Pillars of Eternity – 25-minutowy zapis rozgrywki
Nie, nie, nie !! Nie mogę oglądać takich materiałów! Jeszcze się nakręce na Baldursy a je się przechodzi setki godzin.. nieeee....
Wyjątkowo nie podoba mi się animacja postaci i jak na razie przy Divinity to ta gra wygląda o wiele biedniej. No ale nie powinienem porównywać alfy do gry która już wyszła. Mam nadzieje że z czasem gra nabierze smaku.
prerendering mistrzowski, fajny design, ale efekty świetle mogliby poprawić, bo nie zauważyłem, żeby zapalenie ogni cokolwiek zmieniło. Animacje walki jak z czasów baldura, masakra... sama walka przez to absurdalna, typowe cliche: łucznik walczy w zwarciu... strzelając z łuku, no przecież... i jeszcze przez paręnaście sekund tak stoi i walczy! Oczywiście też nikt nie ucieka, mimo że towarzysze padają jak muchy, eh.
Gra dla miłośników klasycznych crpgów a'la baldur, ja poczułem się trochę jak w juraparku.
Masakra. Ledwo wyszedł pierwszy gameplay i już zaczyna się ból dupska... Narzekanie na braki w grafice przy grze RPG (i to jeszcze starego typu) która jest jeszcze w zaawansowanej produkcji jest trochę żałosne. Co do animacji to owszem zgodzę się że nie wygląda najlepiej ale jeśli gra będzie się prezentować bardzo dobrze w aspekcie fabuły i klimatu (a ten już od początku tego filmiku bardzo mi się podoba) to nawet nie zwrócę na nią uwagi. Jedyna rzecz która rzeczywiście mi się nie podoba to fakt że łucznik w momencie kiedy ktoś do niego podchodzi i trzepie go po berecie cepem powinien zmienić broń na coś innego a nie dalej wali z uku. No ale mam nadzieje że w ostatecznej wersji gry zostanie to zmienione. A tak to duży plus za klimat, menu tworzenia postaci (choć brakuje mi ciągłego rzucania kostką z BG żeby wykulać jak najwięcej pktów do rozdania) oraz bardzo ładne plansze. Mam nadzieję że w wersji finalnej gra mnie nie zawiedzie :)
A jaki mieliście problem z odtwarzaczem? U mnie działał bez problemu. Czego nie można ostatnimi czasy powiedzieć o Youtube, nawiasem mówiąc. IGN też opublikował taki gameplay z początku rozgrywki. Gra pachnie Baldursami jak mało co.
Player jest ok, wystarczy zmienic quality z auto na high i mamy jakosc "HD" plynnie odtwarzajaca, nawet lepiej niz YT.
Oczywiscie w polskiej wersji narratorem moze byc tylko pan Fronczewski :)
Mam nadzieje, ze bedzie porzadny edytor do tej gry. Az sie prosi o przeniesienie BG na ten engine.
@mindmaster00 -> Po to jest udostępniona beta, żeby gracze-testerzy mogli zgłoszyć wszelkie uwagi i twórcy będą to poprawić. Tak jak zrobili twórcy Divinity czy Wasteland 2 po braniu wszelkie uwagi gracze.
Prezentuje się tak jak się spodziewałem. Zagram w betę i ocenie czy jest klimat, który wciągnie.
Wygląda jak Baldur's Gate 3 :D Oj będzie w co grać, będzie. Ciekawe czy zatrudnią starą ekipę od dubbingu. Ale jeśli miałbym oceniać po tym filmiku to Divinity Original Sin lepiej wypada.
Piękne, kochane. Baldur, o którego walczyliśmy. :)
Poza tym, szkoda, że takich ślicznych interfejsów już nie robią. :( (Dragon Age 2, bleah)
W sumie, to muszę jeszcze w tego Divinity zagrać, chociaż słyszałem, że jest taka bardziej humorystyczna (co nie jest minusem, ale dobrze, że też coś bardziej Baldurowego będzie)
Świetne, po prostu świetne. Ale nie pokusilbyście się o dodanie napisów PL do tego materiału dla starszego pokolenia ;)?
Na razie przy Divinity to srednio to wyglada i watpie aby za duzo sie zmienilo, co mnie troche martwi.
James_007 [22]
O co wam chodzi z animacjami?
O to, że w tej grze - oldskulowym drużynowym RPGu w rzucie izometrycznym - najważniejsze jest, by postacie miały 6874 różnych ruchów zrobionych podczas 3-letnich nagrań techniką mo-cap, w której uczestniczy minimum 257 mistrzów ninja, taekwondo, karate, jujitsu, a także parkouru i jazdy na BMXach i w ogóle, żeby animacje były lepsze niż w Assassin's Creed XXXIII.
Wedle mnie, ta gra moze byc nawet na starym Infinity Engine, byle gralo sie roznie przyjemnie jak w Baldury.
@Irek22 -> Dokładnie. Gracze-hejterzy często mają niezdrowe wysokie oczekiwanie zupełnie jak szalony bogacz, który błagał do bogowie, by jego dom ma być zrobiony ze złota, a nie drewna i kamienia, a jego żona ma być najpiękniejsza kobieta w całym wszechświecie. XD Za to "bogowie" rozgniewają się, zsyłają na nim straszliwe klątwy. XD Oni nie wiedzą, co proszą. Bądźmy skromni i cieszmy się, co mamy. XD
Dla mnie, animacje w Pillars of Eternity przerósł moje "minimalne" wymaganie i jest o czym podziwiać. Teraz nie mogę doczekać na premiera grze. :D
Ja już nie mogę się doczekać tej produkcji! A ci co zwracają uwagę na jakieś błahostki typu animacji postaci są po prostu nie przyzwyczajeni do tego typu produkcji. Rozumiem każdy ma swoje zdanie i nie podważam go, no ale ludzie, do jasnej ciasnej! To jest RPG! Ja do animacji nic nie mam, wyglądają świetnie, grafika jest świetna, projekt lokacji również. I popieram osobę imieniem (pseudonimem) Irek22. jak się nie podoba to nie grać, tyle w temacie.
Zaczyna się ta sama głupia gadka co przy Shadowrun Returns i Wasteland 2.
