Gramy w Legend of Grimrock 2 - takich gier już się nie robi...
mocny? SŁABY OT CO.....gra trafi do nielicznego grona (czyli nie do mnie bo mecza mnie takie slamazarne gry) co zaprzecza temu co powiedziałes. No chyba ze dla ciebie ale jako kandydat do ogolnego cRPG roku to nie ma mowy.
[3] A co to ma do rzeczy? Ze miliony much beda isc do Dragon Age 3? To ma byc argument? :) Poza tym co niby oznacza "slamazarna"? Ze wolno w niej myslisz? :)
LordSettlers [3]
No chyba ze dla ciebie
To ktoś zdrowy na umyśle sugeruje i kieruje się wyborami innych oraz daje komuś innemu wolną rękę, by decydował za niego (w tym przypadku: co jest/będzie GotY, a co nie)?
Jedynka na początku bardzo mnie wymęczyła, ale po pewnym czasie zaczęło mi się podobać. To akurat jedna z tych gier, dla których warto poświęcić nieco więcej czasu.
Ciekawy, rzeczowy materiał. UV i Kacper to dobre połączenie.
Jeżeli faktycznie w Legend of Grimrock 2 jest wszystko to co w jedynce, a nawet więcej i lepiej to będzie to jeden z lepszych tytułów w tym roku.
Swoją drogą myślałem, że las będzie wyglądał nieco lepiej ale nie o to w tej grze chodzi.
Czy można Dungeon Crawlera podciągać do pełnoprawnego cRPG ? Ja rozumiem, że za czasów Eye of Beholder trudno było o ogromne RPGi itd. i wtedy się utarło, że to też RPG, ale teraz ? Z RPG jest tu tylko rozwój postaci i walki - tyle. Tak to są zagadki, klucze, zagadki klucze i tak w kółko. Taka jak to się kiedyś mówiło "labiryntówka z zagadkami logicznymi" teraz można by jeszcze dodać "i elementami RPG" ale, żeby od razu RPG roku itd. - bez jaj.
Pokochałem Dungeon Crawlery po zapoznaniu się z M&M VI. Legend of Grimrock 2 wygląda wyśmienicie
@GimbusomNIE
Czy można Dungeon Crawlera podciągać do pełnoprawnego cRPG ?
Nie ma czegoś takiego jak pełnoprawne cRPG. Bardzo często powtarzana bzdura. cRPG to zbiór różnych podgatunków takich jak sandbox-RPG (seria The Elder Scrolls), Hack&Slash, story driven-RPG, Roguelike czy właśnie Dungeon Crawler, a każdy z nich kładzie nacisk na inne elementy gier powszechnie uznawanych za cRPG. W związku z tym w jednym istotna jest walka, w drugim dialogi i dynamiczna fabuła, a w trzecim eksploracja i interakcja ze światem gry co nie zmienia faktu, że wszystkie są cRPG.
Polecam zapoznać się z moim wpisem: "Czym jest cRPG" http://gameplay.pl/news.asp?ID=88039
Czy można Dungeon Crawlera podciągać do pełnoprawnego cRPG ? Ja rozumiem, że za czasów Eye of Beholder trudno było o ogromne RPGi itd. i wtedy się utarło, że to też RPG, ale teraz ?
No. Zwłaszcza że takie papierowe D&D to wcale nie jest dungeon crawler tylko rozbudowany symulator dialogów i intryg... oh wait...
Fajnie, że nie ma poruszania się po węzłach. Taka w miarę swobodna eksploracja jak to miało miejsce chociażby w serii Might & Magic jest dużo lepsza.
Jedynka mi się dość spodobała, choć swoje wady miała, więc cieszy spory rozwój i "naprawienie" mechanik znanych z jedynki w dwójce. Kiedyś na pewno zagram.
Mapa jako moduł w grze? Nie trzeba jej rysować na kartce jak w Black Crypt? Cóż za uproszczenie!
Mapa jako moduł w grze? Nie trzeba jej rysować na kartce jak w Black Crypt? Cóż za uproszczenie!
Jest również tryb Old School, bez mapy. Moża wybrać przed rozpoczęciem gry. ;)
Definitywnie jedna z najlepszych gier tego roku, a na pewno najlepszy cRPG
Gra rzeczywiście jest bardzo specyficzna. Jednakże w moim odczuciu na dzisiejsze standardy sama walka i rozwój postaci nie czynią z niego pełnoprawnego RPG'a.