The Evil Within – gra debiutuje w Polsce i na świecie
[Jestem niesłyszący]
Teraz wreszcie dowiemy się, ile jest prawdy w tym absurdalnie wygórowane wymaganie sprzętowe. Nie mogę doczekać na pierwsze testy w sieci Internetu.
Ile jest prawdy wiadomo już teraz - niewiele.
Gra działa na max ustawieniach na kartach pokroju GTX660 które nawet nie stały obok 4GB VRAM, jakikolwiek i5 też daje radę bez problemu.
A 60FPS o którego brak był taki płacz to kwestia napisania jednej linijki w konsoli.
Albo mocny PC albo po prostu grać na konsoli.
Ponoć na PC jest 30 klatek i czarne pasy ? Można to niby już obejść ale mogą występować pewne "dziwactwa".
@Amadeusz ^^ -> Pocieszyłeś mnie. Bo ja także mam GTX660 i procesor Intel i5 3570. :) Tym bardziej, że na razie nie stać mi na GTX 970.
Ale muszę przyznać, że jestem trochę niezadowolony na twórcy Evil Within za takie nastawienie do gracze. Taka informacja jest jakby skierowany do BOGATYCH gracze, a nie do "plebejusze". :P Nieczysta zagrywka marketingu, ot co. Jak patrzę na taka grafika, to nie chce mi wierzyć na takie wymaganie sprzętowe.
Cenega jak zwykle w "formie". Ładnie olewa użytkowników konsol nie robiąc spolszczenia. Zatem pozostaje tani klucz z Allegro do Steam. Dla mnie od kilku lat (od czasu numeru z Brothers in Arms: Hell's Highway gdzie nie można było zagrać z multiplayerze mając oryginał!) to symbol firmy porażki.
To było do przewidzenia ze podane wymagania będą przesadzone. Jak nie siegnąć pamięcią to zawsze tak było żeby później nie było płaczu ze komuś gra nie poszła na podanej w wymaganiach konfiguracji. Gra wydaje się bardzo spoko, zwłaszcza ze w którejś z recek było napisane ze to taki mix starych SH i RE4. Zastanawiam się nad zakupem ale poczekam jeszcze na szersza opinie.
Na neogaf jest wątek o działaniu gry na PC. Cytat od kolesia ze słabszym sprzętem, dla zainteresowanych:
Well fuck, I can't play the game. HD5850 (1GB VRAM), 4GB RAM and Phenom x4 955.
Even with every setting on minimum and running at 720p the game runs at 25 fps
A zabranie czarnych pasów powoduje ucięcie krawędzi obrazu i zmniejszenie FOV :P
A zabranie czarnych pasów powoduje ucięcie krawędzi obrazu i zmniejszenie FOV :P
Pozdro Hydro!
wymagania mocno przesadzone. akurat mam gtx660 z 3gb vram i gdy go okazjonalnie kupowalem pare lat temu nie spodziewalem sie ze cos co nie wyglada kosmicznie bedzie wymagalo wiecej... pewnie spokojnie pociagne na maxie ale sam fakt jest smieszny.
dodac do tego docelowe 30fps bez oficjalnego wsparcia dla 60 i czarne paski na ekranie - port na szybkiego. oby tylko gra obronila sie gameplayem bo mialem wobec niej spore oczekiwania. Evil Within mialo pokazac Resident Evil czym powinien byc wspolczesny survival horror i mam nadzieje ze tak jest.
Niby bez oficjalnego wsparcia 60FPS, ale na forum Bethesdy czytamy (post pracownika):
R_swapinterval <NUMBER>
Sets the FPS lock. Note that the numbers below are negative.
-2: This is the default, set to 30 FPS. This is the officially supported frame rate
-1: This sets the FPS limit to 60. Fully playable, although there may be quirks (we’re going to fix these).
0: This fully unlocks the FPS. We do not recommend playing above 60. We will not fix any issues above 60.
Innymi słowy bez wsparcia... Z wsparciem :)
A czarne pasy to nie jest kwestia portu, każda wersja gry działa w 2.39:1.
Tak czy siak pewnie wyjdzie jakiś mod który je wypieprzy prędzej czy później.
Widac jak zwykle pctowy port na wysokim poziomie, co to sie porobilo ostatnio..
