Recenzja gry Divinity: Original Sin - klasyczny, turowy RPG warty grzechu
dający sporo frajdy tryb kooperacji. : fajnie tylko czy warto kupowac bo giera tania nie jest
wtf!! @zetttt jak to tania nie jest!!!
z tego co widziałem jest o wiele tańsza od innych standardowych cen na premierę
http://www.ceneo.pl/27956633
kiedy bedzie spolszczenie ?
Marcin2537 - masz w tekście: na przełomie 2015 i 2016 roku.
Wygląda na to, że w końcu z czystym sumieniem można powiedzieć: Kickstarter nie zawiódł.
Vroo -> Z tym zastrzeżeniem, że Divinity nie powstało tylko za kwotę na Kickstarterze. Zanim poprosili o pieniądze gra była w sporej części gotowa.
Gambrinus84 [9]
Co nie zmienia faktu, że żaden duży wydawca do produkcji się nie wtryniał. I jak powszechnie widać, słychać i czuć źle to najnowszej grze Larian nie wyszło.
@Mikul1991 - Jaki przełom 2015 i 2016?! Spolszczenie wyjdzie na przełomie sierpnia i września.
Jeszcze wyjdzie na to, że Divinity okaże się znacznie lepsze od wyczekiwanego i szumnie zapowiadanego Wasteland 2, który wychodzi za trochę ponad miesiąc. W W2 nie grałem, ale czasem zdarza mi się czytać negatywne komentarze co do ważnych aspektów rozrywki. Nawet Hed w tvgry stwierdził, że walka w Divinity wypada lepiej niż w W2.
Osobna sprawa, że tak naprawdę mało gier może się poszczycić tym, że zostały stworzone w całości za środki z kickstartera. Niedawno się dowiedzieliśmy, że budżet W2 jedynie w połowie stanowiły środki uzyskane za pomocą zbiórki.
To miód ma moje oczy:) To dobrze że pojawia się dobry CRPG w starym stylu:) jest szansa że będzie więćej takich tytułów:)
@zgadza sie, gra byla praktycznie gotowa. na 2 miesiace przed wydaniem gry, larian podjelo decyzje o dofinansowaniu. wtedy bardzo zawiodlem sie, poniewaz od samego poczatku mam bardzo negatywna opinie o kickstarterze. poniewaz musialem dalej czekac, a ja bardzo liczylem na ta gre. warto bylo. wielki plus dla larian za ich uczciwe podejscie, pokazali prawdziwa klase. naprawde z duza przyjemnoscia ogladalem ich raporty ze stanu postepow. rzeczowo, nie wysilali sie, nie robili z siebie *pajacy* byle sie sprzedac. recka niezla. do drobnych minusow bym zaliczyl jeszcze mocno kontrastujaca ze soba jakosc niektorych tekstur. na milych dla oka graficznych widokach, niektore niskiej jakosci tekstury cala estetyke potrafia skutecznie zniszczyc. do plusow rowniez interesujacy system craftu, chociaz fakt, musze przyznac jest ze nieco zagmatwany. odkrywanie samemu, co z czym dziala zajmuje sporo czasu. fani serii gothic poczuja sie jak w domu ;).
@sebogothic - kretyńskie pytanie, kretyńska odpowiedź.
W porównaniu do poprzednich odsłon część utworów brzmi wprawdzie dziwnie znajomo
Chyba Larian sam przyznał, że wykorzystali utwory stworzone wcześniej(ale niekoniecznie wykorzystane?), bo ktoś się rozchorował od muzyki ?
Cieszy wysoka ocena. Mam jeszcze przed sobą duży kawał gry, ale jak na razie jest świetnie.
