Nvidia pochwaliła się dodatkowymi efektami w pecetowych wersjach m.in. Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity i Wiedźmin 3: Dziki Gon
Hairworks i Fur to to samo czy jednak się czymś różni? W Wiedźminie jest zastosowane Hairworks, natomiast w FarCry 4 Fur jednak na obrazkach z FC4 jest przedstawiony Hairworks. Albo coś się pogubiliście podczas pisania newsa, ale Nvidia się pogubiła przy prezentacji.
Wygląda przyzwoicie, ale nie można zapomnieć o tym, że to przeca uciągnąć jakoś trzeba, i to nie leciwym komputerkiem.
Jak dodadzą do nowych gier wolumetryczny ogień/dym to będę pod wrażeniem (Mało gier z tego korzysta. np. Stalker). Póki co.... zieeew.
Widzę marketingowcy robią robotę :) I w sumie cieszę się że ta prezentacja wypadła tak słabo bo na moim sprzęcie AMD nic nie stracę :)
Bo co my tu mamy :
HBAO czyli od dawien dawna znany ambient occlusion jaki by nie włączyć wszystkie są prawie identyczne :)
PCSS jak by to określić jak by się cofnąć z 5 lat i w grach ustawić cieniowanie na low będzie taki efekt trochę to prymitywnie wygląda.
God Rays chwała im za defaultową opcję bo tego światła po bf 4 już mam dość :D
A futerko no cóż ja wolę wilka z mniejszą sierścią niż grzywiastego wygląda bardziej naturalnie ale to kwestia gustu ;] A tesselacja to efekt którym zrobią furorę co to takiego ? trochę mi się śmiać chce że w tych czasach trzeba prezentacje tego robić bo trochę wstyd pokazywać moim zdaniem grafikę bez tesselacji :) Podsumowując zieloni w tych czasach nie mają nic do zaprezentowania czego by nie można osiągnąć u konkurencji i bardzo dobrze lubię gdy wszyscy mogą pograć w przyzwoitej jakości grę a nie wybrańcy :)
wwad, jeżeli chodzi o PCSS, to doczytaj dokładnie na czym to polega, a nie gadaj bzdur. :)
Robią sobie monopol na takie efekty. Podejrzewam, że jeszcze dużo czasu minie nim wejda one do większości gier.
Swoją drogą, takie bajery stosują od niedawna: kup naszą karte a osiągniesz to i to. No ale po co? Nie mogą dać tego domyślnie dla wszystkich?
kup naszą karte a osiągniesz to i to. No ale po co?
Dostaniesz +10 do epenisa ;).Niczemu nie potrzebny badziew ale trzeba wciąż na coś ludzi łapać,coś muszą "dostać" że naszą kartę kupią a nie konkurencji. To trochę jak z nowymi telefonami.
Tak, niczemu nie potrzebny badziew. Zostańmy przy grafice z pierwszego Gothica albo w ogóle 2D. Żadnych nowych efektów. Nie są nikomu potrzebne.
Sam mam kartę nvidia, jednak wątpię, że pociągnie takie efekty. Tesalację może pociągnie, jednak z cieniami i efektami świetlnymi to różnie. Tutaj raczej będą potrzebne mocne karty graficzne bo trzeba nakręcić rynek plus pogorszenie optymalizacji i sztuczne wymuszanie kart z pamięcią wyższą niż 1GB. Super, że pojawiają się nowe efekty graficzne, ale niech zrobią trochę dla większej grona odbiorców. Bo dla kilka efektów potężnej karty nie kupię. Nawet jak będzie 15-20 FPś jakoś dam radę.
Może 2GB to raczej standart, jednak 3 to już trochę jest. Tylko dziwi mnie, kiedy do kart graficznych z niskiej półki typu geforce gt630 dają 4GB pamięci...Mało ogarnięty w tego typu sprawach kupi bo pomyśli, że każdą grę uruchomi.
A na konsolach bieda :) Ciekawe ile tych efektów będą mieć posiadacze kart AMD.
Ale zrzędzicie....
Chcecie pięknych gier i ,,następnej generacji", a potem marudzicie, że po co to, bo mój rzęch tego nie uciągnie... Teraz dla wszystkich geniuszy: W OPCJACH GRAFIKI ZNAJDUJĄ SIĘ PEWNE OPCJE.. Możecie sobie tam do woli wyłączać i włączać prawdopodobnie każdy z tych efektów.
Jest mi trochę przykro że Wiedźmin nie skorzysta z globalnego dynamicznego oświetlenia, bardzo na to liczyłem. Może jednak jeszcze coś się w tej kwestii zmieni.
Jak na razie odpalam wszystkie gry na maksymalnych detalach z tzw. ulepszarkami wymienionymi częściowo powyżej i w 1920x1080 mam w nich co najmniej stałe 45 klatek, a choćby w Watch_Dogs, Wolfie, GRID: Autosport leci 60 klatek na blokadzie vsync. I nie sądzę, by w przyszłości miałoby się to zmienić bowiem konsole już w dniu premiery były słabsze od średniej klasy komputera takiego, jak mam choćby ja (dane w stopce). Tak więc wielka zaleta PS4/XONE - grafika - to kompletna porażka (1080p@60fps? forget, my dear) a sama lista gier wstrząsa reedycjami i zerem nowych marek (hmm... choćby Bloodborne = Dark Souls 2 2.0). Myślę, że gdyby nie piractwo na PC to Microsoft już dawno walnąłby taką optymalizację w systemie dla gier iż nie musielibyśmy nic zmieniać przez dobrą dekadę. Ale wtedy nVidia i AMD już by się postarały, byśmy "potrzebowali" zmian :P
Zastanawia mnie fakt dlaczego twórcy gier wpychają do swoich produktów taką np. teselację, która jest bardzo pamięcio-żerna a tak naprawdę praktycznie niczym nie różni się od Parallaxów (pewnie większość nie wie o czym mówię), które nie ujmują NIC wydajności. Jest to efekt 3d stosowany przez moderów np. skyrima do tworzenia tekstur ze złudzeniem pełnej trójwymiarowości ,,płaskich" powierzchni... Oczywiście telestacja (podobno) najwięcej ma do pokazania w sferze kreowania bardziej szczegółowych postaci i obiektów 3d i właśnie głównie do tego powinna być wykorzystywana, a duże obiekty pozostawiać prostszym (ale wcale nie gorszym) parallaxom...
