Wielki powrót Obcego? - widzieliśmy Alien: Isolation
obcy jest slepy wolny gluchy nie ma wechu i jest totalnym kaleka
nie dla mnie
Ten obcy łazi jak pokraka albo kukła jakaś, powinien płynnie śmigać raz na czworaka po scianach, suficie a czasem na dwoch girach.
obcy jest slepy
Trudno, żeby nie był ślepy, skoro Xenomorphy nie mają oczu.
Alien z prezentacji wyraźnie przypomina swoich poprzedników z pierwszej i trzeciej części filmu, gdzie obcy głównie chował się po kątach i atakował tylko, kiedy miał wyraźną przewagę nad ofiarą lub nie miał innego wyjścia. Ale widać, że dzieciaki kojarzą tylko Aliens albo - o zgrozo - Resurrection lub któryś z filmów AvP.
Wyczekuję tej gry już od ponad roku.
Po tym materiale mogę powiedzieć tylko jedno.
Must have dla fana obcego.
W Isolation widać pełnymi garściami zaczerpnięte motywy z pierwszego Aliena, no i tak miało być. Alien przedstawiony w 2 i 4 oraz po części w 3 to ultraszybki zabójca. A w pierwszym Alienie z którego Isolation czerpie było zupełnie inaczej, ja sie jaram jak ksiądz nowym ministrantem.
Niestety założenia gry są idiotyczne. Obcy był pozbawiony oczu, więc jego pozostałe zmysły były wyostrzone ponad wszelkie granice. Miał rewelacyjny słuch i węch, do tego bardzo rozwiniętą inteligencję, dzięki czemu stał się zabójcą doskonałym. Obcy wyczuwa ofiarę na kilometr, na nic zda się chowanie w szafce. To wszystko sprawia, że gra wygląda śmiesznie. Ksenomorf zachowuje się tu jak bezmózgi pętak, porusza się jak kukła jakaś. Przecież alien był szybki jak błyskawica. Tragedia. To wszystko czyni tę grę trochę niepoważną.
Nie zwróciłem uwagi, czy podczas "stresujących" momentów (typu schowanie się do szafki przed obcym) słychać bicie serca lub głośny oddech głównej bohaterki. Jeśli nie, to przynajmniej tyle dobrze. A przy okazji może się faktycznie okazać, że - jak UV mówił - protagonistka jest androidem. ;p
Wracając do samej gry, to wydaje się naprawdę ciekawa, a przynajmniej wróci to poczucie zagrożenia i szybkiej śmierci, gdzie nie można biegać na pałę z giwerą i naparzać w wszystko co się rusza.
Kluczowe dla tej gry będzie właśnie zachowanie Obcego - jeżeli jego AI rzeczywiście będzie takie jak przedstawiają to twórcy, to będziemy mieli świetną grę. Oby tak było! ;)
Dlaczego? Mógłby za nami łazić i chodzić naszym tropem...Częściej byśmy się musieli oglądać...
Mi przeszkadza w grze że alien jest strasznie głupi. Może dlatego że gram na normalnym poziomie trudności. Jest w pokoju obok bez drzwi, idzie w moją stronę i nie widzi ani nie słyszy jak chowam się do szafki, a te drzwi od niej się tak tłuką. Miota się, krząta, coś szuka, łazi w te i we wte jak dziecko we mgle, wygląda jak żul, który chodzi po domu i szuka alkoholu, przydupcony jak kilo gwoździ...
Tylko że wtedy obcy powinien reagować także na otwieranie drzwi, korzystanie z save i na pewno nie dałoby się stać obok niego (bo by nas wyczuł). Sam jakoś nie wiem, co ludzie maja z tym "głupim" ksenomorfem, mnie kilka razy zaskakiwał, np. wychodząc z zupełnie niespodziewanych miejsc. Jak ci za łatwo, to zagraj na Nightmare. :D