Rise of the Tomb Raider | XONE
I dlatego 7.5. Kuźwa, zdolność wyrażania opinii i ocen na poziomie pierwotniaka.
W końcu ukończyłem, podchodziłem kilka razy, ale jakoś nie za bardzo chciało mi się w to grać. Moim zdaniem TR z 2013 go był lepszy. Ta część jest dobra, ale jakoś tak średnio wciąga. Dla mnie mało zmian w rozgrywce, przez co czułem jak bym grał w poprzednią część, a nie nowego TR.
A ja powiem tak. Gra jest dużo lepsza niż 1 część bo lara dojrzalsza. Jedynymi minusami to jest to, że dopiero z czasem zbiera się potrzebne rzeczy do zrobienia różnych rzeczy więc żeby było szybciej potrzeba trainera. I drugo dubbing jest za cichy. Bez tych minusów dla mnie gra byłaby na 10 a tak to tylko na 9 oceniam
Wkrótce pogracie piraci oto dowód DRM kolejny raz zotał złamany na luzaku http://www.dobreprogramy.pl/Denuvo-zlamane-DOOM-w-rekach-crackerow.-Wkrotce-ulegna-kolejne-gry,News,74389.html
Chętnie bym zamienił U4 na RoTR jakby była na ps4 a tak to musze pieca kupić bo laptop za słaby :(
Niedawno byłem w escape roomie Dom Zagadek, zabawa jak z Larą ;). Trzeba pogłówkować, szkoda, że skakania nie ma :D. Ale troche taka Lara w realu.
Tomb Raider DE był rewelacyjny, ale jak dla mnie trochę za krótki, czułem lekki niedosyt. Z niecierpliwości czekam na tego, zastanawiam się tylko skąd taka różnica w datach premier. PS4 jest najlepszą konsolą i chyba na nią gra powinna wychodzić w pierwszej kolejności?
Czekam :)
Hejka, mam problem. Otóż nie mogę wydostać się z płonącego budynku znajdującego się niedaleko huty miedzi. Cały problem tkwi w tym, że po walce z wrogami trzeba iść dalej i przedostać się przez przejście, które od razu po tym się zawala. Ja wyjściu na górę po żółtej drabinie, skoczyłam przez przypadek do obozu, w którym znalazłam strzały wspinaczkowe. Nie mogłam z tamtego miejsca dostać się z powrotem na górę, więc skorzystałam z obozu szybkiej podróży. Ponownie wczołgałam się do płonącego budynku, lecz nie przejdę z powrotem do żółtej drabiny, ponieważ przejście to się przecież zawaliło zaraz za mną. Wyjść tą samą dziurą, którą się wczołgałam też się nie da. Punkt kontrolny wczytuje się już w środku, więc tak jakby utknęłam w płonącym budynku.
Byłabym wdzięczna, gdyby ktoś powiedział mi co mam zrobić w takiej sytuacji. ;)
Na yt szybciej znalazłabyś odpowiedź niż zajęło ci napisanie tego postu leniwa
ruro...
Ale Lara Croft jest dużo lepszą postacią od tego pedałka Drake'a. A czy Uncharted 4 jest lepsze to się okaże jak tego Tomba w końcu zaliczę. Un 4 jednak rozczarowało i dobrze, że z tą serią skończyli.
Denuvo złamane xD Nareszcie
Yup, ale po dojściu do Syrii okazało się, że gra nie zapisuje postępu. Niemniej wygląda obłędnie - to jest nowy poziom animacji postaci i twarzy (a i tak gram bez DX12).
Przeszedłem 12%, ale już teraz widzę że system rozwoju jest skopany. Mam do wyboru z 15 umiejętności z czego ŻADNA nie jest przydatna tak naprawdę.. fajne drzewka wymyślili brawo. I kolejny durny pomysł to przy drugiej lokacji, żeby wejść do jaskini trzeba mieć łuk z liną czy coś w tym rodzaju którego po przejściu dwóch kolejnych lokacji nadal nie mam.. bezsensowne wymuszanie na graczu by potem co chwilę się cofał i dokańczał lokacje żeby mieć 100%. Oni chyba nie mają pojecia o exploringu, bo to można nazwać jedynie backtrackingiem który jakoś mi nie pasuje tutaj. Bo po co Lara miała by się cofać i wracać do poprzednich miejsc? Kompletnie nieprzemyślane. Reszta w sumie jest ok, jakoś słabiej od poprzedniego TR nie jest, przyjemny gameplay a grafika miażdży nawet przy detalach na high.
Elegancka gierka grafika jak w filmie ;D
AI przeciwników leży i robi pod siebie.
Włosy falują nawet w zamkniętych pomieszczeniach jakby wiało z 50km/h.
Przesadzone akcje, efekty.
Nuda, ciągle to samo, wdrap się, cutscenka, skocz, wszystko dookoła się wali, cutscenka, walcz.
Ta gra praktycznie sama się przechodzi, można co najwyżej postrzelać do bezmózgich przeciwników(lepsze AI można zaimplementować samemu w Unity).
Jednym słowem, bida i lenistwo deweloperów.
4/10
EniMcBeal - Kolego to są normalne wymagania, do typowej produkcji AAA.
Koledzy, wcale nie trzeba mieć kombajna. Ja mam około 30 fps, w przypadku dużych lokacji jak np. wioska ocalałych zaliczam spadki, ale wciąż niewielkie, a gram na Core 2 Quad Q9300, 8GB Ram i karcie GTX 750Ti. TAK!! Na Q9300 które jest bodajże z 2008 roku. Ustawienia są na High w rozdziałce 1080p. Optymalizacja jest w tej grze ARCYDZIEŁEM!!!!
Kombajny to się używa na polu kolego tutaj potrzeba bardzo dobrego peceta.
Jaki kombajn?? Ja mam i5 2500k, 8gb ddr3, hd7850 2gb i ciupę na wszystko ma max tylko że w rozdziałce 1360 x 768 i nic nie ścina a grę mam zainstalowaną na hdd bo na ssd już miejsca nie było
Zawiodłem się :( Gra powtarza te same błędy co poprzednia część. Znowu mamy do czynienia z ,, Symulator zbierania złomu '' za dużo tego zbieractwa i psuje to immersje gry. Fabuła w ogóle nie wciąga. Już na początku można przewiedzieć jak to się skończy. Poziom graficzny bardzo nierówny. Mówiąc krótko, daleko tej grze do poziomu Uncharted 4, ale nie ukrywam, że jest jedną z najlepszych przygodowych gier akcji.
spoiler start
Kiedy wyszedł tomb raider po obejrzeniu recenzji czekałem na coś podobnego do lara croft tomb raider anniversary na PlayStation 4 bo tomb raider był rozczarowaniem a czs mijał i mijał i nadszedł czas gdy odkrylem uncharted, czekanie się skończyło a seria tomb raider została dla mnie zakończona.
Za późno już by wracać do dczegoś co od lat jest martwe
spoiler stop
No, gra tylko niezła. Uncharted 4 też nie zachwyciło ale jest zdecydowanie lepszą grą. Lara za bardzo emo się zrobiła, brakuje jej zawadiackiego charakteru. Mogli by ją trochę upodobnić do Chloe z Uncharted albo bliżej starej Lary. Trzecia część musi być dużo lepsza niż teraz, jako film z taką fabułą to byłby to dość przeciętny blockbuster przygodówkowy. O poziomie Poszukiwaczy Arki może se pomarzyć. Chyba Skarb Narodów okazał by się nawet lepszym filmem. Niech Lara zacznie zwiedzać w końcu kilka krajów. Albo niech dadzą odpocząć nowej Larze a wrócą do starej - remake Tomb Raider 2 albo kontynuacja Underworld bo nowa Croftówna już powoli zaczyna męczyć. To niedobrze. Prawda jest taka, że lepiej się bawiłem na Duke Nukem Forever niż na Rise of the Tomb Raider a podobno to była kiepska gra. :D
Ale nagle nowych opinii o grze napłynęło, ciekawe dlaczego...
Bo wyszedł crack i biedaki w końcu mogli zagrać na swoich złomach ;) .
Spodziewałem się gorszej produkcji od Tomb Raider 2013, jednak sądzę po graniu w tą grę doznałem lekkiego szoku. Gra ma niezłą lokację i świetną fabułę, naprawdę świetna. Przy niej wersja poprzednia jest gównem w dżungli. Mocno wciąga, chce się poznać historię. Jedyny minus to krótka fabuła, przeszedłem ją w ok 8h siedzenia na dupie. Według mnie to ma plus i minus ale lepiej byłoby gdyby była dłuższa.
Zasługuje na 9.0.
Właśnie nabiłem 100% . Odpowiadając na krytykę znajdziek - 4,1% osób na steam zrobiło to co ja. Wydaje mi się, że to spory odsetek, który pokazuje, że eksploracja w rotr nie jest aż taka tragiczna jak niektórzy tu opisują ??
Druga sprawa - wydajność. Polecam osobom z kartami nvidii słabszymi od 970 ustawienie half refresh rate w panelu nvidii. Gra jest bardzo miła dla oka i moim zdaniem lepiej grać na stałym 30 fps na wysokich detalach/hbao etc niż na 60 fps i średnich detalach bez okluzji otoczenia etc
Pozdrawiam
Złamali denuvo, sypnęło komentarzami, to dorzucę coś od siebie - na początku gra powoduje opad szczęki ze względu na doznania graficzne, ale pod tą skórką kryje się identyczna gra jak w poprzedniej odsłonie. Zagmatwali tylko crafting i ulepszanie sprzętu, co powoduje, że czujemy się bardziej jak w Wiedźminie, niż TR. Mapa dość monotonna i nudna, wolałem japońską wyspę z jedynki, niż skakanie po fabrykach i hutach. Na plus na pewno ilość dodatkowych grobowców i logicznych zagadek, na minus na pewno fabularna otoczka - dla mnie Lara to samotna wilczyca, a nie zabawy w osady i tubylców jak w FC:P. Pewnie, że nie można było pociągnąć survivalowej fabuły z jedynki, ale działanie na rzecz lokalnej społeczności mnie znudziło.
@
dreanndir
ty głupcze, spiąć gtx 960 w sli <facepalm>
Pewnie tak:)
mówisz że możemy cię tam złapać?
noice
Dzisiaj zacząłem grać, ponieważ wyszedł crack a nie miałem pieniędzy aby kupić gre.. No i polecam bardzo, bardzo fajna fabuła, lepsza niż w Tomb Raider z 2013 (Jeżeli się pomyliłem w kwestii roku wydania gry, przepraszam :))
Gra na prawdę wciągająca, ale dlaczego robią z nas coraz większych idiotów.... Wciskasz Q i wszystko się wyświetla, łącznie z celem misji, wszystkimi znajdzkami itp. Nosz k**** niszczy to cały klimat.
Tak jak kiedyś szydziło się z osób zapisujących stan gry co 10 sec tak teraz nastała era "wciśnij klawisz i nie używaj mózgu bo wszystko dostaniesz na tacy" no i automatyczne sejwy co kilka kroków.
Ehhh.
Cześć. Możesz to wyłączyć w opcjach (wiedźmiński zmysł Lary będzie baaardzo ograniczony jeśli dasz wszystko na off) i szczerze to polecam jeśli przechodzisz grę przynajmniej po raz drugi.
Rise of the Tomb Raider ma bardzo dobrą fabułę, wciąga na wiele godzin, grafika jest piękna, widoczki są niesamowicie ładne, według mnie ta część jest 10 razy lepsza niż jej poprzednik. Gra w 100% godna polecenia :D
Na takim średnim procesorze to chyba niezbyt płynnie Ci to chodzi. Włącz sobie TXAA to zobaczysz, jakiego "potwora" masz, he he.
