Dragon Age: Inkwizycja - 1080p na PS4 i 900p na XONE
Według mnie standardem na obecnych konsolach powinno być 1440p, a nie 1080p bo w porównaniu do 720p z konsol to dużej różnicy nie ma.
Nie robi różnicy, bo rozdzielczość ma mały wpływ na jakość obrazu. Różnicy pomiędzy XO, a PS4 pewnie nawet nikt nie zauważy. Gdyby standardem było 1440p to by musieli obciąć inne elementy graficzne i gra wyglądałaby gorzej.
Indiana18
Jak zakładam zdecydowana większość konsolowców ma tv 1080p, więc różnicy w 1440p nie zobaczyliby, po co producenci mieli by więc w coś takiego inwestować?
M$ chyba nie wierzy w komercyjny sukces tej gry... A może po prostu EA nie boi się "wojny" w odróżnieniu od - co znamienne - Francuzów...
Bezi2598 [2]
rozdzielczość ma mały wpływ na jakość obrazu
Zależy o jakich różnicach między poszczególnymi rozdzielczościami i przekątnych ekranu mówimy.
standardem na obecnych konsolach powinno być 1440p
I niby na czym miano by to odtwarzać, ile konsol jest podłączonych do monitorów a ile do telewizorów?
Irek22
W przypadku gier na nowe konsole różnice są niewielkie. W internecie są porównania gier multiplatformowych i różnic dużych nie ma mimo tego, że na PS4 zazwyczaj jest wyższa rozdzielczość. Grając na TV różnice będą jeszcze mniej widoczne. Na xboxie 360/ps3 jakoś większość gier była w 720p, a ludzie normalnie na TV grali. To nie PC, że trzeba grać w natywnej, żeby w ogóle coś zobaczyć.
Bezi2598 [6]
Różnice między 720p na telewizorze ok. 30" a 720p na telewizorze 60" są kolosalne i zauważalne gołym okiem (oczywiście na korzyść 30"). Na 50"+ nawet 1080p zaczyna wyglądać jak jakaś papka.
O wojna na piksele. Nowość na GOL-u. Bracia konsolowcy, pamiętacie czasy, jak nikt nie wiedział( oprócz twórców) w jakiej rozdzielczości, działa gra a gracze zwracali uwagę na kompletnie inne rzeczy?
Grałem w GTA V na 40'' telewizorze i żadnej papki nie miałem, grało się bardzo przyjemnie.
Zależy też od sprzętu. Telewizory nieco inaczej skalują obraz w porównaniu do monitów i w nowych telewizorach nie prawa wystąpić efekt "papki", HD czy FullHD nie robi dużej różnicy.
O wojna na piksele. Nowość na GOL-u.
Jaka wojna? Ktoś tutaj kogoś wyzywa? A nie, zapomniałem, temat tabu, drażliwy dla niektórych :/
Weź już skończ z tą swoją głupią postawą: a mnie rozdzielczość i fpsy nie interesują, będę się dobrze bawił przy grze. Już w jednym wątku napisałeś, dzięki, zrozumieliśmy nie musisz powtarzać, ale to jest forum dyskusyjne i można dyskutować na wszelkie tematy dopóki pisze się z kulturą.
Szczerze wątpię w jakiekolwiek widoczne różnice między tymi wersjami, ale ok... Jako posiadacz PS4, teoretycznie się cieszę... ;P
Fajnie, że na gry-online ludzie podeszli normalnie do tematu i nie starają się na siłę pokazać wyższości PC a konsolami i odwrotnie. Podsumowaniem tej generacji będzie "Ta generacja była wojną o rozdzielczość i FPS, nie o jakość gier" ;)
Bezi2598 -> kwestia preferencji, przez ostatnie dwa lata rzadko grałem na konsoli, głównie pc gdzie gram w natywnej rozdzielczości 1080p i po włączeniu gta V doznałem lekkiego szoku, po jakimś czasie się mniej więcej przyzwyczaiłem, ale na pewno nie nazwałbym tego wystarczającą rozdzielczością, różnica między 720p a 1080p jest duża. Konsola podłączona do całkiem przyzwoitego 40".
Prawda jest taka, że jak ktoś raz zasmakował wyższej rozdzielczości to potem czuje niedosyt jak musi grać na mniejszej. Przynajmniej ja tak mam.