[Jestem niesłyszący]
Ocena w pełni zasłużony. :)
@Gambrinus84 -> Słuszna uwaga. Ale gdyby nie pieniądze z Kickstarter, to Divinity nie byłby rozbudowany i dopracowany. ;) Do wyboru - pełna i rozbudowana gra czy okrojona gra? ;)
@zetttt -> Jeśli chodzi o pojęcie "drogo", to tylko 150-200zł takie jak gry z Blizzard. ;)
Cieszę się bardzo, że Divinity PL to bardzo udany tytuł, bo to jedna z moim liście "Najbardziej oczekiwane gier RPG". Nie zdziwię się, jeśli Berlin z CD-Action da Divinity ocena 7/10 lub 5/10. ;)
Gra podoba mi się bardzo, co nie znaczy że będzie podobać się wszystkim. Jest dosyć trudna ale nie na tyle by znudzić. Grę kupiłem na Kickstarterze w 2013 roku, między innymi dlatego że zapowiedzieli wersję Polską na premierę. Wersja Polska, choć niedokończona była obecna w grze do 30 czerwca. Dnia tego została z gry usunięta i cdp zapowiedział iż pojawi się 18 lipca. Dzisiaj słyszę że będzie we wrześniu. Uważam to za smutny żart.
Więc dla ludzi którzy umieją język na tyle aby rozkminić niełatwe czasem zagadki zachęcam do grania.
Wsparłem tą grę na KS i gram już w nią (jak tylko uda mi się znaleźć trochę czasu) od 30 czerwca. W tak dobrego RPGa nie grałem od ponad dekady. Zgadzam się z recenzentem: grzech w to nie zagrać... i to pierworodny. Szczególnie przy tak niskiej cenie za tak rozbudowany i doskonały tytuł. Polecam wszystkim.
Wspaniała gra i kolejny super produkt z kickstartera, w końcu gry powoli odzyskują duszę !
No w końcu gra nie skażona konsolizmem i widać ocena 9/10 to rozumiem gra zamówiona teraz tylko czekać na kuriera.
smiejac sie pol zartem pol serio, ale robi to za rekomendacje... gdyby ktos mial zrobic udana kontynuacje papierowego fabularnego baldur`s gate, lub systemu bitewnego icewind dale to wlasnie larian ;). po latach upadku gra przyniosla nieco blasku, upadlemu mojemu niestety bylemu ulubionemu rodzajowi gier cRPG...
żadnych większych problemów ale raz wczytałem grę a tam żył przeciwnik którego wczesnej zabiłem i trzeba było jeszcze raz...
a ja nie moge grac spokojnie bo prawie zawsze jest crash jak chce zapisac, nie wiem co robic gierke mam orginalna na steamie , a i jeszcze intra nie ma jak zaczynam nową gre...
@toronek Niektórzy mieli takie problemy, ale ze starszymi wersjami gry, zanim ukazały się poprawki. Sprawdź, czy gra jest zaktualizowana do najnowszej wersji, sprawdź też spójność plików. Jeśli to nie pomoże, przeinstaluj. Jeśli i to nic nie da, napisz o swoim problemie na forum gry na Steamie. Ekipa z Larian szybko reaguje na wszystkie problemy.
Najlepszy izometryczny CRPG od czasu BG2..Naprawdę lepszy od Dragon age? (na pc też izometryczny widok), Neverwinter 2? (z Maską zdrajcy..)
czegoś tutaj nie rozumiem wersja pl ma się pojawić 18 lipca czyli 3 tyg. po premierze.....a wydawca POSTARA się o łatkę polonizującą na przełomie sierpnia..września..........to co w takim razie wychodzi 18-tego?????
Ale przecież w Divinity: Original Sin nie ma rzutu izometrycznego...
kostec07 --> Wygląda na to, że 18 lipca jak kupisz polskie wydanie dostaniesz polską instrukcję, pudełko i grę po angielsku za niższą cenę niż na steamie. Kupując cyfrową wersję, dostaniesz dokładnie to samo co na steamie, 3 tygodnie po premierze, ale taniej. Z moich poszukiwań wynika, że w sklepie GoLa już teraz można dostać taniej(57,99 zł) angielską wersję cyfrową , ale czekam na odpowiedź kogoś kompetentnego, kto potwierdzi tę informację.