Pillars of Eternity miał być grą w stylu Baldur's Gate czy Icewind Dale i dokładnie tak wygląda. Na to była zbiórka i póki co Obsidian wywiązuje się z umowy w 100%. Niewtajemniczonym proponuję obejrzenie choć kawałka rozgrywki gier na Infinity Engine, PoF wygląda i tak dużo lepiej - szczególnie postacie. Zastosowanie 2D dla tła pozwala na uzyskanie rozległych lokacji tanim kosztem. Na odpowiednik Baldur's Gate 2 z grafiką na poziomie AAA i Frostbite Engine nie stać nawet EA czy innego Zenimax a tu mamy niezależną produkcję ze składek.
PS Shadowrun Returns miał być pierwotnie wznowieniem starej gry z Super Nintendo na tablety a Wasteland 2 to (niespodzianka!) rozwinięcie Wasteland 1.
Nowe Divinity pokazało światu jak powinien wyglądać współczesny crpg z zachowaniem ducha klasyków gatunku. Wymagania graczy skoczyły, normalna kolej rzeczy i jak najbardziej słuszna bo na podstawie naszych oczekiwań od produktu decydujemy się na jego zakup.
Niestety PoE na tym gameplayu odstaje od Divinity nie tylko technicznie ale przede wszystkim pod względem samej mechaniki rozgrywki. Skoro ludzie posmakowali czegoś co prezentuje się znacznie lepiej to teraz będą wybrzydzać. Nie wątpię, że PoE będzie co najmniej dobre ale cały ten hajp słusznie przygasł. Najważniejsze, że ten wspaniały gatunek znów wraca do łask :-)
Bez przesady z tą mechaniką, już sam ekran tworzenia postaci jest bardziej rozbudowany. System prowadzenia dialogów też jest wg mnie dużo lepszy, to kogo stworzyliśmy ma znaczenie i na szczęście bez udziwnień. Fajne jest to, że opcje typu dyplomacja, zastraszenie, blef itp. nie jest to już przycisk "I WIN" znany z innych gier, oprócz tego trzeba myśleć.
Walka wydaje się prostsza ale to urok systemu RTwP + sześcioosobowa ekipa. Sztuczki z Divinity są wykonalne praktycznie tylko w systemie tur, w RT to była by masakra. Dla przypomnienia: "duchowy spadkobierca" Baldur's Gate. I jeszcze jedno, ta gra jest ciągle w produkcji.
Nie ma się co martwić, jestem pewien, że w ruchu gra będzie wyglądać dużo lepiej, nie ma za bardzo co oceniać po materiale w niskiej jakości.
@fftc -> Może dla Ciebie ta mechanika i rozgrywka nie pasuje Ci, ale inni z pewnością będą w siódmym niebie (fanów BG). To, że gra dla Ciebie "przeciętniak" nie znaczy, że inni też tak odbierają. Jedni wolą "niedzielni" gry, a druidzi gry "dla mistrzów". Albo wyłącznie turowa, albo raczej aktywna-pauza, a może obie. 2D czy 3D, albo wszystko jedno. I tak dalej... To zależy od cierpliwości, doświadczenie, zainteresowanie i punktu widzenia. Nie da się zadowolić wszystkich.
To pierwsza oficjalna beta Pillars of Eternity i potem będzie poprawiona za pomocą uwagi gracze.
Sir Xan [32]
Dokładnie. Na przykład ja jestem zachwycony tym, co zobaczyłem na tym gameplayu i mój apetyt na tę grę wzrósł jeszcze bardziej!
A tak w ogóle, to podczas procesu tworzenia postaci nie ma opcji wyboru charakteru. I całe szczęście! Tego się trochę obawiałem, że wrzucą tu ten nieszczęsny wymysł. Oby do premiery nic pod tym względem się nie zmieniło.
Na co poszły 4mln z Kickstartera ja sie pytam. Obsidian odwalił fuszerke tworząc klona Baldura HD na poziomie fanowskiego moda. Nie podoba mi sie mechanika rozgrywki która do złudzenia przypomina tą z BG z przed 10lat, jest sztucznie i za szybko. BG przeszedłem kilka razy ale to było lata temu więc po latach oczekuje czegoś więcej.
Walka już nie jest tak wciągająca, wole tę z Divinity. Grywalność na poziomie gier z przed 10 lat, mam nadzieje, że gra nadrobi fabułą bo co do reszty to straciłem nadzieje.
artonis24 [35]
mechanika rozgrywki która do złudzenia przypomina tą z BG z przed 10lat
Fakt, w końcu Obsidian - zbierając pieniądze - zapowiadał, że stworzy miks Mass Effecta z Assassin's Creedem przyprawionym szczyptą CoDa na silniku Frostbyte 7. A głupi gracze im uwierzyli i nieświadomi oszustwa wpłacali pieniądze na "grę sprzed 10 lat"...
PS
"Sprzed" a nie "z przed".
@artonis24 -> Skoro nie wspierasz ten projekt, to nie twoja sprawa. To sprawa tylko fanów BG, co wspierali ten projekt (ja też należę do nich).
A czego spodziewasz się po nim? To jest klasyczna cRPG na wzór BG, jak napisano na Kickstarter, a fanów BG wiedzieli o tym i wspierali się. Myślisz, że będzie to rewolucyjna RPG, który wyznacza nowy standard na rynku gier!? Że to będzie hybryda Wiedźmin 3, Gothic i Divinity!?
Jak nie chcesz, to nie graj, a nie hejtować bez sensu! Inni cieszyli się z tym powodu i nie mają o czym czepiać, o ile nowe lokacje i questy będą ciekawe. Koniec i kropka.
A przy okazji, oglądałem gameplay i zwróciłem uwagę na interfejs. Zauważyłem tam ikonka "Zamek" pomiędzy "Mapa" i "Opcje gry". Czyżby to ma związek z zarządzenia zamku gracza? :)
Sir Xan [38]
Czyżby to ma związek z zarządzenia zamku gracza?
Możliwe. W końcu od dość dawna wiadomo, że gracz będzie mieć do dyspozycji swoją własną twierdzę/zamek.
@Irek22 -> [39] To już wiem. Ale miałem na myśli o więcej opcji dla właściciela zamku. :)
@Bezi2598 -> To nie będzie zwykły "obóz dla drużyny", lecz 100% zarządzenia zamku. Jak twierdził jedną z twórców Pillars of Eternity, zamek będzie stanowił istotną część gry. Gdyby nie dodatkowe wsparcie dla Kickstarter, nie będzie zamku, lecz zwykły "obóz drużyny". :) Oby nie zmarnowali ten potencjał.
