"Konsolowatość"
A mi z kolei, przeciwnie do Twojej tezy autorze, nie przeszkadza sterowanie na klawiaturze i myszce w większości gier TPP, także w Assasynach, zabrakło mi natomiast w artykule dwóch serii gier, które mi przyszły od razu na myśl po tytule - Dark Souls i Batman.
Granie np. na klawiaturze w Dark Souls - totalne nieporozumienie, nie wspominając juz o braku obsługi myszy. A nawet na padzie (od X360) nie jest najlepiej, choć wyraźnie lepiej niż M+K.
W serii gier z Batmanem z kolei nie mogłem sobie poradzić np. z mega latająca na wszystkie strony kamerą po lekkim ruchu myszą, nawet na najmniejszej czułości ustawień w grze (a z reguły nie lubię zbyt dużej czułości myszy w grach). Po podłączeniu pada - grało się niesamowicie przyjemnie.
Nie trafiłem jeszcze na żadną grę TPP, w którą nie mógłbym grać komfortowo na klawie i myszce. Nieważne czy to AC, Batman czy Dark Souls, w każdą z tych gier można grać przyjemnie i komfortowo na klawie. To, że Dark Soulsy są niegrywalne na klawie i myszce to mit.
W tekście wymieniony został także Future Soldier i Dead Space 3. Żadnych problemów z tymi grami nie uświadczyłem, wszystko chodziło dobrze.
Sterowanie jak sterowanie trzeba się przyzwyczaić. Faktycznie w AC czuć to, że gra była tworzona pod konsole, ale po krótkim obyciu z grą nie ma się najmniejszych problemów ze sterowaniem za pomocą myszki i klawiatury. Też jakoś nie spotkałem gry w której miałbym problemy z powodu jej konsolowego rodowodu. Chociaż w pierwszym Batmanie czasami podczas walki myszka się przestawiała i ruch w górę powodował skierowanie ekranu w dół. Trzeba było zmieniać w opcjach.
Nie rozumiem tego tekstu. Autor się czepia tego, że w asasynach wygodniej gra się na padzie? Niby czemu? Na klawie gra się znośnie, ale czemu miałoby się grać lepiej? To tak jakby się czepiać, że w NFS wygodniej się jeździ na kierownicy niż na klawiaturze. Niektóre gry są po prostu lepiej przystosowane do pada i jedyne wyjście to kupić tego cholernego pada i grać jak człowiek.
Chcesz zobaczyć źle zrobione gry na PC to sobie odpal jakąś grę od Capcomu.
Co ja czytam..., czekam jeszcze na artykuł o tym, że w FPSach na konsoli jest auto-aim.
Zgadzam się, świetnym przykładem tego jest pierwszy Dead Space, którego wczoraj zacząłem. Obracanie kamery za pomocą myszy było toporne i nieintuicyjne, dopiero po użyciu pada xboxowego, zrozumiałem, do czego sterowanie zostało przygotowane i gra się o niebo lepiej, co w żaden sposób nie usprawiedliwia twórców :|
Huh? Akurat w AC (dwojce, bo w inne nie gralem) czulem, ze mysz+klawiatura daje duzo wiecej precyzji w walce niz pad, i jak najbardziej gra jest pod te kontrolery przystosowana. Inna sprawa, ze na padzie daje po prostu duzo wiecej frajdy i relaksu.
W ogole nie mam nic przeciwko, zeby gry akcji TPP byly robione przede wszystkim pod pady, bo ten sposob sterowania jest w nich najbardziej naturalny.
Ale nugdy nie zgodze sie, by taki interface infekowal pecetiwe erpegi jak np. Wiedzmin. "Kolko" z W2 to akurat jedno z najbardziej irytujacych i nieergonomicznych rozwiazan w grach odkad pamietam, nie rozumiem, jak autor moze akurat je rozgrzeszac?!
Ja akurat się częściowo zgodzę z autorem, chociaż w większość wydanych przez ostatnie 5 lat grałem, zawsze na myszce i klawiaturze. Nigdy nie miałem z tym problemów, ale poziom uproszczeń pod pady jest często mega denerwujący dla człowieka który nie ma do wyboru pad LUB M+K. Tutaj odrazu zaznaczam, że jestem z grona ludzi którzy uważają, że mysz i klawiatura to jest dużo lepszy wybór do grania niż jakikolwiek inny kontroler, ale to, że gry są tworzone pod konsole i przez to cierpi często system sterowania, hitboxy itp. to jest fakt i z tym się zgadzam. NP. ekrany ekwipunku. Wybaczcie za chaotyczną naturę mojej wypowiedzi, nie jestem zbyt dobry w prostym wyrażaniu własnych myśli.