Jeśli chodzi o samą grę, to grafika jest co najwyżej poprawna, bez rewelacji. Coś na poziomie Mad Maxa z 2015 roku. Masa filtrów i jakiś efektów pełnoekranowych.
Jeśli to screen z gry Nelsona, to nie gra on w FullHD, bo obrazek ma 1620x1050. Co trochę dziwi, bo pajac chwali się, że ma SLI, która bardzo dobrze radzi sobie z dużymi rozdzielczościami. Ale on pewnie tego nie wie, albo nie ma monitora FullHD. Więc po co SLI ja się pytam?
Nelson - Ty nie wiesz co to znaczy FullHd czy najwyższe ustawienia graf. włącz sobie TXAA i podziwiaj jaki masz pokaż slajdów.
''Najwyższe ustawienia graficzne'' hehe dobre sobie taki kit możesz mówić mamie, nelson głupi jak zawsze.
Neslon - Tak jasne, pokaż screena jak grasz na maksymalnych i wtedy pogadamy, wiem też że grasz bez TXAA bo twój ''potwór'' by zdechł.
Przypadkiem jesteś ty, i to niestety tragicznym.
Więc po kiego diabła dajesz jakiegoś przypadkowego screena?
Ja jakoś nie wierzę, że na GTX960 ta gra chodzi na maksymalnych detalach, FullHD, TXAA i V-sync. Na tej grafice nawet poprzednia część TR potrafiła czasem mieć spadki FPS i to na kompie z Intel i7.
Także Nelson albo pierdolisz głupoty, albo nie potrafisz ustawić full detali. No chyba, że dla ciebie 30FPS to "idealnie".
TXAA to nie jest jakaś kosmicznie wymagająca technologia, tutaj bardziej chodzi o to że GTX 960 ma maksymalnie 4GB VRAM, kiedy gra na ultra wymaga nawet ponad 6GB. Ustawienie wyższych ustawień w tym wypadku spowoduje drastyczne spadki klatek co 5s.
V-Sync to akurat zupełnie niewpływająca bezpośrednio na wydajność funkcja.
Ja tu się wypowiem jak na GTX 960 działa ta gra (bo posiadam tą kartę).
Jest to nie możliwe aby Nelson grał na maksymalnych detalach w tą grę. Ja obecnie przechodzie po raz drugi grę i gram na Bardzo Wysokich ust.graf. czyli to nie są maksymalne detale. Tak jak napisał @Shado2025 gra na ultra bierze ponad 6 GB VRAM, więc na 4 GB Vram ma ogromnie spadki klatek.
Więc nelson mnie nie oszukasz, ponieważ też mam gtx 960'tke i wiem jak dane gry działają, więc nie grasz na maks. ustawieniach graficznych, nie okłamuj samego siebie.
@GrabiK - Ja w TB 2013 grałem na maks. ustawieniach graf. i nie miałem żadnych spadków klatek na tej karcie, więc nie wiem skąd masz takie info.
Nelson - Nie jest to możliwe, ponieważ VRAM się kurwa nie sumuje w SLI więc masz tylko 4 GB VRAM, a gra na Ultra bierze ponad 6 GB VRAM, więc chuja ty tam grasz. Doucz się najpierw co to SLI i jak to działa o potem pierdol.
Racja. VRAM drugiej karty jest całkowicie marnowana. SLI ma najlepsze zastosowanie w dużych rozdzielczościach lup przy wielu monitorach. Na jednym, nawet FullHD, to bezsens. No chyba, że masz jakiegoś Titana i dalej ci mało...
Ten pajac zrobił SLI tylko po to, żeby mieć się czym chwalić w szkole. Tyle.
fajna grafika i smiga na kalkulatorze
mysle ze spokojnie mozna by ta gre uruchomic na jakim nowszym telefonie na high jest tak dobrze zoptymalizowana
@GrabriK - Nie, ten pajac bardziej mieści się w ZALECANYCH ale ich całkowicie nie spełnia (procesor).
Mam podobny zestaw od tego pajaca AMD fx 6300,12 GB Ram i GTX 960 po OC i gram na Bardzo wysokich ustawieniach graficznych, więc bardziej zalecane wymagania spełnia
Ja też mam GTX960, jest wystarczająca, ale dupy nie urywa.
Chyba faktycznie w wymaganiach TR procesor Nelsona jest podany jako zalecany. Czyli jest to tak naprawdę minimum do "poprawnego" działania.
Z cierpliwością czekałem na edycję na PS4 i mimo iż trzeba było długo poczekać to teraz kiedy już mamy połowę września wydaję się jakby od premiery RotTR na XO minąło jeden dzień :). Edycję specjalną już zamówiłem. Teraz tylko czekać na kuriera. PS: Jestem fanem tej serii i mam wszystkie części.
Niezły benchmark , na prawdę wymaga dobrego kompa na full detalach ( gtx 970 to zdecydowanie za mało).
Wariat- tez mam gtx 970 g1 gaming i popieram twoje zdanie, 970 dostaje baty od tej gry. Chyba że mój i5 4670 nie daje rady, bo czasem użycie procesora sięga 96 procent.
Hej, mam takie pytanie z innej beczki- mianowicie czy na WINDOWS 10 Home 64 bit pojda czy zainstaluja sie mi troche starsze gry jak np: Need for speed The run z 2011roku, call of duty Ghost z 2013 roku, wolfenstein z 2009 roku czy batelfield bad company 2 z 2010 roku????? pytam sie bo nie wiem czy przesiadac sie z Windowsa 7 64 bit na windows 10 64 bit, a duzo gram w gry na kompie, prosze o odp pozdrawiam:)
@piter310 - Nie słuchaj nelsona, on jest zapatrzony w siebie więc dyskusja z nim nie ma sensu, ''Wszystko będzie śmigać'' wiadomo że nie ma pojęcia o czym pisze bo nie wszystko działa na Win 10 (mowa tu o starszych grach).
Odpowiem Ci na Twoje pytanie, te gry które wymieniłeś będą działać bez problemu, nawet starsze gry typu Hitman 2 też będą zadziałać ale wtedy trzeba ustawić zgodność ze starymi systemami.
Witam. Właśnie przeszedłem Rise'a no poziomie normalnym (Tomb Raider) wraz z dodatkiem Baba Yaga: Świątunie wiedżmy. Mam 68 % gry i chciałbym wszystko powbijać do końca jeśli chodzi o kampanię oraz achievementy ale to się będzie wiązało z przynajmniej jednokrotnym kolejnym przejściem gry bo trzeba przejść na poziomie Twardziel i mam pytanie, które już się pewnie przewijało ale nigdzie nie mogę na nie znaleźć odpowiedzi. Czy Rise of the Tomb Raider ma New Game Plus? Jeśli tak to jak rozpocząć nową grę na wyższym poziomie nie tracąc całego postępu z poprzedniego przejścia. Proszę o pomoc. Pozdrawiam a co do samej gry to jestem wniebowzięty bo gra to dla mnie niemal ideał. Ma wszystko to czego od gry oczekuję a co do porównywania jej z Uncharted 4 to te porównania nie mają sensu bo tak naprawdę to są dwie kompletnie inne gry lecz obie są prawdziwymi perełkami godnymi polecenia : )
Pytanie odnosnie USUWANIA gier na Stemie: "By usunąć niechcianą grę wystarczy wybrać ją w bibliotece, przejść do opcji Pomoc techniczna po prawej stronie, a następnie kliknąć na „Chcę na stałe usunąć tę grę z mojego konta”. Zostaniemy jeszcze zapytani o potwierdzenie wyboru i po akceptacji gra znika z biblioteki." Moje pytanie brzmi- czy tą gre moge spowrotem za jakis czas zainstalowac na stemie ( zeby pojawila mi sie w bibliotece ponownie ), zakładajac ze mam ta gre na CD, prosze o odp
Ale dlaczego chcesz ją usuwać z konta Steam? Żeby odinstalować grę wystarczy usunąć pliki lokalne albo z panelu sterowania (dodaj usuń programy) i gry już nie będzie w systemie, ale pozostanie w bibliotece Steam.
Tak.
Gra się bardzo przyjemnie, ale po Uncharted 4: A Thief's End, dla mnie Rise of the Tomb Raider, jest jedynie dobry.
Kamczak1987 mam tak samo każda gra jest już tylko dobra po wiedźminie 3 .
The Last of Us jest zdecydowanie lepsze od średniego U4. RoTR jeszcze nie grałem ale na pewno mi się lepiej spodoba od U4, które mnie nie wciągnęło. Mówię poważnie, męczyłęm się żeby tylko skończyć.
Jak myślicie za ile zł będzie dostępna używana gra pod koniec grudnia? Tak około.
Witam - mam pytanie czy grał ktos w dodatek Więzy Krwi na pc? Mam season passa ale nie wiem gdzie uruchomic ten rozdział gry - czy musze grac od początku? Czy dodatek działa na windows 7? W samej grze mogę wybrac nowe tryby rozgrywki ale nigdzie nie widzę opcji gry w Croft Manor
Grałem na x360, czekam na wersję PS4
porównywanie do serji Uncharted jak dla mnie troch nie trafne, ponieważ Lara idzie w kierunku sandoxowym, gdzie większe mapy po których się biega i zbiera są połączone mniejszymi, do większości z nich można zawsze wrócić.
Uncharted jest bardziej grą filmową - tunelową
Ogólnie cechy wspólne to powiedzmy przygoda i jakieś tam legendy, z mniejszym lub większym odwzorowaniem z prawdziwej historii,
Jednak te z Uncharted są bardziej znane.
Odnośnie samego scenariuszy to mam wrażenie że w Rise zamienili tylko wojowników burzy na innych, tak samo rozbitków na kogoś innego, ogólnie coś jak zmiana obudowy w telefonie niby ten sam, a trochę inny.
W sumie podobnie jak w Dreyku, też się zdziwiłem jak w U4 nie było
spoiler start
nieumarłych
spoiler stop
Jednak gra fajna, szczególnie ze tematyka ala Indana za często nie występuje w grach.
darcisz ---> https://steamcommunity.com/app/391220/discussions/0/343788552552541350/
Tu wszystko masz napisane. Dostaniemy dodatek o 18.00 czasu polskiego. Pozdro :)
PS
Prawdopodobnie, aby zagrać w dodatek trzeba będzie rozpocząć kampanie od nowa. Dom Croft'ów jest zaraz za rozdziałem związanym z Syrią.
Dzięki za odpowiedź, czytałem to info o zmianach w patchu. Nie sprawdziłem co to jest PDT, myślałem że dodatek już jest aktywny. Zresztą pobrał mi się i mam już aktywne nowe tryby gry. Co ciekawe, gdy wejdę do gry to jako aktualny cel pokazuje mi własnie wejscie na szczyt świątyni na koniec poziomu w Syrii. Problem w tym, że nie wiem jak się tam dostać. Sprawdzałem też na win10 i nie ma różnicy w opcjach (sądziłem przez chwile, że dodatek ruszy tylko na Dx12) - ale za to mile się zaskoczyłem poprawą wydajnosci w Dx12 na Nvidii
Ech, biedna ta Lara - przypominam sobie kiedy zaistniała ;) Jako rzadka wtedy heroina gry, skazana na ryzykowne przygody, więcej była zależna od dość prostych umiejętności gracza i wciąż miałem wrażenie że mogę bardziej wspierać ją i chronić ;)
Lara wydoroślała, wypiękniała i ..niemal patrzyć nie mogę, jak tłuką ją kamienie, zalewa woda, pali ogień, duszą opary, kaleczy otoczenie, zwierzęta i źli ludzie ;(
Programowo ;)
I na te jej okropne męki, mam jeszcze mniejszy wpływ jako gracz, niż kiedyś ;) Wciąż muszę wypatrywać wskazówek w grze, jak mam grać Larą żeby cierpiała jak najkrócej ;(
Strasznie to męczące dla Lary i mnie.
