Quantum Break - pierwszy pokaz rozgrywki gorącego exclusive'a na XONE
O ile świat przedstawiony prezentuje się naprawdę nieźle, tak rozgrywka wydaje się być lekko sztywna.
Oby - tak jak np. Alan Wake - nadrabiała klimatem i fabułą, bo rozgrywka strasznie sucha ;/.
Alan Wake miał fajny klimat, ale gameplay męczył. Tutaj zapowiada się podobnie.
I tak wygląda bardziej interesująco niż coroczna papka od duzych wydawców typu Ubi czy EA. Dodatkowo żebym coś wiecej powiedział muszą mi pokazać więcej gameplaya i alternatywnych sposobów na zabijanie przeciwników. Narazie to niezły cover shooter i ładnie zrobione efekty, ciekawa tematyka i wykonanie. Jak widze kolejnego Far Craja i Asasyna to mam ochote rzygać, Quantum Break przynajmniej wnosi cos całkiem nowego i mało eksploatowanego. Jestem dobrej myśli.
Pewnie będzie podobnie jak z Alan Wake, przez jakiś czas będzie dostępna na XONE a potem pojawi się na PC.
Pierwsze zwiastuny tej gry mnie zachwyciły i czekałem na gameplay.Po jego obejrzeniu stwierdzam, że grafika jest piękna, klimat i fabuła mogą być mega dobre, a co do rozrywki to szału nie ma, ale wygląda nieźle.
@alpha_lyr
"I tak wygląda bardziej interesująco niż coroczna papka od duzych wydawców typu Ubi czy EA"
Pod jakim względem? Jak dla mnie QB na tym filmiku wygląda słabiej niż np. Watch_Dogs (i to nie pod względem grafiki tylko samej rozgrywki).
ladna prezentacja na prawdziwy gameplay jeszcze poczekamy.
jedyne co mi sie podobalo oprocz oprawy oczywiscie to to jak wyglada strzelanie i towarzyszace mu efekty trzesacego sie ekranu itp. cala reszta dosc sztywna i prosta, moce zwiazane z czasem wygladaja na "przegiete". wyglada mi to na przerost formy nad trescia na chwile obecna. takie efekciarstwo dla hamburgerow. pewnie co drugi powiedzial "wow" jak ogladal...
Ja tam uwielbiam gameplay alan wake, nie wiem jak może komuś się nie podobać skoro lubi klimat alana, to właśnie on definiuje taki, a nie inny gameplay.
Quantum zapowiada się świetnie, mi tam się podoba w każdym calu, ale nie powinni pokazywać paska mocy, powinien być na wyczucie.
Pod jakim względem?
Choćby pod taki, bardzo prozaicznym - nie jest kolejnym asasynem, nie jest kolejną fifą, nie jest kolejnym call of duty, nie jest kolejnym battlefieldem i jego wcieleniami. Duzo by wymieniać, z oczywistych względów nie będe komuś udowadniał że banan jest lepszy od robaczywej śliwki.
Po twórcach Maxa Payne'a spodziewałem się więcej. Cóż, będzie mogło konkurować co najwyżej grafiką razem z The Order.
@alpha_lyr
Aha, czyli przeciętniak (bo na chwilę obecną tak zapowiada się QB) jest lepszy od dobrej/bardzo dobrej gry, tylko dlatego nie jest częścią większej serii? Żelazna logika ;D. Ale niech Ci tam będzie.
Nie rozumiem pozytywnych opinii odnośnie grafiki. Na GOLu w 480p można nie dostrzec takich niuansów jak fatalnej jakości tekstury (zwłaszcza miasto w oddali to płaska i brzydka bitmapa), czy mgła zasłaniająca połowę mapy. Wygląda jakby cała para poszła w efekty cząsteczkowe, które są całkiem ok. Widać tutaj dobitnie, że xone jest słabszą konsolą niż PS4, bo QB<Infamous jeśli o grafikę chodzi. W zasadzie o całą resztę też, jestem rozczarowany.
Persecuted [18]
LOL, no to masz argument, że hej, bo się zapowiada przeciętnie, równie dobrze ktoś może powiedzieć, że AC, FIFA, COD, BF zapowiadają się przeciętnie...
A prawda jest tylko jedna, taka jak napisał alpha_lyr, zupełnie coś innego, fabułą, umiejscowienie, akcja, 3 postacie, manipulacje czasem, no rasowy SP, jak to cię nie rusza to spoko.
