur, przy 3GB na 780ti gra działa źle. A to czy to wina złego portu nie ma znaczenia, fakt jest faktem.
Dyskutujemy zapotrzebowaniu na VRAM, i sytuacje gdzie 3GB okazuje się zbyt małą ilością dla 1080p zdarzają się, wbrew temu co piszesz. Żale na złe porty tego nie zmienią, i nastawić się trzeba na to że częściej spotykaną sytuacją będzie port na PC robiony na odwal się, niż dobrze zoptymalizowany.
O co Wam chodzi z tym 4GB na karcie graficznej? Tak naprawde, o co Wam chodzi? Konsole uzywaja 6GB na gre, srednio <2GB na sama gre, 4GB na textury.
Bedziesz mial mniej pamieci VRAM to sobie textury dasz nie na ultra-madafaka ale na high/medium.
Ew. zostawisz i raz sporadycznie Ci gra przytnie uzywajac ramu systemowego po pci-e.
ogarnijcie sie.
A idźcie w cholerę z tym szajsem już. Ileż można tych asasynów robić, do tego jeszcze rewelacyjna optymalizacja Ubisoftu 4gb VRAM... haha, niżej nie mogli upaść.
@realsolo Ile ?? Konsole używają 6gb pamięci vram ? hahahaha . Układ graficzny PS4 odpowiada GTX 660 - 7850 HD (2GB Vram) a XONE 7770 HD - 7790 HD (1GB Vram)..Tyle ze w konsolach jest nowsza technologia ale układy graficzne porównywalne do tych co napisałem .
Plakenzi [ 19 ] ->
A co do rzeczy ma GPU do ilości przydzielonej pamięci, podajesz PCtowe konfiguracje kart, co nijak się ma do pamięci konsol.
PS Wracając do Cienia Mordoru - jeszcze raz dziś zagrałem z teksturami Ultra na gtxie 780Ti, są sytuacje w których gra praktycznie staje, coś koło 0FPS.
@plakenzi
po pierwsze naucz sie czytac ze zrozumieniem tempa dzido, bo widze text pisany w moim poscie byl za trudny. po drugie w xone i ps4 ram jest dostepny dla gpu i cpu i zwyle sredni 2gb leci na gre, 4gb na gpu. wracaj do minecrafta
Tepa dzida to Cie robila to po pierwsze . Po drugie te konfiguracje które napisałem są porównaniem czaisz ? Moc układów graficznych tych konsol jest porównywalna/przybliżona do mocy np.GTX660 , Radeona HD 7770 wpisz w GOOGLE to się dowiesz . Wiem że w konsolach jest inna architektura i technologia dlatego to był przykład wiec się nie sraj . Po trzecie " w PlayStation 4 zarezerwowane zostanie aż 3,5 GB pamięci RAM, a tym samym twórcom gier pozostanie do dyspozycji 4,5 GB" Czyli masz 4,5 gb do podziału na CPU i GPU . Po czwarte weź wypierdalaj z tekstami typu "wracaj do minecrafta" bo czytając takie teksty uświadamiam sobie ze odpowiadam jakiemuś dzieciakowi .
@Soplic Podałem przykłady pecetowych gpu które równają się MOCĄ z obecnymi konsolami .. kurwa czy to takie trudne ? PRZYKŁADY .
@Soplic,
Jest dokładnie tak jak piszesz, zarzucam nawet stosownym cytatem z Digital Foundry, gdzie mieli identyczne problemy przy ustawianiu tekstur ultra na karcie z 3 GB Vramu (na marginesie - na takiej samej karcie jaką Ty masz):
Co się tyczy wydajności wersji pecetowej, to mamy tu do czynienia z bardzo ciekawą sytuacją - zwłaszcza w świetle zdumiewająco wysokich wymagań dla ustawień ultra. GTX 780 Ti (wyposażone w 3 GB RAM-u) w połączeniu z procesorem Core i7 3770K i 16 GB RAM-u nie jest w stanie dostarczyć płynnej rozgrywki na maksymalnych ustawieniach. Nawet na GPU za 2400 zł gracza będą nękać gigantyczne spadki płynności. Zesztą ustawienia ultra odbijają się na wydajności po zablokowaniu animacji na 30 klatkach.
