DirectX 12 ukaże się wraz z Windowsem 10
Czyli rozumiem że teraz grając w gre w której mam 20-35 klatek na windowsie7 jak zainstaluje tę samą gre na windowsie 10 będe miał zdeczko 40-50 klatek?
@exkazer tak, o ile ta gra wyszła ze wsparciem DX12, nie licz na to, że aktualne gry będą przez to działały o wiele lepiej bo masz Win10.
A po jakiego sie zastanawiacie czy biblioteki dx12 będą w win8.1. Przecież będzie darmowe przejście z win8.1 do 10. To po co komu te biblioteki w 8.1. Co do win7 już w przypadku dx11 nie wszystkie opcje były dostęne w win7 i znów nie ma co liczyć na dxq2 w 7.
Mam nadzieje, że twórcy będą chcieli przeportować swoje produkcje na nowy DX 12
To było do przewidzenia. :P Ach, ta polityka Microsoft...
@Predi2222 -> Mam samo odczucie co Ty. ;)
@exkazer -> Tak, ale tylko dla gry, co obsługują DirectX 12. A więc na starsze gry nie ma co liczyć. Chyba, że otrzymują odpowiednie łatki. ;) DirectX 12 to też odpowiedź od Microsoft na Mantle z AMD.
@Harry1910 -> A ja mam nadzieję, że nie usuną także obsługi DirectX 11 od razu szybko. ;P
exkazer [1] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13435382&N=1#post0-13435382
Czyli rozumiem że teraz grając w gre w której mam 20-35 klatek na windowsie7 jak zainstaluje tę samą gre na windowsie 10 będe miał zdeczko 40-50 klatek?
Zazwyczaj NIE
TAK, jeżeli gra dostanie obsługę dx12, jeżeli ta obsługa będzie skupiała się na głównej funkcji dx12 czyli znacznym (niby) zmniejszeniem narzutu na cpu i jeżeli akurat dana gra będzie tego cpu wyraźnie potrzebowała, to jest wtedy dopiero jest możliwy nawet zauważalny kop, ale jak widać to zależy od wielu czynników.
Ale sądzę, że na pewno jakąś grę to spotka, będzie miała 2 tryby, dx11 i 12, a ten ostatni znacznie zwiększy fps, teoretycznie, nawet stare cpu wtedy mogą dostać kopa, bo dx12 najwięcej ma dać właśnie cpu, a nie bajerów graficznych.
wcogram [5]
win7 już w przypadku dx11 nie wszystkie opcje były dostęne w win7
Wszystkie ważne dla graczy opcje są dostępne, nie wiem czy najnowsze dx 11.3 też, ale bajer jest taki, że tu też gpu musi wspierać.
Sir Xan [7]
To, że dx12 będzie w win10 to tak, czy win7, nie wiadomo, ale na dobrą sprawę czytałem, że nv i amd już się zadeklarowały, że od serii nv gtx4xx i amd 7xxx wzwyż dostaną dx12, no to by było trochę śmieszne, że nawet tak stare grafiki dostaną, a m$ się chwali współpracą, ale zablokuje dx12 na świeżutki system, który nie będzie miał od razu bazy klientów, gdzie graczy będzie najwięcej nadal na win7/8, no to trochę taki czarny PR by się zrobił, bo to by strasznie raziło, że tak stare gpu dostają stery, ale musisz mieć win10, gdzie wszyscy doskonale wiedzą, że równie dobrze i pamiętna vista może to mieć...
Ojeje jaranie się DX12 podczas gdy w 2014r. większość gier wciąż nie obsługuje DX11 :D
Ludzie, nie zaczynajcie się znowu kłócić o tego DirectX'a. To co Microsoft teraz wprowadza, to jest technologia, z którą będziemy mieli styczność minimum za 3-5 lat. W tym czasie wyjdą 3 kolejne wersje systemu. Tyle czasu potrzeba, aby silniki graficzne zaimplementowały tę technologię - ale nie byle jak, tylko tak, aby wycisnąć z niej jak najwięcej. Wiem to, bo zajmuję się Direct3D 12 w pracy.
@Mellygion -> Bzdury piszesz. Są sporo gier obsługujące DX11 np. Metro Last Light na Ultra.
Michalo [10]
Wiem to, bo zajmuję się Direct3D 12 w pracy.
Ha ha.
Mellygion [9]
nie obsługuje DX11
A ty wiesz co to w ogóle znaczy? Praktycznie każda nowa gra tworzy kontekst tylko dx11 (karty z dx9 też mogą go tworzyć), czym jest ten dx11 tak naprawdę, dodali taselację, lepsze shadery i tyle w sumie, miało być wielordzeniowo, a wyszła bida.