@kaszanka9: Po gameplayu można mniej więcej powiedzieć, że zapowiada się generic cover shooter z ładnymi efektami cząsteczkowymi. Nawet ci finalni mini-bossowie działają w jakiejś sprzeczności, bo czas jest zatrzymany, ale oni poruszają się dzięki swoim super-odpornym-na-zatrzymanie-czasu-kombinezonom™, jednak bohater tak czy siak może ich zatrzymać swoim widocznie lepszym-zatrzymaniem-czasu-podczas-zatrzymania-czasu® oraz wykończyć za pomocą kul-odpornych-na-pierwotne-zatrzymanie-czasu©.
Nasmażyli hype'u od pierwszej zapowiedzi, a tymczasem prawdopodobnie otrzymamy... innego Alana Wake'a (ale z wadami Alana Wake'a). Nowe IP? Super, ale dobrze, gdyby było czymś więcej niż wspomnianym przeciętniakiem mającym tylko sprzedać konsolę.
Jeśli ktoś spodziewał się super gameplayu to gratuluję naiwności.
Remedy nigdy nie słynęło z jakiegoś szczególnie skomplikowanego, urozmaiconego gameplayu (chociaż trzeba przyznać, że Max Payne pomimo owej prostoty ma gameplay który w ogóle nie nudzi, przy Alanie i QB to się raczej nie uda/udało)
To z czego słyną ich gry to z niezwykłej fabuły (jak dla mnie jedne z najlepszych gier pod tym względem) i klimatu.
Z resztą co można takiego nowego wymyślić w strzelance TPS?
Quantum Break to jak dla mnie póki co ich najgorsza marka. Średnio mnie kręcą motywy zatrzymywania czasu itp.
Jak widze kolejnego Far Craja
Dziwne, że przy Uncharted nie rzygasz.
Far Cry w obecnej formule (czyt z otwartym światym) zagościł na rynku jak do tej pory 2 razy, teraz będzie trzeci. Pierwsza odsłona właściwie nie ma nic wspólnego z następcami
Edit. MP3 robił Rockstar ;p
Jeśli ktoś spodziewał się super gameplayu to gratuluję naiwności.
Remedy nigdy nie słynęło z jakiegoś szczególnie skomplikowanego, urozmaiconego gameplayu.
To z czego słyną ich gry to z niezwykłej fabuły (jak dla mnie jedne z najlepszych gier pod tym względem) i klimatu.
Ja się zgadzam, ale ja tu widzę krok w tył jeśli chodzi o ten prosty gameplay w stosunku do Max Payne'a 3, którego nawet samo oglądanie cieszyło mordę. Tutaj to takie... drewno, nawet animacje gorsze niż MP3. Ja osobiście spodziewałem się kopii mechaniki z MP3 + te moce czasowe + ciekawa fabuła.
Oczywiście ocenię kiedy sam zagram, ale takie na tę chwilę są moje pierwsze wrażenia.
Aha, czyli przeciętniak
Wg. ciebie i na tym powinieneś skończyć tamten post a nie domagać sie argumentów nie wiem po co.
Po gameplayu można mniej więcej powiedzieć, że zapowiada się generic cover shooter
Pewnie spodziewałeś się kamery z czuprynki.
@kaszanka9
LOL, no to masz argument, że hej, bo się zapowiada przeciętnie
To nie jest argument. Po prostu zdziwiło mnie stwierdzenie, jakoby QB wypadało "bardziej interesująco niż coroczna papka od duzych wydawców typu Ubi czy EA". Moim zdaniem wygląda dokładnie jak ta wspomniana "papka" (autor nie wskazuje o jakie gry konkretnie chodzi ale można się domyślić ;]) czyli właśnie... przeciętnie :). Oczywiście stwierdzenia typu "moim zdaniem" również nie uważam za argument. Jednak większość komentujących ten filmik w różnych serwisach (ze mną włącznie) jest raczej QB rozczarowana. Dlatego też pytam aplha_lyr - jako jednego z niewielu któremu gra się podoba - w czym dostrzega tą wyjątkowość, której ja niestety nie widzę. Oczekiwałem kilku zdań uzasadnienia a usłyszałem, że gra jest fajna bo nie jest grą z serii ;D. Nie wiedziałem że "niebycie grą z serii" jest wartością i zaletą samą w sobie ale co tam ;).
równie dobrze ktoś może powiedzieć, że AC, FIFA, COD, BF zapowiadają się przeciętnie...