Już było zamek w Might and Magic VII, Baldur's Gate II, Dragon Age Przebudzenie, ale wtedy było tylko "mały" element z kilku questy, podatek i nic więcej. Dopiero w NWN2 ten element został rozbudowany i oby w PoE będzie jeszcze lepszy.
Właśnie PoE za bardzo przypomina BG. Obsidian stworzył klona nie wychodząc poza ramy. W grze nie ma nic zaskakującego, walki przypominają te z przed 10 lat, to co bawiło 10 lat tamu dzisiaj nudzi i mało wciąga. Cała gra jest zrobiona w stylu cRPG i ok ale tworzenie moda za 4mln to przesada. Macie racje to jest gra dla z fanbojów, którzy pamiętają świetne czasy spędzone przy BG, niestety ten klimat już nie powróci.
PoE miał stać się przełomowy w gatunku RPG, niestety po tym co zobaczyłem stwierdzam, że będzie wielkim średniakiem jak jego kuzyn Baldur HD które zasłużenie otrzymało 6/10 https://www.gry-online.pl/recenzje/recenzja-gry-baldurs-gate-enhanced-edition-klasyka-rpg-w-nowych-s/z821e0
artonis24 [44]
PoE miał stać się przełomowy w gatunku RPG
Ależ ty pier*olisz...
Nie wiem, co bierzesz, ale rzuć to. Czym prędzej!
ten klimat już nie powróci
No jednak właśnie wraca.
spoiler start
I nigdy nie graj w Pillars of Eternity bo to ewidentnie nie jest gra kierowana do ciebie. Po co masz się męczyć.
spoiler stop
[44]
Rozumiem, że niektóry taka gra po prostu nie przypadnie do gustu ale nikt już nie pamiętam kickstartera? Obsidian wyraźnie mówił, że ma to być gra inspirowana tytułami zrobionymi przy pomocy Infinite Engine, ludzie dali na ten pomysł kasę i to dostaną. Nazywanie tego modem to przesada ale większość i tak pewnie ignoruje opisy jak tytuł jest tworzony na stronie Obsidiana i Kickstartera.
że będzie wielkim średniakiem jak jego kuzyn Baldur HD które zasłużenie otrzymało 6/10
Tak BG jest fe bo nie ma wielkich samouczka jak w Call of Duty na ekranie i trzeba przeczytać instrukcję jak się nie zna zasad D&D, straszne!.
W kontekście ostatnich wpisów w tym wątku polecam historię postów użytkownika artonis24.
Dnia 3 lipca 2014 w wątku głównym o Divinity: Original Sin w poście [307] napisał: Gra jest kozacka, cofnąłem się do czasów epickiego Baldura.
Z kolei dnia 4 lipca 2014 w zapowiedzi Torment: Tides of Numenera w poście [10] napisał: (...) narobiłem sobie jeszcze więcej apetytu na RPG w klasycznym stylu. (...) DOS pokazało, że można robić świetne RPGi w starym stylu za czasów Fallouta i Baldura. Czas na kolejne tytuły :)
Nie wiem, czy to rozdwojenie jaźni czy ktoś mu się wkradł na nicka, ale ja w każdym razie tego typa od teraz ignoruję bo nie wiadomo, co mu kiedy odwali.
@Martius_GW i @artonis24 -> [44] [46] Baldur's Gate dostał zasłużony 9/10 (lub 10/10), ale BG HD dostał 6/10 jako Rozszerzona Edycja, bo ma za mało nowości (plus nowe błędy i gorsze filmy) w porównanie do pierwowzór, co skończyło się na "wyciągnięcie kasy od fanów", a nie sama gra. Po co kupić Baldur's Gate HD, skoro można kupić oryginalna Baldur's Gate za 20zł plus fanowskie mody? Chyba dla nowe postacie i lokacje a la DLC. :P Pillars of Eternity to zupełnie nowa gra na sprawdzona mechanika gry, a nie zwykły odgrzewany kotlet. Ile było świetne gry FPP, RTS, platformówki, metroidvania, co wykorzystali tą sama mechanika gry, ale w każdym tytuł ma oryginalne etapy i pomysły, że nie można znudzić? A gry RPG na jakość BG było naprawdę niewielu. Drogi @artonis24, lepiej jest poczekać na premiera PoE, a potem oceniajmy. Tym bardziej, że nie będzie to sama mechanika D&D.
@Irek22 -> Właśnie. Hipokryt się znalazł. :P Albo ma złośliwy brata.
@up
http://killscreendaily.com/articles/articles/feature/why-i-quit-playing-baldurs-gate-2/
http://www.twinfinite.net/2013/11/16/baldurs-gate-2-review/
Do poczytanie, niektórym jednak BG się nie podoba bo jest to stara gra. Co było fajne 10 (lub więcej) lat temu już nie jest.
@Martius_GW -> Cytat: "niektórym jednak BG się nie podoba bo jest to stara gra" -> Tym gorzej i wielka strata dla nich. Ale twórcy Pillars of Eternity nie muszą o tym martwić, bo już dostali dużo pieniędzy, oraz nadal mogą liczyć na nas, jeśli Pillars of Eternity odniesie sukces i będzie kontynuacje. Już o tym mówili, że takie gry są przeznaczone tylko dla fanów klasyczne cRPG, a nie do masowo w całym świecie. Oraz jedna z twórców nowy Torment udzielił trafna uwaga "Nie podoba Ci się mnogość dialogów do przeczytanie? To niech trzymaj się z dala od Planescape Torment! (śmiech)". Po prostu olać te "niecierpliwe dzieci", co wolą uproszczony Mass Effect od skomplikowany Baldur's Gate, bo szkoda czasu i nerwy. Ta gra jest dla nas i to wystarczy. :)
Sir Xan [50]
Tym gorzej i wielka strata dla nich.
A ja prawdę powiedziawszy mam to głęboko w dupie. Nie jestem żadnym altruistą ani chędożonym emo, żeby użalać się, że komuś, zwłaszcza jakiemuś anonimowemu randomowi, coś się nie podoba. To MI ma się podobać - w przypadku tematyki tego forum - gra i to JA mam czuć satysfakcję z grania w dany tytuł.