Wyjaśnijmy jeszcze, że na maksymalnych ustawieniach 780 Ti radzi sobie z grą naprawdę świetnie, ale przerzucanie tekstur w jakości ultra z płyty głównej do GPU kończy się brutalnym „szarpaniem” obrazu, szczególnie gdy silnik próbuje wyrenderować zasoby przy nagłych ruchach kamery. Wystarczy jednak obniżyć jakość tekstur do „wysokich”, by móc cieszyć się płynnymi 60 klatkami na sekundę.
Mordor do ustawień tekstur ULTRA po prostu wymaga (prawie) 6 GB Vramu. Koniec, kropka. Ogółem to trochę Ci się dziwię, że chce Ci się "szarpać" z Twoimi adwersarzami, którzy wypisują jakieś kosmiczne bzdury, co zapewne podyktowane jest zerową wiedzą. W przeciwieństwie do Ciebie kompletnie nie mają racji, tyle, że zamiast wdawać się z nimi w jakieś technologiczne dyskusje najlepiej zarzucić linkiem - niech sobie poczytają (choć wątpliwe czy zrozumieją):
http://www.eurogamer.pl/articles/2014-10-07-digital-foundry-kontra-srodziemie-cien-mordoru
Plakenzi [ 19 ] ->
Po pierwsze, jak masz tak się odzywać to się zamknij, bo jak na razie to za trudne jest dla Ciebie zrozumieć co się do Ciebie pisze.
Po drugi napisałeś bzdurę, bo konsole mogą używać jako VRAM nawet kilka GB pamięci, poczytaj sobie trochę o architekturze hUMA.
lordpilot [ 99 ] ->
trochę Ci się dziwię, że chce Ci się "szarpać" z Twoimi adwersarzami
Czasem aż boli jak się czyta niektóre teksty;) Szczególnie wypowiadane niemalże objawionym tonem (Nie ma jednej gry, która by potrzebowała więcej niż 3 gb ramu) przez co poniektórych znających się na wszystkim;) Co do Cienia Mordoru, to tekstury ultra są w pewnych momentach niegrywalne na mojej karcie, oczywiście żadne blokowanie na 30fps nie pomoże, gdy gra zaczyna dropować do 0fps;(
W tej chwili tylko posiadacze Titanów mogą pograć z teksturami ultra, ale już w zapowiedziach są 980tki i zdaje się 290x z 8GB ramu, co będzie chyba wielkością nie do "zajechania" w 1080p...
Ja poczekam jednak na coś wyraźniej mocniejszego od 780ti, czyli zapewne 980ti...
" GPU Xboksa One można porównać do Radeona 7790, to GPU PS4 bardziej przypomina Radeona 7870, mającego o połowę więcej jednostek obliczeniowych. " MOZNA POROWNAC zczailes typie ? ja pierdole mowisz ze pisze bzdury , klocisz sie a na benchmarki nie popatrzysz .. I wiem co to jest hUMA skoro dyskutuje w tym temacie to wiem . architektura dzieki ktorej CPU i GPU dzielą pamieć fizyczną między sobą . Ale ta pamiec fizyczna maja OGRANICZONA . PS4 ma 4,5gb do wykorzystania bo 3,5 gb rezerwuje sobie software ! 4,5 gb do podziału na CPU i GPU to tera powiedz mi gdzie te kilka gb na vram ?
Plakenzi [ 19 ] ->
Nie potrafisz obyć się be wulgaryzmów gówniarzu? (Gówniarz to nie tylko metryka, to także mentalność). Wypisywałeś dane PCtowych kart i pamięć jaką mają dla GPU, co nijak ma się do konsol.
