Na jakie gry MMO najmocniej liczycie? RozMMOwa o nadchodzących „pogromcach WoW-a”
Właśnie te trzy wyżej wymienione tytuły. Liczę, że staną się one prawdziwymi MMO nowej generacji - zerwą ze statycznym nieinteraktywnym światem, a także z systemem walki polegającym na oznaczeniu przeciwnika i wduszaniu przycisków od 1 do 0.
Współczesna technologia, moc obliczeniowa komputerów oraz szybkie, nisko-pingowe łącza pozwalają nie tylko na walkę w czasie rzeczywistym, ale i modyfikowanie świata przez graczy.
Licze na Everquest Next, że przeniesie mechanizmy Minecrafta do prawdziwego MMO.
Licze na Black Desert, że wniesie do MMO prawdziwy, dynamiczny system walki (także na montach), choć częściowo osiągnęła to już TERA.
A na Arche Age liczę z obu ww. powodów - niesamowicie interaktywny i rozbudowany świat, mnogość opcji i środków transportu może dorównać nawet do dziś niedoścignionej Ultimie Online.
Wśród oczekiwanych tytułów brakuje mi jeszcze jednego, który poważnie stawiałby na aspekt ciekawego opowiadania fabuły graczom - w tym zakresie prym wiodą dwa współczesne MMO - Elder Scrolls Online oraz Star Wars: the Old Republic.
Everquest jesli bedzie w aktualnej formie (przynajmniej w tym co widac w Landmarku) bedzie failem. No i zajmuje sie nim SOE a SOE potrafi spieprzyc kazda dobra gre...
ArchAge - czekam, na pewno sprobuje, ale po tym c mowia betatesterzy konieczny bedzie abonament (labor points). Dodatkowo mi osobiscie nie podoba sie to, ze sa tutaj elementy typowe dla mmo - poszukiwanie "wykrzyknikow" jako questow, grindowanie expa aby dojsc do "endgame" itp.
Black Desert - slyszalem tylko nazwe, wiecej o niej niestety nie wiem :P
Ło jezu, znowu "pogromcy WoWa" i zaczna sie hejty oraz bzdurne komentarze.
Everquest nawet nie wiadomo jak to bedzie wygladac w praktyce, Landmark to nie oszukujmy sie cos w formie edytora czy minecrafta, engine bedzie wspolny i takiej mozliwosci edycji nie bedzie w Everquest Next.
Tez slyszalem o labor points w ArchAge chociaz to nie az taki problem, podobno bez abonamentu nie mozna wykupic sobie dzialki nawet nie pod domek ale zbieranie surowcow. Alternatywa jest zbieranie w swiecie, no dobrze rude tak mozna zbierac ale drzewa czy rosliny trzeba zasadzac, a potem to kazdy moze zebrac. Widzialem jak w efekcie ludzie szukali jakis kryjowek czy jaskin, pagórków na skraju mapy zeby chowac swoje uprawy.
[4]
Labor points w tej chwili sa tak zajebiscie zrobione, ze ludzie grajac za "free" botują (heh botuja... czesto blokują jeden klawisz aby byl wcisniety non-stop) tylko po to aby zebrac LPki (zdobywa sie je za bycie online), gdyz te wymagane sa do wszystkiego (crafting, identyfikacja przedmiotow etc). Czy sadzenie/zbieranie tez nie wymaga LP?
Jeśli można powiedzieć, że czekam to na EQ Next oraz Albion Online.
Szczególnie ten drugi mnie ciekawi - co z tego wyjdzie. Jest to trochę ambitny projekt a do tego dość cichy. W moim odczuciu jest mu najbliżej do Ultimy Online.
[5]
Wydaje mi sie, ze wszystko zwiazane z craftingem czy zbieraniem surowcow wymaga labor points ale nie dam glowy. Jeszcze nie gralem i prawdopodobnie nie bede gral do czasu open bety albo premiery na zachodzie.
Raczej zadna z nich (przynajmniej dla mnie).
Moj ideal MMO? Rozwiniete PvE jak WoW, duzy nacisk na fabule postaci jak w SWToR, abonament, rozne dodatkii wplywajace na odbior gry - housing, duza customizacja postaci, system walki jest obojetny, chyba najbardziej podoba mi sie ten z Wildstara.
Nie wiem czy taka gra kiedykolwiek powstanie, poki co WoW raczej nie ma zagrozenia a szkoda, bo przydaloby sie cos nowego i naprawde dobrego
[7]
Ja info bralem tych watkow:
http://www.reddit.com/r/Games/comments/2caesx/archeage_what_is_your_opinion_so_far/
http://www.reddit.com/r/Games/comments/2bboe9/now_that_the_first_closed_beta_for_archeage_has/
I szczerze mowiac, nie wygladalo to dla mnie mega ciekawie. No i wlasnie doczytalem ze to koreaniec, wiec czesc rozwiazan wydaje sie teraz jasna. Tak jak ty - poczekam na open bete, pogram, zobacze. Slyszalem wlasnie od kumpla ze to niby "nastepca ultimy", ale patrzac na komentarze wyglada po prostu jak zwykle koreanskie MMO + troche bardziej otwarty endgame niz zazwyczaj. Jeszcze zobaczymy co na GOLu skrobna, moze pojawia sie jakies detale, ktorych nie wyczytalem.