Co do reszty zgoda.
jeśli Pillars of Eternity odniesie sukces i będzie kontynuacje
Szczerze mówiąc wolałbym nową markę niż sequel/prequel/pre-sequel Pillars of Eternity*. Nawet gdyby to miała być gra na tym samym silniku i z taką samą grafiką oraz podobną mechaniką rozgrywki. Nie to, żebym nie czekał na grę od Obsidianu - wręcz przeciwnie, z każdą nową informacją i filmikiem czekam jeszcze bardziej - lecz po prostu chciałbym ujrzeć nowe uniwersum. Może coś przypominającego Arcanum bo tylko steampunka mi brakuje wśród tych "nowych klasycznych RPGów".
Ale na to jeszcze - miejmy nadzieję - przyjdzie czas, w końcu Pillars of Eternity nawet nie zostało jeszcze wydane.
*Choć w przypadku tej gry nie pogniewałbym się, gdyby Obsidian stworzył pełnoprawny i uczciwy dodatek, jakie kiedyś robiło się do RPGów; najlepiej rozgrywający się w jakichś mroźniejszych klimatach, bo zdaje się, że takowych w Pillars of Eternity chyba nie będzie. Skoro podstawka (?) ma być ukłonem w stronę Baldur's Gate (wiem, wiem, dla niektórych to szok), to dodatek mógłby być ukłonem w stronę Icewind Dale, które przecież początkowo podobno było projektowane jako dodatek do Baldur's Gate. :)
Szczerze mówiąc wolałbym nową markę niż sequel/prequel/pre-sequel Pillars of Eternity
W teorii studio planuje zrobić z gry markę, o ile oczywiście sprzedaż będzie wystarczająca na kontynuację (o dodatku wiadomo już od dawna, mają zacząć na nim pracę od razu po premierze samej gry). Z drugiej strony wspominają o nowym projekcie na kickstarterze. Jeśli dobrze pójdzie dostaniemy kontynuację PoE jak i coś nowego.
@Irek22 -> Cytat: "Szczerze mówiąc wolałbym nową markę niż sequel/prequel/pre-sequel Pillars of Eternity" -> Miałem na myśli o nowe historie i questy na samej uniwersum "średniowiecza-renesans-fantasy". Wątpię, by nowy uniwersum dla jedna gra z wszystkie questy wystarczyło. Nie musi być ten sam główny wątek, ani bohater. Nawet Fallout 1-2 dla fanów też pozostało niedosyt. :) Co do nowy uniwersum, to mamy w zasięgu nowy Torment (coś nowego). :) Jeśli chodzi o mnie, to przyda się nowy skomplikowany RPG w świecie podobny do czasach XIX-XX wieku plus Lovecraft obok Witchmarsh (nowy RPG na Kickstarter). :)
Dnia 3 lipca 2014 w wątku głównym o Divinity: Original Sin w poście [307] napisał: Gra jest kozacka, cofnąłem się do czasów epickiego Baldura.
Z kolei dnia 4 lipca 2014 w zapowiedzi Torment: Tides of Numenera w poście [10] napisał: (...) narobiłem sobie jeszcze więcej apetytu na RPG w klasycznym stylu. (...) DOS pokazało, że można robić świetne RPGi w starym stylu za czasów Fallouta i Baldura. Czas na kolejne tytuły :)
Nie wiem, czy to rozdwojenie jaźni czy ktoś mu się wkradł na nicka, ale ja w każdym razie tego typa od teraz ignoruję bo nie wiadomo, co mu kiedy odwali.
Gosciu dobrze prawi, chwali DOS i jedzie PoE bo te gry dzieli przepasc. DOS to gra mozna powiedziec next-genowa, natomiast ta tutaj wyglada i ma mechanike jak za czasow Baldura...to lepiej juz zainstalowac jakis darmowy mod do Baldura jak ktos jest zakochany w tej grze.
Nie bronie nikomu podniecas sie PoE ale ta gra to imo skok na kase i tyle. Zyruja na wspomnieniach graczy i tyle.
@snopek9 -> Treferefe, panie trollu. I tak nikt nie potraktuje Ci na poważnie. XD
@Martius_GW -> [56] Kolejny użytkownik, co udaje prorok. XD
Jak już napisałem, że gra nie da się zadowolić wszystkich i mam to w nosie tak długo, jak klasyczne, skomplikowane cRPG dalej będą powstawały. Chyba, że szalone i złośliwe hejterzy planują "ataki hakerskie" na studio Obsidian Entertainment i inXile entertainment, by zniszczyć ich prace.
DOS to gra mozna powiedziec next-genowa,
Dlaczego? Przecież walka turowa stosowana była w starych grach z powodu ograniczeń technologicznych a zaawansowane interakcje z otoczeniem były w pierwszym Divinity. Według takiej logiki DOS to też skok na kasę.
Gosciu dobrze prawi, chwali DOS i jedzie PoE bo te gry dzieli przepasc
Kolejny jasnowidz?
Nie bronie nikomu podniecas sie PoE ale ta gra to imo skok na kase i tyle. Zyruja na wspomnieniach graczy i tyle.
A może po prostu ludzie nadal chcą grać w gry tego typu?
Heh, nie sądziłem, że ktoś będzie hejtował POE za grafikę.
Nie hejtuje tej gry, mam prawde mowiac ja gdzies. DoS rowniez mam gdzies.
PATRZAC na te gry, nie tylko pod wzgledem grafiki (bo to jest bardzo wazny element), ale rowniez mechaniki, topornosci wynikajacej z zacofania technologicznego to DoS prezentuje sie ciekawiej. Tyle.
Dla mnie te zbiorki kasy i progi jakie tam sa, to skok na kase w WIEKSZOSCI i dlatego widzac gre przypominajaca produkcje z ubieglego wieku i wiedzac ile na nia idzie kasy to mnie krew zalewa.
Pewnie gra dla fanow bedzie miodna i ciesze sie, ze pogracie sobie w spadkobierce Baldura.
snopek9 [58]
Nie hejtuje tej gry, mam prawde mowiac ja gdzies. DoS rowniez mam gdzies.
To po kiego się wypowiadasz w tym wątku? Tym bardziej, że - jak wnioskuję - nie wpłaciłeś ani grosza/centa na zbiórkę. Kolejny obrońca "uciśnionych" wbrew ich woli?...
Ja mam gdzieś m.in. wyścigówki, sportówki czy gry muzyczne, toteż się nie udzielam w odpowiednich wątkach.
No tak, gra robiona za ułamek budżety dzisiejszych gier AAA+ to skok na kasę. Call of Duty czy Assasins Creed blednie przy takim pędzie dla kasy!