No widzisz już wiesz co to jest hUMA, a jakbyś to wiedział przedtem to byś nie sugerował ograniczeń konsol do 2 lub 1GB ram dla GPU, bo tak wynikało z Twojego tekstu, czego kolego nie da się już zmienić...
PS co oznacza słowo "kilka" i dlaczego 4,5 nie mieści się w jego znaczeniu, mógłbyś to wyjaśnić?
I jeszcze jedno, jeśli już to PS4 oferuje 5,5GB. 4,5 standardowo, ale jest możliwość zwiększenia tej wartości do 5,5 GB w razie potrzeby, co zapewne wykorzystane będzie w exach.
wiedzialem..Wpisałem po prostu model karty graficznej i w nawiasie jej pamięć graficzna..nie odnosilem sie do konsol... Dlaczego ? 4,5gb ( pamięć współdzielona przez CPU i GPU ) czyli GPU nie będzie moglo skorzystac w pelni z tych 4,5gb . Z tego co wiem pamięc jest wspodzielona jednolicie czyli w tym przypadku CPU : 2,25gb i GPU 2,25 gb . Tak jest na starcie. Dopiero w momencie gdy aplikacja wymaga wiekszej aktywnosci CPU zabiera z GPU i na odwrót.. A raczej nie mozliwe jest aby GPU zabralo sobie tej pamieci 4gb a CPU zostawilo 0,5gb...
Nie oceniaj mojej mentalnosci bo jesli dla Cb ktos kto uzywa wulgaryzmow jest GÓWNIARZEM to pozdrowienia ;) uzywalem tych wulgaryzmow z powodu irytacji czasami wulgaryzmem mozna cos podkreslic . Nie obrazalem Ciebie ani nikogo takze okreslenia mentalnosci pozostaw dla znajomych ;)
Soplic [ 85 ] ->
Zwróć uwagę że tak naprawdę PS4 tym którzy wykażą chęć pozwala na użycie 5,5 GB. Więc zapewne może zdarzyć się sytuacja gdy CPU weźmie 1GB a GPU 4,5.
Zauważ że takie np. GTA V na starych konsolach jest głównie ograniczane przez GPU, cały świat jest liczony w tych marnych 512MB minus to co idzie na grafikę, czyli zapewne CPU musi zadowolić się 256MB! Tak naprawdę zapotrzebowanie na pamięć GPU ma większą niż CPU.
PS Hmm, dorosłemu wypada powstrzymywać się od wulgaryzmów nawet gdy jest zirytowany - to żaden argument, tym bardziej gdy robi to w formie pisemnej, bo człowiek ma większą kontrole nad tym co pisze niż mówi. Używanie wulgaryzmów w dyskusji obraża, szczególnie w sytuacji gdy dialog prowadzą obce sobie osoby. Co innego gdy sobie klniesz w ferworze dyskusji w gronie kolegów, weź to pod uwagę. Nie darmo takie formy wypowiedzi są z reguły zabronione na forach. Owszem można podkreślać coś wulgaryzmami, ale można obyć się bez nich, i tak bym na przyszłość radził:)
Jak ja uwielbiam takie tematy. Brakuje tylko bólu dupy odnośnie przeniesienia premiery tej gry* na styczeń. :) :)
spoiler start
*GTA V
spoiler stop
Czy to oznacza, że jeśli wyłączy się te opcje, to wymagania troche spadną? Bo karty AMD podane w wymaganiach, nie są odpowiednikami podanych kart Nvidii, a te efekty nie będą obecne na AMD. Tak więc, czy jeśli wyłączy się te opcje, to wymagania troche spadną?
Soplic textury Ultra to tylko nieskompresowane wersje tego co widzisz na High :]. Taka zabawa na siłe dla onanistów polujących na artefakty po kompresji (które są i tak tylko widoczne zazwyczaj na normalmapach i to tylko w sytuacjach gdzie mocno działa specular, reflection). Te 6GB vramu jest także wymagane pod zabawe w 4k.
Zresztą wersja na ps4 tej gry nie jest nawet odpowiednikiem wersji High na PC ;].