Więc tak de facto każda nowa gra używa dx11, choć wiem o co ci chodziło, że tego nie widać.
Na teraz RYSE to jest maks jaki można wydusić z dx11, crytek zawsze dobrze optymalizował gry, a właściwie to jest maks z obecnego sprzętu, zobacz na renderery wykorzystywane w grafice 3d, gdybyś tylko miał w jednym pc taką moc...
DirectX 12 ukaże się wraz z Windowsem 10 A niedługo po tym karty z tą obsługą... A niedługo po tym gry, które będą wymagać tylko DX12 Brawo MS i NVIDIA - ZŁODZIEJE!
Cube0/gamersoft->
Tak dokładnie, Microsoft i Nvidia to złodzieje. Ja sam widziałem jak ich pracownicy wkradają się do domów zwykłych ludzi grających w gry i kradną im oszczędności.
Idąc Twoim tokiem rozumowania(nawet nie wiem czy to za duże słowo) powinieneś zatrzymać się na Windowsie 98 i rozdzielczości 800x600.
Podsumowując: Co Ty wiesz, w nogach śpisz.
g@mers0ft: Takim tokiem myślenia to dalej powinniśmy zostać przy starych windows'ach i grafice 3d z pierwszych lat. Karty z DX 11 będą obsługiwać DX 12 więc pierwszy argument obalony a gry które będą wymagać dx12 powinny również działać na dx 11. Świat idzie do przodu. Oczywiście zdarzają się niespodzianki typu słaba konsola Xbox one, ale może zobaczą, że czas pójść w stronę PC do czasu aż nie zrobią porządnej konsoli. Kto wie, może spowoduje to, że wyjdzie jakiś odpowiednik od Nvidia?
Glownie kopa dostana gry multiplayer, gdzie jest duzo osob na mapie.
Na to ze w single nagle bedzie +10-20 fps wiecej niz na DX11 nie liczcie.
Oczywiscie wyjatki beda, jak gry z bardzo zaawansowanym AI czy fizyka liczona na CPU, wtedy jakis skok bedzie, ale nie tak duzy jak gry mmo czy multiplayer.
Wlasciwie to gry MMO najbardziej na tym zyskaja, bo tam procesor w przypadku Raidow/Siege/Mass pvp/Eventy sie ksztusi.
@UbaBuba -> Cytat: "Na to ze w single nagle bedzie +10-20 fps wiecej niz na DX11 nie liczcie." -> Bzdury piszesz. DirectX 12 jest dla singleplayer i zarówno multiplayer bez wyjątek tak jak poprzednie wersje DirectX. ;P
Zgodzę się tylko, że multiplayer rzeczywiście coś zyskać. :)
@g@mers0ft -> Piszesz głupoty. Co ty zrobił na ich miejscu, gdyby nikt nie kupował ich produkty? To ich technologia i mają pełne prawo. W końcu nie będą marnowali pieniędzy i czasu na Windows 7, którzy już postanowili porzucić na rzecz Windows 10. Tak jak pisał @laki2217, świat idzie do przodu. Nie chcesz? To nie kupuj! Gdyby większości klientów nie będą kupowali Windows 10, to Microsoft ulegnie i będzie częściej słuchać prośby klientów tak jak było z XBOX One. Kiepskie i krótkie DLC dalej będą istnieli, bo większości ślepcy to kupują i oto dlaczego.
Owszem niech się świat rozwija. Chodzi mi o to żeby nie robili blokad, że coś nie pójdzie. Np. gra, która będzie wymagać nagle tylko W10 i DX12.
Nowy directx powinien mieć numerek 13 albo najlepiej 20
@g@mers0ft -> Zgadzam się, że taka metoda Microsoft jest bardzo kontrowersyjna. Mnie też nie podoba się. Ale co możemy zrobić? Jedyny sposób to ZBIOROWE skargi na Microsoft za brak udostępnione DirectX 12 na Windows 7. Tak jak było z XBOX One, gdy chodzi o kontrowersyjny DRM i podobne praktyki. Ale wątpię, czy to zadziała, skoro nikt z nas nie chce Windows 8.1/10 i woli pozostać przy Windows 7, czyli zero dodatkowe zyski dla Microsoftu. A więc pozostaje alternatywne rozwiązanie, czyli udostępnianie DirectX 12 dla Windows 7 za odpowiednie małe opłaty coś w stylu DLC. XD
@wcogram darmowep rzejscie na Win 10 będzie tylko z WIN 8.1 BOX. z Wersji OEM i update z internetu będzie koszt 30$ + podatek