Co oni mają na myśli mówiąc "aktualny potencjał konsol"? Przecież nikt im już bebechów nie wymieni. Brzmi to trochę jakby teraz wpychali gorsze w grafice gry żeby było można czym reklamować gry w przyszłości.
Aktualizacje oprogramowania związane z tweakami cpu/gpu/pamięci mogą w przyszłości podbić szybkość konsoli o 5-15%, w zależności od tytułu.
Kiedyś podobnie było ze Skyrimem na PS3, gdzie dopiero po współpracy Sony z Bethesdą udało się po długim czasie wypuścić odpowiedniego patcha i uczynić grę grywalną, a trik polegał właśnie na operacjach związanych z pamięcią/gpu.
Zresztą powinni zadzwonić do gości z Rockstara, bo oni akurat są mistrzami w wyciskaniu z konsol 110% ich możliwości.
Ravios [16]
Wiele gier na PS4 chodzi w 1440p
Rozumiem, że chciałeś napisać "1080p", a "1440p" napisałeś niejako podświadomie po przeczytaniu postu [1]. Z drugiej strony taka uwaga pod adresem Indiany18 byłaby wtedy deczko bezsensowna...
Irek22 [4] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13443022&N=1#post0-13443030
Zależy o jakich różnicach między poszczególnymi rozdzielczościami i przekątnych ekranu mówimy.
Tylko zauważ, jak zwiększysz rozdzielczość to musisz obniżyć detale, lepiej mieć nawet 720p jakości niż 4K plamy.
Bezi2598 [9] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13443022&N=1#post0-13443133
Grałem w GTA V na 40'' telewizorze i żadnej papki nie miałem, grało się bardzo przyjemnie.
Bo 10 cali robi różnice, na serio dla 50 cali, full hd to jest za mało, tylko, że tv jeszcze wygładzają, o wiele lepiej niż śmieszne monitorki do pc i to jest duży plus.
„Wykorzystaliśmy aktualny maksymalny potencjał każdej konsoli” nie wiem śmiać się czy płakać...
Maksymalny potencjał konsol to mogą wykorzystać studia tworzące exy na daną konsole np. Naughty Dog czy Quantic Dream a nie jakieś BioWare.
Jak skończy się to parcie na 1080p, może pojawią się gry z lepszą grafiką ale w 720p. Mówienie o maksymalnym wykorzystaniu mocy konsol tak jakby nie dało się już zrobić lepiej jest głupie, jak się chce to można nawet napisać Ponga, który będzie ciągnął 100% mocy sprzętu.
No dokładnie - lepsza grafiką w 720p, fow 20 + tunele, dla mnie lepsza grafika to nie tylko więcej upakowanych śmieci na małej planszy/ekranie. I mówienie że 720p to lepsza grafika to śmiech na sali, 1024/900p + 60fps powinno być już standardem na konsolach (tak jak jest na PC) a tu widać problem bo twórcy muszą rezygnować albo z 30 fps albo z w miarę otwartego świata, albo z dobrych tekstur. Konsole już wstrzymywały rozwój gier, a next geny zrobiły tylko niewielki krok na przód i znowu się problemy zaczynają.
Dobrym przykładem jest Watch Dogs - otwarty świat, super grafika a później się okazało że trzeba ciąć bo fps na konsoli za bardzo spadają. AC: unity : 900p i 30 fps, Evil Within, 30 fps + paseczki na górze i dole co by jeszcze zmniejszyć ekran. M$ i Sony dały ciała tnąc koszty konsol... i co teraz ? następne 5 lat dreptania w miejscu ?
destiny_ Gdzie wy naczytaliście się bzdur, że konsole wstrzymują rozwój gier? Czemu exy na PC nie pokazują tej super mocy? Bo to bzdura, wymyślona przez zatwardziałych pctowców. Co do przykładów które podałeś, to chyba nie trzeba mówić, że Ubi nie potrafi optymalizować gier, a o WD to już nie ma co wspominać. Co do rozdzielczości, to 3/4 gier chodzi w 1080p, tak jak gra z tego newsa. 900p to pojedyncze gry i to multiplatformowe wydawane też na poprzednią generacje.