Ja pierwszy nie wytrzymałem i zostawiłem ją gdzieś, na mrozie i śniegu ;( Jakże paskudny jestem i słaby ;(
Dobra.. teraz wyszedł ten pakiet i ruszyło mnie sumienie.. Wracam Laro..
Według mnie, własnie im nowszy TR tym większa imersja z Larą. Chodzi mi tu konkretnie o "nową" serie którą zapoczatkowała poprzednia część. Nie wolno Lary zostawiać, trzeba dużo biegać, skakać żeby jej ciepło było i grę skończyć żeby mogła odpocząć ;)
Spodziewałem się po tej grze, że będzie takim... interaktywnym filmem na kilka godzin. Na szczęście się myliłem! Poprzednia część była naprawdę dobra (mimo, że grałem w nią wtedy, gdy w moim komputerze zamiast karty graficznej miałem ziemniaka - gra się momentami ostro zacinała), ale miała swoje wady, głównie jeśli chodzi o postacie. W drugiej części perfekcyjnie zagrało prawie wszystko! A dokładniej:
Fabuła - 8,5/10 - mam wrażenie, że fabuła była czasem poświęcana dla rozgrywki, ponadto była dość przewidywalna
Grafika - 10/10 - nie mam żadnych zastrzeżeń, chociaż mój GTX 970 momentami się dławił :D
Muzyka - 9/10 - Dynamiczna i klimatyczna, jednak brakuje mi w niej czasem jakiegoś... pazura. Czegoś, żeby dobrze było słuchać jej sobie nawet poza grą :D
Rozgrywka - 9/10 - Naprawdę świetnie się tu wszystko prezentowało. Dynamicznie, efektownie momentami nawet dość trudno. Nie podobały mi się jednak momenty gdy gra zmuszała nas do bezpośredniego starcia ze zbyt dużą ilością trudniejszych przeciwników. U mnie kończyło się to ciągłym skakaniem, unikami itp, co pogarszało "immersję", było też momentami dość powtarzalnie, ale najważniejsze, że cała rozgrywka po prostu DZIAŁAŁA, a w grze nie natknąłem się na żadnego "buga".
Grało się naprawdę bardzo przyjemnie i nie mogę się doczekać następnej części. Druga część jest nawet lepsza niż pierwsza, a "gdy sequel jest lepszy od oryginału, to wiedz, że coś sie dzieje". Jeśli kolejna część będzie jeszcze lepsza, to będzie aż podejrzane :D
P.S. - Mówię pierwsza i druga część, ale mam na myśli te nowe Tomb Raidery. Wiem, że ta seria jest obecna na rynku od ponad 20 lat, ale teraz biorę pod uwagę tylko dwie ostatnie części.
Dobra ..wyżej czytam peany pochwalne na cześć gry, do których mi daleko.. ;)
Miło mi jednak było poobijaną Larę zatrudnić do łapania kur..
Tyle że Kurnik na widok Lary z kurą nie reaguje ;(
Zatem pytam znawców gry co ma Lara z tymi kurami zrobić? Na razie powrzucała je do zagrody Kurnika gdzie sobie leżą spętane ;) Mnie i Larze to obojętne ale gra nie reaguje, zadania nie zalicza ;(
Czyżbym miał je powystrzelać albo zarżnąć?!
gra w ktorej tak bezczelnie prowadza cie za raczke ze az niemilo, poza piekna grafika oprawa wizualna naprawde swietnymi teksturami.. dostajemy nudne handwalking z lara CROFT!
Te prowadzenie "za rączkę" ma swoją cenę, L1Ender ;) Jeszcze nie widziałem gry zręcznościowej która ma tak starannie opracowane parametry robienia gracza w konia ;) Oczywiście ma świetną grafikę i całe zaplecze zajęć i questów pobocznych - uzależnionych (tak jak w innych nowszych grach) od aktywności i rozrywkowych potrzeb gracza ;) To na pewno stawia ją wysoko w rankingu ocen gier.
Nie stawiam jej niestety oceny, bo ta seria (znam ją od pierwszej Lary) poszła w kierunku do którego już dawno straciłem zainteresowanie..
Akurat przyszła mi ochota to zweryfikować i poddać się masochistycznej tresurze. Nie ma siły abym grę ukończył ale zabawa jest.. ;) Jak mi będzie mało, wrócę do Tomb Raidera bo też go porzuciłem ;)
Nie stawiam jej niestety oceny, bo ta seria (znam ją od pierwszej Lary) poszła w kierunku do którego już dawno straciłem zainteresowanie..
Akurat przyszła mi ochota to zweryfikować i poddać się masochistycznej tresurze.
Po prostu jesteś zezgredziałym ortodoksem, który woli arachaizmy sprzed 20 lat.
To jest dopiero sadomaso...
Tym, który bierze życie jakim jest i potrafi się tym cieszyć.
Zrozumiałeś aluzję?
W TR gram od czasów psx. BANG!
Flyby, skąd u Ciebie tak negatywna ocena (a raczej negatywny brak oceny...)? Co w tej grze według Ciebie nie zagrało? Według mnie gra w dość subtelny sposób prowadziła za rączkę i raczej nie było to irytujące. A pragnę nadmienić, że wychowałem się na grach takich jak Gothic czy Morrowind gdzie za rączkę raczej gra nie prowadziła. Co do Rise of the Tomb Raider, to grałem w tę grę raczej płynnie. Nie szukałem wszystkich znajdziek i tym podobnych, a jedynie się za nimi rozglądałem. Zadania poboczne wykonywałem tylko te na które trafiłem. Po za tym To chyba jedna z naprawdę niewielu gier (jeśli nie jedyna) w których do samego końca przez większość czasu spokojnie chodziłem zamiast biegając. Lokacje w tej grze są tak pięknie wykonane, że często się zatrzymywałem żeby podziwiać widoki i napawać się pięknymi dźwiękami z słuchawek. Sam gameplay był niezwykle soczysty i nic nie zostało tam wepchnięte na siłę. Kiedy nie grało się w tę grę "na pałę", to każdy moment był wyjątkowy. Fabuła w grze była raczej na wysokim poziomie. W 100% logiczna i spójna, jednak momentami dość przewidywalna. No i jakiejś "głębszej głębi" w sobie nie miała, ale nie o to chodzi w grach tego typu :D Podsumowując. Gra dostarcza bardzo, ale to bardzo dużo radości, ale przez stosunkowo krótki czas. Jednak bynajmniej mi to nie przeszkadza, ponieważ... Podam pewien przykład. Need for Speed Most Wanted bardzo mi się podobał. Wystarczył na dość długi czas ii było z nim mnóstwo zabawy. Jednak taki znienawidzony Need for Speed The Run wystarczał tylko na dwa dni. Mimo to The Run ostatecznie podobał mi się bardziej. Dlaczego? Ponieważ przeszedłem go już chyba z 5 razi, i za każdym razem jest równie dobry i dynamiczny. Powoli zaczynam zauważać, że gry w które kiedyś grałem, teraz zaczynają się zmieniać w te wspomniane przez sickrabbit'a archaizmy. I wychodzi na to, ze nowe gry są sporo lepsze od tych starszych.
I proszę - Flyby, napisz co konkretnie Ci się w tej grze nie podoba. Argument, że "mamy nad naszą Larą (to nie jest tylko Twoja Lara...) mniej kontroli niż wcześniej" jakoś do mnie nie przemawia. W grze po prostu pojawiło się więcej cut-scenek, co przenosi narrację na dużo wyższy poziom. Jednocześnie Rise of the Tomb Raider wciąż pozostaje grą z krwi i kości.
Ja sam na minus mógłbym powiedzieć, że zagadki w grze powinny być trudniejsze. Powinny wymagać zatrzymania się na chwilę i zastanowienia się, bo teraz metodą prób i błędów dojdzie się do rozwiązania szybciej niż gdyby się nad tym zastanawiało. :D
"Rise of the Tomb Raider wciąż pozostaje grą z krwi i kości."
Oto moja odpowiedź, primo3001 - wyjęta z Twojego postu. Nie ma w tym złośliwości bo na odmianę w w swoich postach wyraźnie pisałem że gra zasługuje na wysokie oceny ;) Napisałem o swoich wrażeniach z gry, które taki sickrabbit potraktował jako okazję do wydumanych "komplementów" na mój temat ;)
W swoim poście także napisałem dlaczego nie daję oceny grze, co nie musi być odbierane negatywnie. ;) Po prostu t.zw. "zręcznościówki', czy jak kto woli "platformówki" (przewaga tych elementów, to cecha gier z serii Tomb Raider) już dawno temu wypadły z kategorii gier które lubię. Unikałem tych późniejszych (n.p. "Książę Persji" czy jakoś tak) więc teraz nie poczuwam się do pełnych ocen tego typu gier.
Z sentymentu do bohaterki gry, kupiłem oba najnowsze Tomb Raidery, wiedząc że będę miał kłopoty przede wszystkim z tym co jest w grze wiodące - pokonywaniem trasy związanej z fabułą a obliczonej na refleks gracza i szybkość jego palców ;)
Tyle że w grze jest znacznie więcej świetnie zrobionych rzeczy - znacznie więcej od tego co zauważyłeś, primo3001 - ciekawych i przedłużających grę. Jeżeli pominiesz fabułę ( typową dla serii i bez fajerwerków ) to wciąż zostaje sporo ciekawostek dla których nadal gram, ćwicząc palce i niszcząc pada ;) Trudność zagadek? Też wystarczy dla mnie bo nie jestem także fanem przygodówek. Jak masz jeszcze jakieś uwagi, pisz..
@Flyby
"...wypadły z kategorii gier które lubię..."
W takim wypadku rozumiem :D W moim przypadku było wręcz odwrotnie. Zawsze ceniłem gry RPG takie jak Mass Effect, The Elder Scrolls czy Wiedzmin i myślałem, że nie mam czego szukać w grach takich jak Tomb Raider. Myliłem się, bo ta gra wydała mi się naprawdę niesamowita. To tak w skrócie. A można wiedzieć jakie gry są teraz w kategorii które lubisz? Bo mi się wydawało, że Rise of the Tomb Raider jest grą bardzo uniwersalną. Taką, która powinna się spodobać każdemu.
"Bo mi się wydawało, że Rise of the Tomb Raider jest grą bardzo uniwersalną."
Zgadza się, primo3001.. Miał zawsze w sobie uniwersalne składniki gier przygodowych, akcji czy crpg - które, zwłaszcza w Tomb Raider czy Rise of the Raider, zostały jeszcze dość udatnie podkręcone ;)
Na moje "nieszczęście" ;) - zostały także podkręcone według japońskich wzorców - elementy zręcznościowe i platformowe, łącznie z klawiszologią obliczoną na refleks gracza ;) Według mojej pamięci, zostały użyte po raz pierwszy w serii Resident Evil (QTE), co także było dla mnie przykrą niespodzianką oraz (już namiętnie i programowo) w serii Assasinas ;) Te elementy jak chodzi o Larę, właśnie usiłuję sobie przyswoić, ze względu na uniwersalność gry i sentyment do bohaterki.
Lecz nie ma mowy abym je ( tak podane elementy zręcznościowe) polubił ;)
To samo odnosi się do innych gier.