Ależ ja się z tym zgadzam i sam uważam, że te gry wypadają raczej przeciętnie (ewentualnie AC Unity trochę lepiej). Tylko czy przeciętność tych gier automatycznie wynosi QB ponad średnią?
A prawda jest tylko jedna, taka jak napisał alpha_lyr
To zabrzmiało dosyć autorytarnie ;). Skąd takie przekonanie o słuszności swoich racji?
zupełnie coś innego, fabułą, umiejscowienie, akcja, 3 postacie, manipulacje czasem, no rasowy SP, jak to cię nie rusza to spoko.
Fajnie, ale zauważ że opisujesz grę jako taką, coś czym finalny produkt MA BYĆ. No a dyskusja tutaj dotyczy krótkiego gameplayu który zobaczyliśmy na opublikowanym filmiku. A ten z kolei wypada bardzo przeciętnie. Strasznie sucha mechanika strzelania i dosyć nijakie (czyt. mało efektowne i mało nowatorskie) manipulacje czasem.
Jest potencjał na fajną historię i klimat (sam o tym pisałem) ale ten pierwszy, oficjalny zapis rozgrywki wcale nie powala. No chyba że jesteś innego zdania, to chętnie wysłucham argumentów ;).
@Dreamy
Z resztą co można takiego nowego wymyślić w strzelance TPS?
W mechanice niekoniecznie musisz wymyślać coś nowego, czasem wystarczy, że odwalisz dobrą robotę bazując na sprawdzonej formule. Porównaj sobie (pod względem mechaniki strzelania i osłon) takie Spec Ops: The Line i Gears of War. Niby to samo ale w praktyce te gry dzieli przepaść... Ciężko się wypowiadać pod tym katem odnośnie QB jeżeli samemu się nie grało, ale to co pokazali nie wygląda zbyt soczyście ani przekonująco.
Niesamowite doświadczenie! Remedy udowadnia jak nieszablonowo i oryginalnie podejść do kwestii FPS. Motyw z czasem kapitalny i jak widać intuicyjny, o co się przed gameplayem trochę bałem. W dodatku moc będzie miała istotne powiązanie z fabułą, która bez watpliwości również utrzyma bardzo wysoki poziom.
No i oczywiście TA grafika! Można oczywiście czepiać się na pewne detale, lecz nie zmienia to faktu że całokształt jest powalający, i ta gra wraz z zapowiedzią Lary jako ex'a zaorała konfe Sony, która juz po 10 minut zaczeła przynudzać i nie mieli przygotowanej żadnej bomby, pokazując swój brak autorytetu do Gamescomu.
@Cavendish:
Remedy udowadnia jak nieszablonowo i oryginalnie podejść do kwestii FPS. - Możesz uzasadnić tę nieszablonowość (bo ja widzę tutaj strzelanie i używanie mocy na przemian, co sprawia bardzo monotonne wrażenie)? Jestem też ciekawy, gdzie w QB znajduje się FPS.
W dodatku moc będzie miała istotne powiązanie z fabułą, która bez watpliwości również utrzyma bardzo wysoki poziom. - Bez żadnej wątpliwości, mamy przecież TYLE informacji na jej temat!
i ta gra wraz z zapowiedzią Lary jako ex'a zaorała konfe Sony - Obie te gry z bardzo dużym prawdopodobieństwem ukażą się również na PC, a kto wie, czy takiego Tomb Raidera nie przerzucą również na PS4. Twierdzenie, że ktokolwiek kogokolwiek zaorał, jest chyba trochę fanboyskie.
Przypomina mi nieco filmowością Max Payne 3, co jest dużym plusem. Niestety mam PS4 więc obejdę się smakiem ;p.
Wygląda niestety dosyć biednie. Jakiś tam zwykły i biedny shooter TPP. Może coś z tego Remedy jeszcze wyciśnie ale nie wydaje mi się. Wyjdzie na PC to się zobaczy.
Zatem nie dane Ci będzie zobaczyć tego tytułu kęsik, bowiem prawdopodobieństwo że ta gra wyjdzie poza Xboxa One jest jeszcze mniejsze niż Lara, zerowe.
Bez większej rewelacji, na pierwszy rzut oka widać że gra będzie wyraźnie liniowa i ukazana w mocno filmowy i maksymalnie efektowny sposób.