,,Skok na kasę" Widać najwidoczniej że ci Call Of Duty czy Assasin Creed nie przeszkadzają. Ta gra jest na schemacie(!) takich tytułów jak Baldur czy właśnie Torment. Więc proszę nie mówić o tej grze skok na kasę. Już ludzie mówili, że Divinity będzie słabą grą, a okazała się (jak na razie) najlepszą grą tego roku. Nie rozumiem tego spinania dupy. Nie podoba się? Nie grać! Tyle w temacie!
@Irek22, SirXan
Czy według was każdy kto wypowie choć trochę krytyki to od razu hejter? Czy o grze można teraz mówić tylko dobrze, albo wcale?
Sam czekam na PoE, ale to co zobaczyłem na tych filmiku nieco mnie ostudziło. Tak, wiem czym ta gra miała być, ale na litość boską minęło kilkanaście lat i można by poprawić rzeczy które kulały w BG1/2, a kulało ich całkiem sporo. Tutaj natomiast ewidentnie widać że to co kulało kuleje nadal. Nie wpadajmy ze skrajności w skrajność - to że współczesne cRPG są głupie jak but nie oznacza że za zrobienie kopii 1:1 BG2 z inną fabułą należy od razu sikać po majtach. Należy oczekiwać progresu, poprawek i usprawnień, a nie powielania tych samych - złych - rozwiązań, które kiedyś siłą narzucały limity sprzętu. I nie pierdolnijcie mi tu codem, skyrimem, strzałkami, ułatwieniami bo dobrze wiecie, że nie o to chodzi. Nadal chętnie w PoE zagram, bo to dobrze że taki gatunek się odradza, ale już nie przesadzajmy z tym hypem.
Kocham to. Ktoś rzuci złe zdanie o PoE i od razu "Ty śmieciu, jak możesz? Wyjdź. Nie grałeś w Baldura to zamilcz. To nie gra dla ciebie".
I zanim ktoś mi odpowie w tym stylu to napiszę, że grałem w Baldury(i razem z Tormentem są mistrzami klasycznych RPGów), czekam na PoE, ale zachowuję rezerwę bo Divinity na razie lepiej się prezentuje.
Mam nadzieję, że PoE nie będzie miał tego co wkurzało mnie w Baldurze, czyli imba magowie.
ale rowniez mechaniki, topornosci wynikajacej z zacofania technologicznego to DoS prezentuje sie ciekawiej. Tyle.
Nom, szczególnie w kwestii dialogów DOS jest lepszy.
Może jakieś konkrety?
@Cyniczny Rewolwerowiec -> Cytat: "Czy według was każdy kto wypowie choć trochę krytyki to od razu hejter?" -> Akurat Ci, co nie znają na rzeczy, ani nie interesują się tej grze, a mogą krytykować produkt i wymieniać wady w sposób absurdalny? @snopek9 przyznał do tego "Nie hejtuje tej gry, mam prawde mowiac ja gdzies. DoS rowniez mam gdzies". Dlatego nie mam powodu, by potraktować użytkownicy z takie komentarzy na poważnie. Każdy ma prawo do krytyki, ale musi podać uzasadnione powody zgodnie z fakty, by uznać za wiarygodne. Ja tylko krytykuję użytkownicy za jedynie głupotę i ignorancję.
Cyniczny Rewolwerowiec [62]
Wskaż mi, gdzie pisałem o kimś takim "hejter". Krytykuję (podobno krytyka to nie hejterstwo...) jedynie głupotę i ignorancję*, a nie opinie (jak twoja).
*W którym momencie Obsidian mówił, że Pillars of Eternity będzie "przełomem w grach RPG"?! W którym momencie Obsidian zarzekał się, że "mechanika rozgrywki nie będzie przypominać tej z Baldur's Gate"?! Kuźwa, przecież w momencie, gdy zaczynali zbiórkę wyłożyli kawę na ławę i wypuścili nawet filmik przedstawiający klasyczne, oldskulowe drużynowe RPGi na Infinity Engine, w których maczali palce, a tytuły "Baldur's Gate", "Planescape Torment", "Icewind Dale" czy "Fallout" za każdym razem, w każdym wywiadzie od samego początku pojawiają się po 150 razy.
Tylko skończony idiota oczekiwałby po tym wszystkim (wywiadach, informacjach, update'ach czy screenach) czegoś innego, nowatorskiego, przełomowego i współczesnego. Nie, obiecali Baldur's Gate A.D. 2014, gracze wpłacali na Baldur's Gate A.D. 2014, gracze chcieli Baldur's Gate A.D. 2014, Obsidian pokazał Baldur's Gate A.D. 2014, Obsidian wyda Baldur's Gate A.D. 2014, a gracze otrzymają Baldur's Gate A.D. 2014.
Ja oczekiwałem "kopii 1:1 Baldur's Gate II z inną fabułą" i sikam po majtach (mimo że do zbiórki nie dołożyłem się ani trochę). Ba, widzę nawet pewien progres względem Baldur's Gate - brak wyboru charakteru przy tworzeniu postaci.
Ty się trochę zawiodłeś (choć owych błędów nie sprecyzowałeś) - cóż, twój problem. Przynajmniej majty masz suche.
Sir Xan
Dowód na to, że PoE jest kalką 1:1 BG to za mało? To właśnie główny powód dla którego gra jest średnia, bo ciężko oczekiwać od kalki czegoś zapierającego dech w piersiach. Zanim ktoś mi zarzuci, że nie wiem o czym mówię to zaznaczę, że grałem w oba Baldury które uważam za epickie RPGi. Jednak czasy trochę poszły do przodu a ekipa z Obsidian zafundowała graczom mod do Baldura z nowymi przygodami. Pomysł na PoE był świetny ale trzeba to powiedzieć że Obsidian poszło na łatwiznę.
Tutaj natomiast ewidentnie widać że to co kulało kuleje nadal.
To znaczy co kuleje? Jak na razie widzę tylko posty w stylu "wygląda to jak Baldur czyli jest do duszy". Pomijaj już fakt, że to cały czas wczesne wersja ale oczywiście pewnie nikt już nie pamięta jak mocno DOS się zmienił przez kilka miesięcy early acess.
Jednak czasy trochę poszły do przodu a ekipa z Obsidian zafundowała graczom mod do Baldura z nowymi przygodami. Pomysł na PoE był świetny ale trzeba to powiedzieć że Obsidian poszło na łatwiznę.
