Recenzja gry Endless Legend - fantastyczna uczta dla strategów
Wspaniała gra. Po przeczytaniu recenzji mam wrażenie, że autor nie do końca zrozumiał mechanikę walki, która moim zdaniem jest rewelacyjna - nie zawsze da się zaplanować co do pola, a realizacja rozkazów w kolejności inicjatywy wprowadza element suspensu co do tego jak rzeczywiście potoczy się tura walki.
A ja mam wrażenie, ze recenzent nie pograł za dużo.
Tak, gra jest naprawde fenomenalna do momentu kiedy odkrywamy, ze... AI praktycznie nie istnieje.
Brakuje tutaj wielkiego minusa jakim jest AI.
Jest okrutnie slabe.
Gra nie stanowi wyzwania nawet na najtrudniejszym poziomie trudnosci.
"Brakuje tutaj wielkiego minusa jakim jest AI.
Jest okrutnie slabe."
---
Ciągle lepsze niż w Civ 5 po premierze, gdzie SI nie było w stanie wygrać przed czasem.
"Gra nie stanowi wyzwania nawet na najtrudniejszym poziomie trudności."
-------
Bardzo proszę, pokaż mi jak na najtrudniejszym poziomie z world difficulty 'hard' wygrywasz bez wielokrotnych startów i szukania optymalnej lokalizacji i bez robienia save przed pierwszymi bitwami z neutralami. No bo chyba nie rozbiłeś 'słabej' SI startując na dwóch anomaliach (na world-hard)?
Nie widze sensu w tym aby cokolwiek pokazywac.
Posiadam taktyki, ktore skutecznie eliminuja AI nawet na najtrudniejszym poziomie (wraz z hardem na world difficulty).
Ale ostatecznie wlasciwie wystarcza dwie:
1. Jak najszybciej budujesz armie i robisz walec po sasiadach.
2. Podczas walk stosujesz taktyke "kajtowania" slabymi jednostkami melee kiedy kusznicy wybijaja wszystko do nogi.
AI nie potrafi sie bronic. Zostawia puste miasta bez obrony.
Strasznie latwo daje sie manipulowac dyplomacja (w jednej turze mozna zadeklarowac wojne, przejac miasto poczym wynegocjowac rozejm... W JEDNEJ TURZE, a w nastepnej zawrzec pokoj)
Zreszta nie jestem sam w swoim odczuciu. Oficjalne forum jest pelne ludzi narzekajace na AI.
Ogolnie gra jest naprawde swietna. Gdyby poprawili ten jeden aspekt to bym chyba przestal jesc i spac.
Jak wygląda kwestia optymalizacji? Strasznie podobało mi się Endless Space, ale nie wiem czy Legend będzie tak samo ładnie chodziło na moim ledwo żyjącym lapku.
Ja mam złoma. Doslownie. Siedmioletni komputer.
Gra chodzi dobrze. Tylko w pozniejszej fazie, kiedy masz duzo regionow to zaczyna zwalniac. Ale nie jest zle.
Jak wygląda chronologia w świecie Endless. Czy fabuła Endless Legend dzieje się przed fabułą z Endless Space czy też po? A może równolegle? W zasadzie uniwersum jest na 100% wspólne a nigdzie jasno nikt nie wyjaśnił jak chronologicznie należy ułożyć obydwa tytuły (czy raczej fabuły związane z tymi tytułami). Wie ktoś?
@trejangry
Chronologia: Dungeon of the Endless -> Endless Legend -> Endless Space.
Świetnie, że podałeś konkretną linię chronologiczną. Ale prośba -uzasadnij ta chronologię. Czy są jakieś łączniki, postacie, zdarzenia które podpowiedziały Ci właśnie taka kolejność? Od siebie powiem że EL przed ES ma sens. Ale skąd DotL przed EL. Nie kwestionuję tylko potrzebne mi jest jakieś uzasadnienie bo kompletnie nie znam DoDotL. Z góry dziękuję.
Rasy w Endless Legend to potomkowie tych, co są (no gra jest w Early Access, ale w sumie to już grać można) w Dungeon of the Endless. Fabulą Dungeon of the Endless jest taka, że przelatujący nad Aurigą statek został zaatakowany przez systemy obronne planety i zarządzono ewakuację. Ci, którym się udało przebili się pod powierzchnię Aurigi i odkryli ruiny. W grze chodzi o to, aby z nich uciec.
@ Naczelnyk
Zrozumiał, ale mu nie podeszła :) Tzn. w przypadku 5-6 oddziałów jest jeszcze ok, ale przy większych bitwach jest chaos totalny. Każdy robi co chce (zwykle coś głupiego), oddziały blokują się w terenie, itp. Naprawdę nie potrzebuję suspensu w strategiach turowych. Wolę kontrolę.
@Alacer
Zastanawiałem się czy nie napisać o słabym AI, ale doszedłem do wniosku, że tak naprawdę wcale nie spodziewałem się jakiejś rewolucji, a w tej grze głupota komputera aż tak bardzo nie przeszkadza (chyba że ktoś chce prawdziwych wyzwań - ale od tego jest multi). Jakoś przyzwyczaiłem się, że na solidne AI w momencie premiery nowej strategii nie ma co liczyć. W Endless Legend "Sztuczna Głupota" aż tak nie kole w oczy jak np. w Total Warach (taki Darth Mod naprawił totalnie skopaną E:TW). Po cichu też liczę na jakiś porządny mod AI do Endless Legend.
@trejangry
Na Endless Space Wiki jest to zgrabnie opisane:
http://endlessspace.wikia.com/wiki/Auriga
autor recenzji :)
Po przegraniu ok 70h stwierdzam, że gra zasługuje na przynajmniej 9 - 9,5 ;)
A to moje wrażenia:
[link] :D
W Endless Space spedzilem okolo 100h... Juz teraz czuje, ze tu wynik bedzie jeszcze lepszy :)
Zaraz po premierze gra mi się cięła tak że samemu chciałem się pociąć, potem trochę pozmieniałem i teraz na full detalach (na 3 letnim lapku) działa idealnie płynnie. Sama rozgrywka jest mega fajna i bardzo wciągająca, zresztą tak samo jak w endless space, które de facto także jest świetną grą turową.
Jeszcze nie grałem ale wkrótce to zmienię, gra wygląda świetnie.