The Walking Dead: Season Two - ostatni epizod ukaże się „już wkrótce”
Epizot
Tak... pojawi sie ostatni epizod... bedzie znizka... kupi sie na Autumn Sale :P
Wg mnie ta gra to jedno wielkie kłamstwo. Praktycznie żaden wybór nie ma tam znaczenia np. dziewczynka którą ratujemy na siłę zamiast zostawić na pożarcie zombie i tak ginie kilkadziesiąt minut później (jaki był sens jej ratowania?), a dialogi toczą się niezależnie od naszego wyboru. Tzn. gra jest dobra jako historia i klimat, ale wybory tutaj nie istnieją, bo wszystko jest ściągane na siłę do jednego sznurka twórców. Nasz wybór w czasie rozmowy wygląda np tak:
Wersja 1
A- bla bla bla. Robimy x czy y?
B - (twój wybór): Powinniśmy zrobić x.
A- Cieszę się. No to robimy x!
Wersja 2
A- bla bla bla. Robimy x czy y?
B- (twój wybór): Powinniśmy zrobić y.
B- Nie masz racji. Zrobimy x!
Jak widać nasz wybór nie ma żadnego znaczenia, zmienia się jedynie komentarz do naszego zdania. Podobnie jest w sferze gameplayowej - mamy wybór czy iść pomóc A czy B, ale jak pójdziemy do A to potem i tak musimy iść do B i na odwrót: jak pójdziemy do B to potem i tak idziemy do A. Tak więc wszelkie zachwyty nad wyborami w tej grze to jedynie marketing bo wyborów nie ma tu żadnych. Można jedynie chwalić makabrycznych scenarzystów którzy rzucają trupami głównych bohaterów na lewo i prawo, żeby pokazać jaki brutalny i trudny do przeżycia jest świat zombie.
Bo jakość drugiego epizodu spadła na łeb na szyję, czgo niestety nie zauważają media, i WD cały czas jedzie "na opinii" pierwszego sezonu...
Zapomniałeś jeszcze o jednym:
Uciekaj lub ratuj x:
A. Uciekłeś? x ginie
B. Uratowałeś? Za godzinę x potknie się o kamień i zjedzą go zombi
Wyborów jako takich niema, ale gra i tak jest świetna. Może w przyszłości bardziej przykują na to uwagę. Gra się tak dobrze sprzedaje, że każdy kolejny sezon będzie pewnie wychodzić przez kolejnych kilka lat.
@Up: nie zapomniałem :P
"dziewczynka którą ratujemy na siłę zamiast zostawić na pożarcie zombie i tak ginie kilkadziesiąt minut później (jaki był sens jej ratowania?)"
Sezon 2 zjechał na łeb i szyję bo Telltale popełni ogromny błąd zabijając Lee i robiąc z Clem głównego bohatera. Najwidoczniej chcieli zrobić coś w stylu z Ellie z Last of Us ale nie wyszło, bo Clementine jest wymuszonym grywalnym bohaterem i to widać w każdym epizodzie. Jasne, finał pierwszego sezonu właśnie przez to zakończenie był zachwycający, ale skoro myśleli o kolejnym sezonie, to powinni to jakoś inaczej skończyć.
Powiem szczerze, z jednej strony podoba mi się ta gra a z drugiej strony nie, Klimat fajnie wygląda (zombi) ale te rysowane postacie mniej mi się podobają, wiadomo jednym się podoba drugim nie ale mnie osobiście nie przekonuje ten tytuł.
[8] dlaczego był zachwycający? Bo główny bohater ginie czego można sie bylo do myśleć 2h przed końcem gry?
Zachodze w głowę czym ludzie sie tak zachwycali w pierwszym sezonie? Ten oklepany numer na koncu gry był taki wzruszający? Serio? Gra na 7/10 co najwyżej a nie GOTY.
Zakończenia pierwszego sezonu domyśliłem się zanim jeszcze ukończyłem pierwszy epizod. Bardzo fajna gra. Mnie się spodobała chociaż nigdy tego typu gier nie lubiłem. Niestety nasze wybory na zakończenie nie mają wpływu, co mnie zawiodło. Liczyłem na kilka zakończeń zależnych od naszych poczynań, a tu co by się nie działo koniec taki sam. I tak chętnie zagram w Season 3.