Modele postaci 3d zamiast sprite-ów, wykorzystania zasad stworzonych od zera dla POE zamiast D&D, ładna grafika 2d z wykorzystaniem dzisiejszych technologi ale to tylko mod do Baldura...
Jak można porównywać PoE do Divinity w taki sposób? To są zupełnie inne gry. Mechanika walki zupełnie inna, styl graficzny zupełnie inny, styl rozgrywki zupełnie inny (jak ktoś powiedział wcześniej. Divinity to bardziej Ultima VII, a PoE to Baldur's Gate), podejście do scenariusza zupełnie inne (Divinity bardziej heheszkowe).
Nie można powiedzieć, że jedna gra jest lepsza od drugiej, bo to są zupełnie inne gry!
A co do "nextgenowości" Divinity. Mi np. grafika w PoE podoba się o wiele bardziej, jest w stylu Baldurowym, ale wyrenderowana z pomocą nowych technologii, ma wiele nowych efektów, które jej pomagają, a woda jest 3D. Mam gdzieś, że nie jest nextgenowa, jeżeli bez gigantycznych wymagań wygląda świetnie.
@artonis24 -> Czemu nie możesz po prostu czekać na premiery PoE i zobaczyć, co z niego wyniknie (reakcje fanów i recenzje)? Słowo "przeciętniak" jest jeszcze za wcześnie, a oglądanie gameplay to nie samo co prawdziwe przeżycie z samo granie. ;) Nasze "przypuszczenie" nie zawsze się spełniają, a ocenianie produkty po "powierzchniowe" (screeny) są często mylne.
@XineX -> Choć Divinity jest "inny", to tak chętnie w nią zagram. :) Tak samo z Wiedźmin 3, Dragon Age 3, Kingdom Come, Mage's Initiation i nowy Torment.
XineX [69]
Nie można powiedzieć, że jedna gra jest lepsza od drugiej, bo to są zupełnie inne gry!
Ja tam i tak czekam na obie (Divinity: Original Sin - na myśl o której przed jej premierą także sikałem w majty - wersję pudełkową, zakupię dopiero, gdy CDP.pl wyda w końcu obiecanego patcha PL).
A graficznie - bo przynajmniej póki co tylko pod tym względem jest sens te gry porównywać - każda z nich ma swój urok. I trochę inne zadanie, bo Divinity: Original Sin podobno kładzie dość duży akcent na humor, więc jej design artystyczny pasuje tu jak ulał. Natomiast Pillars of Eternity wydaje się być bardziej "poważną" grą i w tym przypadku design graficzny też znakomicie się sprawdza. I jest po prostu piękny, małe dzieło sztuki.
Sir Xan, Irek22: Divinity jest bardzo dobre, a na PoE nie mogę się doczekać. Nie ma sensu mówić, że jedna zapowiada się lepiej od drugiej, bo obie są różnymi i świetnymi grami. To tak jak kiedyś widziałem wątki, w który ludzie porównywali czy Gothic jest lepszy od Morrowinda... Można porównać elementy obu gier, ale nie da się powiedzieć jednoznacznie i ostatecznie (ani nawet nieostatecznie i niejednoznacznie), która jest lepsza. :P
Chociaż może dałem zły przykład, nie ważne. :P
@Irek22 -> Całe szczęście, że Divinity wyszedł na udany produkt, a nie Watch Dogs i Shadowrun Returns bez dodatku. :) Miałem spore obawy w tym roku.
@XineX -> Gadu, gadu o mechanika gry i grafika, choć są bardzo ważne... Zapomnieli o jednym najważniejszy element RPG - FABUŁA, PRZYGODY (np. eksploracja) I QUESTY PEŁEN WYZWANIE!!! ;) Plus dobre pomysły. To właśnie te "drobiazgi" sprawiło, że gry RPG są inne i niepowtarzalne, choć mają podobne mechaniki gry. Ja czekam na PoE ze względu na nowe questy i lokacje do odkrywanie na skomplikowany, ale sprawdzony mechanik gry zbliżony do BG lub Divinity. :) Nie chcę kolejne uproszczone gry RPG, gdzie interakcje z otoczenie są nikłe i ograniczamy się tylko do rozmowy z NPC, oglądanie sceny i udział w walki (np. Mass Effect). Stąd te wysokie oczekiwanie na klasyczne i skomplikowane cRPG.
Gra zapowiada się świetnie i jedyne co kuleje to te nieszczęsne machanie mieczykami w powietrzu i oczekiwanie aż kostka wyrzuci trafienie. A tak to jest idealny pokaz jak powinien wyglądać klasyczny RPG w rzucie izometrycznym.
Ręcznie rysowane tła wyglądają świetnie i tak już pozostanie na lata, w przeciwieństwie do gier w pełnym 3D.
Porównania z Divinity są kompletnie bez sensu bo to różne gry, które krążą wokół tego samego gatunku. Divinity to hołd dla fanów Ultimy posypany szczyptą humoru i nabijania się z branży.
PoE stawia na fabułę i narrację w stylu Planescape: Torment.
A tych co nazywają PoE skokiem na kasę niech się zastanowią co piszą. Obsidian zaczął kompletnie od zera, musieli stworzyć podwaliny dla całego nowego uniwersum, stworzyć mechanikę rozgrywki, 11 klas postaci, 8 kompanów z własną historią i 8 kolejnych, których możemy zwerbować do pomocy. Dodatkowo pamiętajmy, że w grze są DWA miasta wielkości Athkatli z Baldur's Gate II i teraz sobie wyobraźcie ile tam będzie zadań, nie licząc tych z małych wiosek i innych.
A teraz zmiksujcie sobie to wszystko w kotle i pomyślcie nad zależnościami pomiędzy charakterami bohaterów z drużyny, wyborami moralnymi, to jaką rasę wybraliśmy, możliwością rozwiązania zadań na kilka sposobów i pewnie wiele innych czynników. To wymaga mnóstwa czasu, aby miało ręce i nogi.
Gra pewnie na co najmniej 50h przy jednym podejściu stworzona za 4mln to skok na kasę? Tja, jasne.
,,Skok na kasę" Widać najwidoczniej że ci Call Of Duty czy Assasin Creed nie przeszkadzają. Ta gra jest na schemacie(!) takich tytułów jak Baldur czy właśnie Torment. Więc proszę nie mówić o tej grze skok na kasę. Już ludzie mówili, że Divinity będzie słabą grą, a okazała się (jak na razie) najlepszą grą tego roku. Nie rozumiem tego spinania dupy. Nie podoba się? Nie grać! Tyle w temacie!