Jak naczytałem ? wystarczy pograć w multiplatformowe gry by samemu to zauważyć... Małe lokacje, kiepskie tekstury, brak dobrego oświetlenia to jest w nich standard. Z next genami jest trochę lepiej ale już widać że rozwinąć skrzydeł też za bardzo się nie da. Przykłady powyżej. Dragon Age:inkwizycja raczej Skyrima z modami nie przebija ( gra która ma swoje lata) a otwarty świat będzie się sprowadzał do większych lub mniejszych map, postacie jeśli chodzi o wygląd to raczej prosto wyglądają.
I nawet nie chodzi o grafikę która nie jest najważniejsza, ale o sztuczne ograniczenia i konieczność kombinowania przy tworzeniu gier, sztuczne podziały na mapy, brak dobrego i klimatycznego oświetlenia, zależnego od pory dnia, tekstury w średniej jakości, brak nowoczesnych efektów jak teslacja czy fizyka. Bo cała para idzie w utrzymanie średniej jakości grafiki na konsolach, przy 30 fps.
Silniki graficzne mają o wiele większe możliwości niż 5 lat temu a postępu nie widać.
Nowoczesne konsole powinny gnieść PC (tak jak to było przy premierze Xbox 360 czy PS3) a tu klops... i jest odwrotnie.
https://www.youtube.com/watch?v=4ZP8GkGPWYw
Metro PS4 vs PC, brak dynamicznego oświetlenia na PS, gorsze tekstury, mniej efektów cząsteczkowych.
http://gamingbolt.com/metro-last-light-redux-video-comparison-ps4-trumps-xbox-one-pc-is-still-the-superior-version
Xbox, PS4 i PC - na PC tekstury i dynamiczne oświetlenie na konsole pseudo dynamiczne. i tekstury medium.
24
Czyli jestes nadal jednym z tych co to twierdzą, ze na PS1-2 dalo sie robic otwarte, interaktywne gry, bo teraz to PS4 jest slabsze od 'szaraka'?
To Tworcy wychowali sobie graczy, serwują im Assassyny, Call of Duty i inne pierdoly. Graczy jest wiecej i wola grac wnuproszczone gry. Zwalanie winy na konsole jest smieszne, biorac pod uwage to ze na tych magicznych pecetach ktore tak wychwalasz, wychodzą porty tych samych gier. A wiesz dlaczego? Bo nikomu sie nie chce robic duzych i rozbudowanych gier.
27
Tak jak pecetowcy (ktorych 80% ma slabsze komputery od current genow) ograniczaja. Nie tylko technologia ogranicza rozwoj, piractwo, brak sensownej sprzedaży, brak oplacalnosci. Technologia ma tu znikome znaczenie, gdyby byl popyt na nowe technologie i konsole za 1000usd, to by takie powstaly. Karty graficzne tez od jakiegos czasu technologicznie stoja w miejscu, jedyne do czego sie dąży to zmniejszenie prądozernosci i emisji ciepla. Co ma najlepsze branie na PC? Minecraft, LoL, Dota, Diablo 3, Simsy. Te gry pokazują jak pecety zatrzymują rozwoj technologiczny.
Ogame, oczywiście że by się dało robić otwarte gry, ale kosztem grafiki i już na materiałach reklamowych nie wyglądało by to tak dobrze, a po Destiny widać że to marketing i grafika sprzedaje gry, a nie grywalność i mamy błędne koło, grafika musi być w miarę dobra bo to grę sprzeda na next gen konsole (szczególnie odgrzewany kotlet jak AC: Unity, Dragon Age który przecież nie może wyglądać jak DA:orgins hmm...)
Zgodzę się że na PC nie opłaca się pakować milionów w gry bo rynek na multi platformy jest dużo większy i to nawet nie 3 do 1. Więc gra musi działać zadowalająco na xbox i ps, które demonami nowoczesności nie są jak widać i dlatego uważam że będą one ograniczać rozwój do następnego next gena, tak jak 360 i ps3 ograniczały dotychczas. Czyli nie doczekamy się na razie: fizyki w grach, normalnego klimatycznego oświetlenia, rozbudowanego świata, zawansowanego SI, będzie to samo co dotychczas tylko w trochę ładniejszym wydaniu. Czyli zastój przez najbliższe 5 lat.
