Nie chcę iść na czysto techniczne studia. Szukam czegoś bardziej związanego z animacją i projektowaniem. Jak na razie najciekawsza jest szkoła filmowa Ślesickiego w Warszawę. Uczy tam Techland i CD Projekt. Jest coś lepszego?
Najlepsze warunki masz w swoim własnym pokoju. Nic lepiej cie nie nauczy projektowania gier, jak właśnie projektowanie gier. Wszystkie firmy tworzące gry patrzą głównie na to, co masz do pokazania: co zrobiłeś, jakie masz doświadczenie. W sieci jest multum programów, często darmowych, gdzie możesz się pobawić w tworzenie każdego składowego elementu gry wideo. Oprócz tego istnieje masa artykułów czy wywiadów różnego rodzaju, z których możesz wiele się nauczyć o tworzeniu gier, ponownie, każdego ich elementu składowego. Jeśli nie potrafisz wykrzesać z siebie chęci na uczenie się we własnym zakresie, to daleko w branży raczej nie zajdziesz.
Nawiązując co wypowiedzi Azerath
Od siebie mogę polecić programy do tworzenia gier 2d: Game Maker. Ostatnio wydali darmową wersję, która co prawda ma ograniczenia, ale do nauki nadaję się doskonale. Skąd brać tutoriale? YouTube, Google, Fora o tej tematyce.
Jeżeli chcesz się rzucić na głęboką wodę to masz Unity3d. Ale w tym drugim przypadku wymagana jest znajomość grafiki 3d, lepszej znajomości projektowania kodu, skryptów, modelowania 3d, riggingu i wiele innych.
Póki co bawię się Game Makerem i mogę polecić. Można mniej więcej pojąć podstawy do takiego poziomu jak kiedyś tworzono gry 8 bitowe :)
BTW w temacie polecam Clickteam Fusion 2.5 ver. Developer.
http://www.clickteam.com/clickteam-fusion-2-5-developer
Kilka fajnych indyków już w tym stworzono, a kolejne w drodze.
Z tego co wiem, to właśnie u Ślesickiego ludzie z Techlandu uczą na Unity i to już na pierwszym roku. Praca we własnym zakresie oczywiście tak, jak się to kocha to samo tak wychodzi, ale myślę, że kontaktu ze specjalistami nic nie przeskoczy.
Dzięki!
"Klikaczy" typu Game Maker unikaj szerokim lukiem, bo nic sie nie nauczysz a wpis do portfolio potwierdzajacy znajomosc tego typu programow bedzie malo znaczacy. Zamiast tego bierz sie od razu za silniki Unity, UE lub inne.
Reszte wskazowek podal Azerath.
cruiser - ale czy tu chodzi o dobre portfolio, czy żeby dobrze się bawiąc zrealizować fajną grę, co jest w zasięgu możliwości?
Znając Unity, może i masz dobre portfolio, ale nadal potrzebujesz solidnego grafika 3D i kilku innych szpecjalistów. A w klikach prędzej zrobisz grę samemu (choć to nadal utrudnione) niż w Unity, czy czymkolwiek innym.
Nie potrzebujesz specjalistów nie wiadomo jakich, żeby stworzyć prototyp. Masz pomysł - zrealizuj go, narzędzie jest najmniej istotne. Masz kolejny - zrealizuj go - i tak dalej. Z takich prototypów już można zbudować portfolio.