Są takie gry - jak n.p. ostatni Bioshock czy Dishonored gdzie też sporo elementów zręcznościowych - jednak nieco inaczej są w grze umieszczone i rozwinięte. Zdarza się że oferują wybór ścieżki grania oraz metod jakich użyjemy. A to już zupełnie co innego..
Co do QTE, to mogę się zgodzić. Było to w Tomb Rider, ale na szczęście w Rise of the Tomb Raider ten element niemal zniknął. Ja lubię te elementy zręcznościowe, chociaż w tej grze jest to trochę tak, że drogę do celu widać od razu i jest tylko jedna. seria Assassins od początku mi się nie podobała. Paradoksalnie właśnie przez to ciągłe skakanie po wszystkim i wszechobecną powtarzalność. W ROTTR powtarzalności jako takiej nie ma a świat jest naprawdę dobrze skonstruowany, w przeciwienstwie do AC. W AC nie pamiętam żadnego miejsca, a lokacje w ROTTR zapadają w pamięć.
Jak zagadkę z beczkami ogląda się na YT, a zagadki z sekretów omija to nie dziwota, że prowadzi za rączkę. Poza tym lepsze to niż większość dzisiejszych kiszek. Mimo tego ta część ciut gorsza od poprzedniej, ale grałem tylko w podstawkę na xboxie. Mam zamiar przejść teraz na PC podstawkę i 2 DLC z "normalną" grafiką, której próżno szukać na każdej konsoli z PS Pro włącznie :)
Grę kupiłem tylko na pc i to za 50zł ze wszystkimi dlc (na xboxa pożyczyłem z konsolą). Zatem jeśli ktoś z nas dał się wyr.chać na kasę, to ty.. No i łatwo jest unikać odpowiedzi na pierwsze zdanie,bo niewygodne. Utwierdza mnie to w przekonaniu, że nawet jeśli teraz zaprzeczysz to i tak ci nie uwierzę.
Mi chodzi o to, ile wydaleś na pc żeby zagrać w to samo co na konsoli?
Dajesz się dymac za "paczkę fajek" i to ty płacisz temu, co cię dyma i to grubo płacisz, niewazne ile masz hajsu to i tak cie dymają nVidie, intele itp ale ty i tak tego nie skumasz.
@sickrabit
Zabrzmiało to wysoce niekulturalnie. Ja mogę Ci powiedzieć ile ja wydałem żeby grać na PC w tą grę.
A więc: Rok temu komputer kupiłem sobie za 3800 zł. Wszystkie gry działają na maksymalnych ustawieniach bardzo stabilnie. Dla przykładu bardzo kibicuję grze, która jest w fazie alfa i nazywa się BeamNGdrive. Jest ona niezwykle zasobożerna. Dodatkowo uwielbiam grać na PC, a na konsoli... delikatnie mówiąc nie lubię. Granie na konsoli to trochę jak oglądanie filmu na telefonie. Niby to samo, ale jednak jest kompletnie do niczego. Bardzo ważny jest tez dla mnie aspekt wydajności PC'ta. Komputer służy nie tylko do grania. Wszystkie aplikacje uruchamiają się bardzo szybko i bardzo płynnie działają. Nie można też pominąć faktu, że PC jest bardziej wielofunkcyjny. Mogę sobie puścić muzykę z YouTuba i jednocześnie przy tej muzyce grać w jakąś grę, żeby posurfować sobie po sieci nie muszę wstawać od konsoli i iść odpalać powolny komputer (bo szybki nie jest potrzebny komuś kto ma konsolę).
A teraz aspekt ekonomiczny. Granie na PC jest tylko trochę droższe, a jeśli ktoś nie jest zbyt wymagający, to może być nawet tańsze. Kupiłem sobie komputer za 3800 a potem jeszcze monitor całkiem niezłej jakości za 600 zł. Daje to łącznie 4400 zł za granie na najwyższym poziomie. Konsola kosztuje około 1500 zł. Do tego, żeby jako tako się grało, trzeba kupić dobrej jakości TV. Czyli też pewnie coś koło 1500 zł. To już daje 3000 zł. Dodać do tego należy fakt, że gry na konsole są dość znacznie droższe niż na PC'ta, a ponadto na PC można niektóre gry torrento.... znaczy... testować za darmo. Co jeszcze... Aha! Na PC można bez problemu odpalić niemal każdą starszą grę. A czy Ty pograsz sobie w przykładowe GTA IV na PS4? Nie bardzo. Jeśli ktoś lubi sobie popykać w jakieś gry, to konsola może być dla niego dobrym rozwiązaniem, ale jeśli ktoś jest wielkim fanem gier (tych starszych, nowszych, nietypowych i typowych), to lepszy będzie PC. To tylko moje skromne zdanie a nie najświętsza prawda. I bardzo proszę sickrabita o nieco więcej kultury i o przedkładanie merytorycznych argumentów nad domysły, opinie i brak kultury.
primo3001
Jeżeli mowa o ps2/ xbox to zgodzę się że nie można korzystać z neta, yt, NetFlix itp itd etc :D
Nie ma sensu z tobą dyskutować, bo potwierdzasz moją opinię o pc master race
i powtórzę: Nie jestem fanbojem konsol
Grałem w 2 gry na pc i ps4 tj: GTAV i W3 (na pc ofc wysokie/uber full hd)
Trzeba być graficznym onanistą, żeby dostrzec różnicę w grafice pomiędzy tymi platformami a ja okularów nie noszę więc po tym przykłądzie zmądrzałem.
To, co zobaczyłem na yt odnośnie różnic w grafice RoTR pc vs ps4 pro jeszcze bardziej mnie rozbawiło. Ciekawe ilu graczy znalazłoby te różnice podczas grania, jeśli nie woedzieliby na czym grają :D
Wydałeś 4,5k ma pc i czujesz, że nie zmarnowałeś hajsu...
Na twoim sprzęcie na pewno ta gra nie śmiga na ultra 1080p 60fps bo musiałbyś miec przynajmniej gtx 980ti Gaming za 3k więc czas na upgrade :D bo masz przestarzały sprzęt.
Nawet za te 600 zl kupiłbym używke tv full hd led 32'' jeśli ktoś nie ma tv w domu...
Kiedy ja wcale nie mam zamiaru ulepszać już więcej tego PC. Z biegiem czasu będę ustawiał coraz niższe ustawienia graficzne, bo gry będą miały coraz większe wymagania. Kupno następnego komputera zbiegnie się pewnie w czasie z następną generacją konsol, jak to było gdy kupowałem ostatniego PC'ta. Powiem tak... Mój komputer specyfikacją znacznie przewyższa obie wiodące konsole, więc mogę być pewien, że wszystkie gry do samego końca będą mi działały na zadowalającym poziomie. Kto wie... Może ten PC wystarczy mi na dłużej niż obecne na rynku konsole. Tak miałem z PS3 i moim wcześniejszym PC'tem. Na rynku już było PS 4 a ja ciągle ogrywałem je na moim starym PCcie z 512 mb kartą graficzną.
TV full hd led to nie wszystko. Są jeszcze takie rzeczy jak kontrast, paleta kolorów itp. Te parametry mają ogromny wpływ na obraz.
"Wydałeś 4,5k ma pc i czujesz, że nie zmarnowałeś hajsu..."
Na PC wydałem 3800 i tak, czuję ze nie zmarnowałem hajsu. Uwielbiam grać w gry i było mnie na taki komputer stać, więc dlaczego nie? Na konsoli po prostu grać nie lubię. Dam tu kolejne ciekawe porównanie :D Granie w gry na konsoli jest jak słuchanie Mozarta z telefonu komórkowego. Bez słuchawek!
No i pozostaje kwestia grafiki. Tak, jest ona ważna. "Trzeba być graficznym onanistą, żeby dostrzec różnicę w grafice pomiędzy tymi platformami".
Cóż... Przed chwilą obejrzałem porównanie wersji PC do wersji na PS 4 Pro i powiem tak....Chyba jednak powinieneś zacząć nosić okulary. O ile obiekty, które znajdują się blisko wyglądają podobnie, to na PS4 lepiej się za bardzo nie oglądać. Wszędzie kwadratowe cienie, brak wielu detali czy elementów oświetlenia. W ROTTR bardzo lubiłem się zatrzymać i popatrzeć na piękne widoki. Te same widoki na PS 4 wyglądały bardzo sztucznie. Niby sato detale, ale sprawiają, że grafika w grze zyskuje... głębię. Od razu widać, że ta gra na PS4 ma powycinane co tylko się da żeby tylko działała płynnie. Ale w zasadzie nie o to mi chodzi.
Bo tak naprawdę... Nie lubię grać na konsoli, wolę grać na PC. Mam pieniądze i wybór.
a)kupić konsolę na której nie będę lubił grać ze względu na plastikowe sterowanie i uproszczenia + fakt, że nie lubię grać padem, a do tego kupować za grube pieniądze gry, które mogę "otrzymać" za darmo dzięki Pirackiej Zatoce (nie jestem piratem na pełną skalę. Gry do których mam zaufanie - kupuję)
b)kupić taniego PC'ta i cieszyć się grą z przeciętną grafiką (podobną do tej na konsolach), ale za dość krótki czas będę musiał wymieniać jego części lub kupić nowy.
c)kupić PC'ta z wyższej półki (właściwie to bardziej pasowałoby słowo "złożyć"), cieszyć się wysoką ilością stabilnych FPS'ów przy bardzo wysokich ustawieniach graficznych, co owocuje większa przyjemością z grania Do tego nie przejmować się tym, że za chwilę gry przestaną na nim działać. Do tego wyższa moc obliczeniowa PC'ta sprawia, że sam komputer szybko się uruchamia, wszystko szybko się instaluje, szybko otwiera i ogólnie działa sprawniej.
Gdybym wydał na ten komputer swoje ostatnie pieniądze, to rzeczywiście byłoby się do czego przyczepić. Kolejny ciekawy przykład. Wina za 15 zł smakują czasem bardzo podobnie co te za 200 zł. Jednak jeśli w smak się zagłębi, to różnicę czuć. I wtedy nie jest to zwykłe picie wina, a delektowanie się jego smakiem. Grafiką w grach też można się delektować. Ale na pewno nie jest to potrzebne komuś, kto gra... tak sobie dla przyjemności od czasu do czasu. Ja powiedziałbym, że gry to moja pasja i dlatego doceniam każdy ich aspekt. Szczegóły których Ty najwyraźniej nie dostrzegasz, dla mnie widoczne są od razu.
@primo3001 Zauważ tylko, że konsole są zoptymalizowane tylko pod gry i takie Uncharted 4 mogłoby nie chodzić płynnie na ultra na twoim pc mimo, że jego moc obliczeniowa jest pewnie na poziomie ps4 pro( nie zwykłej ps4) lub wyższa. Poza tym na konsole wychodzą perełki jakich brak na pc.
Lineup na 2017r jest dla ps4 ultra mocny. God of War , Horizon: Zero Dawn, Red Dead Redemption 2, Final Fantasy VII Remake i XV, Gran Turismo Sport, Gravity Rush 2, Nier Automata, Nioh, Detroit: Become Human, Days Gone,
Uwielbiasz gry a na pc nie zagrasz w ani jedną z nich bo to exclusive'y, poza tym poziom portów na pc jest coraz gorszy. Ja akurat preferuję grę padem. Nie grywam wgle w fpsy bo mnie juz nie bawią. Jedynie pykam w multi na lapku w
QuakeLive i tu tylko mysz i klawiatura. Piece są biedne jeśli chodzi o gry.
Największą wadą w tej grze jest mapa, wskaźniki celu i przechodzenie pomiędzy regionami.
