Metal Gear Solid V: The Phantom Pain na 30-minutowym gameplayu
Wygląda fenomenalnie pod względem wizualnym (gra działa w 60FPS) jak i rozgrywkowym. Absolutny must-have. Dla MGS4 kupiłem PS3, PS4 najprawdopodobniej kupię dla MGSV.
Aż sobie obejrzałem te dwa filmiki i porównałem...
... i jak dla mnie newsman w wyjątkowo żałosny sposób próbuje wywołać gównoburzę. Raz - obecny gameplay i ten zeszłoroczny trailer to ciut inna pora dnia i pogoda (co za tym idzie zmienia się oświetlenie). Dwa - tegoroczny gameplay w kilku miejscach wygląda lepiej - choćby sam początek kiedy mamy okazję spojrzeć na panoramę okolicy: w obecnym gameplayu na drugim i trzecim planie (i dalszych) jest więcej detali w scenie - skał, krzaków, drzew, etc.
Także nie wiem gdzie ten "downgrade" - chyba się uroił w głowie autora, bo to teraz chwytliwy temat. No może jeszcze nerdoza z neogafa przeanalizuje każdy piksel. Ja tam nie zamierzam - pod względem oprawy to jest tip-top, jedynie nad streamingiem muszą jeszcze popracować (w starym i nowym gameplayu zasięg "rysowania" obiektów na drodze jest bardzo niski - zrzucam to na karb wczesnej wersji, bo do premiery jeszcze sporo czasu).
Sam gameplay natomiast podjarał mnie na tą grę :). Będzie to mój pierwszy MGS i śmiało dorzucam kolejny tytuł, dla którego warto zaopatrzyć się w PS4. Już niedługo :)
No niestety, widać, że ostrość tekstur została zdegradowana.
Gdyby to była gra UBI lub EA to już pod tym newsem byłoby 100 komentarzy hejtujących firmę.
Jak tak będziemy narzekać za każdym razem to przestaną nam pokazywać gameplaye na targach, same CGI będziemy oglądać. Optymalizacja to zazwyczaj jedna z ostatnich faz produkcji gry i wtedy trzeba podjąć kilka trudnych decyzji, niestety zazwyczaj pogarszających jakość grafiki. Czy lepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby na początku pokazywali grę w wersji brzydkiej, a potem stopniowo ją poprawiali?
Czy lepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby na początku pokazywali grę w wersji brzydkiej, a potem stopniowo ją poprawiali?
Grę w wersji prawdziwej, a.k.a. normalnej, a.k.a. działającej na sprzęcie na którym będzie działać a nie nad high endowym pc? Tak?
Jak ludzie będą zwracać na to uwagę to nie będzie takich rozczarowań i kłamstw oszust jak przy WD. Nie mówiąc o Colonial Marines i innych.
Widzicie jak ładnie to wygląda ten gemeplay, tak? To preorderujcie.
Na miesiąc przed premierą-' sory, taki mamy klimat'. Kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa. Jeśli coś nie jest zbliżone do wersji finalnej to powinno być odpowiednio oflagowane.
Zabawne że ta 'optymalizacja', czyli dopieszczenie istniejącego kodu by działał jak najefektywniej na określonej konfiguracji kończy się większym lub mniejszym tąpnięciem. Gameplay to fragment rozrywki z produktu względnie będącego blisko finalnej wersji, nie spreparowanego fragmentu by prezentował się najlepiej, stworzonego po to by okłamać ludzi słowem 'gameplay'- bo nie jest to przedstawienie gry tylko pobożnego życzenia twórców jak gra ma wyglądać.
Nie mówię tu, żeby nie było, o MGS tylko o sytuacji w ogóle.
MGS zawsze kosił i gameplayem i oprawą :) Ja tam się nie martwię a autor definitywnie odwalił w tym newsie "szopę". W ogóle ostatnio jest na GOLu moda wytykania każdej grze, że wygląda nieco gorzej i porównywania do Watch_Dogs. Newsmanom polecam zluzować tyłki, bo takie delikatne różnice to zwyczajny proces produkcyjny, coś kosztem czegoś, było tak od zawsze. (a niechlubne wyjątki [W_D, ACM] pomińmy milczeniem)
Widzicie jak ładnie to wygląda ten gemeplay, tak? To preorderujcie.
Na miesiąc przed premierą-' sory, taki mamy klimat'. Kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa.
Skoro ludzie są na tyle głupi, że preorderują zlepek pikseli po obejrzeniu innego zlepka pikseli co tu się dziwić producentom że to wykorzystują do zarobienia kasy? Owce same się pchają do strzyżenia.