[9]
Spojrze na linki. ArchAge wczesnie mial abonament, ta beta teraz to niby zmiany aby przystosowac gre dla zachodniego gracza, niestety to nie jest sandbox od razu, moze nie do endgame trzeba robic questy ale pewnie do 20-30 lvla zeby odblokowac cos w rodzaju mounta, dzialki czy housingu. Zapisz sie na oficjalnej stronie, ja dostalem z dwa-trzy zaproszenia na beta weekendy bez placenia, niestety laptop tego raczej nie pociagnie a raczej nikomu passow nie dam, mam na koncie tez Rifta z podstawka i dodatkiem, co innego gdyby to bylo gole konto calkiem f2p.
Crono dostal sie do bety - pewnie jakbym ladnie poprosil to i passa by dal :P ale prawde mowiac nie zalezy mi na zabawie przez weekend. Chce sprawdzic calosc a nie na wyrywki, aby pozniej nie bylo niespodzianek. No i w tej chwili nie mam zbytnio czasu na granie (na wyrywki moge, ale aby na dluzej przysiasc juz nie).
Co do linka - z pierwszego (gdzies na sam koniec):
[–]Destructo-Spin 2 punkty 20 dni temu
Maybe it's because I'm still a low level (15) but it feels like another mmo to me. Get quest, kill things, turn in quest, walk to new area, repeat. See ore or a flower? Mine or pick it. I am having fun with it, but it feels like another mmo to me.
[–]fpGrumms 1 punkt 20 dni temu
The sandbox aspects open up in about 5-10 levels.
[–]HappyZavulon 1 punkt 20 dni temu
Depends on what you mean by "sandbox".
You can plonk a farm and start doing trade runs by about 10-20, that's about it when it comes to sandbox in this game.
If you want to own/siege a castle, then you'll have to wait until you are about 40-50 and in a large powerful guild.
[–]Destructo-Spin 1 punkt 20 dni temu
Ahh okay. I thought this would be totally different than what is offered right now.
[–]HappyZavulon 1 punkt 20 dni temu
Nope, this game is pretty similar to other Korean themepark F2P games in terms of mechanics and gameplay, it just has a bit more freedom than others.
Ogladajac streamy mialem podobne wrazenie.
Niby maja byc piraci ktorzy zeruja na ludziach zbierajacych surowce, moze to ten element zamkow? Pytanie tez jak bedzie f2p, w Swotorze czy Rifcie mozna jednorazowoz 5-10 dolarów czy kupic abonament na miesiac aby miec wieksze bonusy niz gracze f2p nawet po zakonczeniu abonamentu. Musialbym sprawdzic czy tutaj bedzie cos podobne, na razie to dziwnie wyglada biorac pod uwage jak w miare rozsadnie prezentuje sie f2p w Rifcie.
Black Desert zapowiada się w porządku, ArcheAge będzie wyciskarką pieniędzy, a EverQuest Next to na razie wciąż wielka niewiadoma, więc głos oddaję na wod'a, bo póki co zmiany w rozgrywce w becie wyglądają obiecująco.
Black Desert - zabije wasz komputery grafiką, bardzo łanie wygląda ale na dobrej maszynie, do co mechaniki to naprawdę nie jestem pewien, zobaczymy.
Warlords of Draenor - no wiadomo, wszyscy czekają, zapewne będzie fajne, ale zabijać się nie będę.
ArcheAge - gra jest jak dla mnie nadspodziewanie dobra, miałem okazję pograć w pełną wersję. Trzeba pamiętać że to jest już całkiem dopracowana gra. To w co gramy to kolejna wersja dla europy. Nie wiem czy będą grał ale naprawę zachęcam aby zobaczyć bo jest naprawdę fajna.
EverQuest Next - mam nadzieję że autor nie miał na myśli Landmarka bo do premiery EQ Next jest jeszcze bardzo daleko. Ale na to czekam.
Niby maja byc piraci ktorzy zeruja na ludziach zbierajacych surowce, moze to ten element zamkow?
Wygladalo to raczej jak "open world PVP". Tylko szczerze mowiac... jesli polowa gry to bedzie "piracenie" to kto bedzie "piracony"? :) W takiej EVE piraci to nie jest "sens endgame", ot jedno z wielu mozliwych zajec. Ciekawe jak bedzie tutaj.
Na jakie liczymy? Szczerze, ja na żadne. Gry bez historii, bez fabuł, bez celu. Wielogodzinne młócki. Szkoda oczu.