Jest np na mapce wskaźnik, ale jak się tam dostać to nie wiadomo, badam każdy cm mapy chodzę dookoła i tracę mnóstwo czasu na znalezienie wejścia/wyjscia z danego regionu. W obozach mam 'niedostępne' w szybkim przemieszczaniu się, nie wiem dlaczego.
Szukanie drogi między regionami to ma być zaleta gry, nie wada ;) Niektóre obozy mogą być czasowo niedostępne w opcji "przemieszczanie się między obozami". Jedno się zgadza, można się zgubić, chcąc za ich pomocą ułatwić sobie drogę ;) Już mi się to ze dwa razy zdarzyło, zwłaszcza że gra stopniowo udostępnia umiejętności wędrowania po trudnych trasach (n.p. posługiwanie się liną z czekanem, aparaty do oddychania pod wodą i takie tam) ;)
To samo dzieje się z potrzebnym sprzętem (wytrych, nóż bojowy, nawet strzały z liną). Ilości broni rozrosły się niemal jak w Falloucie 4 - wszystkie wymagają craftingu, zawsze brakuje składników i umiejętności ;) Aż za dobra zabawa. ;) Po co mi łuk czy karabin którego i tak nie użyję w walce? Wymyślne strzały, naboje i ładunki które spotka ten sam los? Gra czasami wymusza ich użycie lecz widzę po questach i mapie że powoli zbliżam się do finału z niedorobionymi umiejętnościami, równie niedorobioną bronią i sprzętem ;)
Przeszedłem 45% do tej pory według gry i lipa straszna. NIe oceniam jeszcze, dopiero po przejsciu, może moja ocena się zmieni, średnie zagadki, pierdyliard pierdołek do zebrania. Po zagraniu doszedłem do wniosku, że musze zmienić zdanie co do długości gier. Chyba wolałbym coś krótszego, ale lepiej zrobionego, bo jakoś dzisiejsze gry dodały tysiące pierdołek powtażalnych czynności, kiedyś nie było osiągnięć i listków do zebrania, a gra potrafiła przyciągnąć. Najgorsze jest to, że gry zaczynają ogłupiać i to po swoim przykładzie widzę, co sekunde insktynt się włączącza zamiast coś samemu poszukać, nie wiem czy da się to wyłączyć, ale jak już jest to cięzko się przestawić i to niszczy strasznie grę. Doszło to do tego poziomu, że skarb nie znaleziony od tysięcy lat w grach npc potrafi nam zaznaczyć na mapie co do centymetra za małym głazem na prawo od dużego krzewu pod klonowymi liściami itp. Unch4 na oko dużo lepszy chociaż jeszcze okazji grać nie miałem, ale wstrzymam się z oceną.
Witam chciałem zapytać o tego Tomb Raidera jak to według was by wyglądało na tych specyfikacjach..bo mam go już na Laptopie nawet raz go odpaliłem ale coś mi się wydaje ze tak jak by zwolniało cała rozgrywkę trochę..ustawione miałem na grafice[Wysoki]..Proszę o jakąś odpowiedź..Pozdrawiam wszystkich
Zawsze lubiłem serię Tomb Raider, ale z nową częścią z 2013 r. wręcz się zakochałem.
Fantastyczna, przygodowa, wciągająca.
Rise of Tomb Raider trzyma poziom, wciąga od samego początku. Polecam, warto.
Rzadko zostawiam sobie jakąś pozycję na półeczce, i Rise od Tomb Raider wyląduje obok Wiedźmina :)
Wiadomo wiedzmin najlepsza gra i uncharted 4 multi,co do Lary to czekam z niecierpliwoscia kiedy bede mial kase na ta gre;)
Powiem tak: minusem tej gry jest jej długość jest cholernie długa i po pewnym czasie chce się nią już rzygać tak się nudzi. Końca nie widać. Po za tym klimat jest na plus
To nie długość jest jej minusem, a drętwy gameplay przypominający bardziej interaktywny film. To on powoduje, że z czasem gra się nam coraz gorzej. Kupiłem tę grę już kilka miesięcy temu i nadal jej nie przeszedłem, po prostu nie mogę się na to zebrać, a na oko jestem gdzieś w połowie.
Właśnie skończyłem grę i powiem,że brakuje tu czegoś co miał TR z 2013r. Od początku do połowy gra sie fajnie ale później nuda...
Właśnie skończyłem grę i powiem,że brakuje tu czegoś co miał TR z 2013r. Od początku do połowy gra sie fajnie ale później nuda...
Gra mogłaby być, ale po co te potworki, baby jagi i inne gusła. Nie można już zrobić gry bez wymyślania głupot?! Nie kupie na pewno.
Grafika fakt,robi wrażenie ale z grywalnością umywa się do TR z 2013. Takie jest przynajmniej moje zdanie
Mam pytanie. Dlaczego ocena czytelnikow na ps4 to 6,9 a na xone 9,1 ?? Przeciez to identyczna gra. Przeszedlem calosc i oceniam gre za prawie rownie dobra co poprzednia czesc. Czyzby hejty z gimbazy mający xboxa celowo wplywali na niska ocene ? Żal.....
Tak to wygląda jak da się ludziom możliwość głosowania.
Bo ta strona roi się od gimbusów co im się nudzi i uprawiają swoje konsolowo/pc wojenki. To samo jest np. z Dirt Rally. Ja już dawno przestałem się kierować ocenami na tej stronie, swoje oceny wolę wystawiać na filmwebie (gdzie przynajmniej mogę później ocenę zmienić, bo tutaj nie ma takiej opcji)
Szukałem bez skutku, aż w końcu znajomy mi link podesłał
Pewne źródło, sam pobierałem i działa :D :D
[link]
Mam pytanie do was, posiadam pudełkową wersję tomb raidera aktywowaną na steamie (sama podstawka bez dlc), mam zamiar kupić sobie do kolekcji 20th anniniversary edition z artbookiem, ta edycja zawiera wszystkie wydane dlc, czy będę mógł ją aktywować na tym samym koncie co mam podstawkę czy nie da rady?, podstawki nie przeszedłem doszedłem do sowieckiej instalacji i tam było okropnie z klatkami ale to jeszcze na starej karcie graficznej r9 280x, obecnie mam już nową lepszą kartę, chciałbym teraz przejść całą grę razem z dlc i właśnie na tym dlc mi zależy aby mieć w bibliotece, czy może jak kupię to mi tylko wszystkie dlc doda do tej podstawki? jak myślicie? proszę o odpowiedź
Nie rozumiem tych wymagań.
i5-2400 3.1Ghz
GTX 660Ti 2GB
8GB DDR3 1333Mhz
Ustawienia Wysokie i trzyma cały czas stabilne 60FPS
Uwaga! Apeluję do każdego, aby ignorować osobnika z słowem "nelson" w nicku i nie odpisywać mu jest to zwykły ćwok i nie warto zwracać na niego uwagi.
pozdrawiam
Niestety gra jest slaba. Poczatek bardzo dobry, potem juz slabo, nudno i bez emocji i wtornie. Im blizej konca tym gorzej, ostatnie chaptery juz na sile konczylem.
5/10.
Jeśli spodobał ci się Tomb Raider z 2013 roku, to bierz w ciemno, na pewno ci się spodoba! Ja po ukończeniu poprzedniej części, jedyne czego chciałem, to więcej i więcej. Po recenzjach zobaczyłem, że tu się robi praktycznie to samo, te same mechaniki gry i ogólny system rozgrywki. Nie zawiodłem się. Mamy tu bardziej rozbudowany system ulepszania broni i więcej dokumentów oraz artefaktów do znalezienia. Fabuła może niektórym się nie wydawać wyszukana, ale jest dobrym elementem gry. Grafika jest zniewalająca, nawet na słabszych komputerach na średnich detalach. Lokacje są zaprojektowanie ciekawie i autentycznie. Kompleks radziecki idealnie oddaje klimat syberyjskich obozów pracy, chociaż oglądałem rosyjską recenzję gry i ponoć niektóre napisy są z błędami :D Całość z pewnością utrzymuje co najmniej poziom poprzedniej części, jednak są trzy rzeczy do których mógłbym się przyczepić. Jedną z nich są komentarze Lary, gdy mamy do rozwiązania jakąś zagadkę. Gracz wtedy czuje się jak idiota, któremu trzeba permanentnie podpowiadać. Niektóre teksty słyszymy 5 razy w ciągu 2 minut, np. "Muszę przesunąć tą skrzynkę" i tym podobne. Sporadycznie sterowanie trochę się psuje, bo Lara nie chce się złapać gałęzi albo liny, ale nie jest to bardzo uciążliwe. Ostatnią rzeczą jest polski dubbing. Jest całkiem przyzwoity, ale moim zdaniem wypadł troszkę gorzej niż w poprzedniej części, Karolina Gorczyca musiała się chyba trochę rozgrzać, bo pierwsze wypowiedzi są jakieś dziwne, ale potem już jest coraz lepiej. Mi przejście całości razem z dodatkiem Baba Yaga zajęło 25 godzin świetnej zabawy i miałem wtedy 79%. Daję ocenę 8,5/10. Gorąco polecam.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu technicznego z grą! Kupiłem na Allegro legalny klucz do Steam (wersja podstawowa, bez dodatków), aktywacja normalna, nie przez VPN i nie jest to jakieś dzielone konto, ale paru godzinach grania pojawił się nagle problem - gra po uruchomieniu po paru sekundach się wyłącza. Próbowałem już reinstalacji i różnych innych sposobów, ale pomaga tylko przejście w Steam w tryb offline. Nie wiem, czy to ważne, ale mam Win10. Czy zna ktoś sposób zaradzenia na ten problem? Z góry dziękuję za odp!
Powyższe problemy nieaktualne - znalazłem rozwiązanie. Podstawową wersję gry właśnie skończyłem po jakiś 30h na poziomie tomb raider z wynikiem 100% - jest to całkiem przyjemna gra o zbieraniu znajdziek ;) Sam system walki raczej tu nie jest doskonały, ale właśnie rozwiązywanie zagadek, zaliczanie kolejnych zadań i wyzwań, rozwijanie postaci i sprzętu oraz zbieractwo było chyba najprzyjemniejszą stroną gry. Daję tu mocne 8,5!
Dla tych, którzy podobnie jak ja, mieli trochę kłopotu ażeby znaleźć wszystkie sekrety i ukończyć wszystkie zadania w tej grze (nie licząc przejścia gry), w szczególności podtopione archiwa ukończyć w 100%, musiałbym zamienić się w Larę, czego by nie chciała nawet Grodzka ;P Szczegółowy poradnik:
[link]
Nowe TR zupełnie inne niż pierwsze części ale i tak gra mi się w nie mega przyjemnie, również ostatnia część która może arcydziełem nie jest ale gra bardzo dobra.
Pierwsze części to już klasyka. 2--ka była extra. Ale te najnowsze mi się najbardziej podobają.
Ukończyłem wątek główny ze stanem 89% ponad 23h i muszę przyznać, że Lara jest w świetnej formie. Mechanika i animacja świetna, oprawa wizualna czasami powodowała u mnie opad szczeny. Półotwarty świat sprawdził się idealnie, dzięki temu otoczenie nie stawało się monotonne po pewnym czasie. Najbardziej podobała mi się Geotermiczna Dolina i widok na góry i rzekę, przez którą przepływały kry lodu.
Side questy przemyślane i nie nudziły, niektóre bardzo zabawne, szczególnie ustrzelenie kury w locie płonącą strzałą:D
Duża ilość strojów też na plus. Crafting ma tu sens i ogólny rozwój postaci również.