Nawet jak kilka rzeczy się w tym nie znalazło, to i tak może się znaleść w modach lub tym podobnym. A tak czekam na wersje PL by niczego nie stracić.
Ale przecież w Divinity: Original Sin nie ma rzutu izometrycznego...
A co jest tak z ciekawości? Bo ja to chyba buga jakiegoś mam, że przez tyle godzin mam widok izometryczny.
spoiler start
Rzut izometryczny nie musi być w 2d.
spoiler stop
Nie ma markerów questów, QTE, nie da się zajechać pada przed skończeniem gry - toż to jakieś średniowiecze ;). A poważnie - ktoś w końcu zrobił coś ambitnego. Niestety, ale od kiedy RPG zaczęto robić jednoczesnie na PC i konsole to rozrywka w tych grach została ztrywializowana do granic absurdu. A tu proszę, trzeba przeczytać co do nas ktoś powiedział, "sekrety" nie podświetlają się na mapie, walka wymaga uzycia więcej niż sprawnego walenia w kawisze na padzie. Aż się łezka w oku keci.
Nieuczciwość wobec graczy i bezczelne wyciąganie pieniędzy. Gdyby gracze wiedzieli w dniu premiery, że spolszczenie będzie 3 miesiące po premierze, to byłoby ryzyko, że nie kupiliby preordera tylko poczekali na tych, którzy przejdą po angielsku i od nich kupili używaną wersję gry.
[39] Uzywana kopia na wiele sie zda, bo gra wymaga steama (oprocz wersji cyfrowej na gogu).
Rewelacyjna gra, dawno się tak dobrze nie bawiłem, a tryb kooperacji po prostu rozwala :).
A co jest tak z ciekawości? Bo ja to chyba buga jakiegoś mam, że przez tyle godzin mam widok izometryczny.
Jak już mamy być dokładni - to, że masz widok z góry/pod kątem nie oznacza, że jest to widok izometryczny :) Tak też zresztą jest w przypadku Divinity.
Degnar* zanim kolejnym razem napiszesz bzdurę. "Izometryczna gra RPG zawierająca tryb jedno- i wieloosobowy, oferująca taktyczną turową walkę, innowacyjny kooperacyjny system dialogów, interaktywny i złożony świat, bezklasowy rozwój postaci oraz mnóstwo brzemiennych w skutki wyborów." Trudno się nie zgodzić ze słowami producenta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_projection
Rozumiem skrót myślowy i o co twórcom chodziło, ale w ścisłym sensie to stwierdzenie jest błędne.
Degnar* -> Zacytuje wpis z wikipedii:
Rzut izometryczny lub podobne doń odwzorowania dimetryczne bądź anizometryczne wykorzystywane są w wielu grach komputerowych do stworzenia wrażenia trójwymiarowości planszy.
Dokładnie - natomiast w przypadku Divinity mamy już w pełni trójwymiarowe obiekty prezentowane w rzucie perspektywicznym, gra nie osiąga złudzenia trójwymiarowości poprzez odpowiedni rzut prostokątny.
To ja też zacytuję z Wikipedii:
In a similar way an isometric view can be obtained for example in a 3D scene editor.
W mojej opinii brakuje jednej, ale to bardzo znaczącej rzeczy, mianowicie autorzy powinni zaimplementować opcje podświetlania aktywnych elementów (ala Baldurs Gate 2), takich jak dźwignie i przełączniki. Przy przy zaimplementowanym trójwymiarze można chwilami dostać szewskiej pasji podczas przeczesywania pomieszczenia w poszukiwaniu milimetrowych ikonek przycisków, zwłaszcza jeżeli dotyczy to misji fabularnych. Wodzenie myszką po ekranie w nadziei, że wreszcie podświetli się głupi przełącznik potrafi strasznie zirytować i zawsze było jedną z gorszych cech dawnych RPGów. W przyjętej mechanice gry lepsze byłoby już zrezygnowanie z kamery i zrobienie gry w normalnym rzucie izomerycznym w 2D. Do tej pory wszystkie trudności jakie napotkałem w grze dotyczyły właśnie szukania przełączników...