30 fpsow, serio ? Jedna opcja w menu powinna to wylaczac, a tak to jest jak w dead rising 3..
Pasy są bo takie było założenie aby gra w pewnej formie przypominała film gore/horror. Dlatego są pasy. Mi tam nie przeszkadzają.
Włącznie konsoli powoduje blokadę achievmentów jak kogoś interesują.
Czarne pasy też również mi nie przeszkadzają. Ale 60 FPS może się przydać...
A może się ktoś wypowiedzieć czy ta komenda na odblokowanie 60klatek powodują jakieś większe problemy z grą
Amadeusz a i5 i GTX660 to niby co? Napiszę to po raz setny - niema obecnie gry, która graficznie wymagałaby coś mocniejszego. A jeżeli takowa się trafi oznacza to tylko i wyłącznie spartoloną robotę programistów. Nie ma gry, która realnie wymagałaby i7 i jakiegoś GTX 9xx.
Amadeusz^^ [11]
Tak czy siak pewnie wyjdzie jakiś mod który je wypieprzy prędzej czy później.
No ja mam nadzieję. Pierwsza rzecz, jaka mnie od razu zirytowała w m.in. Asasynie były właśnie te chędożone czarne paski! Za czarne paski to mi robi obramowanie monitora i to mi wystarczy.
Ogame ustawienie pasów na 1,8 załatwia sprawę. Pasów nie midać a ekran nie ucięty. Też pozdrawiam :E
*TobiAlex
Serio? Jesteś śmieszny. No popatrz to dlaczego nie mogę sobie pograć w najnowsze produkcje w maksymalnych detalach w 60 klatkach na sekundę na mojej 660? Może to spartolona optymalizacja, z czym się po części zgodzę. Jednak prawdziwym ogranicznikiem są tutaj sterowniki do kart graficznych nie dające wykorzystać ich pełni możliwości, abyśmy wciąż kupowali nowe, ale to już właściwie zakrawa o teorię spiskową...
Niemniej jednak istnieją gry które są szczególnie głodne na moc. Mam na myśli sandboxy. Twój punkt widzenia jest bardzo ograniczony. To jak dobrą kartę potrzeba zależne jest od tego jakiej rozdzielczości jest mój monitor. Bo w 2/3 k to sobie już komfortowo nie pograsz, ba nawet FHD jest najczęściej problemem dla takiej słabej karty. Gwarantuję ci jako zapaleniec modyfikacji, że nawet całkiem stara produkcja, po odpowiednim poprawieniu plików ini z ustawieniami graficznymi, mocnym wygładzaniem krawędzi i wgraniu enb wnoszącego ogrom efektów graficznych (oczywiście jeżeli gra go obsłuży) robi ją ogromnie głodną na moc. Oczywiście po części jest to wina przestarzałych silników graficznych. Na koniec napomknę o teksturach. Wgraj sobie takie o rozdzielczości 2k (o 4k już nie mówiąc) do takiego Skyrima i gwarantuję ci że jedna 780 będzie miała problem to uciągnąć. W tym wypadku liczy się przede wszystkim pamięć VRAM.
@grungehe123 -> Cytat: "To jak dobrą kartę potrzeba zależne jest od tego jakiej rozdzielczości jest mój monitor" -> Tu się zgodzę. Różnica pomiędzy HD a Full HD może być ogromna, jeśli gra jest ustawiona na Ultra. Jako posiadacz GTX 660 używam monitor 19 cali o rozdzielczość 1280x1024 i dlatego nie mam problemu w granie Metro Last Light z 60 FPS na Ultra (wyłączony SSAA), choć użytkownicy Full HD mogą mieć problemy.
Murabura>>> "Evil Within miał pokazać Resident Evil czym powinien być współczesny survival" . Musze cię zmartwić raczej nie pokazuje. Po zabiciu setki udręczonych, zombiaków itp. klimat zastraszania czy zaszczucia znika. To już nowy Alien Isolation jest lepszy w tych klimatach. Amunicji masz bardzo mało na wyższych poziomach ale nie na tyle żeby nie dało się dalej przejść.Według mnie gra jest też za krótka i wyszedł z tego slasher a nie horror trzymający w napięciu przez cała grę.