Jedyne co powinno się zmienić to większy nacisk na szperanie grobowców, ktore nie powinny być opcjonalne ale ogólne zalożenia serii zostały zachowane.
Polecam, bo to jeden z najlepszych i najładniejszych(najładniejszy imho) tytułów na ps4.
Początkowo wydawało mi się że wersja z 2013 była lepsza. W czasie grania miałem nieodparte (pewnie słuszne) wrażenie mega "konslowego" sposobu gry. Nie było to dla mnie wadą bo potem przestało mi to przeszkadzać. Jednak mimo wszystko podczas grania miałem nieustanne wrażenie bycia na "smyczy" abym tylko nie zboczył z obranej ścieżki... Graficznie jest bajka ale jeśli chodzi o sam mechanizm gry to chyba wersja z 13r. była pod tym względem jednak lepsza...
Reasumując to bez dwóch zdań bardzo fajna gra i warto w nią zagrać...
Jak do tej pory jeden z lepszy TR w jakiego grałem, w stu procentach można polecić bo jest co ;)
Jeszcze lepsza od poprzedniej części z 2013 roku. Najładniejsza grafika jaką do tej pory widziałem.
Odpaliłem ostatnio na vorpx'ie że sferycznym widokiem i stereoskopowym 3D z prawie maksymalną siłą stereoskopii z pidbitą rozdzielczością z ekranem "przyłożonym do mnie" o przekątnej 300 cali. Jak ta gra wygląda to mało :o Dawno w tak piękny graficznie tytuł nie grałem. Aż dziw, że tyle z tym czekażem. Do tej pory grałem/przeszedłem tylko na X360 pomimo posiadania na PC. Do tego nie grałem w DLC. Jako fanboj serii muszę to zmienić, zwłaszcza, że nic nie pamiętam :) A mówili, że vorpx to kiszka. Odpalcie Rise of TR na takich ustawieniach, a kopara Wam odpadnie. Pomogę Wam w tym. :)
Ja miałem jakiś dziwny problem z grą, na premierę kupiłem samą podstawkę i doszedłem tylko do radzieckiego kompleksu bo optymalizacja zaczęła ssać i bardzo duże spadki klatek miałem, grałem jeszcze na starej karcie r9 280x , czekałem na patche które nic praktycznie nie poprawiały, wreszcie grę odinstalowałem bo wychodziły inne gry a ja nie miałem miejsca na dysku bo mam jeszcze starą pięćsetkę (500 gb) i mało co się na nim mieści, gdy wyszła edycja 20 year anniversary to nabyłem okazyjnie za dość niską cenę edycję pudełkową z artbookiem, podstawkę wywaliłem z biblioteki steama i aktywowałem kompletną edycję, w międzyczasie szlag trafił r9 280x i wymieniłem ją na gtx 1060 6 gb, po kilku miesiącach od usunięcia gry i już po wymianie karty zainstalowałem sobie od nowa, i gra dalej chodziła dość słabo w niektórych momentach, występowały spadki klatek ścinki itp i to po wymianie karty, niezależnie od ustawień graficznych, sejwów mi nie usunęło i po ponownym zainstalowaniu gry zaczynałem od radzieckiego kompleksu, czy stare sejwy mogły być przyczyną problemów? grę co prawda już przeszedłem na 100% ale niesmak w niektórych momentach pozostał gdy zacinało albo spadały klatki
Gra w pytke! Ciężko dochodziło mi się do końca ale tylko z tego względu, że mi się dobrze grało. Nie porwały mnie jednak te dodatkowe opcje rozgrywki. Ogólnie nie jestem wielkim fanem takich rzeczy ale fabuła mi się bardzo podobała i na pewno nie żałuje wydanych pieniędzy co często potrafi się zdarzyć. Czasem zdarzało mi się podirytować trochę samą grą ale więcej plusów niż minusów. Czekam na kolejną część :)
Bardzo fajna część ;) Polecam
zalety:
-grywalność
-grafika
-fabuła
wady:
-optymalizacja
Opty.... co? Grałem na średnich na moim starym core 2 q9300 2500mhz( 4 rdzenie), 8 GB ramu, geforce gtx 460 1 gb. Sprzę urzydkował muj dziadek gdy chodził jeszcze do podstawówki. Dodam że gra chodziła w tępie około 25 - 40 fps na secundę
"Użytkował" i "mój" oczywiście. Dodam jeszcze że ten komputer nie spełnia minimalnych wymagań
Mistyczne powstanie!
Na samym początku żałuje że przygoda ta trwała tylko 30h, owszem jest tu wiele do zrobienia, różne znajdźki i czytanki, są też karty, wyzwania itp.
Do rzeczy, gra urzekła mnie na samym początku swą oprawą audio-wizualną, wygląda wręcz bajecznie, dubbing natomiast pasuje mi to bardzo średnio, można zauważyć dziwnie długie przerwy między czytanym listem czy odsłuchiwaniem nagrań. Optymalizacja jest bardzo dobra, fabuła chyba ciut gorsza niż w jedynce, jednakże jest to gra wielka i zapewne wilu osobą nawet tym nieznającym przygód Pani Croft przypadnie do gustu od każdej strony.
Dłuuuugo czekałem na TAKIEGO Tomba! Od czasu początków dziejów Lary . Świetna polecam!!!!!
Gra się nawet przyjemnie, bardzo ładna grafika ale niestety co chwile towarzyszyło mi uczucie, że mogę tylko i wyłącznie podążać drogą obraną przez twórców. Skok powinien wyjść ale spadłeś? Bo twórcy nie przewidzieli nawet krzty pomysłowości ze strony gracza (miałeś skoczyć dokładnie tu i dokładnie tak jak chcemy, nie? to giń) Sztampowa historyjka co chwile spadamy, przemarzamy, podtapiamy się, otrzymujemy tone ołowiu i biegniemy dalej jakby nigdy nic. Więcej zabawy miałem w just cause 3.
Świetna gra , gdyby ktoś chciał zobaczyć gamaplaya zapraszam serdecznie
https://www.youtube.com/watch?v=Pjb7lizUkJw&t=25s
Bardzo dobra kontynuacja części poprzedniej - Którą dotychczas uważałem za najlepszą w historii serii. Tutaj mocny nacisk położono na eksplorację i jest to kluczowy element tej gry. W dodatku imponujące i co ważne różnorodne lokacje. Nie oczekiwałem od tej gry niczego więcej. Lodowata Syberia naprawdę robi wrażenie. Na plus odkrywanie grobowców - jak w poprzedniej części to jest ciekawy dodatek. Trudno mi tej gry nie porównywać do Uncharted... Tutaj zdecydowanie jest mniej walki i mamy otwartą przestrzeń. Przygody Natana są jednak oczywiście liniowe. Obydwie gry są na pewno świetne. Co do przedstawionej historii, to nic tak naprawdę co by zapadło jakoś w pamięć - Ukryte miasto, boskie źródło, nieumarli, tajne stowarzyszenie chcące zawładnąć światem, czarny charakter... Niby nic 'nowego', ale gra potrafi zaciekawić. Na minus muszę przyznać fakt, że główny antagonista nie jest za bardzo charakterystyczny... To po prostu kolejny szajbus chcący podbić świat, który nie zapadanie nam jakoś szczególnie w pamięci. To chyba główny minus tej gry, dlatego nie otrzyma ode mnie maksymalnej noty, ale i tak jest bardzo dobrze. Polecam. :)
Super gra. Przepiękna grafika, dźwięk. Wszystko idealne.
Najlepsza część z wszystkich. Wciąga na maxa.
NelsonPL ocenia: 10/10
Polecam.
Są lepsze części od tej.
Taki Tomb raider 1 z 1996 i
Tomb raider z 2013 (prequel) zostały grami roku.
Ta część ROTR 2016 czyli sequel prequela nie miał żadnych szans na taką nagrodę. Wiadomo, że 1 i 2 z lat 90' to legendy.
Kapitalne gry. Prequel z 2013 mimo uproszczeń też jest świetną grą. Ale jest dużo łatwiejszy niż pierwsze 4 części.
Tomb raider 1 1996 - 10/10 Gra roku
Tomb raider 2 1997 - 9/10 Świetny sequel
Tomb raider 3 1998- 8/10
Tomb raider 4 1999 - 8/10 Jedna z najtrudniejszych gier
Tomb raider 5 2000 - 6/10
Tomb raider 6 2002 - 6/10
Tomb raider Legend 2006 - 8/10 TR 7
Tomb raider Anniversary 2007 - 8,5/10 (REMAKE 1 części)
Tomb raider Underworld 2008 - 8/10 TR 8
Tomb raider 2013 - 9/10 Gra roku TR 9 (prequel)
Rise of Tomb raider 2016 - 8/10 TR 10 (sequel prequela)
W 2018 pojawić się ma 3 część prequeli
Jedynka Tomb raidera z 1996 była najbardziej przełomową grą serii. Pierwsza gra 3d z takiego prawdziwego zdarzenia.
Fotorealistyczna grafika na 1996 rok. Każdy kto miał Voodoo wtedy rządził :) W czasopismach dostawała same 10/10
normalnie powiedzialbym ze to kandydatka do gry roku ale to wszystko juz bylo w poprzednim TR, na + ciekawy dlc o baby jadze, grafika naprawde rewelacyjna problem w tym ze 2xgtx 980 nie domaga bo gra na ultra w fhd zzera 8gb vramu, parodia karty do wymiany
Gra ma widocznie problem z optymilizacją i potrzebuje patcha, żeby to naprawił. Jeśli tego nie wydali to wymuszają, żeby kupować lepsze części. 2 x GTX 980 w zupełności wystarcza, żeby grać we wszystko na max.
Ja mam zasadę, żeby obowiązkowo mieć do każdej gry najnowszy możliwy patch i pełen pakiet + mody graficzne czy poszerzające rozgrywkę. I właściwie każda gra chodzi na max z dodatkowymi modami na dłuższą rozgrywkę czy lepszą grafiką. Zauważ, że taki Wiedźmin 3 miał inną wydajność na wersji 1,00, inną na 1,10, a jeszcze inną na 1,31 :)
Od 1,00 do 1,10 to aż 10 gb patchy. Od ,10 do 1,31 kolejne 6gb.
W sumie aż 16 gb na połatanie gry.
Ale gra w wersji 1,31 chodzi na ultra i można dogrywać mody graficzne na większą szczegółowość przedmiotów, większa zasięg widzenia, lepsze oświetlenie, a wydajność nadal świetna.
Dla innego przykładu Skyrim Legendary Edition. Dograsz do gry z 50-100 modów graficznych i gra wygląda bosko i na otwartym terenie i w środku, a w jaskiniach znacznie lepiej od Wieśka 3. Stabilność bardzo duża.
To przykład 2 gier, które mają bardzo duże światy.
Kolejny przyklad Gothic 1 i Gothic 2 na starych silnikach.
Do Gothic 1 możesz dograć Edycja Rozszerzona + Dx 11 + Texture pack + Mipmapping i wszystko chodzi stabilnie.
Do Gothic 2 NK dogrywasz Returning 2.0, które wykorzystuje L'Hiver Edition i Dx 11 i silnik wytrzymuje tak duże dopalenie graficzne.
A w Rise of Tomb raider z małym światem, nowym silnikiem,
a przy max wyborze cieni i antyaliasingu są w niektórych miejscach spadki i trzeba zmienić na 3 ustawienie zamiast 4 przy wyborze cieni i antyaliasingu, by gra nigdy nie miała spadków. To efekt niedopracowania. Zresztą to czy wybierzesz 3 czy 4 ustawienie tych cieni czy antyalisingu niewiele zmienia w wyglądzie gry, a spadek z stabilnych 55 klatek w niektórych dynamicznych scenach w grze dochodzi do 35, a nie 25.