Nie to, ze sie nie podoba. W dobrej cenie chetnie kupie i zagram, nie bede mrudzil. Gry to jest dla mnie tylko rozrywka.
Call of Duty to jest mega skok na kase. Robia niemal kopiuj wklej i wydaja jako nowa gre...ale tez nie bronie nikomu tego kupowac...ale...
No kurcze mam prawo wypowiedziec sie czy dana gra mi sie podoba czy nie, jednemu sie podoba drugiemu nie. Mi sie nie podobaja gry z top[orna grafika, innym sie podobaja - ja to akcjeptuje. Natomiast jak jakas gra ma marna grafe i ktos to opisze to zaraz komentarze w stylu - patrzysz tylko na grafike! Tak nie jest, fabula tez jest istotna i swiat poszedl w ta strone ze trzeba polaczyc jedno z drugim i wtedy gra bedzie fajna. Nie wiem, moze juz w to graliscie i wiecie ze swiat jest spojny, ma fajna fabule...a moze widziecie gre rpg o marnej grafie i to sie Wam kojarzy z tym, ze jak marna grafa to fajna fabula - tak nie musi byc :)
Tekstu moze byc duzo, ale jak pokazuje ten post nie oznacza to jeszcze jakosci :)
No, ale to jest gra w 2d czego się spodziewałeś? Dla mnie gra wygląda bardzo ładnie, szczególnie pod koniec wrażenie robią efekty.
Przejście do 3d zabiłoby by klimat gry. W Baldursach dzięki kupie tekstu działała wyobraźnia. W DOS mamy praktycznie wszystko jak na tacy, bo jest 3d. Oczywiście nie jest to minus, po prostu 2 odmienne podejścia do gry.
Dla mnie, jeśli chodzi o skok na kasę, to tylko marne DLC i mikropłatności za ubranie i przewagi w gry (albo odcięte elementy z grze), czy "odgrzewany kotlet" z tanie HD za pełne ceny. A Pillars of Eternity zrobiony od nową z wiele usprawnione elementy to też skok na kasę według Was? Ale cóż poradzić? Niewdzięczność to ludzka rzecz. :P
snopek9 [75]
Tak nie jest, fabula tez jest istotna i swiat poszedl w ta strone ze trzeba polaczyc jedno z drugim i wtedy gra bedzie fajna. Nie wiem, moze juz w to graliscie i wiecie ze swiat jest spojny, ma fajna fabule...a moze widziecie gre rpg o marnej grafie i to sie Wam kojarzy z tym, ze jak marna grafa to fajna fabula
Z tego, co widzę - w przeciwieństwie do takiego np. artonisa24 - jesteś człowiekiem z nielichym stażem na "największym serwisie o grach w Polsce", więc wnioskuję, że siłą rzeczy musisz mieć jakąś wiedzę na temat gier i doświadczenie w tej dziedzinie roz(g)rywki. Wobec tego czy naprawdę mam się do tego odnieść i wytłumaczyć ci "co, jak i dlaczego" czy jednak jesteś tego wszystkiego świadom?
Jeśli napiszesz, żebym ci odpowiedział, to odpowiem (całkiem poważnie). A nie robię tego sam z siebie, bo już mi się nie chce po raz wtóry tłumaczyć oczywistych oczywistości i cały czas się łudzę, że jednak się zgrywasz...
@Irek22 -> Najlepiej jest zignorować takich gracze jak @snopek9. Szkoda na nich czasu i nerwy. Mamy lepsze zajęcie do zrobienia niż to. ;)
Oczywiście pomiziajcie się po fiutkach i powiedzcie sobie dobra robota. Snopek i artonis mają rację. Divinity pokazało jak można dziś zrobić grę. Po tym pokazie PoE wygląda jak gówno. Tło i UI wyglądają wspaniale, ale część 3D, animacje i walka to jakiś żart. Wiem, wiem, zbackowałem klona BG, ale myślałem, że Obsidian pokaże coś fajniejszego w ramach gameplay'u.
Jedyną wartością, która uratuje PoE to fabuła. Tak samo jak z chujowym F3 i zajebistym NV. Mam tylko nadzieję, że gameplay w PoE nie będzie tak tragiczny, że rozwali mi całą przyjemność z fabuły tak jak to było w przypadku Alpha Protocol.
@M@rine -> Cytat: "Mam tylko nadzieję, że gameplay w PoE nie będzie tak tragiczny, że rozwali mi całą przyjemność z fabuły tak jak to było w przypadku Alpha Protocol" -> Też taką mam nadzieję, choć Alpha Protocol była robiona na pośpiech z powodu decyzji SEGA.
Obsidian w ogóle ma pecha do pracy z dużymi wydawcami bo w zasadzie niemal każda (nie wiem jak najnowszy South Park bo nie grałem) ich gra wymagała mniejszej lub większej ilości mniejszych lub większy patchów (że o fanowskich modach dodających to, co ze względu na pośpiech zostało wycięte jak np. w przypadku KotORa II, nie wspomnę). Tak było z KotORem II, NWN 2, F 3: NW, AP i DS III. Nie wiem czy to wynikało z tego, że za wolno pracowali jak na tempo narzucone przez wydawców czy mieli za dużo pomysłów, które w trakcie pracy często się zmieniały bądź ewoluowały, w każdym razie było, jak było. I - miejmy nadzieję - minęło.
Teraz tworzą exa na PC (pod tym szyldem tylko NWN 2 było grą, którą stworzyli tylko na jedną platformę). A to ważne bo czym było podyktowane i jak tragicznie wyglądało sterowanie za pomocą klawiatury+myszy w DS III, czyli kolejnej części serii z ewidentnie PeCetowym rodowodem, przypominać chyba nie muszę.
Bez bicza wydawcy nad głową (tak, wiem, jest Paradox, ale jednak współpraca i "podległość" odbywa się teraz na nieco innych zasadach niż miało to miejsce wtedy, gdy tworzyli gry na zlecenie, pod skrzydłami wielkich wydawców).
Do tego - jak zaznaczył Martius_GW w poście [68] - gra trafi niedługo na Early Access, który, moim zdaniem, obok crowdfundingu, jest promykiem nadziei w tej gnuśniejącej od lat branży.