Nie wiem czy można to uznać za MMO, ale najbardziej czekam na:
1. The Crew
2. Tom Clancy's The Division (ale tutaj z pewną rezerwą, ze względu na Ubisoft - a nuż nakręcą hype jak z Watchdogs, a później się okaże, że tytuł jakich wiele)
@Longwinter – oczywiście, że chodziło o EQ Next, choć racja – byłem przekonany, że do premiery jakoś bliżej ;)
Zapomniałem o Albionie - jego atutem ma być 100% wpływ graczy na mechanizmy rynkowe, poza tym pełen housing - tak jak napisał wert - blisko temu tytułowi do UO.
Na jakie inne MMO jeszcze czekamy? A może wreszcie jakaś udana próba MMO we współczesności - namiastką może być GTA Online..
WildCamel ---> no więc wygląda na to że do premiery EQ NEXT jesteśmy tak samo daleko jak rok temu. Od dawna nie pojawiły się żadne nowe materiały na temat tej gry. Wszystko co robią jest związane z Landmarkiem. A do EQ NEXT zrobili kilka rozbudowanych zbiorowych rozmów (nazywają je Panelami lub Roundtable) gdzie gadają o tym np. czy uważasz że powinny być kobiety krasnoludy. Żadnych szczegółów. Jak gra wyjdzie w 2015 roku to będzie cud.
@Asmodeusz to sa niedorozwoje. Wiecej wydadza na prąd niz jakby kupili patrona za 15 dolarow.
1. Everquest Next; 2. Black Desert; 3. ArcheAge; 4. Kingdom Under Fire 2
Prawda jest taka że żadna z tych produkcij nie przebije wowa zwłaszcza po premierze nowego dodatku.
udalo mi sie wlasnie zalapac passa na bete archeage. 8.56 giga do sciagniecia szybko kapie. czasu mam sporo, wiec z czystej ciekawosci chce sobie wyrobic pojecie czy warto czy dobre. z mmo zlodzieja czasu i zarwanych nocek to w coraz bardziej sypiacego sie wota tylko od czasu do czasu cisne. ale glosowalem na black desert, z kilku powodow wydaje mi sie interesujacy.
Połączę się teraz z ciałem astralnym i zobaczę przyszłość: ..... WoW nie zostanie pobity w dającej się przewidzieć przyszłości.
WoW zostanie pobity jak wyłączą serwery a to natomiast nastąpi jak będzie zagłada nuklearna lub/i padnie internet na stałe.
Ja jedynie mam nadzieję, że te MMO wprowadzą do tego gatunku jakiś powiew świeżości , a nie, że pobiją WOWa. Ja niestety po zagraniu w GW2 albo w STTOR nie jestem w stanie wrócić do WOWa, który przez pryzmat tamtych gier wydaje się cholernie drewniany, niestety czasami mam wrażenie, że żeby w tym gatunku powstało coś naprawdę interesującego to musi upaść WOW, a to raczej prędko nie nastąpi .
Gatunek MMO ma to do siebie, że występuje w nim duża powtarzalność czynności jakie wykonujemy. Pewnie dlatego ten gatunek nie przyciąga mnie na więcej niż 2-3 miesiące max. Najdłużej siedziałem na WoWem prawie 2 lata i rzuciłem w cholerę (złodziej czasu). Kolejne MMO po WoWie to były dla mnie takie zapychacze wolnego czasu, ot pograć sobie trochę wbić kilka poziomów a potem zostawić, bo monotonia zazwyczaj zaczyna bardzo doskwierać.
MMO jakie miałoby szansę przyciągnąć mnie na dłużej musiałoby mi dawać niesamowitą imersję i wielką swobodę w działaniach. Po cichu liczę na to, że persistent universe w Star Citizen właśnie taki będzie. A wtedy może wsiąknę w grę na dłużej, jeżeli nie, to pewnie będzie to kolejne MMO na 2-3 miesiące, no może trochę więcej, bo jednak space simy uwielbiam.
Chyba tylko nowy World of Warcraft mógłby osiągnąć podobny sukces. Kiedyś pewnie kontynuacja nadejdzie.
[29] A ja po zagraniu w SWTOR i GW2 wróciłem do WoW-a tak bardzo był drewniany w nich combat.
Spora ulga.
zauważyłem, że w tym całym pościgu "kto wymyśli coś lepszego" zapomina się o graczach, których nic nowego po prostu nie interesuje.
Ja bym sobie życzył takiej samej mechaniki jak np. w wowie, tylko z większym naciskiem na poziom trudności.
Pamiętajcie, że jest jeszcze nie odwołany tajemniczy projekt Blizzarda, o tymczasowej nazwie "Titan". Mechanika WoW mnie niestety razi. O ile przyjemniej jest posiekać mobki w TERZE...