Grafika 10/10
Dźwięk 9/10
Fabuła 6.5/10
Polski dubbling 9/10
Sporym minusem gry jest duża ilość"zapychaczy" w najważniejszym etapie gry. Fabuła także nie powala na kolana choć aż taka zła nie jest. Zakońeczenie takie sobie Jednak gra oczarowuje grafiką, dźwiękiem, polskim dubblingiem. Widoki w grze są przecudne, poza tym gra jest mocno grywalna - wciąga i nie puszcza mimo niedoskonałości (nie technicznych!)
W sumie produkcja bardzo dobra, ustępuje poprzedniej części klimatem i fabułą jednak bez dwu zdań WARTO zagrać.
Super gra, Lara taka że zakochać się można. Chciałbym więcej i z niecierpliwością czekam na kolejną część.
Dobre to były części 1, 2 i 3. A to to jest jakiś sandbox. Kupę rzeczy do zbierania, dziesiątki nic nie wnoszących do rozgrywki upgradów i umiejętności.... Typowa konsolówa która krótką rozgrywkę wydłuża setkami rzeczy do znalezienia. Jest także zbyt prosta, przy każdej zagadce Lara podpowiada co zrobić psując zabawę. Jedyny plus to piękna grafika i zgrabna pupcia Lary.
Tomb raider 1 z 1996 to była rewolucja, która mocno wpłynęła na całą branżę gier. Gra zręcznościowa-przygodowa w pełnym 3d robiła kolosalne wrażenie. Wyważony poziom trudności w sam raz. Ani trudna, ani łatwa. Ciekawie zaprojektowane lokacje. Tytuł gry roku 1996 zostawiając w tyle Quake 1 :)
Pierwsze gry pod Direct to
Tomb raider 1 i Quake 1 z 1996 roku do których trzeba było dograć pliczek, by karty Voodoo 1 i Riva TNT wykorzystały.
Zmiana na plus w grafice była spora.
Do tego oryginalnie TR 1 miał max rozdzielczość tylko 640x480, a idzie zagrać też w 1280x1024 + 3d.
W czasopismach leciały same 10 lub ewentualnie 9.
Najlepszymi częściami jest oryginalna 1 i 2.
Tomb Raider 2 był już zrobiony pod system okienkowy windows z wyborem Direct 3d i max rozdzielczość 1280x1024 bez dogrywania specjalnych plików jak TR 1,
by mieć taką możliwość.
Najtrudniejsza z całej serii jest 4 część.
Stare części 1-4 (zwłaszcza 2,3,4) są znacznie dłuższe od tych nowych 2007-2016 i też znacznie bardziej wymagające, bo te nowe są typowo dla niedzielnych Januszy :)
Tomb Raider 1 1996 - 10/10 Gra roku
Tomb Raider 2 1997 - 9/10 Genialny sequel
Tomb Raider 3 1998 - 8/10
Tomb Raider 4 1999 - 8/10 (cała gra w Egipcie)
Tomb Raider 5 2000 - 6/10
Tomb Raider 6 2002 - 6/10
Tomb Raider Legend 2006 - 8/10 udany restart serii,
ale wadą jest niski poziom trudności i zbyt krótki czas gry.
Tomb Raider Annivesary 2007 - 8,5/10 (remake 1)
Udany remake, choć nie tak udany jak
remake Resident evil 1.
Tomb Raider Underworld 2008 - 8/10
Tomb Raider 2013 - 9/10 Gra roku (prequel)
Rise of Tomb Raider 2016 - 8/10 (sequel prequela)
Obecnie powstaje fanowski remake Tomb Raider 2.
Demo zawiera prawie cały 1 etap. W TR 2 jest 17 etapów.
http://tombraider-dox.com/downloads/
https://www.youtube.com/watch?v=rBCSqdLMYuM
Przyjemna rozgrywka, ale to jednak nie to samo, co wcześniejsze odsłony (przed Tomb Raiderem z 2013 roku). Lara to nie Rambo... Oprawa audiowizualna jest świetna, od strony technicznej nie mam większych zastrzeżeń, choć zdarzało się, że postać Lary zacięła się na martwej sarnie lub obecna była dziwna kolizja obiektów. Sama konstrukcja świata pełna głupot - co oczywiście było też obecne w poprzednich odsłonach. Ale jednak wypadanie naboi z nieśmiertelnych stanowiło kropkę nad i tych bzdurnych niekonsekwencji. Dubbing polski jak i angielski mocno przeciętny. W polskim zabrakło mi zaciągania po rosyjsku (coś jak w Singularity, gdzie nieźle budowało klimat) i przyjemniej słuchało się głosów żołnierzy w tle niż pierwszoplanowych aktorów (poza Kopczyńskim). Ogólnie - przyzwoita gra na wiele godzin jeśli ktoś lubuje się w szukaniu różnych pierdół.
Legend 2006, Underworld 2008, prequele z 2013 i 2016 są wyraźnie łatwiejsze od 4 pierwszych części, ale najłatwiejsza z tych nowych to zdecydowanie Legend. Wręcz obraża IQ gracza. Jedna z najprostszych gier z jakimi można się spotkać. Anniversary z 2007 czyli remake 1 części niby trudniejsza od innych nowych tomb raiderów, ale wyraźnie łatwiejsza od oryginalnej jedynki i zbyt uproszczona.
A przecież oryginalny TR 1 i tak był prostszy od TR 2,3,4.
To wszystko mówi jak proste gry są z okresu 2005-2017,
a jak ciekawe i miodne te starsze robione z większą pasją.
Lokacje z tych starych tomb raiderów robią kolosalne wrażenie. Znacznie więcej zagadek i trudniejsze, a do tego więcej wymagały także zręczności. Satysfakcja z przechodzenia i ukończenia oryginalnych tomb raiderów 1,2,3,4 była o wiele większa niż tych casualowych łatwych części z lat 2006-2016
Gra świetna. Genialny klimat, gameplay i grafika. Obok tego tytułu nie można przejść obojętnie.
Bardzo dobrze się grało w tą grę, grafika i animacja, fabuła wszystko mega zrobione ale czułam się trochę zawiedziona poziomem trudności tej gry - oczekiwałam czegoś trudniejszego. Dużo dużo zbieractwa, trochę mało zagadek. wyzwania czasem były bardziej czasochłonne niż misje :)
Każdy ma swój gust. Ja bardzo doceniam tych pracowników co zrobili tą grę, bo naprawdę odwalili kawał dobrej roboty! Zajebista grafika, fizyka, ten klimat zimy, itp. mmm... coś wspaniałego. Dawno mi się tak przyjemnie nie grało :P.
@roxana8888: Wyzwania czasochłonne?, bo tak ma być! Gra ma być długa, a zwłaszcza jak jest rewelacyjna.
Oby następna część powstała i była dobra jak ta ;)
Za grafikę można dać 1 punkcik, a nie 6-7 :)
Najlepsze tomb raidery to te pierwsze. Miały najwięcej zagadek i najciekawsze. Najbardziej wymagające pod względem elementów zręcznościowych. Dawały dużo satysfakcji.
Te nowsze części są zbyt casualowe, by każdy przeszedł szybko i zapomniał. Zero wyzwania.
Tomb Raider 1996 - 10
Tomb Raider 2 1997 - 9,5
Tomb Raider 3 1998 - 8,5
Tomb Raider 4 1999 - 8,5
Tomb Raider 5 2000 - 7
Tomb Raider 6 2002 - 7
Tomb Raider Legend 2006 - 8 (trudność jak dla 5 latków)
Tomb Raider Annivesary 2007 - 8
Tomb Raider Underworld 2008 - 7,5
Tomb Raider 2013 - 8,5 lub naciągane 9
Rise of Tomb Raider 2016 - 8
Seria się mi podoba. Właściwie wszystkie części prócz 5 i 6,
ale mogliby bardziej postarać i zrobić coś genialnego jak TR 1 na 1996, który był dużym przełomem w grach TPP,
a nie odcinać kupony na tej marce.
Świetna gra, piękna grafika, udany port i nienaganna optymalizacja. Skomplikowane zagadki w opcjonalnych grobowcach, których jest pełno na mapie są naturalnie opcjonalne - jeśli ktoś nie chce to nie musi się z nimi męczyć. Możemy zabijać przeciwników na masę sposobów, czasem specjalnie restartowałem checkpoint po to aby rozprawić się z obozem Trinity raz łukiem posiłkowanym tradycyjnym uzikiem a drugim razem snajperką wspieraną shotgunem i koktajlami mołotova. Czekam z wypiekami na kolejną odsłonę
Właśnie gram w wersji na XBOX ONE Scorpio - natywne 4K i HDR powalają, wszystko tak barwne i realistyczne że zapiera dech, naprawdę nowy wymiar rozrywki. Polecam każdemu miłośnikowi przygodówek
Gierka była by niesamowita- lokacje, grafika, sterowanie, fabuła, animacje postaci, WALKA SUUUPEEERR to wszystko fantastyczne. Ale ja jestem jednym jedynym elementem zawiedziony i to właśnie w walce z bronią palną.... i to po całości, grubo. :-( Jakim cudem w tak fajnej strzelance, z mega elementami skradankowymi, wrogowie zawsze wiedzą gdzie jesteś po rozpoczęciu walki ? Nie da się im zniknąć z oczy chyba że się bardzo, bardzo oddalisz. Chowasz się za skrzynią, wróg robi to samo, zmieniasz osłone np. na ciężarówkę, oponent wychodzi z za swojej osłony i wie doskonale, gdzie się kryjesz. Może jestem jakiś dziwny ale to mnie zraziło kompletnie do TB, ale cóż taki już jestem. Lubie dopracowaną, w miarę realną walkę.
Grafika - swietana, gameplay - znakomity, miks skradanki, strzelania, zbierania/tworzenia i przygody w poszukiwaniu skrzyn, krypt, jaskin, itd Grajac i ekslorujac gre, skonczylem gre w 80% na poziomie trudnosci Seasoned Raider.
Gra sie b. dobrze, czuc fajny klimacik, troche szwedania, troche zbierania ale zazwyczaj zbiera sie wszystko idac przed siebie czy za znacznikiem wiec nie jest to jakis zapychac jak w FC4 gdzie bez polowan na poczatku gry masz za malo amunicji, za malo apteczek
Powazna wada jest to ze gra jest poprostu zbyt latwa. Zagadki nie prezentuja wysokiego poziomu trudnosci, wszystko podane na tacy poprzez intuicje czyli "skanowanie" oraz wewnetrzny glos Lary ktory podwiada co trzeba znalesc badz uruchomic. Widze rowniez ze plywanie rozniez uproszczono wzgledem orignalu, plywamy na okreslonej glebokosci, ale nie ma tego za wiele co moze i dobrze bo czasami te plywanie w pierwszych grach mocno denerwowalo
Podsumowujac, mam wrazenie ze RofTR to taki Uncharted, w serie nie gralem ale widzac przez lata jakies skrawki gameplayu, mam wrazenie ze tutaj jest podobnie ale to zadna wada go seria Uncharted jest bardzo lubiana w srodowisku PS4.
Naprawde dobra gra - przygoda, bawilem sie swietnie, skaczac, walczac czy zwiedzajac jaskinie.