I - jeśli będzie trzeba - to przesuną premierę o kolejne kilka miesięcy. Tym bardziej, że Pillars of Eternity jest kierowane do specyficznego (czyt. cierpliwego) grona odbiorców, które nie musi mieć w październiku/listopadzie każdego roku kolejnego CoDa i kolejnego Asasina byle tylko mieć w co grać na Gwiazdkę. Grono to wytrzymało kilkanaście lat, to - w razie czego - wytrzyma jeszcze kilka miesięcy.
nie rozumiem ubolewania co po niektorych nad tym ze gra jest kalka 1:1 z BG. Czekalismy na takie gry dekade a teraz same żale. Co prawda gra nie prezentuje nic poza tym co znamy z kultowego BG jednak tak chyba to mialo wlasnie wygladac. Staro, sucho, klasycznie i bez wiekszego polotu. Gra ma oczarowac fabula i klimatem starych gier a nie powalac na kolana poprzez innowacyjnosc w gatunku.
Spokojnie ludziska to jest dopiero wersja pre-alpha, na pewno poprawią animacje i sporo rzeczy. Oczywiście, że Divinity Original Sin ma lepszą grafikę, bo ta gra jest w pełni 3D, a Pillars ma tło w 2D więc nie wiem o co chodzi. Gra wygląda wspaniale i nic tylko czekać.
@stratonik -> Cytat: "Co prawda gra nie prezentuje nic poza tym co znamy z kultowego BG jednak tak chyba to mialo wlasnie wygladac." -> Oprócz ulepszona grafika, zasady gry od nową i rozbudowany zarządzenia zamku plus dialogi w stylu Tormenta (plus obrazki). ;P Oczywiście nie wliczając w to nowe lokacje i questy. @Rvn10 ma rację, bo w końcu to jest wczesna wersja i wiele elementy będą poprawione.
Shovel Knight był "żałosny" klon Duck Tales i Megaman, a zebrał "śmieszne" oceny 9/10. ;D StarCraft II nie miał rewolucyjne zmiany w mechanika gry (i tryb wielu gracze) oprócz zarządzenia statku dowodzenia, nowe jednostki i misje, a uzyskał "żałosny" 9/10. ;D Nie mówiąc o nowy, świetny Deus Ex czy udany Heroine's Quest (klon Quest for Glory). Chociaż nowy Thief wyszedł na "przeciętniak". Lepiej poczekajmy na premiera Pillars of Eternity i zobaczymy, czy odniesie sukcesu albo shit. Jak chcecie dać PoE niskie oceny, to wasza sprawa, ale tylko bez kłamstwo (ocenić bez wypróbowanie).
Nie wiem, czym tu się niektórzy przejmują. Osobiście zobaczyłem dokładnie to co chciałem zobaczyć.
Znajdujemy się na największym forum o grach w kraju, więc wypowie się tu wiele osób, którym nie musi się gra podobać. Mają do tego prawo, dlatego nie mam zamiaru jak niektórzy przekonywać innych do swojego zdania.
Mam tylko nadzieję, że twórcy pozostaną przy tym co obiecali.
Nie dam rady czytać tego bełkotu co poniektórych osób, nie będę wskazywał palcem, ale napiszę tak: chcesz coś za co kochałeś serię BG (nadal ją kocham, w nowy wydaniu przejście BG1EE+BG2EE zajęło mi 500 godzin), kup Pillars of Eternity (albo czekaj na niego z wywieszonym jęzorem, czy co tam ci wisi), chcesz next-genowego rpg w stylu NEXT kup ME3/DA2, lub czekaj na Dragon Age III. Każdy znajdzie coś dla siebie, ta gra jest adresowana dla konkretnego odbiorcy który już za nią zapłacił (głównie), jak ktoś nowy kupi to super, jak nie to nic się nie stanie, twórcy pracowali i dostali zapłatę taki był cel. Nie wiem nad czym tutaj od 50 postów dywagować.
@Diobeuek i @A.l.e.X -> Macie rację, a więc lepiej zostawiam ich w spokoju, bo tylko tracę czasu. :) A niektórzy z nich to typowe trolle (np. @mckk).
Fenomenalne, jakim kultem jest otoczony Baldur, gdzie wspominanie po SZESNASTU latach od premiery, że jednak nie był taki idealny, generuje tyle emocji. Ludzie, to tylko gierka!
Irek22->
Obsidian w ogóle ma pecha do pracy z dużymi wydawcami bo w zasadzie niemal każda (nie wiem jak najnowszy South Park bo nie grałem) ich gra wymagała mniejszej lub większej ilości mniejszych lub większy patchów (że o fanowskich modach dodających to, co ze względu na pośpiech zostało wycięte jak np. w przypadku KotORa II, nie wspomnę).
Niestety, w przypadku Pillarsów Obsidian nie będzie miał 'wielkiego złego wydawcy', żeby zwalić na niego winę.
Bo jeżeli wychodzą z założenia, że gracze im wszystko wybaczą, to mogą w niedługim czasie skończyć jak Troika...
A.l.e.X ->
chcesz coś za co kochałeś serię BG (nadal ją kocham, w nowy wydaniu przejście BG1EE+BG2EE zajęło mi 500 godzin), kup Pillars of Eternity (albo czekaj na niego z wywieszonym jęzorem, czy co tam ci wisi), chcesz next-genowego rpg w stylu NEXT kup ME3/DA2, lub czekaj na Dragon Age III.
Jest bardzo, bardzo smutne, że jako jedyną alternatywą do cRPG sprzed 20 lat (ala BG) przedstawia się tutaj Mass Effecty, CODy, Assassiny i DA2.
Jest tutaj baaardzo wiele miejsca do zagospodarowania, pomiędzy 'modem do bg1 sprzed 16 lat', a 'nowoczesną gierką, gdzie opcje dialogowe są pomyślane dla 5-latków'. Miejsca, gdzie JAKOŚ starało się odnaleźć i nowe divinity, i nowy shadowrun, i banner saga. Bez lecenia w te skrajności (czysty BG, czysty DA2).
chcesz next-genowego rpg w stylu NEXT kup ME3/DA2
Raczej kup Divinity Original Sin
w nowy wydaniu przejście BG1EE+BG2EE zajęło mi 500 godzin
Oj coś nie wierzę. Mi przejście 3/4 zadań pobocznych w pierwszym Baldurze zajęło maks. 50h. A Baldur 2 jest skromniejszy o zawartość niż część pierwsza. Albo stałeś godzinami patrząc na drzewa, albo... nie wiem. Co ty robiłeś w tej grze, że ci ~250h zajęła?