Human Resources – anulowano zbiórkę na postapokaliptyczny RTS
Planetary Annihilation wydali jako niedokończoną grę (w dniu premiery nawet nie dało się uruchomić single player bez netu! Do dnia dzisiejszego nie działają sejwy), a już zabrali się za nową zbiórkę...
Zanim w ogóle udostępnili (niby) ukończoną grę to już wyskoczyli z nowym kickstarterem. W dodatku Planetary Annihilation jeszcze nie miało w Polsce premiery, a już zdążyła być parę razy na przecenach 50-60% - miesiąc po premierze. Wygląda na to że Uber Entertainment desperacko szuka pieniędzy.
Coś mi to wygląda na koszmarne niedoszacowanie kosztów produkcji tak samo jak to było w przypadku Double Fine Productions i ich przygodówką, gdzie kasy ze zbiórki nie starczyło nawet na połowę gry, a ukończenie drugiej połowy jest odwlekane (od premiery pierwszej połowy minęło już sporo czasu, a do drugiej połowy jak na razie... przygotowali tylko scenariusz!).
Po Planetary Anihilation chyba nie mieli co liczyć na kredyt zaufania. Chociaż gra wyglądała ciekawie.
Gorąco polecam sprawdzenie gry 0 A.D. - ostatnio wyszła Alpha18.
Gra jest w pełni grywalna i bardzo przyjemna. To swoisty remake Age of Empires I, w czasach RTSowej posuchy- jedna z niewielu jasnych gwiazd na niebie.
Nie ma się czemu dziwić. Planetary Annihilation ma mieszane oceny. Jest sporo narzekań na to, że gra została wypuszczona zbyt wcześnie i ma wiele bugów. Moim zdaniem to dobra wiadomość. Oznacza, że ludzie nie zrzucają się już ze względu na ciekawy koncept koncept albo nostalgie, ale patrzą, też czy zbierający jest wstanie dostarczyć produkt jaki zapowiada. Skoro twórcy PA rozczarowali nas po pierwszej zbiórce, dobrze, że nie dostaną kolejnych pieniędzy. Trzeba rozliczać twórców gier z obietnic.
Planetary Annihilation jest niestety na chwilę obecną niedopracowanym koszmarkiem...
Planetary Annihilation zebrało 2 miliony - jak się okazało za mało na ukończenie gry.
Przy nowej grze chcieli "tylko" 1,2 miliona, czyli od razu wiedzieli że to będzie za mało!
Innymi słowy pewnie ta cała zbiórka była tylko po to żeby zdobyć trochę kasy na uzyskanie płynności finansowej, a Human Resources wydaliby jako kolejny - jeszcze bardziej niedokończony produkt (albo w ogóle nie wydaliby).
@ .:Jj:.
O, dzieki! W tych czasach kazdy rts jest na wage zlota. Na szybko przegladnalem materialy dostepne na ich stronie i rzeczywiscie istny remake AoE - nawet udzwiekowienie podobne (poszczegolne sample), jak nie te same :)
W tej chwili gra się bardzo przyjemnie, jedynie nadal optymalizacja (co jest wielokrotnie powtórzone) wymaga solidnego dopracowania. Przy masie jednostek fps spada.
Widać że gra nie ma budżetu AAA, ale pod względem projektu jako całości to kawał dobrej roboty i widać że robili to fani. Jak podpudrują grafikę, rozwiną drzewka, jednostki, bohaterów itd. i to wszystko zbalansują- gra będzie gotowa.
Do tego jeszcze bardziej doszlifowany edytor map i jakieś narzędzie do modów i będzie pełnia szczęścia :)
Jest dużo nowości ale to prawie same mody- do serii TW, AoE, BfME, C&C, SC itd. Nad gatunkiem ciąży klątwa. Z turówkami jest dużo lepiej. Jak ktoś nie trawi festiwali Micro (Starcraft) to można się pociąć w kwestii real time.
Moze nie ma budzetu AAA, ale chwile pogralem i wyglada spoko. Niestety musialem wylaczyc, bo musze skonczyc projekt, a juz widze, ze rozgrywka naprawde wciaga wiec zostawie sobie na weekend ;p
Ano, turowek wychodzi nawet sporo ciekawych, czego niestety nie mozna powiedziec o rts'ach, ale mam nadzieje, ze tak jak teraz zrobil sie maly boom na klasyczne rpg'i, tak przyjdzie i czas na klasyczne rts'y :)
Jeszcze raz dzieki!
Nie ma problemu :) Szkoda że tak mało osób o niej wie ale cóż- to darmówka robiona przez pasjonatów. Nie posmarują- nie ma artykułów. Liczę że jak wyjdzie wersja 1.0 to zrobi się głośniej.
Nie jest to AoE 1:1. Jest np. teren oddziaływania/zabudowy, podobny o tego z Empire Earth II. Są nieskończone farmy, wprowadzone w AoE 3. Są mury które można obsadzić, znane choćby z Strongholda. Ale to drobnostki, generalnie to duchowy spadkobierca jedynki AoE.