Wczoraj wypatrzyłem na steamie demo czegoś wyglądającego podobnie do stareńkiego DK. Odpaliłem, pograłem i muszę przyznać że Dwelvers naprawdę daje radę. Mogę się oczywiście mylić, bo pograłem raptem 2h, a gra jest na razie na wczesnym etapie produkcji.
Mimo to gra się zupełnie przyjemnie, a podstawowe założenia są bardzo podobne do oczywistego protoplasty tej gry. Zamiast Serca Lochu jest sobie Diabelska Mamucha która wypluwa z siebie impy, orki i inne plugastwa:-) Tak jak w oryginale kopiemy tunele, ulepszamy swój loch budując infrastrukturę i zabijamy złych ludzi. Najważniejsza różnica tkwi w rozbudowanej mechanice. Przykładowo, gdy wybudujemy dla stworów sypialnię musimy pamiętać że legowiska muszą być zbudowane oddzielnie dla różnych gatunków (ork nie położy się na wyrze impa i na odwrót). Tak samo jest z każdą inną konstrukcją, wszystkie posiadają swoje odrębne podmenu.
Wbrew początkowym pozorom gra wydaje się dość skomplikowana, począwszy od możliwości wykorzystania wielu surowców, przez różnego rodzaju statystyki, kończąc na samym zarządzaniu lochem. To co na razie mi się nie podoba to np. brak możliwości bezpośredniego sterowania potworkami i ogólny chaos jaki potrafi zapanować nawet w niby niezbyt skomplikowanych sytuacjach.
Jednak gra wygląda świetnie, ma bardzo sympatyczną grafikę i wpadającą w ucho ścieżkę dźwiękową. Dwelvers zdaje się mieć duży potencjał i w przeciwieństwie do tworów w stylu Dungeons, całkiem spore pokłady grywalności.
Aktualnie gra znajduje się w systemie early access i jej demo można pobrać ze steama, lub ze strony domowej:
Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=kr7BryNDyOE
"Pełna" wersja na steamie kosztuje 14,99€
UP
Jak wyjdzie gotowa wersja- będzie można sprawdzić.
Do tego czasu- unikać early access jak ognia.
Demko trzeba będzie wypróbować. A w jakim stanie jest teraz gra? W alfie, becie? Dużo zostało do ukończenia? Jakby była końcówka prac to może bym się skusił.
Dzięki za cynk.
@deTorquemada
Spoko:-)
@.:Jj:
"Do tego czasu- unikać early access jak ognia."
True.
@Bezi2598
Polecam, warto zagrać w demko mimo godzinnego ograniczenia na jedną sesję.
Aktualnie jest to alfa i to dość wczesna, demko pojawiło się na steamie dosłownie wczoraj (ale jest naprawdę całkiem grywalne). Jeżeli chodzi o premierę pełnej wersji to ludzie z Dancing Devils (devsi), piszą o lecie przyszłego roku.
Ten post nie będzie dotyczyć w większości tematu samej gry Dwelvers, tylko bardziej jej "otoczki", więc wątpię by zagorzałym fanom gry wydał się on interesujący ;D
Po pierwsze:
Jest taka spiskowa teoria*, że wszystkie pomysły się dublują/mnożą i pojawiają w tym samym czasie z różnych żródeł
*(jest to teoria wymyślona PRZEZE MNIE osobiście, choć nie wątpię że także ten pomysł rozmnożył się i pojawił w wielu umysłach na raz :p )
(oparte jest to z grubsza na Nieświadomości zbiorowej) i współdzieleniu w populacji powiedzmy "morza memów" które wypycha pewne tematyki ;D
Może to głupie -ale nie przymierzając w najbliższym okresie możemy spodziewać się:
Dwelvers http://store.steampowered.com/app/276870
War for the Overworld http://store.steampowered.com/app/230190/
Dungeons 2 https://www.gry-online.pl/gry/dungeons-ii/z33e74#pc
Nie przymierzając WSZYSTKIE te gry są BARDZO podobne i konkurują do miana "udana alternatywa dla kultowego Dungeon Keepera"
Btw- wracając do teorii spiskowej - wydawanie na raz 3 "takich samych tytułów" to oczywiście idiotyzm pierwszej wody, bo nie przymierzając 2 z tych tytułów to będą wielcy przegrańcy (albo i wszystkie 3 jeśli okażą się kiszką). Nie ma bata i ludziska nie będą grać w nie szeregowo -raczej skupią się na "najlepszym klonie"
Druga sprawa.
"Dziedzictwo" Dwelvers
Nie chodzi mi tu o jakość gry (bo ta nie ma tu znaczenia), tylko o BARDZO śmierdzącą sprawę gry Towns
która była pierwszym projektem tego producenta. Gra ta odniosła wielki sukces na Kickstarterze i później na Steam Early Access, a MIMO TO -twórcy porzucili ją, nawet nie kończąc.
Pieniądze natomiast w dużej mierze posłużyły do sfinansowania produkcji Dvelwers
Co jak co, ale swiadczy to niezbyt dobrze o tym studiu (aczkolwiek nie przekłada się to oczywiście na jakość samego Dvelwers -a jeśli nawet już to raczej pozytywnie, gdy twórcy dopalili ten tytuł potężnym zastrzykiem zfraudowanej kasiory ;D )
http://www.eurogamer.net/articles/2014-05-09-the-fall-of-towns
http://store.steampowered.com/app/221020/ (gra ma obecnie 100% "kciuków w dół")
http://steamcommunity.com/app/276870/discussions/3/616187839407563694/
Trzecia sprawa:
O ile po kilku negatywnych doświadczeniach zaprzestałem zakupów gier Early Access (tzn po pełnej cenie na Steamie) to Dwelvers -można obecnie kupić za 19 EURO - w pakiecie z 5 innymi tytułami early access (co czyni cenę gry bardziej przystępną)
Co ciekawe w tym pakiecie jest gra GearCity -czyli duchowy spadkobierca gier Detroit i Motor City czyli strategi o zarządzaniu przedsiębiorstwem motoryzacyjnym z projektowaniem samochodów włącznie. Tyle Że o ile klonów Dungeon Keepera mieliśmy już sporo -to takie Detroit do tej pory NIE MA NAŚLADOWCY
http://store.steampowered.com/app/285110
W rezultacie -mi się opłaca kupić jednak ten pakiet bo na Gear City jestem napalony jak odwodniony wielbłąd na pustyni na wodę, Dwelvers to będzie extra bonusik (tym bardziej że Dungeons 2 olewam jako ze to gra Kalypso -poczekam na bundla (czyli jakieś 3 miechy, ROTFL), WftO kupię pewnie na jakiejś obniżce Steamowej niedługo po premierze, gdy będzie już wiadomo czy to nie kolejna gra "klasy" Impire)
W bundlu są oczywiście także 3 inne gry (których pewnie nawet nigdy nie odpalę, może poza Bedlam które jest ciekawym projektem klasy Indie)
http://www.bundlestars.com/all-bundles/breakthrough-bundle/
EDIT wiem że nie wierzycie w ta teorię spiskową -dlatego link do DRUGIEJ gry nawiązującej do Detroit która ukaże się w podobnym czasie jak GearCity (mimo że ładnych kilkanaście lat w tematyce była cisza!)
http://automationgame.com/about/
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=93233471
I jak, łyso? ;D