W ogóle pomysł preorderów gier wydaje mi się ekstremalnie abstrakcyjny i ni cholery nie pojmuję PO CO ktoś miałby grę preorderować, zwłaszcza po kilku trailerach/gameplayach.
Burdy wywołane bzdetami typu różnice w prezentacji męczące jak zawsze. Wydawałoby się, że na forum poświęconym grom, ludzie mieliby pojęcie, jak proces twórczy w branży wygląda. Sprawa tym żałośniejsza, że sam redaktor postanowił skonstruować podjudzającego do toksycznych awantur newsa i to w sytuacji, gdzie absolutnie nie ma do tego powodów.
Tu jest ewidentny upgrade niż downgrade. Nie wiem o co biega gościowi od newsa.
Ubisoft ! Obok EA są u mnie na dnie tabeli. Życzę wszystkim wydawcom wypluwającym niedopracowany szajs samych strat. Nie ma już komu ufać. Czy każda gra zawsze musi bronić się grafiką a nie fabułą ?
Fulton rzadzi
MGS, jak zawsze idiotycznie nierealistyczny i jak zawsze świetny :D
Sądziłem, że po Watch Dogs taka sytuacja raczej nie będzie się powtarzać.
Po co oszukiwać skoro nawet teraz gra wygląda dobrze?
Grafika jest swietna, widac, ze uszyta na miare otoczki MGS. Nawet jeśli nie pasuje 1:1 do zapowiedzi to: a) do premiery jeszcze troche czasu, b) jedyne do czego mozna sie przyczepic to obszar doczytywania detali - zbyt widoczny efekt.
Ta nie ma to jak oceniać grafikę po filmiku z youtuba w rozdzielczośći 720p, komedia!
Ludzie się cieszyli, że WD jest interaktywne, bo można coś zhackować- ciekawe co o tym powiedzą.
Złożoność mechanik rozgrywki i animacj powalają, tak samo jak grafika.
Gdyby to była gra UBI lub EA to już pod tym newsem byłoby 100 komentarzy hejtujących firmę.
Misiu, pysiu, to jest gra wujka Hideo - to, że jedna teksturka będzie trochę mniej ostra mnie mało interesuje, bo wiem, że dostanę rozbudowaną, wielowątkową i świetnie napisaną fabułę, a do tego odpowiednie mechanizmy rozgrywki, które zapewnią mi wiele godzin wybornej zabawy. Gównowojny na temat oprawy graficznej to sobie można pod Watch Dogsami prowadzić.
-> Jj - rok temu gra była pokazywana w wersji na konsole nowej generacji, a tych nie było nawet na rynku. Nie wiem czy nawet dev-kity mogli wozić ze sobą na pokazy.
Try Hard panie newsman. MGSV to najlepiej zapowiadająca się skradanka od lat, nikt tu nie będzie zwracał uwagi na grafikę, zresztą ona i tak jest świetna. Takie tytuły prowokująca do wojny, to możesz sobie pisać u tych rocznych kotletów od Ubi i EA. MGSV: The Phantom Pain ma być wielogodzinną, rozbudowaną produkcją i przy każdej grze z serii wizualia stały na bardzo wysokim poziomie i tym razem będzie tak samo.
muszę się częściowo zgodzić z autorem newsa, gra wygląda trochę gorzej niż rok temu, zwłaszcza cienie na postaciach, wcześniej były bardziej naturalne, teraz jak z czasów ps3, widocznie musieli pójść na kompromis by gra chodziła w 60kl/s
Gra zapowiada się genialnie, rozbudowa bazy, ilość rozwiązań, humor Kojimy. 2015 to będzie dla mnie rok idealny.
MGSV: The Phantom Pain ma być wielogodzinną
Żeby tylko, sama baza wygląda na 'wielogodzinną'. Skoro przy GZ spędziłem +/- 15 godzin, to TPP będzie na 100+ godzin co najmniej.
60 klatek w skradance jest niepotrzebne. To jest wymóg w wyścigówkach, bijatykach, platformówkach, skilowych FPS-ach. Jedynie czego nie jestem w stanie zrozumieć( zapewne chodzi tylko o kasę), to po co gra wydawana jest jeszcze na tych starociach z 2005 roku? Przecież większość zainteresowanych z tego co czytam, chce kupić dla gry PS4. Cała gra jest reklamowana jako next-gen, wychodzi pod koniec 2015(optymistycznie patrząc). Do tego czasu baza posiadaczy PS4 i Xbone będzie bardzo wysoka. Podejrzewam, że sprzedaż gry na PS3/X360 nie będzie imponująca.
