BlueStreak - nowa gra Cliffa Bleszinskiego będzie darmowym arena FPS-em
Cliffy ma za duże mniemanie o sobie.
Szkoda było patrzeć na dobór tytułów i sytuację w Epic w ostatnich latach. Nexon niesie ze sobą sporo mało pozytywnych emocji, zobaczymy. Dla arenowych shooterów, dobrych arenowych shooterów, zawsze powinno być miejsce na rynku.
Niestety nie zdradzono ani platform docelowych, ani przybliżonego terminu premiery.
Jak to nie zdradzono?... Przecież sam CB na Twitterze - z którego screena sami wrzuciliście do tego newsa - napisał, że pojawi się na PC.
Najzabawniejsze jest to, że jest przecież screen z tego tweeta i tam jak byk to widać.
Co do samego niusa, ziew. Dlaczego tyle gremlinów się tym podnieca? CliffyB ma niesłychanie ogromne ego i uważa siebie za guru i zbawcę rynku z grami. Pamiętacie, jak chciał naprawić Residenta? Dobra, koleś, rozumiemy, udało Ci się zrobić jedną fajną serię. Ale Gearsy nie były też jakimś arcydziełem, nie oszukujmy się.
Haha, oczywiście macie rację, chyba mi się emocje przed wczorajszym meczykiem Niemców udzieliły :) Dzięki za cynk, już poprawione.
Dobra, koleś, rozumiemy, udało Ci się zrobić jedną fajną serię. Ale Gearsy nie były też jakimś arcydziełem, nie oszukujmy się.
Jedną serię? A Unreal Tournament? UT3 ładnie pokazuje, co się stało z serią, gdy Bleszinskiego nie było na pokładzie. Z całej ekipy był w Epicu najbardziej kompetentnym projektantem, co widać też ładnie po spadku poziomu w serii Gears of War idącego w parze z jego coraz mniejszym zaangażowaniem w kolejne odsłony.
BlueStreak mogę spokojnie dopisać do listy tytułów, których premiery wyczekuję. Będzie to chyba pierwsze F2P w jakie zagram. Jeśli Cliff wybrał Nexona do współpracy to tylko dlatego, że tak będzie najlepiej. Domyślam się, że oni tylko w części fundują projekt i marketing, zapewniaja sukces na terenie Azji, z zysków biorą większość, a na samą grę większego wpływu mieć chyba nie będą, gdy w BossKey są tylko mniejszościowym udziałowcem. Cliff bardzo wokalnie chwalił sposób, w jaki ze swoimi tytułami postępuję Valve, więc można się domyślać, że nie będzie za dużo P2W w BlueStreak, jeśli w ogóle. Zresztą zobaczymy jak wszystko się kształtuje na własne oczy. Cliff zamierza budować społeczność wokół gry, mówił wcześniej w jakimś wywiadzie, jak będzie chciał mieć pierwszego dnia w drużynie gościa, który będzie odpowiadał za kontakty za społecznością, przedstawiając każdego tygodnia postęp prac, co otwiera drzwi dla graczy wywierających wpływ na końcowy kształt produktu.
Po cichu liczylem na soczysty Single Player.
Azerath [6]
Jedną serię? A Unreal Tournament?
Dodałbym do tego jeszcze zwykłego Unreala - w 1998 r. ta gra miażdżyła i z FPSowego tronu zdetronizowała produkcje Carmacka i s-ki.
Przy Unrealu II Bleszynski (jak zresztą cały Epic) już nie pracował i wyszło, jak wyszło.
Unreal - zdefiniowanie na nowo FPSów,
Unreal Tournament - kolejny, po "singlowym" Unrealu, cios dla Id Software, tym razem miażdżący, po którym Id - niestety - nie może się podnieść do dziś,
Gears of War - zdefiniowanie na nowo strzelanek TPP i wytyczenie im drogi, którą od 8 lat podążają do dziś, a końca tej drogi - nawet wraz z nadejściem "next-genów" - nie widać.
Tak, Bleszynski jak mało kto w tej branży może mieć "niesłychanie ogromne ego i uważać siebie za guru i zbawcę rynku z grami".
Unreal zdefiniował na nowo FPSy? Od tego kultu Cliffyego wam się w głowach poprzewracało. Gearsy dodały do strzelanek cover system, ale pomysł pojawił się już Kill Switch. Bleszinski po prostu usprawnił system. Równie dobrze można powiedzieć, że IW "zdefiniowało na nowo" FPSy bo dodali autoregen hp. Co jest idiotyzmem.
Jego gry nie są wyznacznikiem jakości jak gry ND czy R*, więc się nie zachowujcie, jakby tak było.
Irek22=> ale że gry podążają i małpują gameplay z GoW to dobrze? To żart?
To bardzo smutny trend ponieważ w większości wynika to z braku pomysłowości i lenistwa a nie jakichkolwiek wyższych przesłanek.
Od dekady, a może kapkę dłużej, stoją w miejscu. Szkoda, patrząc na ich starsze tytuły.
Tak, Bleszynski jak mało kto w tej branży może mieć "niesłychanie ogromne ego i uważać siebie za guru i zbawcę rynku z grami".
Szkoda że mówisz to nie na poważnie :) Cliffy powinien zostać na twitterze i bronić mikrotransakcji, DRMów itd. Mącenie w wodzie najlepiej mu wychodzi ostatnio.
.:Jj:. [11]
ale że gry podążają i małpują gameplay z GoW to dobrze? To żart?
Nigdzie nic takiego nie napisałem. Jedynie wskazałem fakt bez oceniania tej sytuacji.
To bardzo smutny trend ponieważ w większości wynika to z braku pomysłowości i lenistwa a nie jakichkolwiek wyższych przesłanek.
Pełna zgoda. To chyba wystarczy, jeśli chodzi o moją ocenę klonowania mechaniki Gearsów.
Co do wcześniejszych wypowiedzi Bleszynskiego nt. DRMów, mikrotransakcji itp., to oczywiście, że były skandaliczne. Jedyne wytłumaczenie tego jest takie, że był związany z dużymi wydawcami. Kiedy przestał być zależny od dużych wydawców postanowił stworzyć nawet darmowego sieciowego FPSa.
Dotyczy to także m.in. Piotrka Bajkopisarza, który jeszcze będąc w microsoftowym Lionheadzie bronił Fable III - kiedy stamtąd odszedł otwarcie skrytykował tę produkcję. Innym przykładem jest Chmielarz - przy okazji konwertowania Gearsów na PC mówił "żeby szlag trafił PeCety", a teraz proszę - stał się niezależny i tworzy exa dla PC.
Nawiasem mówiąc, mimo iż Bleszynski, Molyneux, Chmielarz nigdy ze sobą nie współpracowali, łączy ich jedno - jak trwoga, to do PC. :)
Spoko, jeśli zrobi grę PRZYNAJMNIEJ tak dobrą jak Tribes: Ascend (F2P) to będę bronił jego studia oraz jego osoby.
Niech wyjdzie beta. Zagramy, zobaczymy. Znając życie - nie ma co się spodziewać czegoś super; chciałbym się pomylić.
arena FPS to, w uproszczeniu, taki z mapami podobnymi do Quake III? dobrze rozumiem?
Mechanika Gears of War powstała z konieczności, dynamiczną strzelankę na konsolę trudno jest bez tego zrobić. Spróbujcie pograć padem w Quake'a 3 albo Unreal Tournament to zrozumiecie. To rzeczywiście był dobry pomysł i stworzyli markę na której Xbox jechał przez lata. Ale ta gra powyżej szczerze mówiąc nie zachwyca, zapowiada się przeciętniak.