@zmudix -> Cytat: "Zostańmy przy grafice z pierwszego Gothica albo w ogóle 2D." -> No to zapominaj o zapadająca na pamięć grafika Wiedźmin 3 i nie graj! XD Ani grafika 2.5D nowy Torment i pozostańmy przy Baldur's Gate 2D (stary) w rozdzielczości 800x600. Piszesz bez sensu, tym bardziej, że masz bardzo przyzwoita karta GTX 660Ti (podany w Twojej podpis). Kolejna sprawa, że już się pojawił na rynku super karta GTX 970 za śmieszne 1400zł, a jeszcze nie ukazał się GTX 960 z jeszcze mniejsza cena. ;)
Moja rada - pozostań przy klasyczny monitor, a nie Full HD czy 4K, bo przy takiej rozdzielczości GPU strasznie się męczy i musiałbyś zrezygnować z ustawienia Ultra czy High. ;)
Tak, niczemu nie potrzebny badziew. Zostańmy przy grafice z pierwszego Gothica albo w ogóle 2D. Żadnych nowych efektów. Nie są nikomu potrzebne.
Chodzi mi o to że jak już płacić to płacić za coś konkretnego, a nie za jakieś pierdółki na które ma ktoś monopol.
Karta jest dobra parametrami,ale to tak jak w przypadku najnowszego Dragona - reklamowanie że będzie 40 zakończeń.
Grungehe123: To jest marketing. Gdyby ktoś o tym myślał i szukał jak najłatwiejszych i dających efekt rozwiązań to mało kto by kupił potężny komputer.
tak i to wszystko w szokującej wydajności 50 klatek na kartach za 2000zł - prawda jest taka, że te efekty pod strzechy przeciętnego kowalskiego zawitają za jakieś 2- 5 lata, jak będzie je sens odpalić bez specjalnych strat na wydajnosci
No i fajnie. Jeśli jest to możliwe, to zawsze wolę mieć w danej grze lepsze efekty niż ich nie mieć. Tym bardziej, że Wiedźmin 3, Assassin's Creed: Unity (i być może Arkham Knight) to jedne z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie gier.
A że na przyszły rok i tak planuję przesiadkę na Nvidię...
I niby Project CARS nie będzie miał DX11 na Radeonach? Szczerze wątpię.
Co do chociażby Wiedźmina 3, to ma on wspierać także Fur, więc na jedno wychodzi.
Marketing NV chyba ma wysoki budżet ostatnio.
TXAA nie zawsze działa dobrze. W niektórych grach obraz przez TXAA zostaje tak zmiekczony że obraz wygląda jak na mniejszej rozdzielczości.
TXAA wg mnie zmniejsza ostrość obrazu. Dlatego nie za bardzo lubię go używać...Może na monitorach 1080p jest lepiej z tym efektem, ale na moim 1440x900 to po prostu rozmazuje lekko ekran, obiekty, tekstury...
Najlepszy wg mnie tryb AA jest SSAA, tylko strasznie zasobożerny...
Jestem fanbojem amd i boli mnie, że nie skorzystam z tych wszystkich wspaniałych technologii. A no tak, przecież i tak bym z nich nie skorzystał bo musiałbym mieć grafikę za 1500zł więc co za różnica ^^
@hardcoholic -> Aha. Nie jestem dobry w wyczuwanie ironia. :P
Wydajmy nowe karty i technologie, kiedy te sprzed kilku lat nigdy nie zostały wykorzystane w pełni.
@Manolito - albo jesteś strasznym ignorantem, albo nie czytasz postów, albo trollujesz. W którym miejscu do jakiejkolwiek gry potrzeba droższej karty niż takiej za 1.000zł aby w pełni cieszyć się detalami, wydajnością i rozdzielczością niedostępną nigdy na konsolach?
@Pieterkov - drugi, co widział peceta pewnie przez szybę w markecie...
Co do TXAA to faktycznie jest do niczego, wolę standardowe wygładzanie czterokrotne, które na moim monitorze 23" Full HD jest nie do odróżnienia od innych "lepszych" technologii.
Widzę że gra Batman: Arkham Knight będzie najbardziej dopakowana technologiami Nvidii. Bardzo jestem ciekawy co Rockstedy uda się jeszcze wycisnąć UT3.
WaveWorks do War Thunder będzie potrzebne zapewne dopiero za jakiś czas jak wyjdą grywalne statki...Fajnie będzie wreszcie zobaczyć ten efekt, bo nie jest głupi. Ale to pewnie nie wcześniej niż za rok...
A Wiedźmin 3 nie wykorzystując średniej jakości TXAA pewnie będzie obsługiwał SSAA czyli coś na wzór ubersampling z W2. Albo będą mieć inny tryb wygładzenia krawędzi...Chociaż stawiałbym na to pierwsze...