I jak zawsze, gry singeplayer gralem na padze bo mycha ulatwa gre o 50% gdyz szybciej ogarnie 5 headshowo z luku co sam dobrze pamietamw Max Payne 3, gra skonczona, ogladam statyski a tam 900 zabitych z czego 600 headshotow...
spoiler start
Podsumowujac, mam wrazenie ze RofTR to taki Uncharted
spoiler stop
Porównywanie gry z ponad 20letnią tradycją i pomysłami, które nakreślały ścieżki masy innych gier do Uncharted z 2007 roku... z Uncharted zrobiono strzelankę z osłonami i bliżej jej do Gears of War, niż do TR. Ignorancja na wysokim poziomie.
Po zmianie sprzetu wreszcie moge w to zagarc!
Fakt mam dopiero ukonczone 30%,ale jest genialna.Polecam
Znacznie słabsza od jedynki.
Gameplayowo spoko, chociaż osobiscie uważam że za dużo zbędnego łażenia i wspinania się a za mało pojedynków, które są najlepszym elementem gry. Na minus również otworzenie świata, i robienie z tej serii na siłe open worlda, a po co to komu? Jedynka była bardziej kameralna i miała mniejsze lokacje z tego co pamiętam. Fabuła niestety leży i kwiczy, dialogi i dubbing również na bardzo kiepskim poziomie. Zakończenie dramat, cała gra opierała się na znalezieniu tego badziewia, a gdy przychodzi do finału to Lara stwierdza a chu tam zniszcze to, po co mi to.
Zdecydowanie dwie najlepsze odsłony to TR 1 i TR 2.
Wszystkie lokacje były świetne w dwóch pierwszych częściach. Cztery pierwsze Tomb raidery miały dużo zagadek, trudne elementy zręcznościowe i były dość długie więc dawały mnóstwo satysfakcji z przejścia.
TR 1 1996- 10 Największy przełom w grach.
TR 2 1997 - 9,5 Najlepszy sequel.
TR 3 1998 - 8,5
TR 4 1999 - 8,5
TR 5 2000 - 7 Nie przypadła mi do gustu formuła 4 różnych, krótszych historii zamiast jednej.
TR 6 2002 - 6 Zmarnowany potencjał. Gra ma bardzo nierówny poziom i zupełnie różni się od tego co było w
pierwszych pięciu odsłonach.
TR Legend 2006 - 8 Za łatwa i za krótka.
TR Anniversary 2007 - 8,5 Dość dobry remake TR 1. Niby dłuższa i bardziej wymagająca od Legend i Underworld, ale bardzo uproszczona na tle oryginalnego TR 1.
TR Underworld 2008 - 8 Te same wady co Legend.
TR 2013 - 9 Dobra gra akcji, ale nie przypomina Tomb raiderów w ogóle..
ROTR 2015 - 8 Nie tego oczekiwałam po Tomb raider.
Nie podoba się mi w nowszych Tomb raiderach Legend, Underworld, prequelach z 2013 z i 2015, że jest za dużo strzelania, a bardzo malutko zagadek i do tego tak proste.
Zero trudności przy przechodzeniu, gdzie TR 1-4 wymagały od gracza używania szarych komórek i manualnych zdolności, bo było wiele trudniejszych sekwencji zręcznościowych.
Gracz ktory sie zaplacze na dluzszy czas, znudzi sie gra a dzis ma setki do wyboru. Sam pamietam w pierwszych grach ze nie raz spedzalo sie godziny by cos ruszyc zagadke o nastepny krok, dzis wejdziesz do jaskini, 10min i gotowe. Swoja droga wydaje mi sie ze pierwsze te krypty do zwiedzenia sa wieksze i dluzsze niz w pozniejszej czesci gry
W latach 2003-2018 postawili na to, by robić gry pod debili.
TR 1-4 były zdecydowanie najlepsze i najciekawsze,
a dzisiejsi gracze odbiliby się jak od ściany i zaczęli, by skomleć,
że trzeba pomyśleć jak znaleźć rozwiązanie.
Kiedyś taka trudność była w co drugiej grze :)
A jakoś nie było problemu, by przejść każdą grę, jeśli używało się mózgu. Gry dawały satysfakcje z przejścia jak obejrzenie bardzo ambitnego filmu. Obecne gry nie oferują nic specjalnego.
Moje kilka słów o tej grze, mam nadzieję, że się spodoba ;)
https://www.youtube.com/watch?v=nhZObPF5fhs&t=25s
Naprawdę dobry TB jak dla mnie grafika spoko zaskakuje jak to Tb ;) Polecam naprawdę warto :)
Rise przeszedłem żeby nie skłamać 30 razy pewnie więcej ale niech będzie. W pierwszej dużej lokacji (super przeszedłem 30 razy i zapomniałem jak ona się nazywa) jest miejscówka gdzie odradzają się kruki na tyle szybko że w tym miejscu na początku praktycznie gry można wbić maksymalny poziom. Zabijając ptaszka w ciągu 2 sek pojawia się drugi i tak dalej 10exp x 100 = 10 000 (nie no 1000 ale 10 000 ładniej wygląda) Da się w 2 godzinki zrobić max postaci. O ile pamiętam użycie amunicji specjalnej poza łukiem przyśpiesza odradzanie się ptaków. Jak ktoś zainteresowany jutro zainstaluje TR i wrzucę screen. Respawn działa zarówno na pc jak i ps4 testowałem to na tej wersji 20 lat celebracji itp.
Rise of The Tomb Raider 2016: 7,5/10
Grę przeszedłem na poziomie trudności "Tomb Raider", nie doświadczyłem piekna całej grafiki gdyż grałem na średnich ustawieniach i rozdzielczości 1920x1080.
Odnośnie gry to fabuła jest gorsza jak z poprzedniej części (Tomb Raider 2013), ale gra sie bardzo przyjemnie, polski dubbing jest taki raczej średnio-dobry. Klimat jak zawsze na plusie, muzyka też. Tylko zakończenie gry nie bardzo mi sie spodobało, w grze nie napotkałem bugów to jest wielki plus, grywalność przednia. Teraz tylko czekać na kolejną część! (jeśli wyjdzie) Polecam każdemu graczowi, bo naprawde warto zagrać.
Poje ...alo Cie? grales na rodzialce hd i nie doswiadczyles piekna grafiki ? to co ty potrzebujesz sprzetu nasa zeby sie zachwycic piegami na twarzy ?
Jeżeli ty twierdzisz, że fabuła jest gorsza od poprzedniej części, to już przestałem wierzyć, że ludzie to są naczelne inteligentne.
Bo właśnie od tej pozycji widać już bardziej klasycznego Tomba a fabuła trzyma się "kupy" i jest logiczna i spójna oraz tajemnicza. A zwiedzanie lokalizacji jest sensownie połączone z wydarzeniami i historia miejsca, które zwiedzamy, a nie jakimiś zlepkami różnych "złomowisk" jak to było w 2013.
Dal mnie poprzednia część to ewidentnie przykład jak nie robić gry przygodowej i jak można fajny zarys historii i pomysł "spieprzyć" sama rozgrywką, lokacji i gamepleyem :P
Właśnie udało mi się ją ukończyć, jest super.
Wszystkie elementy wspinania się, przechodzenia różnymi ścieżkami, czy zagadki logiczne super.
Najbardziej oczywiście podobały mi się oskryptowane akcje biegowe, gdzie w ostatniej chwili trzeba skakać lub czegoś unikać, wszystko się trzęsie i załamuje, a my w środku akcji - bardzo fajnie zrobione, podoba mi się.
Nie podoba mi się natomiast strzelanie. Niestety albo ja wyszedłem z wprawy, albo coś popsuło się od ostatniej części.
Kwestię szukania znajdziek oraz wyzwań sobie odpuściłem na bliżej nie określone później, któremu bliżej nigdy niż kiedyś.
Mam wrażenie że 2 część jest słabsza od 1 (Jestem w połowie gry)
To nie jest piersza czesc, ale ktoras z kolei :) Duyga to ukazala sie w polowie lat 90 :)
Jestem mniej więcej w połowie i gra się naprawdę super, fabuła i postacie są raczej średnie ale walka, skradanie, eksploracja zdecydowanie to nadrabiają
Ps: Lara w mokrym podkoszulku - uczta dla oczu ;)
No ba.
Gra dopiero rozkręca się od połowy gry, dla mnie jest to największa wada RotTR ale gra zacna jak 1 część
Dziś skończyłem grać. Dwójka jest lepsza od jedynki ale oczywiście obie gry są świetne i trzeba je ograć.
Dla mnie gra wypada tak samo dobrze jak Tomb Raider z 2013 roku. Sporo walki ale też co dla tej serii najlepsze dużo eksploringu.
Nagrywam właśnie serię z tej gry więc jeżeli chcecie zobaczyć link na dole:
[link]
Od którego patcha(chodzi mi o dokładny numer) ta gra chodzi "normalnie"? Bo obecnie 24 fps na otwartych przestrzeniach jest.
i7 7700k
gtx 970
16 gb ddr4 2400 mhz
ustawienia Ultra
1080p
Gra z 2015 to jeszcze Pascali nie było. Dziękuję dobranoc.
Gierka niczego sobie, choć pierwsza część "Tomb Raider" według mnie lepsza. W końcu dane mi było ją przejść po poprzedniczce minęło trochę czasu, teraz czekać do Września na kolejną część :D
Plusy:
-Wciągająca i dynamiczna rozgrywka
-Naprawdę wyborna grywalność
-Wygodny system craftingu i ulepszeń
-Różnorodne lokacje
-Epickie zakończenie
Minusy:
-Polski dubbing
-SI wrogów
-Momentami nieprecyzyjna praca kamery, sterowanie
-Używanie broni palnej nie zachwyca
8/10
Witam gra wygląda nieziemsko przy włączonym Directx 12 fabuła, dubbing też niczego sobie, mechaniki walki nawet niezła projekty poziomów też zapraszam i proszę o komentarze co jeszcze mogę poprawić https://www.youtube.com/watch?v=6UKgVZmdzEw
No i co z tego ze wyglada ? jakie to ma znaczenie dla gry ? grasz dla historii, opowiesci a nie grafiki .
Ale wiesz że gra na dx 11 i dx 12 wygląda dokładnie tak samo? :P
A Ty się znawca nie spinaj. Nie można już wspomnieć że gra się prezentuje dobrze?
Gra ogólnie mi się podobała, ale niestety przez dużą ilość nudnych ciągle tych samych aktywności pobocznych muszę zaniżyć ocenę które zacząłem omijać już po kilku wykonanych po każdej, bezsensem również jest dodawanie jaskiń na wczesnych etapach gry do których możemy się dostać po uzyskaniu przedmiotu dostępnym po kilku godzinach grania, bardzo psuło mi to immersje że robimy coś ważnego, niestety ale dla mnie średniak.
Sredniak wg takiej opinii powinienem mieć chociaż 7
Według mnie wystawiłem dobrą ocenę 5/6 to średniak a 7 to już według mnie dobra, po za tym dodam jeszcze że niektóre cutscenki spowodowały u mnie facepalma jak i nielogiczna miejscami fabuła. No i te karty... teraz bym w sumie zmienił na 5 :)
2 cutscenki w których przeciwnicy ewidentnie powinni Lare zauważyć a hasają sobie spokojnie dalej + przeciwnicy o nazwie Nieśmiertelni którzy wcale tacy nie są :P
Z ciekawości, na ile Tomb Raider 2013 pierwszego byś ocenił?
cutscenki spowodowały u mnie facepalma jak i nielogiczna miejscami fabuła
Pisząc coś takiego przynajmniej byś coś konkretnego napisał
Mam pytanie co do niszczenia się outfitów, w pierwszej części wraz z progresem niszczył się defaultowy outfit, w drugiej części zauważyłem że niszczy się ta czerwona kurtka, ale gdy dostajemy outfit od Jacoba, on jest jak nowy przez cały czas.