Widać, że wygląda gorzej, więc autor ma rację. Kupcie sobie okulary.
Inna kwestia to to czy wygląda źle, tego bym nie powiedział.
Widać, że wygląda gorzej, więc autor ma rację. Kupcie sobie okulary.
jest inna pora dnia i przez to różne rzeczy mogą się wydawac. Ale spójrz w dal mapy, na gameplayu z konsoli wyrosły góry i inne detale w tle, czary ? Ewidentny upgrade a do czasu premiery można jeszcze powalczyć o lepszą grafikę
Wszystko fajnie, tylko ile MGSa zostało w MGSie? No i ten Fox Engine - pamiętam jak Konami pokazywało pierwsze "zdjęcia" stworzone tym silnikiem i ich oryginalne wzory, wyglądało to o niebo lepiej, niż to co widać na gameplayu i choć zdaje sobie sprawę z tego że nie można wymagać po konsolach takich efektów to jednak uważam że zespół Kojimy cierpi na bardzo popularny ostatnio wśród developerów syndrom mydlenia graczom oczu i pokazywania im tego czego nigdy nie zobaczą na ekranach swoich monitorów.
@Gold Desert Eagle, bezsensowny komentarz, od poczatku wiadomo że ta gra zmierza zarówno na starą jak i nową generację PS i XBOXa, ale jak widać wolałeś napisać coś bez namysłu zamiast kliknąć w odnośnik tytułu :/
"to jednak uważam że zespół Kojimy cierpi na bardzo popularny ostatnio wśród developerów syndrom mydlenia graczom oczu"
Hohoho, no tak, wiadomo, że trzeba mieć wyższe wykształcenie, by dojść do wniosku, że wygenerowanie sceny w otwartym, zabudowanym i pokrytym roślinnością terenie wymaga jednak większej mocy niż pokazanie zamkniętego, pomalowanego na jaskrawe kolory pokoiku ze stolikiem i kilkoma krzesełkami - Kojima, you bastard!
To było tylko i wyłącznie tech-demo, mające pokazać w sensownej formie ficzery silnika, a nie zapowiadać zawartość ich kolejnych gier.
Mam wrazenie, ze problemy z grafika widza tylko ludzie, ktorzy nigdy wczesniej w zadnego MGSa nie grali i i tak nie zagraja. Ale piane trzeba bic, bo to modne!
Nie mogę się już doczekać, szczerze mówiąc to od czasu MGSIV ciężko jakiejkolwiek grze doskoczyć do poziomu tej serii, MGSV zapewne podniesie poprzeczkę kolejny raz bardzo wysoko. Szykuje się najważniejsza premiera '15. (oczywiście przy wiedźminie III ;)
Ale macie problem... Po pierwsze gra wygląda fenomenalnie i nie porównujcie jej do największego gówna ostatnich miesięcy Watch Dogs, bo to istna tragedia jest. Jak jedna osoba napisała, nikt nie obrazi się za to że będzie parę słabszych tekstur, bo fabuła, klimat, postacie i genialnie wyreżyserowane filmiki to najważniejsze aspekty wszystkich Metal Gearów. Ja na grę czekam jak nie wiem na co. Wiedźmin 3 o MGSV zawładną ,,mój" 2015 rok. A osoba pisząca newsa chce zbudzić sensacje. Rozumiem wolność słowa, ale nie przesadzajmy, pierwsze trailery zawsze są upiększane aby gra miała większą ,,pompę".
Wygląda bardzo dobrze, ciekawe czy tak zostanie do premiery, czy zrobią downgrade jak to mają w zwyczaju developerzy?
Dobrze, że wydają na stare konsole, bo jeszcze będzie sporo osób, którzy ten tytuł ograją na starej generacji. Co do tego filmiku uważam, że grafika jest na wysokim poziomie wiadomo, że na trailerach, które wypuszczają gra będzie wyglądać o wiele lepiej niż w finalnej wersji, bo tak zawsze jest, w dodatku rozdzielczość 1080p. a te klatki 60fps trochę mnie martwią, bo człowiek się przyzwyczaił do 30fps. MGS V:The Phantom Pain będzie grą życia Hideo Kojimy. Już widać rewelacyjną grafikę, grywalność, fabuła, postacie, klimat MGS`a. W dniu premiery biorę w ciemno, bo MGS V:Ground Zeroes zachwycił. PS3 czy tam wersja PS4. Na pewno zagram.