AC: unity : 900p i 30 fps, Evil Within, 30 fps + paseczki na górze i dole co by jeszcze zmniejszyć ekran.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13440817
^^ Tutaj już ci tłumaczyłem. Po tym jak zostałeś tymi argumentami zmiażdżony, już nic nie odpisałeś i szybko zwiałeś z wątku jak na tchórza i trolla przystało.
Co do reszty - zalecam DUŻĄ, KOŃSKĄ dawkę maści na ból dupy, bo nikogo nie obchodzi twoje stękanie. Nie rozumiem tylko tej nienawiści do konsol - nie chcesz na nich grać to nie graj, graj tylko na PC, droga wolna. Z ograniczaniem przez konsole, to jak na trolla przystało naginasz fakty gdzie się da. Nie widzisz paździerzastego sprzętu większości pececiarzy na steam. Nie widzisz tego, że exy pecetowe potrafią mieć grafikę naprawdę paskudną (Wasteland 2, którego aktualnie ogrywam - na szczęście merytorycznie gra jest super. Też grafę tu cięli przez konsole ?), a wymagania wzięte z kosmosu. Nie widzisz ogromnego piractwa, przez co wydanie na blaszaka "exa" single only to dla dewelopera ogromne ryzyko. Wielu rzeczy zresztą nie widzisz, przez te klapy na oczach.
Ogółem widząc twój butthurt nie sposób się nie uśmiechnąć :). Chłopie o co chodzi ? Wywaliłeś kupę kasy na blachę i nie masz na niej w co grać ? No to już twój problem, trzeba było bardziej przemyśleć zakupy, "who cares" ?
destiny_ grafika na droższym pc wygląda nieco lepiej niż na konsoli. Ameryki to Ty nie odkryłeś. Na konsole to rzeczywiście to tak okropnie wygląda, że przecież nie da się w to grać.
Tak jak już pisałem wcześniej, czy wy naprawdę myśleliście, że sprzęt za 1800 zł będzie killerem graficznym i będzie kładło na łopatki droższe komputery?
Teraz pokaże Ci fajne porównanie:
PS4 - www.youtube.com/watch?v=hNZesQXSyxo
PC - brak
PS4 - www.youtube.com/watch?v=tUHCO-qyA1A
PC - brak
PS4 - brak
PC - www.youtube.com/watch?v=MVbeoSPqRs4
PS4 - brak
PC - www.youtube.com/watch?v=TLzhlsEFcVQ
Już rozumiesz różnice między konsolą a PC? Każda platforma ma swoje wady i zalety. Nie da się powiedzieć, która jest lepsza. Gracze grają na tym na czym im wygodniej, więc nie wmawiaj wszystkim jako posiadacz jedynej słusznej platformy, że PC jest najlepsze pod słońcem.
lordpilot - filmowo lol, no oczywiście że im mniej klatek, mniejszy fov, słabsze tekstury i mniej efektów na ekranie tym jest bardziej filmowo...
warass ale nie rozmawiamy teraz o exlusivach, a bardziej o technologicznej części gier (szczególnie tych multiplatformowych)
Wiadomość i temat dotyczą grafiki i rodzielczości a nie to że The Last of Us nie ma na PC, czy że na PS4 nie można pograć w starcrafta w 1080p.
Podsumuję swoje zdanie: bez mocnych konsol, nie będzie postępu w grach bo to teraz konsole napędzają ten rynek. Więc przez następne kilka lat będziemy grać w FIFA 16, 17,18... AC itp itd a różnice będą kosmetyczne.
Jakie ograniczenie? Zapytam jeszcze raz, gdzie w exach na PC masz tą moc i grafikę, gdzie na konsloach będzie za 10 lat? Gdzie ten postęp? Wiesz czemu takich kier nie ma?
1. To bujda, że gdyby prym PC na rynku to grafika skoczyłaby o 5 lat w przód.
2. Nie opłaca się promować PC, po przez dużą skalę piractwa.
Starasz się pokazać, że to PC jest lepsze od konsoli podając argument grafiki. Pokazałem Ci tylko, na czym tak naprawdę na czym tak naprawdę polega róźnica.
I ostatni fakt. Na droższym PC grafika zawsze będzie wyglądać lepiej na konsoli.
Nie wiem jak wy ale ja bym chciał pograć w grę gdzie grafika wygląda jak w Ryse, a świat jest otwarty jak w Skyrimie, gdzie się zmieniają pory roku, zwierzęta nie stoją w miejscu i nie czekają na gracza itp. Gdzie jak się wejdzie do jaskini czuje się klimat i wilgoć. Gdzie po walce z przeciwnikiem widać zarysowania na zbroji i wyszczerbienia na mieczu. W takim tempie jak to się teraz rozwija to nie dożyje tej chwili, bo od 5 lat drepczemy w miejscu i FF XIII nadal graficznie wygląda bardzo ładnie i nadal większość gier to tunele bez możliwości eksploracji.
Też bym pograł w taką grę, po to mam PC, ale pytanie czemu nie zrobią takiej gry tylko na PC? Bo nie dadzą jeszcze rady. Pisanie, że gry korytarzowe to wina konsol, gry które trzymają nas za rączkę od punktu a do punktu b to też wina konsol to jedne wielkie bzdury. To wina graczy, którzy stają się coraz bardziej leniwy, żeby pogłówkować w grze. Może jeszcze wojna na Ukrainie to też wina konsol.
Taka bzdura ze te konsole tak zatrzymują technologie, ze na pecetach to cuda wianki. Najladniejszy obecnie sandbox? Infamous Second Son. Ryse na PC poza rozdzielczością nie rozni sie niczym, od tak opluwanego i wysmiewanego xboxa. Killzone Shadow Fall dal wiecej wolnosci niz ostatnie Crysisy no i wyglada swietnie. Last of Us remastered, port z poprzedniej generacji, prezentuje sie lepiej niz wszystkie ostatnio wydane eksy na PC. I to niby konsole hamują rozwój technologiczny? a graficznie to są 10 lat za pecetami?
Blagam, bez zartow.
Pewnym jest ze nawet gdyby gry na ps4 chodzily w 1080p i 60klatkach, to byloby zle, bo na komputerach jest juz 8k i 1200klatek. Kogo to obchodzi? Kupie gre, wespre Tworcow, bede sie swietnie bawil przez kilkadziesiat godzin w 900p, roznicy nawet nie widząc. Telewizor sobie wszystko ladnie upscaluje do 1080p dzieki czemu nie oslepne od tak niskiej - jak 900p - rozdzielczosci.
No i czemu ma ten filmik dowodzic? Na nawet najmocniejszym kompie nie pograsz w ladniejszego sandboxa, nawet w 15 klatkach na sekunde.
Widzę że rozmowa bez sensu, ja o tym że większość gier to nadal tunele, ze średnia jakością tekstur i brak nowoczesnych graficznych efektów, a tu jakieś przykłady typu The Last of US jako graficzny i gameplayowy high end czy infamous jako sandbox. Bo zaraz będzie że GTA V to genialny symulator lotu. Dobrze że chociaż z 720p przeszliśmy na 900/1080p. Może za 5-10 lat będzie 1080p i 60 fps + tekstury HD bez tuneli a za 20 lat dołożymy fizykę. EOT
https://www.youtube.com/watch?v=vwWCyH2HfEU
@destiny_
A filmik z Infamous czego ma dowodzić ? Bo jeśli to ma być przykład "gry tunelowej, ze średnimi teksturami, bez wielu nowoczesnych efektów graficznych i fizyki" to powiedziałbym, że raczej słaby przykład sobie wybrałeś, na potwierdzenie swojej z góry założonej tezy.
No chyba, że to ma być przykład gry jaką chciałbyś zobaczyć na PC w postaci exa. Oczywiście nie ten tytuł konkretnie, ale coś w tym stylu. Wówczas... no cóż również nie mam dla ciebie dobrych wieści - najpierw pecetowcy muszą się przesiąść ze swoich dwurdzeniowych rydwanów na coś mocniejszego, drugi warunek to zmniejszenie skali piractwa. To pierwsze w końcu się wydarzy, co do drugiego nie mam pewności.
Ogółem - jeśli chcialeś się poskarzyć, że źle zrobiłeś stawiając tylko na PC, to odpowiem - "who cares". Mnie przynajmniej to nie obchodzi, idź wylewać żale gdzie indziej. A na drugi raz przemyśl zakupy.